Wanek T.

Solutii inregistrare minibus pt categoria B

23 postări în acest subiect de discuţie despre Solutii inregistrare minibus pt categoria B

Solutii inregistrare minibus pt categoria B

Wanek T.

Salutare,

 

Precum am descris si in prezentare, doresc sa-mi cumpar un minibus Mercedes Vario, pe care vreau sa-l modific in autorulota. Momentan autobusul e inmatriculat cu 28 locuri si 5.5 tone.

Eu am permis doar categoria B, si din anumite motive nu pot face C sau D.

 

Intrebarea:

Ce posibilitati legale exista pentru a inregistra acest vehicul si pentru a-l conduce cu categoria B ?

 

Daca arunc toate bancutele si absolut tot din el ce nu am nevoie, si reusesc sa-i reduc greutatea goala sub 3.5 tone, se poate re-inregistra ca si autoturism utilitar de 3.5 tone?

 

Astfel as putea conduce si cu B.

 

Multumesc!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Dan Damian

Nu greutatea goala trebuie sa fie sub 3.5 tone, ci masa maxima autorizata.

Eu nu cred ca ai sanse sa scapi de doua tone din el si risti sa il strici degeaba.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Wanek T.

 

în urmă cu 7 ore, Dan Damian a scris:

nu cred ca ai sanse sa scapi de doua tone din el

 

Stai un pic, sa clarificam lucrurile. Faptul ca el e inregistrat acum la 5.5 tone, nu inseamna ca el si are 5.5 tone, ba chiar din potriva. Masa maxima autorizata trebuie sa fie max 5.5 tone.  

El gol, fara 28 pasageri si bagaje trebuie sa fie mult mai usor. Deci nu trebuie sa scap de 2 tone.

Daca calculam putin, 28 pasageri X 80 kg = 2.24 tone. (80kg / om cred ca e realistic). Autobuzul gol nu prea poate avea mai mult de 3.2 tone.

 

în urmă cu 7 ore, Dan Damian a scris:

risti sa il strici degeaba

 

Ca sa fac conversia in autorulota, oricum trebuie sa scot bancutele din el , etc.

Nu am ce sa stric ; si daca calculez precaut, o bancuta tot are aproximativ 20kg. Iar 28 X 20kg = 560kg.

 

Eu cred ca, lejer se poate reduce greutatea goala undeva la ~2.6 tone. Asta se incadreaza in masa maxima autorizata de 3.5 tone, si daca il amenajez cu toate cele necesare.

Deci, din punct de vedere tehnic este realizabil ce vreau eu sa fac.

Problema este cu partea de birocratie, daca legea permite asa ceva.

Aici as avea nevoie de indrumare.

 

Modificat de Radu B

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Cel mai bine scrii la RAR .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Wanek T.

Da, asta va urma luni.

Am intrebat si aici, poate cineva a facut deja asa ceva. Din pacate institutiile de stat nu sunt intotdeauna interesate sa-ti dea raspunsul / solutia ideala ( din lipsa de competenta din partea angajatilor sau din dezinteres ).

 

Oricum, daca va fi ceva din acest proiect, o sa revin cu detalii.

Probabil vor fi utile si pentru alti membri.

Multumesc!

 

Modificat de Radu B

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin B

Du-te direct si vorbeste cu inginerii la RAR inainte sa lansezi ceva oficial. Ei au solutii surpriza pentru astfel de cazuri, stiu de la remorci de barci. Te va costa ceva caci e vorba de proiect, probabil omologare etc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

Eu zic că numai printr-o petiție la RAR, cu o explicare detaliată a ceea ce vrei să faci şi un răspuns oficial de la ei poți vedea ce şi cum ..... nu cu vorbitul cu ingineri de la RAR .... dar părerea mea neoficială este ca nu vei primi un răspuns pozitiv :default_109:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Wanek T.
în urmă cu 21 ore, Flavius Ivan a scris:

părerea mea neoficială este ca nu vei primi un răspuns pozitiv

 

Poate, dar nici nu costa nimic sa-l intreb.

Revin cu mai multe detalii cand stiu ceva concret.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Barac Augustin

Cred ca se poate face detarare la autovehicul. Problema este  cel mai sigura cind vb cu inginerii de la RAR si iti explica cum se poate face aceasta detarare.

Succes cu proiectul!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Wanek T.

