Dragos M

Montaj baterie pe rulota (Fendt 2016)

42 postări în acest subiect de discuţie despre Montaj baterie pe rulota (Fendt 2016)

Montaj baterie pe rulota (Fendt 2016)

Traian M
în urmă cu 10 ore, Dragos M a scris:

Am mai studiat putin firele care vin de la mufa de 13 pini si din fabrica este asa: pinul 9 si 13 sunt legate la frigider, iar pinul 10 si 11 este lasat liber (are deja un cablu atasat cu 2 papuci, ma gandesc ca este special lasat pentru incarcarea bateriei...un fel de pregatire), acum intrebarea mea este daca ei au pus asa din fabrica iar in toate schemele gasite pe net este invers 9 si 13 pentru incarcare si 10 si 11 pentru frigider, oare atat de prosti sa fie cei de la fabrica Fendt ? :default_big_grin:

Pentru incarcare la sugestia unui coleg am ales sa pun acest separator:  https://www.e-acumulatori.ro/cabluri-de-pornire-si-accesorii-acumulatori/separator-automat-de-incarcare-baterii-samlex-cod-bs-140-dual.html  din el plec cu conductor de 4 mm (oricum pana acolo este conductor de 2, 5 mm), apoi intre el si baterie credeti ca mai trebuie vreo siguranta ? sau are deja masina in instalatia ei de fabrica o protectie ?

Legatura intre baterie si panoul rulotei (cel de care vorbeam mai sus Dometic 301-03) o fac anuland firele care acum vin de la masina (ea functiona numai cand era cuplata la masina) si in locul acelor fire leg direct bateria, astfel toata instalatia din rulota va merge pe baterie, iar la cuplarea masinii se va incarca bateria....

Intre baterie si panoul rulotei trebuie vreo siguranta ceva ? sau o avea panoul pe el ? acum firele vin direct de la priza masinii si nu are nicio siguranta vizibila in plus...

Va rog sa-mi spuneti cum vi se par aceasta solutie descrisa mai sus.

Multumesc !

Pinul 9 din priza de 13pini reprezinta plusul de la bateria autoturismului, el e legat direct la plusul bateriei avand doar o siguranta pe el, el are tot timpul curent pe el chiar si cand motorul masinii este oprit. Instalatia electrica a carligului meu nu vine in standard cu cablul respectiv dintre baterie si pinul 9 ci e un accesoriu ce se comanda separat. Au facut asa tocmai pt ca fiind tot timpul alimentat risti sa consumi bateria masinii daca remorca are un consumator pe pinul 9 si mai rau sa omori alternatorul masinii. Cei de la service m-au sfatuit sa nu il montez, si nu l-am montat. Chiar nu am nevoie sa alimentez consumatori din rulota cand o trag. Oricand pot folosi curent din bateria rulotei care se incarca de la panourile solare.

Pinul 9 e util doar daca vrei sa mergi cu frigiderul pornit pe 12v cand esti la drum. Eu ulterior am montat singur acasa acest cablu pt pinul 9 ca sa incerc frigiderul la drum pe 12v, astfel cu 24 de ore inainte de plecare am racit frigiderul la 220 in curte, am plecat a doua zi cu frigiderul racit si trecut pe 12v, cand am ajuns la destinatie peste 8 ore in grecia, frigiderul era aproape la temperatura camerei, desi arata ca consuma curent. Concluzia e ca fie pe 12v randamentul e varza fie frigiderul meu la 12v merge prost.

Apoi am demontat cablul respectiv pt pinul 9 pt ca ma duceam cu masina pt o problema la garantie.

 

Cred ca producatorul rulotei decide din ce pin 9 sau 13 alimenteaza frigiderul, la mine clar fara pinul 9 alimentat nu functioneaza nimic din interiorul rulotei.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Dragos M

@Mihnea Stoenescu spuneai intr-un post mai sus de un "boost up" , dintre aceste doua care crezi ca ar fi mai potrivit ?

