Geza

Inaltare rulota

23 postări în acest subiect de discuţie despre Inaltare rulota

Inaltare rulota

Geza

Buna seara , ma intereseaza daca cineva si-a inaltat rulota .Doresc sa o inalt cu cativa cm.am cateva idei dar mai vreau citeva pareri de la cineva care a facut asta.Va multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Marian Eduard

Pai, cred ca cel mai bine este sa expui ideile tale si de aici sa porneasca o discutie despre cum trebuie facuta aceasta inaltare/ridicare. De exemplu, eu nu am nicio idee despre acest lucru, dar sunt foarte curios sa aflu. Bafta 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ivanescu

Si eu am fost interesat de mareirea garzi la sol a rulotei si am rezolvat problema inlocuind anvelopele  .

Poti castiga centimetri doriti asta daca ai trecut in carte si alta varianta de de anvelopa respectiv janta 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

in general combinatiile alternative janta-anvelopa din CIV sunt facute in asa fel incat sa se pastreze diametrul exterior al rotii, deci, daca respecti ce scrie acolo, nu se castiga nimic in inaltime.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Dincolo de o janta cu inchi mai multi , mai mult ca sigur va trebui sa schimbi si butucul pt ca nu o sa se mai potriveasca la gauri si pe urma mare atentie la pasajul rotii care la flexari s-ar putea sa frece cauciucul in pasaj si alte probleme majore de aici.

Efortul va livra mici avantaje, care nu vor fi sustinute daca nu ai si la auto tragator garda corespunzatoare !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Inaltarea reala se poate face din montajul puntii la un service de remorci sau care stie ceva despre ele. Fie se poate cu modificarea pozitiei puntii tale fie trebuie inlocuita cu alta noua care permite inaltarea. Daca schimbi puntea recomand sa pui una de sarcina mai mare. Era un coleg aici care si-a schimbat puntea cu una noua si a inaltat rulota cu 8-10cm parca.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Petrescu

Treaba asta am facut o eu la o remorca de bagaje.

La fel ca la rulote puntea era prinsa de sasiu cu 8 suruburi cate 4 pe fiecare parte.

Am scos puntea , am lasat remorca pe4 butuci apoi am dat alte 8 gauri in punte cu 3 cm mai sus decat erau cele originale.Am pus puntea inapoi pe noile gauri iar la masuratori am castigat de fapt vreo 5 cm .

Cel putin la mers, mai ales goala a devenit foarte instabila insa cand pun greutate nu mai am probleme cu ea.

 

Stima..

 

 

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Eduard

@Geza, inca nu am auzit nimic despre ideile tale. Daca tot vrei sa inalti rulota si ai alte idei decat ale colegilor care au postat, te rog sa le expui pentru a ajuta alti colegi in cazul in care vor sa isi  inalte rulotele. 

Totusi pentru ce vrei sa inalti rulota? Off road sau ce? Spune ce tip de rulota ai ca sa stim despre  ce vorbim. Ca si idee vorbeam cu un coleg pe la Cotofenesti si imi spunea ca in principiu, toate rulotele au aceasi inaltime. Intradevar, cele mai scurte sunt mai manevrabile in conditii de offroad, fata de cele lungi care vor lovi cu siguranta spatele sau vor suspenda spatele masinii in anumite conditii.  Bafta

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Geza

Salut , ideea mea de baza era de a inlocui placa care face legatura dintre punte si sasiu si de a o inalta vreo 5-8 cm.  dar intre timp am concluzionat ca mai bine schimb rulota cu una cu punte dubla si rezolv problema care ma deranja pe mine, adica la munte cind cobori sau urci pe o forestiera mai freca pe jos cind drumul se indrepta .Mentionez ca rulota are 5 metri fara protap si intentionez sa caut una la fel ca lungime dar cu punte dubla.Ori cum multumesc de raspunsurile date asa de promt.Sa aveti o zi buna.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Pentru colegii interesati sa-si mareasca garda la sol a rulotei, puteti lua legatura pentru mai multe detalii cu @Draghiciu Dumitru...

