Toată activitatea

Acest flux se actualizează automat     

  1. Ultima oră
  2. Functionare VSR

    Nu, nu este corect. VSR = voltage sensitive relay. Functionarea lui este determinata doar de tensiune de intrare, adica a bateriei masinii. Nu tine cont de tensiunea celei de a doua baterii. Concret masoara tensiunea de intrare si, in momentul in care tensiunea a ajuns la 13.7V cupleaza prin releu a doua baterie. Cand tensiunea scade sub pragul de 12.8 decupleaza releul:
  3. Conversie Renault Master

    Salut Adrian Daca cauti un aspect profesional poti monta direct pe placaj acest material pe care l-am folosit si eu la Sprinter. Se muleaza pe curbe, se intinde (stretch): https://www.ebay.ie/itm/Four-Way-Stretch-Interior-Carpet-Silver-5x2-Metre-Roll-4-Way-Lining-T4-T5-T6/293293546178?hash=item4449a85ac2:g:sG0AAOSwBBVegvnx Voi folosi si eu mai ales in zona paturilor unde este un sentiment mai prietenos decat lemnul
  4. Azi
  5. Buna ziua. Am venit momentul sa ne prezentam noua achizitie. Este un Caravelair Bamba de Luxe 395, am '99. Este o rulota usoara si cocheta, cu 680 kg masa proprie si 1000 kg mma, cu o lungime totala de 5.7m. Mult sub ce am avut anterior. Este cu doua spatii de dormit, iar partea facuta pat fix, a venit din fabrica, ca optional in locul celor doua banchete modulare cu masa. De fapt nu in locul lor, deoarece exista si ele si se pot monta oricand. Rulota a fost achizitionata din Danemarca, si dupa achizitionare, am facut un drum pana la Stuttgart, vizitand cu aceasta ocazie targul de rulotism CMT Messe 2020( ceva ce marita vazut de price rulotist si de unde am plecat cu ochii in lacrimi si cu elanul taiat). A urmat fara graba, perfectarea actelor, iar acum, avand in vedere situatia actuala de izolare si distantare sociala, la fel fara graba, urmeaza lucrari de intretinere si imbunatatire. Dotarile sunt destul de precare, fata de ce am mai avut anterior. Am inceput igienizarea. Desfacut tapiserii, spalat, calcat, montat la loc, cu toate ca rulota a fost bine intretinuta si este foarte curata. Asa pentru linistea noastra. Imbunatatirile propuse sunt: - descoperirea posibilitatii de a lega un acumulator si montarea montare acestuia, pentru a crea independenta energetica, rulota fiind dotata doar cu conectare 230v, si sursa de transformare 12v cu iluminatul si pompe 12v. Voi cauta ajutor pe forum, pe tru a descoperii unde voi conecta acumulatorul. - imbunatatirea iluminatului, care probanil va fi facut de la zero cu instalatie, benzi led si spoturi led slim, cu intrerupatoare incastrate, renuntand la plafonierele cu intreruparor incorporat. - iluminat cu banda led exterior. - montarea de: panou fotovoltaic semiflexibil de 100w(deja achizitionat), invertor 12v-220v(deja achizitionat), Acumulator gel 100-120 Ah, plus o rezerva de 42 Ah( pe care il detin). - confectionarea si montarea unui suport pentru roata de rezerva, de preferinta amplasat sub rulota in partea din spate( care ar putea deveni si suport pentru bazinul de apa gri). Aici am rugamintea la colegii care detin rulote Chateau sau Caravelair cu astfel de suporti, sa ma ajute cu cateva poze si indicatii. Ne avand in momentul achizitiei roata de rezerva, i-am cerut ajutorul lui @Eugen David, care stiam ca are un cochet Caravelair, in vederea masurarii distantei intre prezoane, iar traseul stabilit de 2500 de km, parea cam riscant fara roata de rezerva. Problema care am intalnit-o a fost la aflarea distantei intre prezoane. 4x130. Ceva rar, aproape imposibil de gasit. Avand C-uri si rulota isoara, am zis ca asta e si am purces la drum. Abia abia am gasit set de doua bucati la cineva din Deva, la.pretul de 100 de lei / buc. Omul stia cat sunt de rare si a fost de neclintit in negociere. Mai are doua, si le vinde doar perechi. In cazul.ca mai sunt doritori, le pot achizitiona si trimite in tara. - montarea unui Calore tn7, amplasai un portbagajul di fata( care este surpirinzator de mare si incapator). Aici am balanta. Cele doua optiuni sunt: 1. montarea instantului pe instalatia de apa existenta, cu un singur curcuit pentru apa rece si reglarea instantului la o temperatura potrivita. 2. Crearea unui circuit dedicat de apa calda, in paralel cu circuitul de apa rece si schimbarea bateriilot cu unele cu doua cai. Rog sfaturi si idei. - montare de prize usb si 12v(deja achizitionate). - montare de trumavent 12v. Va multumesc tuturor celor care m-ati ajutat pana acum, si anticipat celor care imi vor oferi suportul.necesar in continuare. Scuze pentru incursiunile facute pe parcursul postarii.
  6. Conversie Renault Master

