NRLaurentiu

Termoizolatie - comparatii intre modele de rulota din aceeasi clasa

1 postare în acest subiect de discuţie despre Termoizolatie - comparatii intre modele de rulota din aceeasi clasa

Termoizolatie - comparatii intre modele de rulota din aceeasi clasa

NRLaurentiu

Salutare, colegi!

 

Am gasit pe Youtube acest test comparativ al nemtilor de la "Caravan College", test care face o comparatie intre diferite tipuri de termoizolatie folosite in procesul de contructie de la diferiti producatori de rulote. Au urmarit evolutia temperaturii din rulota in functie de temperatura exterioara. Rulotele au fost lasate 3 zile in aer liber, cu geamurile si trapele inchise, fara a fi folosit sistemul de incalzire pe timpul noptii.

Rulotele (inclusiv tipul termoizolatiei) in test au fost:

1. Knaus Travelino: Fiber Frame
2. Tab 400L: Drop-shaped sandwich construction with smooth-plate gray metallic
3. Hymer Eriba Touring Troll 530: Sandwich construction, split & kinked side wall, GFK lifting roof closed
4. Adria Action 391 PH: Sandwich construction, glued, light gray GRP-planked, large & dark windows
5. Knaus Südwind 450: Superior class, classic sandwich construction, smooth sheet metal
6. Caravelair Antares 390: Inexpensive beginners caravan, classic sandwich construction with hammered sheet metal

Doar 6 au fost nominalizate, desi in clip apar si 2 Weinsberg-uri, dintre care una apare si in al doilea grafic din clip, din care reiese ca are cea mai buna izolatie in acel test comparativ (Test 2).

 

Ceea ce impresioneaza si ramane din acest test (cel putin pentru mine care nu sunt vorbitor de germana) este aceasta imagine cu graficul evolutiei temperaturii de-a lungul a trei zile:

 

Grafic.jpg.384a5ea26aa80564fbcf571550642e6e.jpg,

unde cu rosu este graficul evolutiei temperaturii de afara, iar celelalte culori sunt graficele temperaturilor din interiorul a 4 rulote dintre cele testate.

 

Nu ma asteptam ca Eriba sa fie atat de bine izolata (Eriba a avut expus modelul ceva mai mic - 430, dar cu aceeasi compartimentare,  la expozitia de la Romexpo de la sfarsitul lunii martie a.c.) La polul opus se observa lejer cum temperatura din Adria a crescut foarte mult ziua (geamurile mari din fata cu tenta fumurie au contribuit din plin la asta!) Invariabil, fara a fi pornita incalzirea din interior, toate rulotele au ajuns noaptea la temperatura de afara (undeva in jurul a 0 grade C).

 

Concluzia specifica acestui test (din punctul meu de vedere), este aceea ca pe timpul zilei are o importanta foarte mare culoarea geamurilor si a caroseriei, acestea facand practic diferenta si mai putin termoizolatia peretilor/acoperisului. In conditiile diurne din clip, aproape 10 grade C in plus la interior fata de temperatura de afara este foarte mult din punctul meu de vedere. Bineinteles daca lasam rulota in plin soare si nu la umbra! Iarna, aceasta combinatie este un avantaj, dar vara... :)

De asemenea,  cred ca este de la sine inteles ca termoizolatia si suprafata cat mai mica a geamurilor fac diferenta intre a ne fi frig si a ne fi bine noaptea, atunci cand avem incalzirea pornita.

  • Like 8
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Florin Smolnicki
      de Florin Smolnicki
       
