Cristian A

Modificare carlig - Ford Ranger Wildtrack 2017

40 postări în acest subiect de discuţie despre Modificare carlig - Ford Ranger Wildtrack 2017

Modificare carlig - Ford Ranger Wildtrack 2017

Cristian A

Am tractat rulota pe drumuri pietruite si denivelate sau pe drumuri forestiere sau direct pe dealuri fara drum. Suspensia pe arcuri cu foi, cum e la pick-up-uri e mai rigida decat suspensia pe arcuri. E mai putin comoda pentru pasagerii din spate pe drumurile cu denivelari, mai ales la viteza mai mare. Dar pentru rulota e mai ok ca nu se balanseaza spatele masinii asa de tare. 

Da, pentru drumuri forestiere cu denivelari mai mari e problema carligului. La majoritatea auto carligul merge pana undeva la 45-47 cm inaltime (partea de sus a bilei), 47 aveam la Santa Fe. Acum, la Ford Ranger, am cam 54 cm. Rulota sta cu partea de sus ridicata, fata de orizontala. Eu am o rulota de 6, 7 m lungime si pe un drum cu denivelari mari, am dat cu tampoanele de metal din spate de pamant. Inca caut solutii pentru coborarea carligului cu 5-7 cm.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel Iofciulescu
La 1/3/2018 la 16:22, Cristian A a scris:

....Eu am o rulota de 6, 7 m lungime si pe un drum cu denivelari mari, am dat cu tampoanele de metal din spate de pamant. Inca caut solutii pentru coborarea carligului cu 5-7 cm.

Salut, ai gasit vreo solutie pt rezolvarea problemei?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Carligul rulotei este prins pe protap in 4 suruburi intr-o piesa in forma de V. Rezolvi  daca faci o piesa ca cea in V de 5-7 cm si o prinzi cu suruburi. Eu am avut probleme cu rulota. Dupa ce am schimbat puntea, rulota statea aplecata spre masina si a trebuit sa mut acea piesa sub protapul rulotei.

Daca umblii, sa insemnezi exact pozitia pentru ca se modifica unghiul rotilor si o sa se strice cauciucurile.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Iofciulescu

Deci ar trebui modificata piesa de pe rulota inteleg, nu?

Cam asa arata carligul meu:

in pozitia in care e prins acum are ~ 50 cm pana in jumatatea bilei, in pozitia superioara ar avea ~ 55 cm  cum e la Cristi.

Acum ca tot astept sa imi vina prin posta noul permis B+E dadeam  cu ochiul dupa rulote de vanzare ( inchiriere) si m-am  gandit ca o sa apara problema asta.

8801F162-81FE-4CDA-9A59-58C02A72DDFC.jpeg

D0D5B5D1-707E-4A8E-AB8A-C36FD639191D.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Pune rulota la boloboc si vezi distanta de la pamant pana la jumatatea bilei.

Masoara distanta de la pamant pana la jumatatea bilei la masina si diferenta o reprezinta grosimea piesei care trebuie montata pe protapul rulotei, sub dispozitivul de agatare. Asta inseamna ca distanta la masina este mai mare ca cea  de la rulota.

Sau faci alta piesa de prindere a carligului pe masina si o lasi mai jos.

Piesa sa aiba 6 gauri, 4 pentru prins pe masina cele care sunt in poza, si mai faci 2 care sa vina la nivelul protapului rulotei.

Mare grija daca o lasi mai jos sa nu loveasca sistemul de prindere al rulotei in cel de pe masina.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Am incercat toate variantele de ridicare a rulotei si nu se poate. La rulota mea dispozitivul de prindere pe carlig e fixat pe protap cu 4 suruburi. O sa incerc sa pun suruburi mai lungi, cu niste distantiere, pentru a inalta cupla cu 5 cm macar. Sa stea macar rulota dreapta pe drum, chiar daca nu o inalt.   

La mine am un singur set de gauri de prindere pentru bila, la mijloc; nu am doua pozitii ca si tine, deci bila e si mai sus cu vre-o 4 cm.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Asa ceva am cautat, dar nu am gasit.

E29D1CAE-B811-4896-9FA2-3DA1FA85DF63.jpeg.eeda6b170a625a61741b1332b0a95d4e.jpeg

FCA34F2A-10CA-4355-AA24-22AB6318945A.jpeg.d7fc871b33a3aecc5ece4a145e244c70.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Iofciulescu

Complicat din pacate. Solutia lui@Draghiciu Dumitru cu inaltarea cuplei rulotei pare cea mai ok.

Acum ramane de vazut ce voi gasi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Si eu tot la inaltarea cuplei m-am referit. Suruburi mai lungi si distantiere. Mi-a aratat cum se face, acum doua zile, cineva care se ocupa de vanzare si service rulote (Peti, din Dej).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Placa aia cu 6 gauri o poate face orice sudor; taie si da gauri la dimensiunile care trebuie. Numai ca, grosimea placii, sa fie ca cea cu bila.

