Vlad Iliescu

Interval reglaj frane Al-Ko

18 postări în acest subiect de discuţie despre Interval reglaj frane Al-Ko

Interval reglaj frane Al-Ko

Vlad Iliescu

Salut, am o rulota Weinsberg 450FU, an 2018. Estimez ca am parcurs vreo 8000 de km cu ea, din care vreo 6000 in regim de autostrada. Nu eram lamurit daca sabotii sunt cu auto reglaj sau cu ajustare manuala. Astazi m-am bagat sub ea si am constatat ca sunt cu reglare manuala. Principiul nu e dificil, insa ar trebui suspendata rulota cu ambele roti in aer, ceea ce mi se pare dificil de facut, cel putin de unul singur, in curte. Ma intreb daca stie cineva cam care este intervalul la care ar trebui reglate franele?

Mai am o remorca cu sasiu Knott cu dublu ax si am reglat singur franele dupa aproximativ 5000 km. In mod clar, am simtit-o ca vine peste masina, asa ca interventia era obligatorie. Tocmai de aceea ma gandesc ca si la rulota intervalul de servisare al franelor este tot pina la maxim 10000 km, poate ma lamureste cineva.

Sistemul este acesta:

 

Iar reglajul se face astfel:

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Radu Ionescu

nu e deloc complicat saltatul pe capre, eu asa o tin mereu iarna

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu

Chiar nimeni nu isi regleaza franele la rulota? Ma intereseaza doar intervalul / nr de km parcursi la care se intampla, de obicei, aceasta operatiune.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.

Intervalul de km nu are nici-o relevanță, uzura diferă în funcție de felul în care conduce fiecare, în funcție de geografia predominantă a traseului (munte - șes), în funcție de calitatea saboților etc. Sunt doar cifre orientative. Așa cum spuneai și tu „simți” atunci când este cazul să mai arunci o privire pe acolo. 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu
în urmă cu 3 ore, Nicu Iancu a scris:

@Vlad Iliescu Ai ridicat rulota pe elevator ? 

Nu, și mai simplu, am schimbat rulota cu alta care are reglaj automat al sabotilor.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nicu Iancu
3 minute în urmă, Vlad Iliescu a scris:

Nu, și mai simplu, am schimbat rulota cu alta care are reglaj automat al sabotilor.

 Pai ziceati ca: "Mai am o remorca cu sasiu Knott cu dublu ax si am reglat singur franele dupa aproximativ 5000 km"

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu
în urmă cu 4 ore, Nicu Iancu a scris:

 Pai ziceati ca: "Mai am o remorca cu sasiu Knott cu dublu ax si am reglat singur franele dupa aproximativ 5000 km"

Da, la remorcă a fost simplu, e o structură mult mai rigidă, am pus-o pe 4 capre și am făcut reglajul.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nicu Iancu

@Vlad Iliescu Multumesc ! Si eu am inlocuit amortizorul inertial si pastilele de frictiune din cupla antibalans. Acum as vrea sa verific si sa mai strang putin franele. Mi se pare ca franeaza putin cam tarziu......Nu am cum sa suspend rulota !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 3 ore, Nicu Iancu a scris:

Nu am cum sa suspend rulota !

Doua capre sub axa si e... sus!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nicu Iancu

@NRLaurentiu Te rog fi mai explicit, deoarece caprele alea nu ajung sub "axa" pocnind din degete ! 

Poate sub sasiu, dar chiar si asa, rulota are peste 1 tona, cu ce ma sfatuiesti sa o ridic sa pun capre ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A
în urmă cu 2 ore, Nicu Iancu a scris:

@NRLaurentiu Te rog fi mai explicit, deoarece caprele alea nu ajung sub "axa" pocnind din degete ! 

Poate sub sasiu, dar chiar si asa, rulota are peste 1 tona, cu ce ma sfatuiesti sa o ridic sa pun capre ?

Am văzut pe unii ca înclină rulota pana aproape atinge cupla pământul, montează caprele în spatele punții și pe urma ridica partea din fata cu cricul pana rulota e dreapta, rotile fiind la 10 cm de pământ și apoi eventual și capre în fata punții. Eu am folosit doua cricuri și pe urma am pus sub punte popi de lemn, ca să pot lucra (schimba amortizoare, monta apărători noroi etc). Am pus capre sub sașiu doar pentru siguranță, rulota fiind cu rotile sus, deci 0 frână, sa nu alunece în fata sau spate. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

[mention]Nicu Iancu [/mention] http://




Sent from my iPhone using Tapatalk

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Nicu Iancu: am ridicat succesiv folosind un cric hidraulic (2 T) in extremitatea axei (nu pe sasiu). La vremea respectiva am asezat sub axa, cat mai aproape de margine doi popi din lemn. A stat perfect stabila in aceasta pozitie pana am schimbat anvelopele (o saptamana sau mai mult, nu-mi amintesc). Acum am doua capre pentru astfel de operatiuni sau pastrare iarna. Bineinteles am cuplat rulota la masina pentru stabilitate, este foarte important acest pas!

 

Mai exista si varianta smechereasca sa pui doua capre oblic sub axa si sa tragi rulota. Insa e mai periculos/migalos sa o si nimeresti.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nicu Iancu

@NRLaurentiu Sasiul rulotei reprezinta structura metalica pe care este construita caroseria acesteia !

Presupun, totusi, ca ai folosit cricul pozitionat sub sasiu !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Nicu Iancu, dupa cum am spus, nu sub sasiu, ci sub axa! Axa la randul ei este prinsa de sasiu!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nicu Iancu

@NRLaurentiu Aha....acum am inteles despre ce vorbesti ! 

Te referi la puntea rulotei sau osie !

Asa este....ii mai spune si axa......! Sau invers !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Exact! Osie este la trenuri, axa sau punte este la automobile.

 

In zona de imbinare cu sasiul exista o piesa suplimentara de prindere a axei si in acea zona este extrem de bine ranforsat pentru a putea fi elevata rulota cu cricul. Este mai dificil pentru ca e in spatele rotii, dar nu imposibil. De aceea am preferat un cric hidraulic, este mai usor de "pompat" decat de "manivelat"! :) In functie de inaltimea de elevare a cricului hidraulic (la cel de 2 T nu este mare) va trebui sa pui niste talpici sub el. Am preferat cricul de 2 T pentru ca este mai mic si mai usor (sta in rulota tot timpul).

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • M. Bunea
      de M. Bunea
      Bună ziua, tuturor celor care au acest Hobby.  Pentru că am avut două situații în care rulota mi-a intrat în balans (șerpuire ) m-am decis să cumpăr un sistem electronic antibalans. Deși rulota mea este englezească, are șasiu AL-KO astfel încît am cumpărat acest ”AL-KO Trailer Control”, care nu este recomandat pentru alte mărci de șasiu. Sper să funcționeze bine, dar n-am gasit alte referințe de la utilizatori. Problema este acum că dacă urmezi instrucțiunile din manual poate fi montat fără mare dificultate, numai că producătorul atrage atenția că pierzi garanția dacă sistemul nu este montat de o firmă agreată de ei.  Eu am rulota în zona Cîmpina  ( Prahova )  și m-ar interesa un atelier autorizat AL-KO, unde să fac montajul și să-mi asigure garanția.  De asemeni aș dori să știu dacă mai are cineva acest sistem montat pe rulotă și cum se comportă.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.