Angelo

Cauciucuri - jante

9 postări în acest subiect de discuţie despre Cauciucuri - jante

Cauciucuri - jante

Angelo

Bună seara prieteni! 

Azi fiind liber am decis sa dau jos roțile și sa merg la vulcanizare pentru a monta pe jante noile cauciucuri achiziționate. Cele vechi erau bunicele " la floare", dar începuseră sa crape pe exterior și am zis să nu risc cu niște vechituri chiar dacă arătau bine. Am suspendat rulota pe cric, am lăsat-o așa până am dat fuga la vulcanizare, planul era sa ma întorc cu roata de acolo, sa o montez și apoi sa desfac și pe partea cealaltă cu repetarea operațiunii. Ajung la vulcanizare si când dă să scoată cauciucul de pe jantă găsește drăcia din foto pe interiorul jantei. Nu am văzut niciunde in viata reala sau pe net chestia aia, nici băieții nu mai intâlniseră până la mine, deși e o vulcanizare mare, cu ceva experiență în satul meu și pune-te nene pe problema de logică, oare cum se scoate. Au rotit de jantă, după ce au scos doar o parte din cauciuc de pe jantă până am dat de zona în care e șurubul și care se desface cu un imbus " nici mare, dar nici foarte mic", vorba tipului de la vulcanizare. Pe parte cealaltă, la 180 de grade exista un al doilea șurub care trebuie și el desfăcut ca să scoată șina aceea afară din cauciuc, cu totul pentru că altfel nu se dejanta! Operațiunea de montare se face în ordine inversa, se baga cauciucul pe jantă în partea de jos, se pune acea șină și apoi se poate pune cauciucul la loc și în partea cealaltă, se umfla roată și se remontează pe rulotă. Cu îndemânarea băieților de la vulcanizare toată operațiunea a durat cam o jumătate de oră pentru fiecare roată pentru că nu mai întâlniseră sistemul și a trebuit sa ne punem tărtăcuțele la gândit și să înțelegem de ce s-a inventat drăcia aia. La întrebarea " mai punem sinele astea înapoi în jante sau le aruncăm șefule?" era patronul vulcanizării prin zonă și a sărit la ei să le pună la loc ca alea sunt foarte bine gândite acolo și că dacă fac pană nu lasă cauciucul să sară de pe jantă. Mi-a explicat că oricum în caz de explozie, la mers pe cauciuc se face praf, dar nu sare pe jantă ceea ce e mai sigur deoarece nu produce pagube în zona podelei rulotei. 

Așa că dacă întâlniți aceeași drăcie în interior să vă înarmați cu răbdare și eventual cu îndemânare ca să spuneți și băieților care nu știu de pe la vulcanizare cum stă treaba și cum se poate rezolva! 

Sper ca e un topic util, dacă vi-se pare o prostie, rog administratorii să-l șteargă. Seară frumoasă și noapte fierbinte va doresc! 

IMG_20190330_135437.jpg

IMG_20190330_135514.jpg

IMG_20190330_115312.jpg

IMG_20190330_135709.jpg

  • Like 6
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

Buna seara,

 

Sistemul explicat pe larg aici. Foarte utile in prevenirea pagubelor la podeaua rulotei in caz de pana la viteza normala.

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Angelo

@NLaurentiu mersi frumos de link! Până azi, când am fost la vulcanizare, habar nu aveam că există așa ceva!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
La 30.03.2019 la 21:59, Angelo a scris:

Bună seara prieteni! 

Azi fiind liber am decis sa dau jos roțile și sa merg la vulcanizare pentru a monta pe jante noile cauciucuri achiziționate. Cele vechi erau bunicele " la floare", dar începuseră sa crape pe exterior și am zis să nu risc cu niște vechituri chiar dacă arătau bine. Am suspendat rulota pe cric, am lăsat-o așa până am dat fuga la vulcanizare, planul era sa ma întorc cu roata de acolo, sa o montez și apoi sa desfac și pe partea cealaltă cu repetarea operațiunii. Ajung la vulcanizare si când dă să scoată cauciucul de pe jantă găsește drăcia din foto pe interiorul jantei. Nu am văzut niciunde in viata reala sau pe net chestia aia, nici băieții nu mai intâlniseră până la mine, deși e o vulcanizare mare, cu ceva experiență în satul meu și pune-te nene pe problema de logică, oare cum se scoate. Au rotit de jantă, după ce au scos doar o parte din cauciuc de pe jantă până am dat de zona în care e șurubul și care se desface cu un imbus " nici mare, dar nici foarte mic", vorba tipului de la vulcanizare. Pe parte cealaltă, la 180 de grade exista un al doilea șurub care trebuie și el desfăcut ca să scoată șina aceea afară din cauciuc, cu totul pentru că altfel nu se dejanta! Operațiunea de montare se face în ordine inversa, se baga cauciucul pe jantă în partea de jos, se pune acea șină și apoi se poate pune cauciucul la loc și în partea cealaltă, se umfla roată și se remontează pe rulotă. Cu îndemânarea băieților de la vulcanizare toată operațiunea a durat cam o jumătate de oră pentru fiecare roată pentru că nu mai întâlniseră sistemul și a trebuit sa ne punem tărtăcuțele la gândit și să înțelegem de ce s-a inventat drăcia aia. La întrebarea " mai punem sinele astea înapoi în jante sau le aruncăm șefule?" era patronul vulcanizării prin zonă și a sărit la ei să le pună la loc ca alea sunt foarte bine gândite acolo și că dacă fac pană nu lasă cauciucul să sară de pe jantă. Mi-a explicat că oricum în caz de explozie, la mers pe cauciuc se face praf, dar nu sare pe jantă ceea ce e mai sigur deoarece nu produce pagube în zona podelei rulotei. 

