NRLaurentiu

Termoizolatie - comparatii intre modele de rulota din aceeasi clasa

1 postare în acest subiect de discuţie despre Termoizolatie - comparatii intre modele de rulota din aceeasi clasa

Termoizolatie - comparatii intre modele de rulota din aceeasi clasa

NRLaurentiu

Salutare, colegi!

 

Am gasit pe Youtube acest test comparativ al nemtilor de la "Caravan College", test care face o comparatie intre diferite tipuri de termoizolatie folosite in procesul de contructie de la diferiti producatori de rulote. Au urmarit evolutia temperaturii din rulota in functie de temperatura exterioara. Rulotele au fost lasate 3 zile in aer liber, cu geamurile si trapele inchise, fara a fi folosit sistemul de incalzire pe timpul noptii.

Rulotele (inclusiv tipul termoizolatiei) in test au fost:

1. Knaus Travelino: Fiber Frame
2. Tab 400L: Drop-shaped sandwich construction with smooth-plate gray metallic
3. Hymer Eriba Touring Troll 530: Sandwich construction, split & kinked side wall, GFK lifting roof closed
4. Adria Action 391 PH: Sandwich construction, glued, light gray GRP-planked, large & dark windows
5. Knaus Südwind 450: Superior class, classic sandwich construction, smooth sheet metal
6. Caravelair Antares 390: Inexpensive beginners caravan, classic sandwich construction with hammered sheet metal

Doar 6 au fost nominalizate, desi in clip apar si 2 Weinsberg-uri, dintre care una apare si in al doilea grafic din clip, din care reiese ca are cea mai buna izolatie in acel test comparativ (Test 2).

 

Ceea ce impresioneaza si ramane din acest test (cel putin pentru mine care nu sunt vorbitor de germana) este aceasta imagine cu graficul evolutiei temperaturii de-a lungul a trei zile:

 

Grafic.jpg.384a5ea26aa80564fbcf571550642e6e.jpg,

unde cu rosu este graficul evolutiei temperaturii de afara, iar celelalte culori sunt graficele temperaturilor din interiorul a 4 rulote dintre cele testate.

 

Nu ma asteptam ca Eriba sa fie atat de bine izolata (Eriba a avut expus modelul ceva mai mic - 430, dar cu aceeasi compartimentare,  la expozitia de la Romexpo de la sfarsitul lunii martie a.c.) La polul opus se observa lejer cum temperatura din Adria a crescut foarte mult ziua (geamurile mari din fata cu tenta fumurie au contribuit din plin la asta!) Invariabil, fara a fi pornita incalzirea din interior, toate rulotele au ajuns noaptea la temperatura de afara (undeva in jurul a 0 grade C).

 

Concluzia specifica acestui test (din punctul meu de vedere), este aceea ca pe timpul zilei are o importanta foarte mare culoarea geamurilor si a caroseriei, acestea facand practic diferenta si mai putin termoizolatia peretilor/acoperisului. In conditiile diurne din clip, aproape 10 grade C in plus la interior fata de temperatura de afara este foarte mult din punctul meu de vedere. Bineinteles daca lasam rulota in plin soare si nu la umbra! Iarna, aceasta combinatie este un avantaj, dar vara... :)

De asemenea,  cred ca este de la sine inteles ca termoizolatia si suprafata cat mai mica a geamurilor fac diferenta intre a ne fi frig si a ne fi bine noaptea, atunci cand avem incalzirea pornita.

  • Like 8
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri


Anunt !
S-a deschis oficial platforma de vanzare accesorii Rulote si Autorulote www.xgocamping.ro, iar pentru membrii acestui forum oferim un discount de 5% de la preturile de pe site. Pentru comenzi mai mari, discountul poate fi chiar mai mare.
Pentru validare, transmiteti user-name de inregistrare pe xgocamping.ro si adresa de mail la contact@xgoautorulote.ro
Va multumim !

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Bogdan Moldovan
      de Bogdan Moldovan
      Bună tuturor, ce presiune țineți voi în roțile rulotei?
       
      Sunt conștient că presiunea este dependentă de încarcarea rulotei, numărul de roți/axe și specificațiile cauciucului. 
       
      Spre exemplu, eu am un MMA de 1500, 1 axă / 2 roți, cauciucuri 185/R14C 102T cu presiune maximă 65 psi și încarcare maximă pe roată de 850 kg, și îmi iese (conform formulei -- MAX(65psi, 1500kg x (65psi/(850kg x 2roți))) în bar --) că ar trebui să am o presiune de 3.95 bar. 
       
      Formula de calcul am luat-o de aici dar apare în multe locuri pe internet. 
       
      Dacă aș merge cu rulota neîncărcată (adică pe la 1200kg) atunci ar trebui să am mai puțin în roți și anume vreo 3.2 bar.
      Dar la încărcare aproape de MMA-ul rulotei mele (1500kg) îmi iese că ar trebui să am spre 3.95 bar (vezi mai sus).
       
    • Vlad Carciumaru
      de Vlad Carciumaru
      Cort universal rulotă cu montare pe șină.
      280x300cm
      Complet cu bețe de fibra, covor și țăruși.
      În ambalajul original. 
      500ron, transport inclus sau o reducere pentru ridicare de la Brăila; precizați că sunați după forum. 
      0771045128





    • Lucian Pop
      de Lucian Pop
      Salutare colegi rulotisti,
      Zilele urmatoare planuiesc sa ma duc la Vadu. Nu am mai fost de ceva timp si as avea întrebări ptr cei care au fost anul acesta. 
       
      1. Se mai poate campa in spatele dunei fara amenda? 
      2. Semnalul vodafone/orange 4g este bun? Te poti uita la un film?
      3. Am vazut cateva locuri interesante in zona vadu. As vrea sa aflu si parerea voastra despre aceste locuri. 
      4. Exista vreun loc unde sa fie sursa de apa aproape? izvor, fantana, pompa? 
      5. Se poate lua apa din Satul Vadu? Stiu izvorul din Corbu, dar este cam departe
      6. Este permisa camparea pe portiunea dintre lacul sinoe si mare? 
    • Alin P.
      de Alin P.
      Buna Dimineata.
      Am un cort de vanzare dimensiuni 5, 50 lungime snur , total 7, 5 ca si nou. Am cumparat rulota impreuna cu el , dar nu se potriveste.Este complet inclusiv perdelute.
      Culoare maro -gri. 
      Eventual schimb cu unul mai mare.
    • Vasile Oae
      de Vasile Oae
      Desi am cumparat-o la câteva zile după Paste, abia acum pot spune că am oficial rulota. Și asta pt că de doua zile mi-au venit numerele.  Până nu am văzut-o cu numere, din superstiție nu am vorbit de ea, desi pe forum activez de ceva vreme.
      In Arges e o întreagă nebunie cu programările la RAR și serviciul înmatriculări. Durează de te saturi, si nu am fost inspirat când am făcut programrea la RAR sa o fac și pe cea la numere. Am așteptat să trec RAR-ul, sa îmi vina cartea de identitate și abia apoi am făcut programare la numere.
      Nu mai contează, acum o am valida. Mi-am făcut pt siguranță și permisul pe categoria B96 (4250 kg), desi cu mașina mea nu depășesc 3500.
      Abia am avut timp pt verificarea instalațiilor, modificat lampi de pe tub pe LED, pt o curățenie....din astea casnice. 
      Este un Swift Sandymere din 1997. Se prezintă destul de bine pentru vârsta ei.
      Dotările tipic englezești. Baie cu cabina de dus separata (asta a fost ideea mea fixa, vom vedea cat este de utila așa).
      Mover, cort.












  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.