    Ok,e bine la suprafață, poti umbla sau modifică usor totul .Spor la treaba ,maine poimâine ridica restricțiile![emoji23] Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
  7. Functionare VSR

    Buna ziua. Pe auto-rulota am VSR-ul din poza atașată. In legătura cu acest dispozitiv am și eu câteva întrebări / nelămuriri. Am descoperit la el doua moduri de lucru și anume: Când motorul auto-rulotei este pornit și bateria mașinii trece de 12.8 V se cuplează dispozitivul. 1. Daca opresc motorul și dacă bateria secundara este sub 12.8 V (descărcata sau nu este soare) se decuplează VSR-ul. 2. Daca opresc motorul și cada bateria secundara este peste 12.8 V adică este soare și se încarcă de la panourile solare acest VSR nu se decuplează și teoretic încarcă și bateria mașinii. Zic teoretic pentru ca la măsurarea VSR-ului nu am gasit dioda de sens, dar încă nu am reușit sa verific cu un ampermetru dacă chiar se încarcă. Când se lasă seara și bateria secundara scade sub 12.8 V se decuplează VSR-ul. De aici trag concluzie ca acest dispozitiv verifica la cuplare tensiunea de pe bateria mașinii și la decuplare tensiunea de pe amândouă bateriile. Acum apar doua întrebări: 1. este corect modul lui de funcționare cum l-am descris eu? 2. pot face un montaj ca atunci când vreau eu sa se cupleze fie când merge motorul fie cand se încarcă bateriile de la soare? In acest fel pot avea încărcate toate bateriile de pe mașină, atât bateria auxiliara cât și bateria principala. Mulțumesc multe de ajutor și sfaturi.
  8. Urari de La Multi Ani

    La multi ani colegilor sarbatoriti azi.
  9. Conversie Renault Master

    Salut,@Andrei Grigoras ! Pentru trapă am tras firele pe sub placaj. Pentru iluminat o sa pun banda led aplicata(cred). La baie o să trag prin peretele despărțitor. Restul instalației(pompa apa,boiler, frigider și încălzire) o să o pun pe sub mobila. Doua prize 12 v,doua 220v și cam atât. Instalatie de gaz nu o sa folosesc. Placajul nu cred că pot să îl mai scot așa ușor că am pus și lipici pentru lemn înainte să îl prind in holzsuruburi. La finisare nu știu sigur cum o sa fac. Oricum trebuie chituit la holzsuruburi și eventual un baiț deschis la culoare pe baza de apa sau lac...etc.
  10. Conversie Renault Master

    Salut ,buna varianta cu placajul ,cred ca e bine sa a îl dai cu lac la final Ce faci cu firele ptr instalația de iluminat ,le pui pe afara ,sau dai cate o placa jos si tragi fire in functie de necesități? Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
  11. Discutii online

    rulotisti si sa aveti o zi de vineri excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi!
  12. Conversie Renault Master

    Salutare! Am mai făcut și eu ceva. După izolație am ales sa pun placaj de 4 mm. Am văzut că alții au folosit ceva mai gros. Eu am ales așa pentru că e flexibil ușor și rezistent.
  13. La Mulți Ani @Florentina @Florin Hrituliac @Murgoci Florin @Pasca Marius @Pop Dan @Pungan Tudor și @Vlad Hati !
  14. Discutii online

    prieteni și weekend cât mai plăcut acolo unde sunteți!
  15. La Multi Ani si sanatate va dorim sarbatoritilor zilei de 03. Aprilie. @Florentina @Florin Hrituliac @Murgoci Florin @Pasca Marius @Pop Dan @Pungan Tudor @Sorinnn2006 si @Vlad Hati !
  16. Discutii online

    Buna dimineata O zi de vineri usoara si un inceput de weekend excelent va doresc tuturor oriunde va aflati.
  17. Ieri
  18. Montare VENT 12V

    Grigore,de unde ai cumparat ventul si cati bani?
  19. V2 - conversie Fiat Ducato 2015 / 3.0 / 160CP