Ce inseamna "deterare"?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
50 minute în urmă, Wanek T. a scris:

 

poate, dar nici nu costa nimic sa-l intreb.

revin cu mai multe detalii cand stiu ceva concret.

 

Eu nu am spus că te costă ceva .... fă-o, dar fă-o în mod oficial ..... eu asta am spus

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin B

Detarare = modificarea masei maxime tehnic admisibile a unui vehicul.

Bineinteles ca treaba se face oficial la RAR dar discutiile initiale "neoficiale" pot scurta si eficientiza procesul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Wanek T.

No, am vorbit oficial cu astia de la Rar: nu se mai poate face prin detarare, ca foarte multe firme de logistica au facut smecherii sa-l inregistreze la 3.5 tone pentru a plati taxe mai mici, si defapt foloseau tot pentru 5.5 tone. Erau mii de cazuri, dupa care au interzis complet acest lucru.

 

Mai multe detalii gasiti de exemplu in acest articol:

 Aici:

 

Deci, concluzia este ca nu pot face nicicum sa-l pot conduce cu categoria B .

 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin S

Doar la noi, se poate așa ceva.

Apoi, uniunea asta europeană, este doar o mămăligă ! În loc să caute soluții, ai noștrii, aruncă mizeria sub preș. 

Are cineva legea, să o analizăm mai detaliat ? Poate sunt excepții de la regulă.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanstefan
în urmă cu 3 ore, Cosmin S a scris:

Doar la noi, se poate așa ceva.

Apoi, uniunea asta europeană, este doar o mămăligă ! În loc să caute soluții, ai noștrii, aruncă mizeria sub preș. 

Are cineva legea, să o analizăm mai detaliat ? Poate sunt excepții de la regulă.

Eu am adus anul trecut Iveco cu platforma basculabila din Spania cu greutatea 2.2 tone si mma 5.5 tone.

Am detarat-o la Rar Pitesti la 3.5 mma si merg cu ea cu categoria B.

Sa nu pui mai mult ca daca te prind ai pus-o.

Cat are auto al tau masa proprie in acte ?

E sub 3.5 tone ?

 

Modificat de Radu B
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin S
în urmă cu 2 ore, Scorustefan a scris:

Eu am adus anu trecut iveco cu platforma basculabila din spania cu greutata 2.2 tone si mma 5.5 tone.

Am detarat o la rar pitesti la 3.5 mma si merg cu ea cu b.

Sa nu pui mai mult ca daca te prinde ai pus o.

Cat are auto al tau masa proprie in acte?

E sub 3.5?

 

Am găsit câteva pe afară, destul de rare, în stare perfectă și km puțini, pe care le-aș lua în considerare pentru o conversie. Majoritatea au 4.500 t, dar le detareaza vânzătorul. Nu le-aș lua pentru cărat, ci în scop recreativ, dar nu aș bagă o grămadă de bani așa, după ureche. Vreau să fie totul legal și fără să ma milogesc, ori să implice șpăgi.

Masa proprie se învârte undeva la 2.600 - 2.800 t, dacă ar fi să mă bag la unele modele. Printre criteriile principale : zero rugină, fără electronică, km cât mai puțini și originali. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanstefan
în urmă cu 2 ore, Cosmin S a scris:

Am găsit câteva pe afară, destul de rare, în stare perfectă și km puțini, pe care le-aș lua în considerare pentru o conversie. Majoritatea au 4.500t dar le detareaza vânzătorul. Nu le-aș lua pentru cărat, ci în scop recreativ, dar nu aș bagă o grămadă de bani așa, după ureche. Vreau să fie totul legal și fără să ma milogesc, ori să implice șpăgi.

Daca o detarezi afara, ai nostri la Rar sunt obligati sa iti treaca in carte exact ce scrie in actele cu care vii.

Pentru mai multa siguranta cauta pe cineva care lucreaza la Rar.

In Bucuresti iti dau eu pe cineva daca vrei.

Partea cu spaga la romani e valabila si cand faci magarie si cand nu faci.

Asa e romanul construit genetic....nu merge nimic fara spaga, ciunga, ciubuc, etc.

 

 

Modificat de Radu B

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Wanek T.
în urmă cu 2 ore, Scorustefan a scris:

Eu am adus anu trecut iveco cu platforma basculabila din spania cu greutata 2.2 tone si mma 5.5 tone.

Am detarat o la rar pitesti la 3.5 mma si merg cu ea cu b.

