Bogdan B

Panou electric control

19 postări în acest subiect de discuţie despre Panou electric control

Panou electric control

Bogdan B

Salut!

La instalatia electrica a rulotei mele, cineva a facut niste modificari si am senzatia ca nu functioneaza totul ok.

Pentru a putea remedia, am nevoie de cateva informatii. In primul rand, care sunt functiile panoului de control si ce aparate (lampi 220/12, frigider 220/12, boiler 220/12, incalzirea electrica si ventilatia de la incalzire, pompa apa, pompa wc) functioneaza si care nu in functie de pozitia butoanelor?

20170612_192009.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan B

A 2-a nelamurire:

cum se foloseste fiecare comanda din foto de mai jos (2 foto incalzire si ultima foto boiler)?

 

20170612_192807.jpg

20170612_192800.jpg

20170612_192817.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

In prima poza ai comanda la vent  , pornit /oprit

A doua este comanda vantilatie pe gaz sau electrica , automat sau manual.

 

Tu ai si inclazire electrica daca nu vrei sa folosesti soba pe gaz si acolo ai comenzile ventului anume;

 

Gaz auto fan - merge ventul pe automat

Gaz slow fan - merge ventul incet

Fan - doar ventilatie prin reglare manuala din rotita.

Electric auto fan - vent cu incalzirea electrica pe automat

Electric slow fan - vent cu incalzire electrica incet.

 

In a treia poza nu stiu exact dar cred ca este boiler , pe gaz sau baterie cred.

Sau mai poate fi de la frigider daca este model nou are comanda automata , baterie , 220 v si gaz 

 

In tabloul de sus ai asa;

 

Sigurante 

 

Pornire pompe 

 

Incarcare auxiliara charger

 

Selector baterie  , masina - inchis - rulota

 

De la 1pana la 6 sigurante pe 12 v ,  

 

Comanda pornire boiler cu indicatoarele aferente .

 

Ca asa am inteles eu ce ai tu acolo , ideea este ca ar trebui sa mearga tot , verifica sigurantele si la 220v si la 12 v .

 

 

Bafta

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B

Sorin, multumesc. Mai vin cu  niste nelamuriri mai concret:

1. Selector baterie  , masina - inchis - rulota   -    ce ar trebui sa faca? Care aparate functioneaza pe "masina"? Pe "rulota" functioneaza tot ce este pe 12 v? Pe "inchis" functioneaza ceva?

2. 220v este afectat de butoanele de pe panou?

3. Tot ce ti e de incalzire functioneaza doar daca "heater" este pe ON?

4. si boilerul de apa se incadreaza la pc. 3?

5. "pump" se refera la pompa de apa?

6. bateria se incarca de la 220 doar daca "charger"  este le ON?

7. in ce conditii se incarca bateria de la priza auto?

 

cam astea imi vin in minte acum....

 

Intreb pentru ca am senzatia ca, in urma modificarilor la instalaria electrica, nu mai functioneaza totul cum trebuie si vreau sa testez cap-coada...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S
în urmă cu 12 ore, Bogdan B a scris:

Sorin, multumesc. Mai vin cu  niste nelamuriri mai concret:

1. Selector baterie  , masina - inchis - rulota   -    ce ar trebui sa faca? Care aparate functioneaza pe "masina"? Pe "rulota" functioneaza tot ce este pe 12 v? Pe "inchis" functioneaza ceva?

2. 220v este afectat de butoanele de pe panou?

3. Tot ce ti e de incalzire functioneaza doar daca "heater" este pe ON?

4. si boilerul de apa se incadreaza la pc. 3?

5. "pump" se refera la pompa de apa?

6. bateria se incarca de la 220 doar daca "charger"  este le ON?

7. in ce conditii se incarca bateria de la priza auto?

 

cam astea imi vin in minte acum....

 

Intreb pentru ca am senzatia ca, in urma modificarilor la instalaria electrica, nu mai functioneaza totul cum trebuie si vreau sa testez cap-coada...

Selector - cand este pe masina merg toate la bateria masinii , bine daca mai sant firele legate corect.

Cand este pe rulota merg toate pe batwria rulotei.

Pe inchis nu fuctioneaza nicio baterie doar prin transformator.

 

Cand bagi la priza daca nu cuplezi butonul de pompa , boiler si incalzire nu functioneaza nimic.

Daca pornesti soba pe gaz aceasta mwrge fara vent , daca pornesti ventul atunci ventileaza prin toata rulota .

Incalzirea electrica merge doar la 220v.

Bateria se incarca de la auto cand butonul este pe pozitia car si tot odata vei avea si tensiune in rulota de la masina.

Daca ai ceva modificat prin instalatia rulotei sigur nu va merge ca la carte .

 

Incearca sa le iei prin eliminare , bagi la priza incepi cu luminile , boilerul , incalzirea electrica , frigider .

Decuplezi din priza si incepi cu tot ce inseamna pe baterie , lumini , frigider si boiler daca este cazul.

