Tana

Renault Trafic L2H1 - intentie de conversie

5 postări în acest subiect de discuţie despre Renault Trafic L2H1 - intentie de conversie

Renault Trafic L2H1 - intentie de conversie

Tana

Deschid acest topic in ideea de a primi suport ( sfaturi, pareri, diverse info tehnice) in demersul meu de a transforma duba in camper.

Mai intai va impartasesc intentiile mele pentru ca mai apoi sa vin cu intrebari, pentru ca nu stapanesc bine partea de electrica.

 

Eu si sotia am convenit sa alegem o varianta sub 3, 5t pentru ca ne dorim deplasari pe distante lungi, vizitand cu preponderenta destinatii turistice, nu cautam campari pentru mai multe nopti in zone salbatice, vream sa avem acces in orase pe majoritatea strazilor. Desigur, vor fi situatii in care va trebui sa innoptam 1- 2 nopti in zone izolate sau in camping-uri dar acestea vor fi cu caracter ocazional functie de diverse si inopinate constrangeri (ex:  oboseala acumulata peste zi si/sau necesitatea de a spala hainele, etc).

Ideea de baza e sa folosim masina pentru a diminua costurile de cazare mixand 1-2 nopti de hotel cu alte 3-4 petrecute in interior.

 

Astfel focus-ul meu va fi in principiu pe asigurarea de aer rece respectiv asigurare caldura, dupa caz, … si dotari minime la bucatarie. Nu va gati nimeni la modul traditional, un aragaz mic portabil, cu 1-2 ochiuri cat sa facem o cafea, o omleta ori sa fierbem 2 cremwursti cand conjunctura nu permite o masa in zona urbana, va fi suficent.

Layout-ul il gandesc ca fiind 95% similar cu cel din link-ul atasat mai jos, adica un pat extensibil longitudinal (pe partea cu soferul) care are vis-a-vis un corp de mobilier ce contine integrat un frigider pe amoniac 12V/220V, spatiu de depozit si o chiuveta. Atat.    https://www.youtube.com/watch?v=BxGhaSUCnyw

Diferenta la mine fata de exemplul din video consta in faptul ca, imi doresc  chiuveta catre spate sa o pot folosi inclusiv ca dus in spatiul dintre cele 2 usi.

Asta ar fi ce mi-am propus.

 

Cea mai delicata problema pentru mine este instalatia de clima, fara ea tot demersul conversei este egal cu zero ptr ca in sezonul estival in interior totul se transforma intr-o adevarata sauna si nu te poti odihni peste noapte.

Referitor la clima precizez ca voi aprecia primirea oricarui sfat, orice trimitere catre o informatie, orice sugetie ori opinie.

Din ce-am apucat sa studiez, varianta Dometic FreshJet 1700 ar fi o unitate care si raceste si incalzeste si este pretabila ptr microbuze  < 6m.

Noua costa ~2000 euro. Stie cineva un site de dezmembrari autorulote/campere unde pot cauta ceva SH? Puteti sa-mi recomandati alt brand? Unitatea trebuie sa stie si incalzire, ideea e sa bifez ambele situatii, as vrea sa nu ma mai incurc cu montajul unui incalzitor stationar diesel separat. Stiu ca sunt pe site-urile de China la preturi bune, gen 170 USD dar parca nu m-as mai incurca cu inca o instalatie separata.

 

Ca sa nu intru in conflict cu RAR-ul as prefera sa apelez la o firma autorizata in carosari care sa faca decupajul in tavan si sa efectueze montajul si culparea la instalatia masinii. Aveti vre-o recomandare ptr asa ceva? Chiar daca este din Bucuresti, e ok ptr mine.

Doresc sa renunt si la panoul despartitor, acesta fiind de asemenea un motiv sa apelez la serviciile unui carosier, daca nu am un document asumat de o firma autorizata RAR exista riscul sa nu pot face conversia din "BB furgon" in "SA Autorulota". 

Revenind la instalatia de clima,   cred ( daca gresesc va rog sa ma corectati) ca unitatea AC se alimenteaza de la o baterie separata, nu de la cea a masinii, baterie care se incarca de la alternator in timpul mersului si asigura functionarea climei in perioada de stationare. Intre baterie si AC am nevoie de un invertor care sa converteaca 12V in 230 , zic bine?