Eu as opta pentru placa. Este mai estetic inaltarea dispozitivului de agatare. Este inestetic, plus cand te vei duce la ITP cu rulota se vede imediat si s-ar putea sa ai probleme. Ar trebuie sa pui tot placa, nu distantiere.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Si eu cred ca doar trebuie sa gasesti o placa de fier de cel putin 8 mm grosime, o tai si o gauresti pe dimensiuni.

Cauta pe la atelierele care fac confectii metalice, ca de exemplu ferme metalice, hale etc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Da, se poate face home made, mai ales daca ai un atelier cu strung etc (si eu am la firma), si nu placa dreapta, ci profil U care sa calce pe placa carligului, tot profil U. Problema e ca nu vreau sa pun neomologat. Am eu fixurile mele cu autorizatiile, garantiile la rulota si masina etc. Probabil tot acolo voi ajunge, cu tot cu fixuri. Dar dupa ce epuizez toate celelalte variante.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Nu cred ca mutarea cuplei pe rulota e mai omologata decat placa la carlig.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A
5 minute în urmă, Traian M a scris:

nu cred ca mutarea cuplei pe rulota e mai omologata decat placa la carlig :))))

Ai dreptate  poate doar e mai putin vizibil.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Stiu, ca, probabil e cam off topic, aici fiind prezentare masina,   (se poate face un topic daca nu exista, inaltare rulota), dar am tot incercat sa inalt rulota. Am identificat mai multe metode, vazute la altii. Prima: intre profilele sasiului si rulota se mai pune un rand de profiluri U identice.

 

IMG_20180207_095229.jpg

 

Doi: ridicare din barele de torsiune, mai ales pentru norocosii care au bare de torsiune cu roti zimtate, nu pe garnituri de cauciuc.

IMG_20180207_095240.jpg

 

Trei:  Ridicare din cele 4 suruburi cu suport culisant prin care e prinsa osia de sasiu. Are un interval de reglare de 5-7 cm

InkedIMG_20180207_095232_LI.jpg

InkedIMG_20180207_095240_LI.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Iofciulescu

E un topic deja pe tema asta si din ce am mai citit chiar @Draghiciu Dumitru si-a inaltat rulota schimbandu-i puntea. 😀

Dansul poate ne povesteste cum se procedeaza si mai ales daca afecteaza treaba asta rularea rulotei, desi as paria ca nu esti dispus sa schimbi puntea Cristi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Cred ca o punte noua e scumpa, in plus mai am 14 luni garantie la rulota.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Eu am schimbat puntea la rulota pentru ca am montat mover si era rulota prea jos. Am avut punte ALKO si am montat KNOTT la un atelier specializat in Brasov care face carosari masini si remorci avand autorizatie KNOTT.

O ridicase asa de mult de nu mai ajungeau calele la pamant. Am cerut sa o lase mai jos si acum am de la mover pana la pamant 12-14 cm. Ei au gasit o solutie de ridicare a rulotei cu niste profile de galvan indoite la forma sasiului. Au masurat ei dimensiunea puntii si a durat o saptamana pana a venit puntea KNOTT.

Puntea ALKO era disponibila in 3 luni din Ungaria.

KNOTT este fabricata in Romania.

 

Puntea noua cu 3 jenti cu cauciucuri noi, frana completa noua si manopera fara TVA a fost 1150 EURO.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

''O ridicase asa de mult de nu mai ajungeau calele la pamant.''       Asa ceva imi doresc si eu si la asa ceva m-am gandit, ca pe urma ma gandesc si cum sa ating  pamantul cu calele. Mi-am dorit 20-23 cm garda la sol. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Nu poti sa inalti rulota mai mult decat masina. Eu ma duc la pescuit cu ea si intru prin multe locuri cu denivelari si se comporta bine rulota . 

Amea este mai scurta 6m cu protap dar tot atinge la unele denivelari.

Rulota poti sa o inalti pana ajunge la nivelul cuiului de la masina.

Eu am fost nevoit sa schimb pozitia dispozitivului de prindere al rulotei ca era rulota prea sus.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

La masina am 23 cm, de aceea voiam undeva intre 20 si 23. Sa nu fiu limitat de rulota, ca si garda la sol.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Daca ii pui mover cobara garda la rulota cu 6-8 cm.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Pe viitor, solutia pe termen lung, cred ca e tot cea aleasa de tine cu schimbarea puntii. Eventual una care suporta sarcina marita,  asa pot schimba si MMA-ul rulotei cu 200-250 kg in plus.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Eu am avut punte de 1500 kg si am pus punte de 1800 kg cu amortizoare de 1800kg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Treaba buna ai facut. Nu stiu daca anul asta, dar la anul sigur o sa fac o prioritate din asta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.