Chircu Florin

Agreere RAR proiect motorhome

28 postări în acest subiect de discuţie despre Agreere RAR proiect motorhome

Agreere RAR proiect motorhome

Chircu Florin

Buna ziua,

Ma adresez voua pentru a ma lamuri. Ma bate serios gandul sa incerc conversia unei dube intr-un proiect motorhome. Nelamurirea mea consta la partea de hartogarie. Cum priveste RAR-ul acest gen de proiecte? Dupa terminarea proiectului trebuie, sau nu, sa merg la omologare? Daca trebuie, ce acte imi sunt necesare? Tinem cont ca in C.I.V.-ul masinii este trecut autoutilitara MMA 3500kg.

Va multumesc. Orice sfat imi este necesar. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ionut C.

Omologarea aduce cateva avantaje, in primul rand de natura fiscala. Rovinieta este mult mai mica decat la autoutilitara, la fel ca la autoturisme. Asigurartea obligatorie, RCA, este aproape la jumatate din cea pentru autoutilitare. Impozitul este aproximativ egal cu cel pentru autoutilitara, daca este declarata corect, adica autovehicul special, iar nu autoturism!

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Omologarea aduce cateva avantaje, in primul rand de natura fiscala. Rovinieta este mult mai mica decat la autoutilitara, la fel ca la autoturisme. Asigurartea obligatorie, RCA, este aproape la jumatate din cea pentru autoutilitare. Impozitul este aproximativ egal cu cel pentru autoutilitara, daca este declarata corect, adica autovehicul special, iar nu autoturism!

RAROM ar trebui sa accepte omologarea conform legii, fara a pretinde proiecte si alte baliverne. Atata timp cat nu se intervine asupra caroseriei, legea permite transformarea in autorulota. Modificarile aduse caroseriei (montarea ferestrelor, trapelor sau a altor acesorii) se poate face, conform legii, doar de carosieri autorizati, care vor elibera un certificat de conformitate pentru lucrarea respectiva.

Din pacate, cei respinsi de RAROM necunoscand legislatia, se descurajeaza. Ar trebui sa ceara in scris motivul refuzului omologarii, cu referire clara la articol de lege.

Daca nu doriti sa omolologati autorulota, trebuie sa pastrati autoutilitara cu perete despartitor intre spatiul de marfa si habitaclu. In rest, nici o lege nu va interzice si nimeni nu poate obiecta asupra marfii pe care o transportati, nici macar pentru faptul ca e fixata in suruburi. E greu sa ai o autorulota fara ferestre, dar unele autoutilitare au si ferestre, din fabrica...

  • Like 7
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chircu Florin

@Ionut C. , din pacate de asta imi era teama. Exact cum spui, pentru modificarile aduse caroseriei, trebuie apelat la firme agreate, ceea ce creste exponential pretul proiectului. Din punct de vedere juridic, a cere punctul de vedere scris al RAR-ului pentru a te putea adresa instantelor, suna a sinucidere. Un proces in civil, cel putin la aceasta speta, poate dura 2-3 ani, ceea ce  duce la blocarea proiectului. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Nu cred ca montajul unei ferestre sau chiar a mai multor ferestre va mari exponential costul unei astfel de lucrari. Sunt multi carosieri, totul se negociaza.

Nu trebuie sa te adrewsezi direct instantei, orice se poate rezolva pe cale amiabila. Incearca sa discuti cu directorul sucursalei RAROM, bine pregatit, cu citate din lege, cu articole, exemple, fotografii etc. Nu va descurajati doar ascultand zvonuri si povesti. Faceti ceva cat timp mai are rost. Altfel, in curand cu totii vom ajunge o populatie de zombie!

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Anghelescu Anton

Buna seara.Multumesc Dl. Ionut pt.informare. Dupa sarbatori voi incerca si eu la RAR. Atasez cateva poze cu ce am facut.Poate am noroc. Oseara buna101.jpg.22261040cae56ab46b86c01f5c39a476.jpg5c0be29ef3bd0_imaginilemele007.thumb.jpg.e37e483562bda9163fac87bf449c4fa0.jpg5c0be2c14ba0b_imaginilemele012.thumb.jpg.d58df24f87dd082cb3c873a06c8faf7f.jpg5c0be2c14ba0b_imaginilemele012.thumb.jpg.d58df24f87dd082cb3c873a06c8faf7f.jpg

imaginile mele 010.jpg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chircu Florin

@Ionut C. multumesc pentru entuziasm. Esti un tanar luptator. Eu sunt blazat vis-a-vis de institutiile statului( RAR, ..etc). Nu mai am nici timpul, nici rabdarea de a ma lupta cu STATUL.