    Felicitări dom ' profesor de campervanuri ! Unii visează să se apuce si ei de unul macar ,și dumneata îl și termini pe al doilea ! Spor la treabă si stam cu ochii pe lucrare ,la ,,inspirat " ! Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
  20. V2 - conversie Fiat Ducato 2015 / 3.0 / 160CP

    Asa este Fejer! Acum am efectiv toata ziua la dispozitie fata de perioada cand lucram la Sprinter doar seara si in weekend, pe vreme de iarna Plus experienta dobandita Sa vezi ce o sa fie la V3
  21. V2 - conversie Fiat Ducato 2015 / 3.0 / 160CP

    Salutare @Alin Opran Parca avansezi mai repede cu lucrarea asta fata de Sprinter. Se vede ín fiecare detaliu profesionalismul. Succes in continuare.
  22. V2 - conversie Fiat Ducato 2015 / 3.0 / 160CP

    Urmatorul pas a fost sa aplic placile de amortizat zgomotele (sound deadening) pe fiecare panou de tabla: Am mai taiat in caroserie Si daca tot eram pe plafon, am aruncat si panourile fotovoltaice. 2x100w monocristalin Pana acum pot spune ca am lucrat la partea de pregatire, de maine voi incepe treaba cu adevarat. Ma apuc de instalati electrica, 12V si 230V dupa care intru la izolatia plafonului si a peretilor O seara linistita
  23. Sfaturi conversie van (duba) in campervan

    Rabdare, rabdare, credinta si încet o sa iesim si din criza asta. Sper sa avem ocazia sa ne intalnim candva, undeva, mi-ar placea sa savuram un coniac impreuna.
  24. V2 - conversie Fiat Ducato 2015 / 3.0 / 160CP

    A venit momentul sa va mai povestesc progresul conversiei din ultimele 3 zile In primul rand am terminat podeaua, este facuta cu lanteti de 34x34mm intr-un caroiaj in care am respectat zona de imbinare a placilor podelei dar si distributia greutatii in zonele cu mai mult/putin trafic. Iata ce a iesit: Modificari fata de cum am procedat la Sprinter: - am schimbat OSB-ul de 18mm cu placaj tare de 12mm. Ar fi trebuit de 15mm - lantetii i-am lipit cu adeziv de tabla podelei nu prinsi in holtzsuruburi prin tabla. sper sa nu mai scartaie - am orientat lantetii transversal pe ranforsarile podelei _/-\_ astfel ca exista sub toata podeaua un strat de 1cm liber. in caz de apa... Deoarece a trebuit sa ma deplasez la Belfast sa ridic geamurile achizitionate (trebuiau trimise pe curier dar s-a decretat si aici lockdown) m-am apucat de treaba sa le montez. 4. 2 pe lateral cu deschidere prin culisare orizontala si 2 fixe pe usile din spate:
  25. Montare VENT 12V

    Corect. Nu m-am gândit ca asa funcționează, însă "m-ai luminat". Ai perfecta dreptate si mulțumesc mult pentru ajutor.... Era cât pe ce sa ii stric randamentul
  26. Sfaturi conversie van (duba) in campervan

    Multimesc mult si pt. Dv. la fel,numai sa scapam de necazul acesta.
  27. Sfaturi conversie van (duba) in campervan