Așa că dacă întâlniți aceeași drăcie în interior să vă înarmați cu răbdare și eventual cu îndemânare ca să spuneți și băieților care nu știu de pe la vulcanizare cum stă treaba și cum se poate rezolva! 

Sper ca e un topic util, dacă vi-se pare o prostie, rog administratorii să-l șteargă. Seară frumoasă și noapte fierbinte va doresc! 

IMG_20190330_135437.jpg

IMG_20190330_135514.jpg

IMG_20190330_115312.jpg

IMG_20190330_135709.jpg

Sistemul se numeste Tyron Flat Tyre Protection. In momentul cand am dat si eu de el (la inlocuirea anvelopelor) n-am gasit topicul tau, asa ca am facut si eu  altul.

Incă mai caut o vulcanizare care sa-mi remonteze sistemul, dar pana acum nimic.

Am insa o alta curiozitate. Am cumparat anvelope pentru incarcaturi mai mari, adică C-uri. Am luat Viking.Am mai avut si pe masina, am fost multumit, a fost si un pret bun, in fine. Am observat insa ca  majoritatea rulotelor achizitionate din Olanda vin cu cauciucuri no name, fabricate de cele mai multe ori in China, dar care par extrem de rezistente. Eu le-am schimbat pentru ca aveau 10 ani vechime, dar aratau impecabil. Imi scapa mie ceva? Oare cumparam anvelopele corespunzatoare?

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulian C.

Va salut,

 

Stie cineva de unde as putea sa cumpar aceste dispozitive?

Am schimbat recent cauciucurile si pe jantele mele nu sunt montate.

 

Multumesc.

 

Cu stima,

IC.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
Sistemul se numeste Tyron Flat Tyre Protection. In momentul cand am dat si eu de el (la inlocuirea anvelopelor) n-am gasit topicul tau, asa ca am facut si eu  altul.
Incă mai caut o vulcanizare care sa-mi remonteze sistemul, dar pana acum nimic.
Am insa o alta curiozitate. Am cumparat anvelope pentru incarcaturi mai mari, adică C-uri. Am luat Viking.Am mai avut si pe masina, am fost multumit, a fost si un pret bun, in fine. Am observat insa ca  majoritatea rulotelor achizitionate din Olanda vin cu cauciucuri no name, fabricate de cele mai multe ori in China, dar care par extrem de rezistente. Eu le-am schimbat pentru ca aveau 10 ani vechime, dar aratau impecabil. Imi scapa mie ceva? Oare cumparam anvelopele corespunzatoare?
Toate rulotele vin din fabrica cu cauciucuri chinezești, cred Fendt și Tebbert montează Barum restul numai chinezării. Sunt gume de prim echipaj deci proaste, ale mele au durat de la reprezentanta la vulcanizare, cca 10 km unde le-am înlocuit cu Michelin Agilis 106C.
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
57 minute în urmă, Raul G a scris:
în urmă cu 22 ore, Alin Mihaila a scris:
Sistemul se numeste Tyron Flat Tyre Protection. In momentul cand am dat si eu de el (la inlocuirea anvelopelor) n-am gasit topicul tau, asa ca am facut si eu  altul.
Incă mai caut o vulcanizare care sa-mi remonteze sistemul, dar pana acum nimic.
Am insa o alta curiozitate. Am cumparat anvelope pentru incarcaturi mai mari, adică C-uri. Am luat Viking.Am mai avut si pe masina, am fost multumit, a fost si un pret bun, in fine. Am observat insa ca  majoritatea rulotelor achizitionate din Olanda vin cu cauciucuri no name, fabricate de cele mai multe ori in China, dar care par extrem de rezistente. Eu le-am schimbat pentru ca aveau 10 ani vechime, dar aratau impecabil. Imi scapa mie ceva? Oare cumparam anvelopele corespunzatoare?

Arată mai mult  

Toate rulotele vin din fabrica cu cauciucuri chinezești, cred Fendt și Tebbert montează Barum restul numai chinezării. Sunt gume de prim echipaj deci proaste, ale mele au durat de la reprezentanta la vulcanizare, cca 10 km unde le-am înlocuit cu Michelin Agilis 106C.

Daca-mi permiti, te contrazic. Pe rulota mea din 2002, adusa din Olanda, cauciucurile aveau DOT din 2008, deci clar nu erau din fabrica. Bineinteles erau noname chinezesti... Cum am mai spus, aratau impecabil cu toate ca aveau 11 ani. Si rulota mea nu e un caz singular...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
în urmă cu 2 ore, Iulian C. a scris:

Va salut,

 

Stie cineva de unde as putea sa cumpar aceste dispozitive?

Am schimbat recent cauciucurile si pe jantele mele nu sunt montate.

 

Multumesc.

 

Cu stima,

IC.

Cauta prin Anglia, acolo sunt fabricate. In caz ca stii vreun service care poate monta un astfel de sistem, da-mi de stire, te rog.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
Daca-mi permiti, te contrazic. Pe rulota mea din 2002, adusa din Olanda, cauciucurile aveau DOT din 2008, deci clar nu erau din fabrica. Bineinteles erau noname chinezesti... Cum am mai spus, aratau impecabil cu toate ca aveau 11 ani. Si rulota mea nu e un caz singular...
Eu am spus cum vin vândute cele noi, cu chinezării a venit și a mea din fabrica asa cum au venit multe ale cunoștințelor mele.
Asa cum nimeni nu ii oprește sa cumpere nici după chinezării, mai ales dacă o țin fixa sau semifixa într-un camping.
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.