Nu se pune problema in a lua atitudine, dar nu mai am rabdare in a explica ceva, cuiva.

Vad ca la acest topic, nimeni, in afara de tine nu reactioneaza. In Romania se pare ca nu s-au facut conversii , sau daca sau facut nu au dat piept cu RAR-ul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
35 minute în urmă, Chircu Florin a scris:

Eu sunt blazat vis-a-vis de institutiile statului( RAR, ..etc). Nu mai am nici timpul, nici rabdarea de a ma lupta cu STATUL.

 Oare de ce ? Ce-i de facut , atunci cand esti plictisit , dezgustat , descurajat si obosit de ... "STAT" (nu ala paralel, sau ?) ?

Pai, poat' or fi "lacunele" din ingenioasele Legi & OUG (creionate pe genunche)  ? Nu stiu !

 

 

35 minute în urmă, Chircu Florin a scris:

Vad ca la acest topic, nimeni, in afara de tine nu reactioneaza.

In Romania se pare ca nu s-au facut conversii , sau daca sau facut nu au dat piept cu RAR-ul.

 

Dac-as sti cum e , fii sigur ca te-as ajuta (raspunde). N-as tine detaliile sub perna sau la saltea... (nici Einstein n-a facut asa, ca d'aia cunoastem atatea, nu?). Suntem o comunitate care isi doreste  a se ajuta (intr-un fel sau altu !). Sau ?

Conversii , s-au facut si se (mai) fac.... Vezi topicul deschis de @Gabriel Schuster sau @Alin Opran ... chiar si @Ionut C. a scris despre conversie Utilitara to Motorhome.

 

 

P.S. 

Raci negri, printre pietre, întind subțiri antene

Și-n fund privesc calcanii ironic și blazat.

 

Modificat de Mihai-Arad
Add P.S.-ul

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chircu Florin

@Mihai-Arad am un camper, dar ma tenta sa transform o dubita in motorhome. Este un hobby al meu.

Institutiile statului sunt create nu pt. ajutor ci pt piedici.

Conduc o firma de 15 ani si ma tot lovesc de STAT, crede_ma stiu ce spun.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chircu Florin

cei mentionati de tine, transforma dube in motorhome, dar, a inmatriculat vreunul masina transformata in Romania?

Si mie imi plac pasii facut de fiecare, dar....cine a trecut de RAR?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

@Chircu Florin

Eu mai am de lucru la conversie. Trebuie sa termin peretii baii si bucataria, apoi instalatia de apa si panoul electric. Singura modificare, pana acum, a caroseriei a fost scoaterea panoului despartitor. 

Urmeaza trapele si doua ferestre. Pe masura ce inaintez cu treaba , inclusiv discutiile cu RAR-ul, voi scrie tot ce este de interes. 

Vreau, si nu voi renunta, sa omologhez masina ca autorulota. Asa cum spune si @Ionut C., cu rabdare si vointa se poate realiza orice, indiferent de obtuzitatea care-i caracterizeaza pe unii functionari romani. 

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chircu Florin

@Gabriel Schuster, nu am nici un raspuns la intrebarea mea.

Nimeni nu a trecut de RAR, nimeni nu a inmatriculat vreun proiect, . Faptul ca nu vreau sa ma lupt cu institutiile statului vine datorita lipsei de timp. Vorbind in necunostinta de cauza , unii confunda lehamitea cu nestiinta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chircu Florin

@Mihai-Arad apreciez tenacitatea din spatele unei tastaturi. Dar, crede-ma ca timpul si nervii mei sunt mai importanti decat a lupta cu niste neghiobi. Intrebarea a fost simpla si nu retorica. 

" Cine a trecut de RAR?"

Faptul ca ma pot duce cu citate din texte de lege.....etc, nu incalazeste pe nimeni. Cel mult nervii celui pus face to face cu imbecilul dispus sau nu sa te asculte.