Cum procedez cu bateria ca sa pot sa o leg la incarcare alternator? Presupun ca cineva trebuie sa faca managemetul incarcarii bateriei respectiv sa o opreasca cand e nu mai necesara, ce aparat imi trebuie pentru asta?

De cat trebuie sa fie bateria ca sa sustina  consumul unitatii , stiind ca la incalzire consuma 800W si 600W la racire? 

https://www.dometic.com/en-gb/tw/products/climate/air-conditioners/motorhome-and-caravan-air-conditioners/dometic-freshjet-1700-_-20694?at=rv#specifications

 

Modificat de Tana

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ionut C.

Dupa parerea mea nu este nevoie de aer conditionat la o astfel de masina, fiind suficient Ac-ul din bord. Volumul acestu campervan va fi mic, iar cu o izolatie buna, nu veti simti nevoia climatizarii pe timp de vara. Ar fi bine sa alegeti o masina de culoare alba, sau cat mai deschisa, care refleta mai mult din radiatiile solare.

Instalatia de aer conditionat dedicata rulotelor este grea, voluminoasa (in afara de faptul ca se vede urat, adauga la inaltimea masinii peste 25 cm). Apoi, este foarte zgomotoasa, nu se poate dormi cu ea in functiune. Daca totusi treceti peste dezavantajele astea, trebuie sa stiti ca nu poate fi alimentata decat in camping, la retea de 230V. Pentru alimentare din baterii v-ar trebui minim 1000Ah capacitate, plus solutie de incarcare (solara sau alt generator). Putere solara nu aveti unde sa intindeti pe acoperisul unui campervan, iar un generator ar fi la fel, ineficient energetic, cel putin in comparatie cu un incalzitor suplimentar Webasto sau Eberspächer.

Frigiderul cu amoniac are putere de racire mica, si nu functioneaza pe baterie decat in timpul mersului, cand, de fapt, este alimentat de alternatorul masinii. Ca sa functioneze pe gaz, mai e nevoie de o gaura in caroserie (evacuarea gazelor arse) si o butelie de gaz. Mai eficiente sunt frigiderele cu compresor, mai ales lazile cu capac, accesul pe deasupra marind eficienta (aerul rece se lasa la fund si nu iese la deschiderea usii, cum se intampla la frigiderele normale). Gasiti lazi frigorifice cu compresor noi incepand cu 2000 de lei, poate si mai jos. Recomand cumpararea uneia noi, diferenta fata de un SH nu merita riscul.

Va invit sa ma vizitati cand ajungeti in Bucuresti, pot sa va ajut cu mai multe informatii privind transformarea unui van.

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Tana

@Ionut C, Multumesc frumos pentru informatii si pentru inviatie. 

Am uitat sa mentinez ca eu sunt deja proprietarul unui Renault Trafic L2H1 (de culoare alba) :).

 

Gandul ca as putea renunta la instalatia de clima de pe acoperis, pentru mine suna linistitor dar eu visez sa ajung pana la Gibraltar (daca o sa reusesc ramane de vazut) iar excursia pana acolo trece prin zone recunoscute ca fiind calde , sudul Frantei, sudul Spaniei, toata coasta Mediteranei este scaldata in soare vara deci intentia mea era si este sa ma pregatesc pentru a face fata unor nopti fierbinti sub invelitoarea din tabla, fie ea si alba.

Inteleg ca masina nu e mare ca volum, accept ca pe drum se poate crea un confort termic foarte bun doar cu clima din board, recunosc de asemenea ca nu am vazut (desi am cautat) un Renault Trafic cu AC pe acoperis (doar cazul - izoterma)  DAR  temerea mea e de fapt perioada de stationare, noaptea cand vreau sa ma odihnesc.

 

Scenariul de care incerc sa ma feresc este urmatorul:  ... venim seara la masina obositi franti dupa o zi de mers pe jos in stanga si-n dreapta,   timp in care masina a stat parcata undeva, posibil si in soare,   in interior caldura va fi ori considerabila ori insuportabila si lipsa unui aer conditionat stationar va fi foarte regretata ... Nu stiu la altii cum e , dar in cazul meu, oboseala in combinatie cu slaba rezistenta la temperaturi relativ inalte conduce la avalanse de lamentari si reprosuri din partea consoartei astfel ca, de la dorinta unei excursii relaxante la o amintire numa buna de reprimat vor fi doar cateva grade Celsius ... ma-ntelegeti !?