    Etape premergatoare conversiei... In primul rand trebuie sa va decideti daca conversia o veti face in regie proprie... sau daca veti apela la o firma specializata in conversii. Conversie in regie proprie Am tot respectul pentru cei ce iau aceasta decizie, insa, inca de la inceput este bine sa stiti la ce va inhamati. Puteti lua aceasta decizie daca: - sunteti o persoana cu inclinatii si aptitudini tehnice. Aici fac o paranteza... Am avut la un moment dat un angajat - muncitor necalificat, "un Dorel" care mi-a strivit niturile tuturor ruletelor de masurat care i-au iesit in cale. Cand l-am intrebat de ce a facut acest lucru... mi-a spus ca-l deranja la masuratori miscarea tablitei de capat a ruletei. Daca aveti astfel de "aptitudini", va recomand sa nu va apucati de o conversie. Si ca subiectul sa nu ramana neelucidat, cum i-am explicat si angajatului meu, acel joc al tablitei de la ruleta este necesar pentru masurarea cotelor atat de exterior cat si de interior... "jocul" trebuie sa fie egal cu grosimea acelei tablite; - aveti suficient timp liber; - aveti in dotare sau acces la sculele si dispozitivele necesare pe parcursul conversiei; - aveti la dispozitie o persoana de ajutor in anumite faze ale conversiei; - dispuneti de un spatiu cat de cat rezonabil ca marime pentru realizarea anumitor elemente necesare conversiei si depozitare. La noi la romani, pe parcursul anilor trecuti s-a impamantenit o vorba: "Las' ca merge si asa !" Pe parcursul acestui proiect va recomand sa uitati aceasta zicere, ba din contra, sa apelati la vorba croitorului: "Masor de 10 ori si tai o data !" Nu va grabiti si nu faceti rabat la calitate. Conversie facuta de catre o firma specializata Apelarea la o firma specializata in conversii... costa... si nu putin. Daca nu dispuneti de cele enumerate la punctul anterior si totusi doriti conversia, nu va ramene dacat sa bagati mana mai adanc in buzunar. Daca apelati ca o firma agreata RAR sa va faca conversia, nu aveti cum sa o faceti ieftin, aici este vorba de foarte multa manufactura, practic ei va fac un produs unicat. In nici un domeniu nu exista produs unicat ieftin ! O firma are anumite regii, adaosuri la materialele procurate in vederea conversiei, taxe de transport, magazinaj-depozitare si binenteles, aceasta va trebui sa aiba si un profit, cat de mic, dar acesta trebuie sa existe. In situatia in care apelati la o astfel de firma este esential sa stiti exact ce va doriti, ce le cereti de fapt sa realizeze. Costul conversiei Acest pret este compus din: - pret achizitie van - Nu va speriati de numarul mai mare de km, aceste dube sunt facute sa duca multe sute de mii de km. Odata conversia facuta, numarul de km parcursi ca autorulota va fi mult mai mic. Evitati caroseriile cu probleme... pete de rugina, inchideri precare ale usilor, acestea sa nu stea pe caroserie precum șaua pe vaca. Pentru un van de dupa 2006, pretul de achizitie poate fi functie de pretentiile investitorului, de la 4.500 euro in sus. Pentru unul cu ultima "fata" de dupa 2015 preturile pornesc de la 7-8.000 de euro; - pret materiale necesare conversiei - Acest pret este functie de buzunarul proprietarului, functie de ce tip de subansambluri prefera - noi sau sh. In varianta sh acest pret ar trebui sa fie in jurul valorii de 3000 euro, iar in varianta "noi" undeva intre 5.000 - 7.000 euro, chiar si peste aceste cifre in functie de nivelul de accesorizare dorit. Preturile materialelor necesare comunicate mai sus, depind in mare parte de sursele de achizitie. Pentru piesele noi exista variatii extrem de mari de pret intre comerciantii traditionali si alte surse. Deci, incercati ca inainte de inceperea conversiei sa studiati bine ofertele accesoriilor necesare acesteia. Poate veti gasi chiar posibilitatea achizitionarii mai multor accesorii de la acelasi furnizor cu obtinerea implicit a unui discount per total care sa va avantajeze; - pret manopera conversie - In situatia in care proprietarul decide sa-si faca singur conversia, aceasta suma scade drastic, ea fiind reprezentata doar de cheltuielile aferente diverselor executii in colaborare. In cazul executiei in regie proprie, sfatul meu, va repet, este sa nu faceti lucrurile dupa ureche, sa va documentati foarte bine si sa apelati in particular la specialisti in domeniile ce stau la baza conversiei (electricitate, gaz). In cazul in care se apeleaza la o firma de conversii... pretul manoperei va fi mare, cum spuneam mai sus... ca pentru executia unui produs unicat. - pret cheltuieli necesare actualizare/modificare CIV - In situatia in care doriti inscrierea conversiei in cartea masinii - Transformarea din "Autovehicul N1" in "Autovehicul special M1 - autorulota" atunci trebuie sa apelati la o firma agreata RAR. Conversia se poate face numai pe baza unui proiect al firmei respective avizat de RAR. Daca se doreste modificarea numarului de locuri intr-o alta dispunere... lucrurile devin mai complicate... numarul firmelor agreate RAR pentru astfel de modificari (nr. locuri) sunt mult mai putine si implica costuri mai mari. ...
  28. Montare VENT 12V

    nu ai inteles cum functioneaza ventul. Ventul trage aer rece din rulota pe sub soba, aerul se incalzeste in contact cu soba si este recirculat in rulota. nu iti trebuie nici o gaura. Cand merge soba fara vent trebuie sa fie pe treapta 5-6 max. la gaz si cu vent la treapta 7-8 max.pe gaz. Ventul este bine sa-l tii pe automat avand un senzor de temperatura care regleaza viteza.
  1. Afişează mai mult
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.