1. https://www.campingshopwagner.de/product_info.php/info/p45873_Schaudt-WA-121525-Booster.html

2. https://www.campingshopwagner.de/product_info.php/info/p17208_Booster-Schaudt-WA-1208.html

Sau mai este varianta aceasta: http://prowatt.ro/argodiode-802ac-2-batteries-80a-p-272

As vrea ceva cat mai complex si cat mai safe, sa nu mai trebuiasca tot felul de piese si componente..., (chiar daca pretul este mai mare decat as pune mai multe componente...)

 

Multumesc !

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

     Depinde de ce iti doresti.   Primele doua realizeaza incarcarea unei baterii la tensiune stabilizata (14, 4V) atunci cand potentialul sursei este situat intr-un anumit interval (1 = 12 - 15v;   2 =  9 - 14, 5v). Neajunsul amandurora este ca incarcarea  bateriei  rulotei va continua si dupa oprirea motorului, deci bateria masinii va continua sa debiteze (prin acest dispozitiv) pana cand potentialul acesteia va ajunge la valoarea minima de intrare (1 = 12v;  2 = 9v !!!). De aceea consider ca varianta 2 este fara utilitate, ba chiar contraindicata (poate descarca profund bateria masinii, cu consecintele asupra durabilitatii cunoscute). Bineinteles ca exista posibilitatea inlaturarii acestui neajuns prin montarea unui releu comandat de pozitia ACC a contactului cu cheie al masinii (deci tot trebuie adaugat un "ceva"). Insa, am inteles ca nu doresti nici un fel de "complicatie" in implementare.

    Aceasta fiind situatia, as recomanda ceea ce a ramas - dispozitivul al treilea.  El realizeaza separarea galvanica intre bateriile supuse incarcarii de la o sursa unica.

Acest dispozitiv, daca este sa respactam fisa sa tehnica, va fi instalat cel mai corect in compartimentul motorului. As recomanda modelul 80-2AC intrucat este compatibil cu majoritatea generatoarelor (alternatoarelor) existente astazi pe automobile. Daca doresti incarcarea ambelor baterii din rulota, ar trebui ca acest dispozitiv sa-l achizitionezi in dublu exemplar, al doilea fiind situat in rulota ca separator intre acestea doua. Alta varianta pentru acest din urma deziderat, evident fara costuri sesizabile, ar fi separarea bateriilor rulotei cu doua diode Schottky. Caderea de tensiune pe dioda (cca. 0, 3v) exista de altfel si in dispozitivul mentionat intrucat si acesta este construit tot cu diode bazate pe tehnologia fenomenului avalansei.

 

     Toate cele bune !

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Recunosc, nu prea ma pricep la asa ceva, dar sa pun ceva la masina este exclus, masina a venit cu carligul de fabrica, are calculator pentru acel carlig..., nu prea imi vine sa cred ca Neamtul nu s-a gandit ca acel alternator trebuie sa incarce si bateria remorcii, din moment ce are priza cu 13 pini din fabrica... (am sa intreb la reprezentanta Mercedes un electrician sa vedem ce zice...)

M-as fi bucurat sa mearga unul din dispozitivele de mai sus, astfel incat sa-l pun pe acela si gata, sa nu mai trebuiasca altceva...

@Mihnea Stoenescu multumesc pentru sfaturi ! , Imi poti da cateva sugestii referitoare la acesta postare  ?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu
La 2/7/2018 la 7:20, Dragos M a scris:

Am mai studiat putin firele care vin de la mufa de 13 pini si din fabrica este asa: pinul 9 si 13 sunt legate la frigider, iar pinul 10 si 11 este lasat liber (are deja un cablu atasat cu 2 papuci, ma gandesc ca este special lasat pentru incarcarea bateriei...un fel de pregatire), acum intrebarea mea este daca ei au pus asa din fabrica iar in toate schemele gasite pe net este invers 9 si 13 pentru incarcare si 10 si 11 pentru frigider, oare atat de prosti sa fie cei de la fabrica Fendt ? :default_big_grin:

In mod normal, la toate conexiunile gasite pe net, confirmate si de schema rulotei mele (englezeasca, cu a 2-a priza numita 12S):

   12S         12N             Euro Continental (Jaeger)

      6                                                10                           Frigider (+15)

      7                                                 11                          Masa frigider

      4                                                   9                           Incarcare (+30)

      3                                                 13                          Masa generala

      1                                                   8                           Lumini mers inapoi

      5; 2                                              12                          Neconectate

                     1                                     1                          Semnalizare dir. stg.