      Dragi colegi, planurile mele de viitor ar fi cam acestea:
      am rulotă, dar mă interesează să cumpăr alta mai nouă (după  2004).
      Nu este o urgență, aș cumpăra-o pe loc dacă ar fi o ofertă extraordinară.
      Rulota trebuie să fie cam așa:
      1.            Să nu fie mai lată de 2, 10 m!
      2.            Să aibă cât mai puține geamuri posibil, fără geamuri pe panoul din față și din spate! Dacă va avea totuși geamuri..., toate geamurile să fie cu plase de țânțari, perdele și jaluzele atermice.
      3.            Să nu fie mai lungă de 6 - 7 m.
      4.            MMA 1000 - 1100 kg sau mult mai puțin,   cu mașina mea am voie să trag 1300 kg maxim.
      5.            Să aibă soba cu hornul/ evacuarea sub podeaua rulotei: o spărtură mai puțin în tavan, fără horn prin interior.
      6.            În interior, să aibă în mijloc o zonă de dormit cu paturi suprapuse, lângă geam.
      7.            Cele două canapele din față să aibă 2 m lungime. Altfel spus: să poți dormi întins, cu capul spre proțap, pe lungimea rulotei, nu pe lățime!!!!
      8.            Să aibă boiler pe gaz și 220 V, încălzire pe gaz și 220, cu trumavent pe 12 V.
      9.            Toaletă fixă, golire exterioară, CASETA SĂ NU FIE SCOASĂ PRIN CORT!!! Adică ușa de acces la rezervorul de la WC să fie pe exterior, nu prin cort.
      10.          Baterii monocomandă.
      11.          Frigider pe gaz ȘI 220.
      12.          Cârlig antibalans.
      13.          Să NU aibă chiuveta basculabilă deasupra toaletei!!!
      14.          Să fie cât mai înaltă față de sol.
      15.          Să aibă uși de vizitare: lateral stânga, dreapta, față/ spate.
      16.          Suport pt biciclete.
      17.          Interiorul să NU fie închis la culoare și/ sau din lemn masiv, interiorul să fie luminos.
      18.          Congelator mare.
      19.        Duș separat.
       
       
    • Laurentiu Perjeru
      de Laurentiu Perjeru
      Salutare,  
           Ma chinui de vreo 3 luni de zile sa-mi iau si eu o jucarie din asta, o casa pe roti :). Si intr-un sfarsit am reusit sa-mi iau un Bailey Senator Oklahoma din 2002. 
           
          






    • Andrei Alexandru Leontin
      de Andrei Alexandru Leontin
      Buna ziua dragi colegi. 
      Sunt Alex din Bucuresti si sunt in cautarea unei rulote pt 2 adulți și 1 copil. As dori sa achizitionez rulota din Anglia dar nu stiu cum sta treaba cu actele daca o pot trage cu o masina înmatriculata pe Romania. Merg acolo in vacanta si am zis ca se merita sa o iau de acolo iar spre Romania sa fac si prima vacanta cu ea. Am citit ceva pe aici ca nu o poti trage cu o masina înmatriculata pe Romania. Unde as putea sa ma interesez daca chiar asa e ? Am sunat pe cineva de la un parc cu rulote din Anglia si mi-a zis ca nu se ocupa de asigurare el. Imi da factura si restul ma ocup eu după. Cum sa procedez ? Vreau din Anglia pt ca am văzut ceva la 3000 de lire destul de dotată si întreținută bine.
      Acum o sa vad si cum arata cand ajung acolo. Oricum o sa-mi aloca pana la o saptamana sa caut rulote pe acolo.
      Ce ma sfătuiți? Nu am avut niciodată rulota. Am permis cat B si masina este un golf caravan 2019. Nu are carlig. Trebuie să îi pun dar nici aici nu stiu exact de care, pt ca am inteles ca diferă priza de Anglia fata de ce este pe Germania.
      Va multumesc , vacante plăcute si drumuri bune 
      Orice sfat e bine venit. 
    • Vlad Carciumaru
      de Vlad Carciumaru
      Cort universal nou, desfăcut doar pentru probă, 3 laturi egale de 180cm.
      Ferestre pe fiecare latura. 
      490RON transport inclus sau o reducere pentru ridicare de la Brăila (precizați că ați văzut anunțul pe forum).
      0771045128
       







    • Silviu Pascu
      de Silviu Pascu
      Salut.
      Cumpar rulota pe 2 axe, minim 560 lungime. Nu ma intereseaza un an recent, vreau doar sa fie ingrijita si curata. Nu doresc rulote de Anglia sau fara acte de provenienta.O voi folosi ca si rulota stationara. Daca aveti una de vanzare sau cunoasteti pe cineva care are una de vanzare, va rog PM. Multumesc!

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.