La relantiu clima din board nu da randamentul din mers, in mers racirea se face mai bine beneficiind de fluxul de aerul care patrunde in radiator, ventilatorul electric de clima de la motor  se va stradui sa faca ceva,   dar niciodata nu va raci suficient in repaos. La diesel nici nu e prea indicat sa stai mult la relantiu, se colmateaza evacuarea. 

 

Solutia cu AC pe acoperis m-am lamurit, e un drum inchis pentru mine.

Ce alte alternative mai sunt pentru a face rece in interior?

Varianta clima stationara portabila ar putea fi o solutie fezabila? Are cineva, imi poate spune niste impresii ?

https://www.reimo.com/en/495022-evaporator_cooling_system_ebercool_portable/

 

La prima vedere observ 2 posibile neajunsuri (cel putin teoretice):

1 . nu usuca aerul ci produce aer rece prin vaporizarea unei cantitati de apa - intre 0, 5 -1, 5 litrii /ora ...conform exemplu din link    

2.  este necesara o evacuare pentru caldura rezultata din lucru mecanic.  

Punctul doi ar putea fi rezolvabil, evacuarea as putea-o face in zona inferioara a uneia din usile din spate.

Intrebarea este : exista  riscul sa te trezesti dimineata cu tavanul plin de condens ?   

 

 

Modificat de Tana

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Orice instalatie de racire ati alege, va avea nevoie de energie electrica. Din acumulatori este exclus, v-ar trebui o capacitate foarte mare, ar fi nevoie de cateva sute de kg de acumulatori cu Pb sau cateva mii de euro pentru acumulatori Li-ion, In plus, apare probelema sursei de incarcare a acestora, o combinatoe intre panouri solare si alternator marit si poate un generator auxiliar, cu motor termic. Toate astea ocupa totusi destul de mult spatiu si ingreuneaza serios masina.

Repet: o izolatie corecta si o trapa in plafon, eventual ventilata, cred ca rezolva problema climatizarii. Sa fim totusi rezonabili, turismul cu camperul (mai ales cu unul compact) nu poate oferi conditiile unei camere de hotel, in schimb are cu totul alte avantaje!

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Tana

Adaug doar un mic pas facut in demersul meu, am schimbat usa culisanta existenta cu una cu geam mobil. Am avut geamuri doar la usile din spate dar chiar si asa simteam ca fiind insuficienta lumina naturala in interior. A trebuit sa rezolv acest aspect.

Actiunea nu a fost doar un schimb simplu de tipul da usa veche jos, monteaza usa noua.In primul rand am pierdut o multime de timp cautand perechea:  usa alba & geam mobil.

Judecand dupa multitudinea de rezultate dupa primele search-uri am zis in sinea mea ca rezolv rapid, va fi doar chestie de filtrare anunturi si mai apoi de negociere pret.

Da de unde!!

Pe parcursul a 5 saptamani am avut, nu mai putin de 38 de dialoguri cu diversi care vindeau piese din dezmembrari, ~60% din anunturile online nu au mai fost de actualitate dar ele se mentineau inca postate ca find valabile, ca deh si asta este un aspect care spune ceva despre noi romanii in legatura cu modul cum procedam dupa ce ne vedem cu sacii in caruta.

Intr-un final am gasit ce cautam dar .... "pe argintiu" , deci a fost necesara inclusiv  o "vizita" la vopsitorie.

Dupa toata tevatura ma bucur ca pot sa trec la" bifate" acest mic pas.

Mergem inainte!

IMG_20190805_073404a.jpg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Anunt !
S-a deschis oficial platforma de vanzare accesorii Rulote si Autorulote www.xgocamping.ro, iar pentru membrii acestui forum oferim un discount de 5% de la preturile de pe site. Pentru comenzi mai mari, discountul poate fi chiar mai mare.
Pentru validare, transmiteti user-name de inregistrare pe xgocamping.ro si adresa de mail la contact@xgoautorulote.ro
Va multumim !

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.