Lupt zilnic contra sistemului, dar, obosesc daca mai adaug si lupta pentru o omologare. Stii ca sunt o gramada de campere care nu trec RAR-ul din cauza ca in brief sunt trecute autospeciale ,  vehicul special sau autoutilitara? Despre asta vorbim . Nu cred ca" SAU" se regaseste in discutia de fata.

Oricum apreciez postarile tale despre coasta Frantei , la Atlantic.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
35 minute în urmă, Chircu Florin a scris:

Oricum apreciez postarile tale despre coasta Frantei , la Atlantic.

Jos_Palaria.png.7500a041309ed222c47595aebdc55122.png

 

36 minute în urmă, Chircu Florin a scris:

Faptul ca ma pot duce cu citate din texte de lege.....etc, nu incalazeste pe nimeni. Cel mult nervii celui pus face to face cu imbecilul dispus sau nu sa te asculte.

Lupt zilnic contra sistemului, dar, obosesc daca mai adaug si lupta pentru o omologare. Stii ca sunt o gramada de campere care nu trec RAR-ul din cauza ca in brief sunt trecute autospeciale ,  vehicul special sau autoutilitara? Despre asta vorbim . Nu cred ca" SAU" se regaseste in discutia de fata.

Te vad foarte dezamagit , invins (?)  de "sistem /STATUL (cum ai spui tu) ... si asta , acum la inceput , in faza de documentare (informare).

NU stiu nimic despre omologare /RAR / .... poate de aceea prefer sa conduc un vehicul din categoria M1 (special ptr vacante/camping).

 

Dar sa refenim la subiect !

Oare de ce nu-ti raspunde nimeni (dintre cei care au vizionat subiectul) ?

De ce nu-ti scrie (chiar si PM) cei care detin o astfel de "utilitara-modificata" , cum trec de ITP / RAR (RAROM) ?

 

acum o oră, Chircu Florin a scris:

... apreciez tenacitatea din spatele unei tastaturi.

:noroc:  fiecare dintre noi, reusim sa gasim (folosind 5G) , destul de multe informati utile (filtrand fake-news) .

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.
La 12/8/2018 la 21:14, Chircu Florin a scris:

@Gabriel Schuster, nu am nici un raspuns la intrebarea mea.

Nimeni nu a trecut de RAR, nimeni nu a inmatriculat vreun proiect, . Faptul ca nu vreau sa ma lupt cu institutiile statului vine datorita lipsei de timp. Vorbind in necunostinta de cauza , unii confunda lehamitea cu nestiinta.

 

Esti sigur?

 

WhatsApp Image 2018-12-09 at 12.53.43(1).jpeg

4DBCB4A3-E28E-4454-B0A1-1A377C72DC6E.jpeg

Modificat de Gabriel Schuster
  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

@Ionut C. 

Jos_Palaria.png.7500a041309ed222c47595aebdc55122.png

CINEVA , care a invins sistemul / STATUL !

:bravo:

P.S.

Imi cer scuzele de rigoare ptr postarea de mai sus ! :salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Nu consider ca am invins statul, ci doar prejudecatile unor indivizi. Legislatia noastra este aliniata cu legislatia europeana. Conditiile de omologare din Romania sunt echivalente celor din celelalte state europene. Multi dintre angajatii statului, inclusiv la RAROM sunt nepregatiti si uneori rauvoitori (refuza sa accepte si sa inteleaga legislatia), dar asta nu e un motiv pentru a te lasa descurajat. Daca nu facem nimic pentru noi si mai ales pentru urmasii nostri, se va alege praful! Majoritatea asteapta sa faca altcineva. Asta este o atitudine daunatoare, nimeni nu-ti poate dori binele mai mult decat tu insuti!

 

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chircu Florin

@Mihai-Arad , bravura nu face parte din cotidian. Si eu am trecut de multe filtre in baza ciubucului. Cineva care a trecut Furcile Caudine de la RAR { RARAOM)numai pe niste texte de lege sa o spuna mutului.

Repet, nimeni nu imi poate dovedi, cu acte, ca a inmatriculat o autoutilitatra ca si autorulota.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Domnule Chircu Florin, am o intrebare pentru dumneavoastra.

 

Ce considerati ca ar fi mai usor de obtinut din partea celor de la RAR ?

- Modificarea unei legi cu privire directa la aceasta breasla a rulotistilor

sau...

- Omologarea individuala a unei conversii la care faceti referire.

 

PS. Poate parea off topic, dar... nu este.