Stiu ca el a facut aceasta operatiune intr-un service specializat,  pentru a putea intra in locuri greu accesibile la pescuit...:)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Am reusit si eu in sfarsit,   sa inalt rulota  mai profesionist.   Am gasit o firma de specialitate, in Cluj, Gama Pel, care se ocupa cu accesorii de remorci si rulote (fiind axati mai mult pe sasiu,   punti, accesorii de exterior frane, cuple, protapuri  etc)  . Au vazut rulota, au facut masuratori si au comandata punte noua marca Knott. Au masurat toate cotele, inclusiv ce talpa de prindere este intre punte si sasiu si ce gauri de prindere exista ( sunt standard indiferent de marca eu am sasiu BPW).  Puntile se fabrica cu un unghi intre orizontala si bratul care tine roata intre 0 si 38 grade.  Eu am comandat una cu unghiul de 35 grade, de unde a rezultat o inaltare a rulotei cu aproximativ 12 cm, fata de cat era in fabrica.  O astfel de punte costa intre 1800 si 2000 lei. La care se adauga alta tija pentru frana, alte furtune de frana, suporti si binenteles manopera aferenta. Total 2100 lei am platit, dar merita.  Exista si optiunea cu punte ranforsata, care creste MMA ul cu 200 kg, care e vre-o 150 lei in plus.

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi A.

Bine de știut! Merci! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos I
La 25.07.2019 la 14:49, Cristian A a scris:

Am reusit si eu in sfarsit,   sa inalt rulota  mai profesionist.   Am gasit o firma de specialitate, in Cluj, Gama Pel, care se ocupa cu accesorii de remorci si rulote ....

 

Cateva poze cu modificarea ne poti trimite ?

As vrea sa le vad, fiindca in urma cu vreo 4 ani si eu am schimbat puntea la Gama Pel, primind asigurari ca nu trebuie intarit si sasiul. Din pacate vara trecuta am depistat fisuri la ambele lonjeroane, fiind nevoit sa demontez puntea, sa sudez fisurile si sa fac intariturile, dupa cum apreciasem de la bun inceput. Nu spun ca omul este fuserist, dar nu cred ca a evaluat corect situatia atunci cand a spus ca nu trebuie intarit sasiul, deoarece talpile puntii noi fiind mai scurte decat cele ale puntii vechi, sarcina este distribuita pe o suprafata mai mica.

 

20191018_115150.thumb.jpg.2767a89a85125406b8c42cd73f332ab3.jpg20191018_115337.thumb.jpg.e23431d7aa05c64f0de8d55cbabb6c3b.jpg20191018_115140.thumb.jpg.8b9e021c64cdc6ea2df1829bdebb9ce2.jpg20191018_115053.jpg.dc7803637b3bca4d41196aed801507cc.jpg

Modificat de Dragos I

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Dragoș, o sa fac poze, nu țin rulota in Cluj. Dar nu se observa nici o diferența, inafara de faptul ca e rulota mai înaltă. Talpa de fixare la noua punte e identică cu cea veche, găurile de prindere sunt aceleași. Nu s-a schimbat nimic. Diferă doar unghiul bratelor care susțin rotile fata de punte. Puntea este o bara cu secțiune pătrată in care vine o alta bara cu secțiune pătrată in care vin băgate prin presare brațele cu roti.  Aceasta a doua bara are diferite poziții in interiorul punții, din fabrica, de unde rezulta un unghi între brațul roții și punte cuprins între 0 grade și max 37 grade.. La 0 grade brațul care susține roata e paralelul solul și pe măsura ce creste unghiul brațul se înclina in jos, rulota ridicându-se.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Eu am facut la o firma specializata din Brasov care carosa masini si remorci si mi-a pus o punte KNOTT noua de 1800 kg cu 3 cauciuri noi, sistem de fanare nou , amortizoare de 1800 kg noi si mi-a inaltat-o cat am vrut eu. Acum picioarele de fixare pe pamant sant la limita dar distanta de la mover la pamant cred ca este de 13-15 cm.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos I
La 25.07.2019 la 14:49, Cristian A a scris:

 

@Cristian A Multumesc! Daca este acelasi model de punte nu e nevoie de poze, fiindca intr-adevar nu am ce vedea. Credeam ca s-a adus si vreo modificare sasiului.

La mine puntea are prinderea altfel decat a ta, dar cea noua are unghiul marit tot la 37 grade fata de orizontala, suporta 1300 kg fata de 1100 kg cat avea puntea originala, cu toate ca talpile pe care se aseza sasiul sunt mai scurte cu vreo 10 cm. Deci se impunea montarea unor platbande intermediare, care sa distribuie incarcarea pe o suprafata mai mare, ceea ce nu s-a intamplat de la bun inceput.