 

Asta imi place in tara asta . Cate persoane intrebi, atata raspunsuri diferite primesti...

 

1) prima data am vorbit direct cu directorul Rar Bihor si cand i-am explicat ce vreau sa fac, mi-a zis foarte clar si nervos ca NU SE POATE face detarare.

2) am mai vorbit cu un jurist al unei firme de logistica / transport, si el mi-a zis ca , se poate face detarare, dar fara sa se schimbe categoria autovehicului ; doar pentru a reduce taxele.

Asa mi-a explicat ca se poate detara un camion de la 5500 kg la 3501 kg, dar tot nu o sa il pot conduce cu B.

3) acum tu zici ca ai reusit sa faci detarare si conduci cu B.

 

Acum eu ce sa aleg ???

 

Modificat de Radu B

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanstefan
în urmă cu 1 oră, Wanek T. a scris:

 

asta imi place in tara asta, ca pe cate persoane intrebi, atata raspunsuri diferite primesti...

 

1) prima data am vb direct cu directorul rar bihor, cand am explicat ce vreau sa fac, mi-a zis foarte clar si nervos ca NU SE POATE face detarare.

2) am mai vb cu un jurist al unui firme de logistica / transport, el mi-a zis ca ba da, se poate face detarare, dar fara sa se schimbe categoria autovehicului, deci doar pt a reduce taxele. asa mi-a explicat ca se poate detara un camion de la 5500kg la 3501kg, dar tot nu o sa pot conduce cu B.

3) acuma to zici ca ai reusit sa faci detarare si conduci cu B.

 

acuma eu ce sa aleg???

 

Una e masa proprie, alta e masa maxima.

Detararea e permisa legal.

Masina mea are 2.2 tone masa proprie din fabrica si inca 3.3 tone marfa.

Dupa detarare ea are tot 2.2 tone greutatea ei si maxim pot pune pe ea marfa 1.3 tone.

E sub 3.5 si se conduce cu B.

Daca are 3.6 tone sau mai mult din fabrica doar greutatea ei, goala, normal ca nu merge cu B.

De asta intreb...cat are masa proprie,   cat mma?

 

 

Modificat de Radu B
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Wanek T.

Inteleg ce zici. Dar pe care vreau sa o cumpar eu, are masa proprie (goala) 2.7 t, deci se incadreaza lejer sub 3.5 t.

Nu inteleg de ce m-a refuzat omul de la Rar...

Modificat de Radu B

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin S
8 minute în urmă, Scorustefan a scris:

Una e mass proprie alta e masa maxima.

Detararea e permisa legal.

Masina mea are 2.2 tone masa proprie din fabrica si inca 3.3 tone marfa.

Dupa detarare ea are tot 2.2 tone greutatea ei si maxim pot pune pe ea marfa 1.3 tone.

E sub 3.5 se conduce cu b.

Daca are 3.6 tone sau mai mult din fabrica doar greutatea ei, goala, normal ca nu mere cu b.

De asta intreb...cat are mass proprie cat mma?

 

 

Foarte tare și are sens !

Chiar nu m-am gândit astfel.

Au lăsat loc de interpretări, motiv pentru care, nici ei nu știu totul și aleg calea cea mai simplă, fără bătăi de cap pentru a-ți da un răspuns potrivit.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanstefan
în urmă cu 1 oră, Wanek T. a scris:

inteleg ce zici. dar si care vreau sa cumpar eu, are masa proprie (goala) 2.7t, deci se incadreaza lejer sub 3.5t

nu inteleg de ce mi-a refuzat omul de la rar...

Pe astia e bine sa ii intrebi cu portofelul in mana.

Vezi ca peste 9 locuri e cu D nu cu B,  C, E......

In plus daca auto este pentru persoane,  nu poti face de marfa sau invers.

Nu ma pricep nici eu prea tare.

Mie mi-a facut detarare un amic.

 

Modificat de Radu B

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Wanek T.

