Toată activitatea

Acest flux se actualizează automat     

  1. Ultima oră
  2. Noua achizitie Caravelair Bamba De Luxe 395

    Pana acum an avut doar englezoaice, de care an fost tare multumit. La dotari, nici nu are rost sa facem comparatii. Ideea unui boiler Carver sau Truma, este si ea luata in calcul, dar vazand la alti colegi cum lucreaza instantul, pare mai usor de pus in practica, si bineinteles este nou si mai ieftin.
  3. Noua achizitie Caravelair Bamba De Luxe 395

    S-o stapaniti sanatosi, @Bogdan C.! Ar mai fi o varianta pentru a nu avea apa rece ca gheata (varianta pe care cred ca o s-o implementez la rulota mea): un element de incalzire de circa 100 W la 12 V. Intentionez sa-l pun in functiune ziua cand am excedent de energie electrica de la panoul solar. Ca sisteme de siguranta (optionale deocamdata): un senzor de nivel si un termostat, ambele vor comanda decuplarea releului de pornire (pe circuitul acestuia va fi si comutatorul de pornire). Bidonul de 70 l va avea destula inertie pentru a pastra circa doua ore apa la o temperatura de peste 30* C dupa ce productia de curent se opreste. Initial m-am gandit ca voi folosi o caldare neagra de circa 30 l, cu pompa submersibila, lasata la soare peste zi, pentru dusul extern, insa m-am gandit ca n-ar fi rau sa am apa calie si cand spal vasele. In plus este mai elegant acest sistem si, dupa cum te-ai gandit si tu, scuteste prezenta unui circuit separat de apa calda. Ideea implementarii sistemului de mai sus mi-a venit de la niste clipuri video de pe YouTube, unde la sistemele casnice cu boiler electric de la retea, respectivii au mai montat un boiler pe circuitul de intrare al primului si au inlocuit elementul de incalzire cu unul alimentat la 12 V. Nu mai retin puterea elementului, insa rezultatul a fost ca au obtinut circa 60-70*C si au scazut consumul de energie electrica de la retea fiindca au bagat apa deja preincalzita si nu rece direct din retea. Spor!
  4. Noua achizitie Caravelair Bamba De Luxe 395

    Salut,@Bogdan C. .Poți pune și boiler gaz de pe rulote englezești (200e sh).Am avut pe rulota și am fost mulțumit. Normal trebuie circuit separat apa calda. Dar e o idee și direct,dacă folosești instant.
  5. Azi
  6. Conversie Renault Master

    Materialul e rezistent si placut la atingere, gen plus. Se poate curata cu aspirator umed sau chimic dar nu este impermeabil In baie nu merge
  7. Functionare VSR

    Așa ceva o să îmi trebuiască și mie. In Romania se găsește? E același lucru cu ăsta:https://exis.ro/cauta?search=Combinator baterii?
  8. Conversie Renault Master

    Salut,@Alin Opran . Cum arată la suprafața acel material? E lavabil,impermeabil?Merge pus și în duș? Nu vreau sa fie ceva ce retine mirosuri. Nu mă deranjează nici lemnul,dar iau în calcul și alte variante. Mulțumesc!
  9. Functionare VSR

    Nu, nu este corect. VSR = voltage sensitive relay. Functionarea lui este determinata doar de tensiune de intrare, adica a bateriei masinii. Nu tine cont de tensiunea celei de a doua baterii. Concret masoara tensiunea de intrare si, in momentul in care tensiunea a ajuns la 13.7V cupleaza prin releu a doua baterie. Cand tensiunea scade sub pragul de 12.8 decupleaza releul:
  10. Conversie Renault Master

