Damian Bogdan

Functionare 12v

13 postări în acest subiect de discuţie despre Functionare 12v

Functionare 12v

Damian Bogdan

Salutare!

In calitate de novice in ale rulotelor, am nevoie de ajutorul vostru.

Ieri, in timp ce aveam rulota cuplata la masina, am constatat ca partea de 12v din rulota nu functiona decat daca scoteam cupla si nici voltmetru nu imi indica nimic, chiar daca butonul de 12v era pornit.

Toata instalatia de lumini exterioare (pozitii, semnal...) functioneaza corect.

Cumva este o masura de siguranta a rulotei pentru a preveni consum accidental in timpul mersului?

Cupla de la rulota la masina este cea din poza.

Multumesc frumos,

Bogdan

0732667520

 

cupla.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Damian Bogdan

Nicio idee? :(

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Banuiesc ca rulota ta e englezeasca cu 2 prize de 7 pini? Si la masina ai o priza de 13 pini  si folosesti adaptorul din imagine?

Mai explici odata ce scoteai si apoi mergea ca nu am inteles?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Damian Bogdan
Chiar acum, Traian M a scris:

Banuiesc ca rulota ta e englezeasca cu 2 prize de 7 pini? Si la masina ai o priza de 13 pini  si folosesti adaptorul din imagine?

Mai explici odata ce scoteai si apoi mergea ca nu am inteles?

Da, rulota e englezoaică cu 2 prize de cate 7 pini.

Da, la masina am priză de 13 pini și folosesc adaptorul din imagine.

 

Dacă bag adaptorul in mufa mașinii, nu mai am 12v pe rulota, dacă scot, merge 12v pe rulota.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Este posibil ca instalatia ta de la carlig sa nu aiba tras fir direct de pe baterie pe pinul 9 al prizei de 13 pini, cel putin asa e la mine, firul respectiv vine ca acesoriu optional si cei de la dealer nu au vrut sa mi-l monteze ca sa protejeze alternatorul si bateria masinii si nu recomanda sa ai cosumatori in plus pe baterie si alternator, plus ca exista riscul sa opresti motorul si sa tii rulota cuplata si sa ai consumatori porniti in rulota care sa o goleasca in cateva ore.

Daca ai curent pe pinul 9 atunci e o problema la rulota.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Damian Bogdan
6 minute în urmă, Traian M a scris:

Este posibil ca instalatia ta de la carlig sa nu aiba tras fir direct de pe baterie pe pinul 9 al prizei de 13 pini, cel putin asa e la mine, firul respectiv vine ca acesoriu optional si cei de la dealer nu au vrut sa mi-l monteze ca sa protejeze alternatorul si bateria masinii si nu recomanda sa ai cosumatori in plus pe baterie si alternator, plus ca exista riscul sa opresti motorul si sa tii rulota cuplata si sa ai consumatori porniti in rulota care sa o goleasca in cateva ore.

Daca ai curent pe pinul 9 atunci e o problema la rulota.

Mulțumesc frumos, o sa verific pin-ul 9.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B
în urmă cu 10 ore, Traian M a scris:

Este posibil ca instalatia ta de la carlig sa nu aiba tras fir direct de pe baterie pe pinul 9 al prizei de 13 pini, cel putin asa e la mine, firul respectiv vine ca acesoriu optional si cei de la dealer nu au vrut sa mi-l monteze ca sa protejeze alternatorul si bateria masinii si nu recomanda sa ai cosumatori in plus pe baterie si alternator, plus ca exista riscul sa opresti motorul si sa tii rulota cuplata si sa ai consumatori porniti in rulota care sa o goleasca in cateva ore.

Daca ai curent pe pinul 9 atunci e o problema la rulota.

 

Nu cred ca acesta este explicatia. Din ce afirma el, rezulta ca are montata pe rulota o baterie, care "simte" cumva,  printr-un un releu , ca rulota este cuplata si ii taie alimentarea in interior. Daca este asa, sigur are curent pe 9.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
7 minute în urmă, George B a scris:

 

Nu cred ca acesta este explicatia. Din ce afirma el, rezulta ca are montata pe rulota o baterie, care "simte" cumva,  printr-un un releu , ca rulota este cuplata si ii taie alimentarea in interior. Daca este asa, sigur are curent pe 9.

 

Asta am inteles si eu :default_109:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Este posibil ca releul simte ca e cuplata la masina, decupleaza bateria, iar masina nu ii da curent in schimb pe pinul 9, care e plusul direct de pe bateria masinii ce nu e conectat.

Oricum eu nu recomand sa tragi curent din bateria masinii pt consumatorii casnici ai rulotei. 

Eu de 2 ani de cand am rulota nu am avut nevoie de asa ceva. Am panouri solare pe rulota 390w in total, bateria cu gel de 150A, daca e nevoie in timpul drumului sa ma opresc sa intru in rulota aprind lumina si consum din bateria rulotei, nu e mare consum. Cat despre frigider sa mearga pe 12v in mers am facut test anul asta pe drumul spre grecia. Mi-am montat firul pt pinul 9, cu 24 de ore inainte am tinut frigiderul pe 220 sa se raceasca bine si apoi am plecat cu el pe 12v dati de masina, dupa 6 ore de mers nici macar nu a reusit sa pastreze temperatura facuta de 220, se facusera 18 grade in interior de la 5 cand plecasem. Deci randamentul pe 12v e varza.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita

Salut!

 

Ma bag si eu un pic in vorba  dupa care,  pentru concentrarea informatiei, am sa unesc topicul cu un altul existent pe aceiasi tema

 

La rulota mea situatia sta in felul urmator:

- instalatie pe 12 V DC  complet independenta ce alimenteaza iluminatul interior, pompele de apa, TV, receiver, radioreceptor, etc

12 V obtii  prin doua metode

              1. din acumulatori, montati pe rulota, incarcati din panouri fotovoltaice prin regulator

               2. dintr-un redresor prevazut cu filtrare si care transforma curentul din reteaua exterioara de 230 v (camping sau acasa), in 12 v DC

 

- instalatie pe 230 V CA complet independenta ce alimenteaza iluminat interior, incarcator telefon, laptop, frigider cu compresor, etc.

 230 v obtii fie de la prizele din camping, fie dintr-un invertor cu sinus pur sau modificat (depinde de pretentiile consumatorilor de CA)

 

In panoul electric al rulotei am prevazut un contactor care, atunci cand alimentez rulota de la reteaua de curent alternativ in camping sau acasa, comuta automat instalatia interioara de 230 v de pe invertor pe sursa exterioara.

 

Cand spun "complet independenta", inseamna ca in rulota mea consumatorii de 12 v si de 230 de v pot functiona simultan, fara sa se comditioneze reciproc si indiferent de sursa de alimentare.

Spre exemplu, daca sunt in camping si utilizez 230 V exterior, simultan pot utiliza si consumatori de 12 V utilizand curentul stocat in acumulatori.

 

Cu consideratie,

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Damian Bogdan

Va multumesc pentru sfaturi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Damian Bogdan

Se pare ca daca citeam  de la început aflăm răspunsul :)

Cu 12s conectat, nu funcționează decât încărcarea bateriei si frigiderul, restul le taie.

20170910_144454.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

QED :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.