Am inteles. Merci pt lamurire!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Cristian Iovitu
      de Cristian Iovitu
      Salutare,
      Pentru ca m-am lovit de cateva chestiuni pe subiectul topicului, atat personal, cat si in activitatea de la munca (vanzari vehicule noi si rulate), o scurta actualizare pe RAR si ITP respectiv, inmatricularea de vehicule.
      De la 17 august 2020, au intrat in vigoare modificari privind listele de documente cerute (original + copie) la autoritatile implicate.
      La RAR, pentru inmatricularea unei rulote din Anglia, cel putin la Bucuresti (nota obligatorie pentru ca in Romania, ce se cere la Bucuresti nu se cere neaparat si la Braila, de exemplu) a fost necesara, macar in copie, si o dovada a modalitatii in care rulota a intrat in posesia vanzatorului. Aceasta poate fi si celebra chitanta scrisa de mana intre `englez` si cel ce aduce rulota in Romania, daca acesta nu este si cel ce vrea sa efectueze RAR/CIV.
      In cazul meu, au fost deci necesare: copie dupa aceasta chitanta, original + copie CVC dintre mine si vanzator, cerere si programare RAR. Tot in cazul meu, a trebuit facuta omologare individuala - nu stiu daca este practica obisnuita sau a fost doar pentru Hobby 560 KMFE, care este aparent un pic diferita. Desi initial inginerul RAR a spus ca o sa vin in alta zi dupa CIV, pana la urma am stat `doar` o ora si jumatate si am luat actele.
      ** Observatie 1: de cand cu `carcalacul`, la RAR Voluntari (la Grivita este diferit, au program continuu, dar este doar pentru automobile) exista program de eliberare a actelor, astfel dupa ce faci inspectia tehnica si verificarea (la mine, au fost verificate frana de mana, seria de sasiu, a fost cantarita rulota si masurata destul de aproximativ cu ruleta, s-a sarit peste lumini), poti ridica actele in urmatoarea ora, incepand cu fix si pana la si un sfert. Termini verificarea si inspectia la 9, 45, de exemplu, ridici actele la 11-11.15. Daca nu, atunci la 12-12.15 etc).**
      **Observatie 2: pentru automobile, daca vreti sa efectuati RAR si eliberare CIV pentru masini care NU au mai fost inmatriculate in Romania, la an de fabricatie mai nou de 2018 inclusiv, este OBLIGATORIU acum CoC (Certificate of Conformity) in ORIGINAL (+ copie). Pentru masini mai vechi de 2018 inclusiv, este doar recomandat sa il aveti. Explicatie: dupa scandalul `noxe VW`, s-au introdus noile norme WLTP, iar CoC cuprinde nivelul de noxe explicit pe care nu trebuie sa il depaseasca masina. Fara CoC, RAR nu poate determina nivelul New WLTP (practic, ei il copiaza din CoC si il trec in CIV). Singura alta posibilitate este efectuarea testului dinamic si omologarea individuala, proceduri care au un cost de 1400-4000 lei, in functie de categoria vehiculului.**
      La DRPCIV a trebuit sa iau al doilea rand de numere provizorii pentru ca primele expirau la 2 saptamani inainte de primul termen disponibil pentru inm definitiva. Fata de prima data, cand au fost necesare actele: cerere, copie dupa CVC, copie C.I si dovada RCA, acum au cerut in plus si dovada achizitiei initiale, in cazul meu, dintre G.I. si proprietarul din Anglia (o nota de mana, atasata in copie la actele depuse, nu au cerut originalul).
      Initial, `acritura` de la ghiseu a insistat cu documentele rulotei in original, la replica mea ca pentru Anglia ele nu exista spunand ca `nu se poate asa ceva`. Pana la urma, a intrebat in stanga si in dreapta si s-a lamurit, asa ca acea copie a fost suficienta. Atentie insa pentru rulotele din alte tari unde rulotele se inmatriculeaza separat, aceste acte vor fi necesare, original + copie. De asemenea, pentru autorulote (la ghiseul de langa era un posesor de autorulota noua) este necesar... ati ghicit, CoC, daca anul de fabricatie este 2018 cel putin :).
      Tot la DRPCIV, incepand cu 17.08.2020, pentru automobile, pentru eliberarea de numere provizorii, este OBLIGATORIE prezenta in ORIGINAL a Brief+Schein (pt Germania, de ex) sau a certificatului de inmatriculare extern (pentru Franta, de exemplu). Pentru moment, constatarea este valabila pentru Bucuresti si Cluj, dar se va uniformiza in perioada urmatoare.
      Info costuri, actualizate 19-20.08.2020
      RAR (identificare, certif omologare + CIV, ITP) 738 lei
      DRPCIV numere provizorii (1 placuta) 33 lei + 14, 92 RCA Euroins
      Inchei aici, ca deja am scris un roman, in loc de `scurta actualizare`, dar va rog, daca aveti intrebari, sa le adresati si raspund cu drag daca pot fi de ajutor. Voi reveni cu detalii de la inmatricularea definitiva, la jumatatea lui septembrie.
      O zi buna tututor!
    • Sergiu Prundurel
      de Sergiu Prundurel
      Salutare,
       