    Salut Adrian Daca cauti un aspect profesional poti monta direct pe placaj acest material pe care l-am folosit si eu la Sprinter. Se muleaza pe curbe, se intinde (stretch): https://www.ebay.ie/itm/Four-Way-Stretch-Interior-Carpet-Silver-5x2-Metre-Roll-4-Way-Lining-T4-T5-T6/293293546178?hash=item4449a85ac2:g:sG0AAOSwBBVegvnx Voi folosi si eu mai ales in zona paturilor unde este un sentiment mai prietenos decat lemnul
  11. Buna ziua. Am venit momentul sa ne prezentam noua achizitie. Este un Caravelair Bamba de Luxe 395, am '99. Este o rulota usoara si cocheta, cu 680 kg masa proprie si 1000 kg mma, cu o lungime totala de 5.7m. Mult sub ce am avut anterior. Este cu doua spatii de dormit, iar partea facuta pat fix, a venit din fabrica, ca optional in locul celor doua banchete modulare cu masa. De fapt nu in locul lor, deoarece exista si ele si se pot monta oricand. Rulota a fost achizitionata din Danemarca, si dupa achizitionare, am facut un drum pana la Stuttgart, vizitand cu aceasta ocazie targul de rulotism CMT Messe 2020( ceva ce marita vazut de price rulotist si de unde am plecat cu ochii in lacrimi si cu elanul taiat). A urmat fara graba, perfectarea actelor, iar acum, avand in vedere situatia actuala de izolare si distantare sociala, la fel fara graba, urmeaza lucrari de intretinere si imbunatatire. Dotarile sunt destul de precare, fata de ce am mai avut anterior. Am inceput igienizarea. Desfacut tapiserii, spalat, calcat, montat la loc, cu toate ca rulota a fost bine intretinuta si este foarte curata. Asa pentru linistea noastra. Imbunatatirile propuse sunt: - descoperirea posibilitatii de a lega un acumulator si montarea montare acestuia, pentru a crea independenta energetica, rulota fiind dotata doar cu conectare 230v, si sursa de transformare 12v cu iluminatul si pompe 12v. Voi cauta ajutor pe forum, pe tru a descoperii unde voi conecta acumulatorul. - imbunatatirea iluminatului, care probanil va fi facut de la zero cu instalatie, benzi led si spoturi led slim, cu intrerupatoare incastrate, renuntand la plafonierele cu intreruparor incorporat. - iluminat cu banda led exterior. - montarea de: panou fotovoltaic semiflexibil de 100w(deja achizitionat), invertor 12v-220v(deja achizitionat), Acumulator gel 100-120 Ah, plus o rezerva de 42 Ah( pe care il detin). - confectionarea si montarea unui suport pentru roata de rezerva, de preferinta amplasat sub rulota in partea din spate( care ar putea deveni si suport pentru bazinul de apa gri). Aici am rugamintea la colegii care detin rulote Chateau sau Caravelair cu astfel de suporti, sa ma ajute cu cateva poze si indicatii. Ne avand in momentul achizitiei roata de rezerva, i-am cerut ajutorul lui @Eugen David, care stiam ca are un cochet Caravelair, in vederea masurarii distantei intre prezoane, iar traseul stabilit de 2500 de km, parea cam riscant fara roata de rezerva. Problema care am intalnit-o a fost la aflarea distantei intre prezoane. 4x130. Ceva rar, aproape imposibil de gasit. Avand C-uri si rulota isoara, am zis ca asta e si am purces la drum. Abia abia am gasit set de doua bucati la cineva din Deva, la.pretul de 100 de lei / buc. Omul stia cat sunt de rare si a fost de neclintit in negociere. Mai are doua, si le vinde doar perechi. In cazul.ca mai sunt doritori, le pot achizitiona si trimite in tara. - montarea unui Calore tn7, amplasai un portbagajul di fata( care este surpirinzator de mare si incapator). Aici am balanta. Cele doua optiuni sunt: 1. montarea instantului pe instalatia de apa existenta, cu un singur curcuit pentru apa rece si reglarea instantului la o temperatura potrivita. 2. Crearea unui circuit dedicat de apa calda, in paralel cu circuitul de apa rece si schimbarea bateriilot cu unele cu doua cai. Rog sfaturi si idei. - montare de prize usb si 12v(deja achizitionate). - montare de trumavent 12v. Va multumesc tuturor celor care m-ati ajutat pana acum, si anticipat celor care imi vor oferi suportul.necesar in continuare. Scuze pentru incursiunile facute pe parcursul postarii.
  12. Conversie Renault Master

    Ok,e bine la suprafață, poti umbla sau modifică usor totul .Spor la treaba ,maine poimâine ridica restricțiile![emoji23] Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
  13. Functionare VSR