                      2                                    2                           Lampi ceata

                      3                                    3                          Masa iluminare si semnalizare rutiera

                      4                                    4                          Semnalizare dir. dr.

                      5                                    5                          Lampi pozitie dr.

                      6                                    6                          Lampi semnalizare franare

                      7                                    7                          Lampi pozitie stg. si iluminare placuta inmatriculare

Deci, cei de la Fendt sunt cel putin atipici sau "originali".

Pot sa mentionez ca, personal, am montat la rulota unui coleg priza (male) cu 13 pini in locul celor  doua (12N si 12S), masina sa fiind dotata din fabrica cu priza Jaeger. Schema pe care am folosit-o este cea de mai sus si totul functioneaza "ca la carte".  Inainte folosea o reductie 13 la 2x7 din a carei cauza cablurile au atins pe sosea si s-au ros.

 

La 2/7/2018 la 7:20, Dragos M a scris:

Pentru incarcare la sugestia unui coleg am ales sa pun acest separator:  https://www.e-acumulatori.ro/cabluri-de-pornire-si-accesorii-acumulatori/separator-automat-de-incarcare-baterii-samlex-cod-bs-140-dual.html  din el plec cu conductor de 4 mm (oricum pana acolo este conductor de 2, 5 mm), apoi intre el si baterie credeti ca mai trebuie vreo siguranta ? sau are deja masina in instalatia ei de fabrica o protectie ?

 

 Foarte buna si sigura aceasta solutie (cam costisitoare, ce-i drept). Ca atare dispozitivul http://prowatt.ro/argodiode-802ac-2-batteries-80a-p-272

montat in rulota nu avea nici un rost.

 Siguranta nu se monteaza in orice caz in rulota intrucat isi pierde utilitatea in cazul unui scurt-circ. pe traseu. Ea ar trebui sa existe in tabloul cu sigurantele "de forta" aflat in incinta compartimentului motorului masinii (si sunt sigur ca a fost prevazut din constructie un sistem de protectie catre priza). Protectia in priza rulotei se realizeaza prin dispozitivul de incarcare.

 

La 2/7/2018 la 7:20, Dragos M a scris:

Legatura intre baterie si panoul rulotei (cel de care vorbeam mai sus Dometic 301-03) o fac anuland firele care acum vin de la masina (ea functiona numai cand era cuplata la masina) si in locul acelor fire leg direct bateria, astfel toata instalatia din rulota va merge pe baterie, iar la cuplarea masinii se va incarca bateria....

Intre baterie si panoul rulotei trebuie vreo siguranta ceva ? sau o avea panoul pe el ? acum firele vin direct de la priza masinii si nu are nicio siguranta vizibila in plus...

 

Este foarte bine asa cum scrii.

In mod normal nu este nevoie sa mai intercalezi o siguranta intre baterie si panou intrucat acesta are sigurante pentru fiecare circuit din rulota.

Optional, daca panoul nu are un intrerupator general (in rulota mea exista asa ceva), poti monta asa ceva. In lipsa lui, atunci cand ai nevoie, se poate scoate borna bateriei (de obicei masa).

 

Deci, in afara de firele acelea cu adresa "dubioasa" catre priza, totul pare a fi ok.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M
în urmă cu 5 ore, Mihnea Stoenescu a scris:
La 07.02.2018 la 7:20, Dragos M a scris:

Am mai studiat putin firele care vin de la mufa de 13 pini si din fabrica este asa: pinul 9 si 13 sunt legate la frigider, iar pinul 10 si 11 este lasat liber (are deja un cablu atasat cu 2 papuci, ma gandesc ca este special lasat pentru incarcarea bateriei...un fel de pregatire), acum intrebarea mea este daca ei au pus asa din fabrica iar in toate schemele gasite pe net este invers 9 si 13 pentru incarcare si 10 si 11 pentru frigider, oare atat de prosti sa fie cei de la fabrica Fendt ? :default_big_grin:

In mod normal, la toate conexiunile gasite pe net, confirmate si de schema rulotei mele (englezeasca, cu a 2-a priza numita 12S):

   12S         12N             Euro Continental (Jaeger)

      6                                                10                           Frigider (+15)

      7                                                 11                          Masa frigider

      4                                                   9                           Incarcare (+30)

      3                                                 13                          Masa generala

      1                                                   8                           Lumini mers inapoi

      5; 2                                              12                          Neconectate

                     1                                     1                          Semnalizare dir. stg.