 

Modificat de Nelu Predonu
adaugare PS

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

@Chircu Florin

Pana la urma nu inteleg inversunarea ta fata de noi, nu de cei de la RAR!

Personal ti-am raspuns , dupa ce voi avea date noi la voi posta aici, chiar daca acum nu simt nevoia “ sa-ti dovedesc cu acte ca am omologat un campervan”!

Ma simt deranjat de turnura pe care a luat-o aceasta discutie, de la rugamintea ta de a primi informatii mai ai putin si ne “ bati”!

Daca cineva are date despre subiectul topicului sa le scrie, daca nu am solicitarea sa inchidem discutia aici.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chircu Florin

Imi cer scuze daca am deranjat. De fel, sunt pragmatic. Nu pot investi niste bani intr-un proiect care nu are finalitate. Nu cred ca legea in Romania se va schimba ca mi-o doresc eu.

Eu intai intreb despre acte si abia dupa despre lucrul in sine. 

Cu siguranta se poate trece si RAR-ul cu "bunavointa". 

Nu sunt inversunat fata de voi, Doamne fereste, imi sunteti dragi, dar nu suport jumatatile de masura.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chircu Florin
în urmă cu 15 ore, Nelu Predonu a scris:

Domnule Chircu Florin, am o intrebare pentru dumneavoastra.

 

Ce considerati ca ar fi mai usor de obtinut din partea celor de la RAR ?

- Modificarea unei legi cu privire directa la aceasta breasla a rulotistilor

sau...

- Omologarea individuala a unei conversii la care faceti referire.

 

PS. Poate parea off topic, dar... nu este.

 

Normal ar fi, in urma solicitarilor , o modificare a legii. Dar nu traim intr-o normalitate.

Omologare individuala pare a fi solutia.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Domnule Florin, am intervenit in discutie vazand cat de pornit si vehement sunteti impotriva celor de la RAR.

Sa ne lamentam este cel mai usor lucru, sa schimbam cu adevarat lucrurile reprezinta o mare provocare.

Aceste lucruri vi le spune unul care a incercat si a si realizat schimbarea unor lucruri ce pareau batute-n cuie.

La momentul la care mi-am expus intentiile de modificare a legislatiei si aliniere a ei la cea europeana multi colegi mi-au spus:

"Nelule, nu ai nici o sansa!" ; "traim in Romania, nu poti reusi asa ceva".

 

In septembrie 2010 precizarile din cartile de identitate ale  rulotelor si autorulotelor starneau rasul. 

Acelasi vehicul figura sub denumiri diferite de la judet la judet. Am intalnit la acel moment si urmatoarea denumire data unei rulote:

"remorca speciala cu o usa" - atunci am avut primul contact cu cei de la RAR. Pana si autorulota mea era incadrata ca vehicul special N1 in loc de M1.

M-am prezentat si le-am mentionat ce imi doream (alinierea legislatiei Romaniei la cea europeana).

In prima faza am stabilit un program al viitoarelor intalniri cu obiective diferite.

Pentru inceput ne-am propus uniformizarea inmatricularilor de rulote si autorulote la nivel national in conformitate cu prevederile normativelor europene.

Intr-o singura saptamana acest punct a fost rezolvat. Cu acea ocazie a fost pentru prima data introdus termmenul de "autorulota" la pct.2 din CIV (tipul caroseriei) pana la acel moment la tipul caroseriei scria "rulota". Vreau sa va zic ca nu este deloc usor sa convingi niste profesionisti in domeniu sa-si schimbe parerile. Pentru aceasta modificare am prezentat si definitia din DEX a autorulotei si am mentionat ca este vorba de o denumire proprie limbii romane, nu este vorba de "camper" sau "motorhome".

 

Pe parcursul tuturor intalnirilor mi-am dat seama ca am cu adevarat cu cine sta de vorba. Niste profesionisti in adevaratul sens al cuvantului, foarte deschisi la orice lucru prezentat si argumentat.

Dati-va seama domnule Florin, cam cum si cat s-a discutat cu cei de la RAR cand a venit vorba de periodicitatea ITP-ului la rulote si autorulote.

Cam cat de documentat trebuia eu sa fiu cu nenumarate exemple favorabile punctelor sustinute de mine din legislatia tarilor membre ale UE si nu numai.

Baza legala in care faceam solicitarea avea ca suport...