    Buna ziua. Pe auto-rulota am VSR-ul din poza atașată. In legătura cu acest dispozitiv am și eu câteva întrebări / nelămuriri. Am descoperit la el doua moduri de lucru și anume: Când motorul auto-rulotei este pornit și bateria mașinii trece de 12.8 V se cuplează dispozitivul. 1. Daca opresc motorul și dacă bateria secundara este sub 12.8 V (descărcata sau nu este soare) se decuplează VSR-ul. 2. Daca opresc motorul și cada bateria secundara este peste 12.8 V adică este soare și se încarcă de la panourile solare acest VSR nu se decuplează și teoretic încarcă și bateria mașinii. Zic teoretic pentru ca la măsurarea VSR-ului nu am gasit dioda de sens, dar încă nu am reușit sa verific cu un ampermetru dacă chiar se încarcă. Când se lasă seara și bateria secundara scade sub 12.8 V se decuplează VSR-ul. De aici trag concluzie ca acest dispozitiv verifica la cuplare tensiunea de pe bateria mașinii și la decuplare tensiunea de pe amândouă bateriile. Acum apar doua întrebări: 1. este corect modul lui de funcționare cum l-am descris eu? 2. pot face un montaj ca atunci când vreau eu sa se cupleze fie când merge motorul fie cand se încarcă bateriile de la soare? In acest fel pot avea încărcate toate bateriile de pe mașină, atât bateria auxiliara cât și bateria principala. Mulțumesc multe de ajutor și sfaturi.
  14. Urari de La Multi Ani

    La multi ani colegilor sarbatoriti azi.
  15. Conversie Renault Master

    Salut,@Andrei Grigoras ! Pentru trapă am tras firele pe sub placaj. Pentru iluminat o sa pun banda led aplicata(cred). La baie o să trag prin peretele despărțitor. Restul instalației(pompa apa,boiler, frigider și încălzire) o să o pun pe sub mobila. Doua prize 12 v,doua 220v și cam atât. Instalatie de gaz nu o sa folosesc. Placajul nu cred că pot să îl mai scot așa ușor că am pus și lipici pentru lemn înainte să îl prind in holzsuruburi. La finisare nu știu sigur cum o sa fac. Oricum trebuie chituit la holzsuruburi și eventual un baiț deschis la culoare pe baza de apa sau lac...etc.
  16. Conversie Renault Master

    Salut ,buna varianta cu placajul ,cred ca e bine sa a îl dai cu lac la final Ce faci cu firele ptr instalația de iluminat ,le pui pe afara ,sau dai cate o placa jos si tragi fire in functie de necesități? Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
  17. Discutii online

    rulotisti si sa aveti o zi de vineri excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi!
  18. Conversie Renault Master

    Salutare! Am mai făcut și eu ceva. După izolație am ales sa pun placaj de 4 mm. Am văzut că alții au folosit ceva mai gros. Eu am ales așa pentru că e flexibil ușor și rezistent.
  19. La Mulți Ani @Florentina @Florin Hrituliac @Murgoci Florin @Pasca Marius @Pop Dan @Pungan Tudor și @Vlad Hati !
  20. Discutii online

    prieteni și weekend cât mai plăcut acolo unde sunteți!
  21. La Multi Ani si sanatate va dorim sarbatoritilor zilei de 03. Aprilie. @Florentina @Florin Hrituliac @Murgoci Florin @Pasca Marius @Pop Dan @Pungan Tudor @Sorinnn2006 si @Vlad Hati !
  22. Discutii online

    Buna dimineata O zi de vineri usoara si un inceput de weekend excelent va doresc tuturor oriunde va aflati.
  23. Ieri
  24. Montare VENT 12V

    Grigore,de unde ai cumparat ventul si cati bani?
  25. V2 - conversie Fiat Ducato 2015 / 3.0 / 160CP

    Felicitări dom ' profesor de campervanuri ! Unii visează să se apuce si ei de unul macar ,și dumneata îl și termini pe al doilea ! Spor la treabă si stam cu ochii pe lucrare ,la ,,inspirat " ! Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
  26. V2 - conversie Fiat Ducato 2015 / 3.0 / 160CP

    Asa este Fejer! Acum am efectiv toata ziua la dispozitie fata de perioada cand lucram la Sprinter doar seara si in weekend, pe vreme de iarna Plus experienta dobandita Sa vezi ce o sa fie la V3
  27. V2 - conversie Fiat Ducato 2015 / 3.0 / 160CP

    Salutare @Alin Opran Parca avansezi mai repede cu lucrarea asta fata de Sprinter. Se vede ín fiecare detaliu profesionalismul. Succes in continuare.
  28. V2 - conversie Fiat Ducato 2015 / 3.0 / 160CP

    Urmatorul pas a fost sa aplic placile de amortizat zgomotele (sound deadening) pe fiecare panou de tabla: Am mai taiat in caroserie Si daca tot eram pe plafon, am aruncat si panourile fotovoltaice. 2x100w monocristalin Pana acum pot spune ca am lucrat la partea de pregatire, de maine voi incepe treaba cu adevarat. Ma apuc de instalati electrica, 12V si 230V dupa care intru la izolatia plafonului si a peretilor O seara linistita
  1. Afişează mai mult
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.