                      2                                    2                           Lampi ceata

                      3                                    3                          Masa iluminare si semnalizare rutiera

                      4                                    4                          Semnalizare dir. dr.

                      5                                    5                          Lampi pozitie dr.

                      6                                    6                          Lampi semnalizare franare

                      7                                    7                          Lampi pozitie stg. si iluminare placuta inmatriculare

Deci, cei de la Fendt sunt cel putin atipici sau "originali".

Pot sa mentionez ca, personal, am montat la rulota unui coleg priza (male) cu 13 pini in locul celor  doua (12N si 12S), masina sa fiind dotata din fabrica cu priza Jaeger. Schema pe care am folosit-o este cea de mai sus si totul functioneaza "ca la carte".  Inainte folosea o reductie 13 la 2x7 din a carei cauza cablurile au atins pe sosea si s-au ros.

 

Deci tu ce zici sa las asa cum este, pinul 9 si 13 la frigider, iar pinul 10 si 11 pentru incarcare ? (si grosimea firelor pare mai mare pentru frigider, asa le-au pus ei din fabrica...), cu ce ar putea sa dauneze ?

 

în urmă cu 5 ore, Mihnea Stoenescu a scris:
La 07.02.2018 la 7:20, Dragos M a scris:

Pentru incarcare la sugestia unui coleg am ales sa pun acest separator:  https://www.e-acumulatori.ro/cabluri-de-pornire-si-accesorii-acumulatori/separator-automat-de-incarcare-baterii-samlex-cod-bs-140-dual.html  din el plec cu conductor de 4 mm (oricum pana acolo este conductor de 2, 5 mm), apoi intre el si baterie credeti ca mai trebuie vreo siguranta ? sau are deja masina in instalatia ei de fabrica o protectie ?

 

 Foarte buna si sigura aceasta solutie (cam costisitoare, ce-i drept). Ca atare dispozitivul http://prowatt.ro/argodiode-802ac-2-batteries-80a-p-272

montat in rulota nu avea nici un rost.

 Siguranta nu se monteaza in orice caz in rulota intrucat isi pierde utilitatea in cazul unui scurt-circ. pe traseu. Ea ar trebui sa existe in tabloul cu sigurantele "de forta" aflat in incinta compartimentului motorului masinii (si sunt sigur ca a fost prevazut din constructie un sistem de protectie catre priza). Protectia in priza rulotei se realizeaza prin dispozitivul de incarcare.

 

Deci acest dispozitiv https://www.e-acumulatori.ro/cabluri-de-pornire-si-accesorii-acumulatori/separator-automat-de-incarcare-baterii-samlex-cod-bs-140-dual.html

daca il pun nu mai trebuie altceva? (ma refer la diode, si alte chestii...), Il leg si gata, incarca?

Cu siguranta e clar ca nu trebuie ca dupa cum spui si tu cred ca au pus cei de la Mercedes pe masina...

Spunea-i intr-un post mai sus de 2 baterii in rulota, nu am doua, am renuntat la una, a ramas una singura AGM - Banner Running Bull de 105 AH...

 

în urmă cu 5 ore, Mihnea Stoenescu a scris:
La 07.02.2018 la 7:20, Dragos M a scris:

Legatura intre baterie si panoul rulotei (cel de care vorbeam mai sus Dometic 301-03) o fac anuland firele care acum vin de la masina (ea functiona numai cand era cuplata la masina) si in locul acelor fire leg direct bateria, astfel toata instalatia din rulota va merge pe baterie, iar la cuplarea masinii se va incarca bateria....