      Am incercat un search pentru RAR dar am observat ca nu imi afiseaza niciun rezultat. Din postura de proaspat proprietar de rulota (inca neinmatriculata) am cateva cateva nelamuriri pe care sper sa ma ajutati sa le rezolv. Rulota mea (Swift Challenger 520) s-a nascut in UK, drept pentru care are niste particularitati fata de cele de pe continent.
       
      Am facut programare la RAR pentru obtinerea cartii si ITP (banuiesc ca prima oara tot ei il fac, ca la masini). Intrebarea principala este ce anume verifica cei de la RAR (atat pt obtinerea cartii cat si pt ITP)
      Nelamuririle mele sunt:
      1. Prizele pt. conectat la masina sunt cele doua de cate 7 pini (semnalizatoare + frane, respectiv lumini interior). Eu la masina am priza de 13 pini cu un adaptor la 7 pentru a conecta doar cablul negru. Trebuie sa iau splitter sau sa modific 2x7 in 1x13 pana la vizita la RAR sau nu ii intereseaza pe ei cablul gri atata timp cat merg semnalele si franele?
      2. Imi lipseste roata de rezerva. Ma intreaba de sanatate sau e optionala? (oricum vreau sa achizitionez una dar nu stiu daca apuc pana atunci).
      3. In portbagaj am doua butelii de gaz (la capitolul gaz si butelii nu ma pricep niciun pic). Fostul proprietar mi-a spus ca vor trebui schimbate pt ca filetul englezesc este invers decat cel european. Afecteaza asta vizita la RAR? (Poate ma ajutati si cu niste sfaturi in privinta buteliilor. Ce mi-ar trebui, cum se incarca etc.)
      4. Nu am bidonul gri pentru ape reziduale care am inteles ca este obligatoriu prin Europa. Tre sa il am la RAR sau il iau dupa?
      5. Mai sunt alte lucruri necesare care poate mi-au scapat mie?
       
      Astea sunt nelamuririle mele dar cred ca cineva care a trecut prin tot procesul de inmatriculare ar putea sa detalieze mai bine care sunt toti pasii si ce este necesar pentru a avea o rulota asa cum trebuie dpdv legal.
       
      Multumesc!
       
       
       
       
    • Trasnea Alin
      de Trasnea Alin
      Eu am o problema cu RAR.. In actele olandeze rulota mea Dethleffs RD este de 830 kg si mma 1100 kg (are si placuta cu 1100 kg pe ea), iar dupa ce am facut RAR cand sa ridic documentele era trecuta pe carte 800 kg cu mma 1000 kg.
      Am dat actele inapoi ca nu sunt multumit si mi-a zis operatorul ca asa ii da in calculator la modelul RD3 si ca 800 cu 1100 ii da la alt model cu seria RF.
      A zis ca trimite actele la Bucuresti sa vada ce zic ei. Daca nu imi vin actele cu mma 1100 kg si vin tot cu mma 1000 kg, ce se poate face ca sa imi dea cartea cu mma 1100 kg??
      A mai patit cineva asa ceva?
    • Vizitator
      de Vizitator
      Prin simplu fapt de a deveni membru pe Forum Rulote, multe facilitati vor deveni disponibile pentru tine.
      Ca membru, poti posta subiecte noi in acest forum, poti pune intrebari celorlalti membri si vei putea raspunde la mesajele altui membru , poti folosi versiunea de chat pentru discutii on-line , poti posta anunturi de vanzare/cumparare .
      Inregistrarea pe Forum Rulote este foarte usoara.
      Click pe butonul "Inregistrare" si urmeaza instructiunile.
      Exista cateva campuri de domenii obligatoriu de completat.
      Inainte de inregistrare te rugam sa citesti cu atentie Regulamentul ; nu exista scuze din partea niciunui membru pentru incalcarea acestuia. Prin simpla citire a acestuia nu se creeaza obligativitatea inscrierii pe forum.
      Dupa inregistrare, este recomandat si este de bun-simt sa te prezenti celorlalti membri, AICI,   in cateva cuvinte fara a depasi limitele intimitatii personale sau familiale.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.