- Directiva 96/96/CE de apropiere a legislatiei tarilor membre UE referitoare la
inspectia tehnica auto pentru autovehicule si remorcile acestora, [modificata prin M1-Directiva 1999/52/CE,
M2-Directiva 2001/9/CE, M3-Directiva 2001/11/CE, M4-Directiva 2003/27/CE, M5- Regulamentul (CE) nr.
1882/2003 al Parlamentului European si rectificata prin C1-Rectificare JO L 67/12.03.2009.p95 (96/96/CE)],
anexa 1, respectiv conform categoriei 6 din anexa 1 care spune asa:
"6. Autovehicule cu cel putin patru roti, utilizate pentru transportul de pasageri si care nu au mai mult de opt locuri, exclusiv scaunul conducatorului auto - La patru ani de la data la care vehiculul a fost folosit prima data; ulterior, la fiecare doi ani" - (valabil in cazul autorulotelor)

 

Eu sustineam ITP-ul la rulote la 3 ani datorita duratei medii anuale de folosinta si nu numai, iar ei (cei de la RAR) imi veneau cu exemple ale Germaniei si Belgiei in care ITP-ul se face la 2 ani PLUS verificarea obligatorie a instalatiei de gaz. Totodata ei imi dadeau exemplul pertinent al parcului roman de rulote si autorulote ca fiind un parc batran (romanul isi ia ce-i mai ieftin de Germania si Olanda), iar eu pe de alta parte le argumentam ca Franta si Anglia nu au impus legislativ ITP obligatoriu. Dupa mai multe intrevederi  intr-un final, mi-au dat dreptate si mi-au spus: "Pe noi ne-ati convins, insa, pentru a obtine aceasta periodicitate ITP va trebui sa modificati o lege emisa de Ministerul Transporturilor - OG 81/2000"

 

Avand mereu in minte... "Nelule, nu ai nici o sansa!"... dupa alte cateva demersuri la MT am reusit intr-un final sa obtin ITP la 3 ani la rulote si ITP la 4 ani la autorulota de noua dupa care din 2 in 2 ani ... cu sprijinul si tot concursul oamenilor de la RAR.

Daca stii cum sa pui problemele, un potential adversar ti-l poti face partener in cauza pe care o sustii.

 

  • Like 6
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Domnule @Chircu Florin, iti atrag atentia ca ai o atitudine gresita care dauneaza celorlalti. Citindu-ti toate postarile, concluzionez ca nu cunosti legislatia referitoare la omologarea unei autorulote in urma transformarii in regie proprie a unei autoutilitare. Ma intreb cum poti pretinde schimbarea unei legi pe care nu o cunosti? Ai niste prejudecati (partial explicabile) vizavi de modul in care se rezolva problemele in Romania. Acest mod de rezolvare se datoreaza in mare masura celor care accepta, celor care "stiu ei" ca nu se poate altfel, celor care aleg pasivitatea in loc sa lupte pentru drepturile personale. Din nefericire, multi altii se descurajeaza, ba, mai mult, refuza sa lupte gandind ca o fac (si) pentru altii, carora oricum nu le pasa.

 

Eu ti-am prezentat mai sus copia CIV a autorulotei pe care am transformat-o personal, omologata ca transformare in regie proprie. Crezi sau nu, afla ca nu am dat un leu spaga celor de la RAR. Am intampinat cateva piedici, unele justificate, altele mai putin... Am avut rabdare, m-am supus regulilor si am reusit sa finalizez omologarea. Reusita a fost rezultatul unei idei initiale, urmate de sperante, de munca si de perseverenta. Sunt convis ca daca as fi gandit ca tine, azi nu as fi avut autorulota.

Sfatul meu pentru cei tineri: incercati sa nu va dati batuti in ceea ce va propuneti! Documentati-va cu atentie atunci cand va apucati de ceva! Luptati pana la ultima picatura de energie pentru dreptate! Nimic durabil nu se obtine usor, nimic nu este mai placut decat bucuria finalizarii unui lucru muncit din greu. Nu va descurajati de reprezentantii autoritatilor, cuvintele lor nu sunt lege! Oameni fiind, se inseala uneori. Sau va inseala...

11351885-B700-46B0-8C4B-C5624AA57A91.jpeg

Modificat de Gabriel Schuster
  • Like 5
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.