Intre baterie si panoul rulotei trebuie vreo siguranta ceva ? sau o avea panoul pe el ? acum firele vin direct de la priza masinii si nu are nicio siguranta vizibila in plus...

 

Este foarte bine asa cum scrii.

In mod normal nu este nevoie sa mai intercalezi o siguranta intre baterie si panou intrucat acesta are sigurante pentru fiecare circuit din rulota.

Optional, daca panoul nu are un intrerupator general (in rulota mea exista asa ceva), poti monta asa ceva. In lipsa lui, atunci cand ai nevoie, se poate scoate borna bateriei (de obicei masa).

 

Am pus doua contacte generale langa baterie, unul pentru mouver si altul (separat) pentru plusul care merge la ceilalti consumatori, doar firul de incarcare l-am legat pe direct, fara sa treaca prin acel contact general...

E adevarat ca din panoul rulotei are siguranta pentru toti consumatorii, insa ma gandeam sa mai pun o siguranta generala, dar daca spui ca nu trebuie ok...

 

Multumesc !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

       Nu prea imi place aceasta inversare de fire facuta de cei de la Fendt. Desi sistemul pare functional, totusi poate sa fie numai o aparenta. Spun aceasta intrucat nu cred ca fabricantul masinii tragatoare a practicat si el aceasta inversare. Ca atare eu cred ca in priza automobilului firele sunt montate normal, asa cum trebuie. Ar trebui verificat acest lucru la masina. Daca situatia este asa cum cred eu, ar trebui inversate si firele din stecherul rulotei chiar daca "se supara" constructorul Fendt :). Deci, sustin ca nu trebuie sa lasi firele (frigider si incarcare) asa cum sunt fara sa verifici iesirile spre priza automobilului.

       Este normal ca firele destinate frigiderului sa aiba sectiune mai mare.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu
în urmă cu 4 ore, Dragos M a scris:

Deci acest dispozitiv https://www.e-acumulatori.ro/cabluri-de-pornire-si-accesorii-acumulatori/separator-automat-de-incarcare-baterii-samlex-cod-bs-140-dual.html

daca il pun nu mai trebuie altceva? (ma refer la diode, si alte chestii...), Il leg si gata, incarca?

Cu siguranta e clar ca nu trebuie ca dupa cum spui si tu cred ca au pus cei de la Mercedes pe masina...

Spunea-i intr-un post mai sus de 2 baterii in rulota, nu am doua, am renuntat la una, a ramas una singura AGM - Banner Running Bull de 105 AH...

      Scuze, nu am urmarit cu atentie toata postarea, asa ca revin:

      Pai... am inteles ca acest dispozitiv ar fi deja montat... In sfarsit, daca nu e montat, el are nevoie de un semnal la papucul 86 (tensiune de la contactul cu cheie pozitia ACC sau 15) pentru activare, ca sa fie apt de a incarca si bateria rulotei (nu stiam ca a ramas numai una). In sfarsit, acel semnal se poate prelua (indirect) de la firul care alimenteaza frigiderul cu 12V (intrucat aceasta tensiune nu se disponibilizeaza decat la punerea contactului cu cheie). Masa este... masa, la papucul 85.  Borna +30  se conecteaza la firul ce vine de la incarcare si borna 87 se conecteaza la bateria din rulota.  Nu mai trebuie montat nici un adaos de diode, etc.  Dupa cum se observa, are mare importanta verificarea firelor care vin in priza masinii. Ele trebuie sa corespunda logic cu corespondentele din stecherul rulotei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

@Mihnea Stoenescu Am descoperit de ce fabricantul Fendt a mers pe pinul 9 si 13 pentru frigider..., cred ca s-au gandit la masinile noi, care pe acesti pini au puterea cea mai mare (vezi poza din manualul de utilizare Mercedes) deasemenea dupa cateva minute de la oprirea motorului sau cand "simte" ca se descarca bateria masinii, intrerupe curentul pe acei pini (am citit pe un forum din Germania in care spune ca asa e gandita masina sa intrerupa curentul la un consum mai mare sau dupa cateva minute si daca aprinzi numai cateva leduri)

In acest fel eu cred ca s-ar explica de ce au ales sa alimenteze frigiderul de la acesti pini (9 si 13) si sa lase pentru incarcare pinul 9 si11..., ce parere ai ?