 

@Draghiciu Dumitru Am auzit despre o firma care se ocupa cu asa ceva dar in Sacele, langa Brasov ? Imi poti spune te rog care este adresa lor ?

 

Multumesc !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Daca imi aduc bine aminte este la iesirea spre Sfantul Gheorghe pe dreapta este un centru comercial mare, dar nu ajungi la el inainte de el faci dreapta si tot pe dreapta dupa 500-1000m este atelierul. O sa incerc sa-mi aduc aminte numele

Incearca aici Ing . Csaki Levente 0751256256 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

da am gasit pe str.Zaharia Stancu langa Dragon Star Curier. Mergi la Auchan pe strada 13 Decembrie si inainte de Auchan faci dreapta pe Zaharia Stancul si cauti Dragon Star Curier ca sant in acelasi loc

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Firma se cheama: Var Service. Adresa:

str. Hortensiei nr. 7
500376 Brasov
jud. Brasov
          
           Program de lucru:
            Luni - Vineri    8 - 17  
            Sambata-Duminica Inchis 
             

 0742 056 056 -orange  
0720 056 056 -vodafone
0268 312 487 -rds 

office@carligeauto.ro

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos I

Pe Levente il cunosc, intr-adevar se ocupa mai nou si cu inlocuirea puntilor, numai ca sediul lor este pe str. Hortensiei. Cei care reconditioneaza punti sunt niste colaboratori ai lor din Sacele (nu stiu daca le si monteaza), insa nici unii, nici ceilalti nu au punct de lucru pe str. Zaharia Stancu, din cate stiu eu, doar daca nu si-or fi deschis vreunul intre timp.

Dau eu de ei pana la urma, multumesc mult !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin
acum o oră, Fejer Antal a scris:

Firma se cheama: Var Service. Adresa:

str. Hortensiei nr. 7
500376 Brasov
jud. Brasov
          
           Program de lucru:
            Luni - Vineri    8 - 17  
            Sambata-Duminica Inchis 
             

 0742 056 056 -orange  
0720 056 056 -vodafone
0268 312 487 -rds 

office@carligeauto.ro

Il cunosc personal pe cel care are acest business. Daca aveti nevoie de ceva info il pot suna direct sa pun intrebari.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Nr lui Levente Csáki. 0720 785 683

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Am facut si cateva poze....dupa cum se vede montarea puntii noi se face exact pe locul celei vechi, nu se schimba nimic. Ce se observa, daca inaltarea se duce  spre maximul dat de fabrica (unghiul tinde spre 37 grade), pozitia rotii se modifica, e 3-4 cm mai spre fata, nu e "aranjata" simetric in spatiul aferent. De aceea e limitat unghiul, nu din conditii de stabilitate, ci de faptul ca trebuie sa ramana 2, 5-3 cm intre cauciuc si contraaripa. Oricum roata (amortizarea) lucreaza in spate, unde are loc suficient.  Am schimbat si anvelopele, am pus C-uri cu talon 80, s-a mai inaltat si de acolo vre-o 2 cm.   Inainte se vedea in partea de sus doar  3-4 cm din cauciuc, restul era ascuns de caroserie. Am pus si o poza cu amortizorul dintr-o parte comprimat aproape la maxim, diferenta de nivel intre roti de cca 25-30 cm.

IMG_20200129_101446.jpg

IMG_20200129_101620.jpg

IMG_20200129_101647.jpg

IMG_20200129_101357.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos I

Multumesc pentru poze. Te-ai gandit cumva sa dai alte gauri astfel incat roata sa revina pe centrul pasajului, dar mai ales (daca suprafata permite) sa le dai putin "rotite", astfel ca din montajul puntii sa mai adaugi cateva grade in plus unghiului initial de 37 de grade pe care il fac bratele cu orizontala ? 

Eu tot caut o solutie sa o inalt mai mult, in eventualitatea ca schimb rulota cu una avand acest tip de sasiu, care vad ca este tot mai folosit de catre producatori. Rulota actuala este atat de inalta incat picioarele de calare stau aproape vertical, si sunt extrem de multumit de ea, dar este construita pe alt tip de sasiu. Chiar si stabilitatea ei e mult peste asteptari.

 

20160301_172055.jpg

Modificat de Dragos I

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.