 

085D6AD4-F1B0-4870-8415-CCCD9D31ACDF.png

 

P.S. Pentru cei care citesc acest topic si vad ca discutia este mai multe intre mine si Mihnea Stoenescu, purtam aceasta discutie aici tocmai ca pe viitor cand cineva se loveste de aceste probleme sa vada rezolvarea lor..., puteam destul de usor sa vorbim in privat, dar am ales aceasta varianta publica pentru a ajuta si pe altii...

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Da, am inteles. Se pare ca acesta este noul model de dispunere a functionalitatilor pinilor prizei la anumite branduri din EU. De altfel si in schema prezentata anterior de colegul @George M. se poate observa acest lucru. Nu contest aceasta realitate si nici nu o discut, desi, sincer, sunt oarecum contrariat de aceasta schimbare facuta asa, de dragul de a mai incurca  ceva pentru a mai iesi din monotonie ca sa nu ne plictisim (:)). Intrucat nu am fost atent ce masina tragatoare folosesti, insist sa verifici daca pinii prizei au functionalitatea corespondenta cu stecherul rulotei. Insa, daca esti sigur ca aceasta conditie este indeplinita, totul este ok.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster
La ‎2‎/‎8‎/‎2018 la 7:10, Dragos M a scris:

Am gresit eu si am dat alt link pentru acel separator, ma uitasem la el dar de fapt acesta mi-a fost recomandat... http://prowatt.ro/argodiode-802ac-2-batteries-80a-p-272

Mai asteptam si alte pareri de la cei priceputi... :salutare!:

 

 @Dragos M @Mihnea Stoenescu

Citind specificatiile producatorului, am dat de o recomandare a producatorului Victron Energy  privind studierea unui material despre incarcarea a doua baterii de la alternator si posibilele influente asupra duratei de viata a bateriei auxiliare. Poate este de interes.  

Book-Energy-Unlimited-EN.pdf

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Salut , la Fendt-ul meu alimentarea frigider este tot pe pinul 9/13, asta am vazut dupa ce am montat pe masina priza cu 13pini .

La mine pini pentru incarcare sant 10/11 aici pe care nu am continuitate in rulota deoarece nu a fost echipata cu baterie , iar pinul 12 care este liber . Acesta la randul lui este pentru masini model nou care recunosc remorca /rulota si/sau ATC CONTROL..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

@Sorin S dar nu ti-ai montat baterie pe rulota ? (daca ea nu a avut)

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S
în urmă cu 2 ore, Dragos M a scris:

@Sorin S dar nu ti-ai montat baterie pe rulota ? (daca ea nu a avut)

 

Salut ! Am montat baterie, dar nu am dat incarcare de la masina deoarece am montat panou sus pe rulota si incarca bateria non stop;  ce sens mai are sa conectez si incarcarea de la masina .

Rulota nu a venit cu baterie pe ea , am montat-o ulterior eu ...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Da..., e ok si varianta cu panou..., insa eu nu vreau sa montez..., am avut la toate si degeaba daca nu ies offcamping..., asa pentru un week-end nu am consumatori in afara de mover care sa consume in asa fel sa nu ma descurc...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
A. Traian

Salutare!

Rulota mea este o ABBEY PIPER 515.

Anul trecut am rămas in pana cu "curentul" si am ajuns la concluzia ca panoul fotovoltaic este musai...

In toamna trecuta l-am cumpărat si montat. 170W

Am gândit circuitul de comutare și mi-a ieșit ceva de genul:

...știu ca unii vor spune ca "CE??? 5 relee? COMPLICAT!

Sunt electronist și știu ca poate părea complicat, însă releele nu sunt acționate decât atunci când ma conectez la rețea sau o trag după mine.

...cu mici ajustări în schema, wirring-ul a ieșit ca in a doua imagine atașată și după măsurători îmi intra într-o cutie de 20cm/13cm.

 

Scan_20200116_185204.jpg

Scan_20200116_190546.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.