 

Noteaza pe hartie operatiunile care le faci si usor usor vei afla cum functioneaza toate  , daca nu sant acolo nu pot evalua ce probleme ai sa  / si cum functioneaza fiecare..

 

 

Bafta

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B

Au fost facute modificari inclusiv la priza de legatura cu masina....

Cum ai spus si tu, prin eliminare si cu notite sper sa ii dau de cap ....

Sigur o sa mai revin cu intrebari.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Henri este boiler electric/gaz. Se vinde in UK, varianta mai ieftina fata de Carver. Atentie, nu se potrivesc piesele intre ele.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B

Dupa vre-o 3 ore de studiu in rulota si comparand ce am citit cu cu am gasit,  am inceput sa ma lamuresc.

PROBLEMA (sau nu?): 12v pentru frigider am:

1. un fir de 2, 5 mmp de - (portocaliu-alb)

2. un fir de 2, 5 mmp de la prizade pe protap de + (verde-alb)

3. un fir subtire (cred ce 1 mmp) care are + daca comutatorul din panoul de control este pe VAN (rosu-mov)

1 si 2 sunt conectate la frigider, ceea ce face ca,  pe 12v, sa functioneze doar daca rulota este legata la masina, NU si pe bateria proprie.

Este normal sau este o anomalie?

Firul de + subtire ce rol poate sa aiba?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B

Ceva pareri legate de functionarea frigiderului pe 12 v baterie proprie / baterie auto (postarea de mai sus)?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

@Bogdan B La rulotele din uk, frigiderul functioneaza la 12v,  DOAR pe curentul/ bateria automobilului care o tracteaza! Este facut asa pt a asigura functionarea in mers a frigiderului pe surlpusul de energie generat de alternator in mers. 

 

PS: cauta schema de la culpla 12S( gri)  si de la masina si de pe rulota, care are 3 functii pt rulota cand este agatata de masina

 

1) incarca bateria rulotei

2) asigura functionarea frigiderului in mers ( in camping sau off-camping folosesti 220v/ GPL)

3) asigura iluminatul interior ( cand masina este cuplata ) si cred ca luminile de ceata si marsalier  ( cred ..nu mai stiu daca sunt ambele sau doar una din lumini)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B

Sa inteleg ca alte rulote sunt "mai cu mot" si functioneaza frigiderul pe bateria proprie, fara modificari la instalatie? Merita sa modific eu?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B
On 15.06.2017 at 22:49, Bogdan B a scris:

Sa inteleg ca alte rulote sunt "mai cu mot" si functioneaza frigiderul pe bateria proprie, fara modificari la instalatie? Merita sa modific eu?

Ceva pareri ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Nu merita sa modifici..

Foloseste frigiderul pe 12V doar in timpul deplasarii, atunci cand incarcarea se face de la alternatorul masinii

Dupa ce campezi, il treci pe gaz si gata...Orice alta varianta nu este o solutie buna...:noroc:

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Eu unu nu folosesc 12v la frigider , la nici o rulota nu am folosit racirea pe 12 v , de ce ?

Aceea este o rezistenta care mentine temperatura in frigider , nu pentru a racii frigiderul cu ea . Cand pleci cu rulota inainte cu o zi dai drumu la frigider pe gaz sau 220v in racesti bocna dupa care in momentul cuplari la masina pornesti rezistenta sa mentina frigiderul rece.

Eu merg cu el pe gaz in timpul mersului , la toate am mers asa si nu am avut nici cea mai mica problema , nu vreau sfaturi ca nu este bine , si ca , si ca .

Din punctul meu de vedere 12v este degeaba , o singura data am folosit la rulota veche si sa topit firul de 2, 5mm mai putin cel de la masina care era de 4mm.

Asa ca fiecare face ce vrea , ce stie ...

 

 

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B
57 minute în urmă, Daniel P a scris:

Nu merita sa modifici..

Foloseste frigiderul pe 12V doar in timpul deplasarii, atunci cand incarcarea se face de la alternatorul masinii

Dupa ce campezi, il treci pe gaz si gata...Orice alta varianta nu este o solutie buna...:noroc:

M-am tot gandit si eu si intr-adevar, nu merita sa consum bateria cu frigiderul... Poate daca o sa montez la un moment dat panouri fotovoltaice....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Nici atunci nu se merita...

Foloseste bacteria pentru alti consumatori,  NU pentru frigider...:noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Negru

Bogdane, frigiderul consuma cam 8-9 amperi pe ora (foarte mult) pe 12v. Nici nu este facut sa mearga pe vreo baterie. Alimentarea lui se face numai prin priza masinii si numai atunci cand motorul functioneaza. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B

Inca o intrebare: pe mobila suspendata, la intrare, stanga - sus sunt 2 intrerupatoare: unul pentru lumina ambientala de deasupra usii, din exteriorul rulotei, celalalt pentru CE POATE FI? Nu am observat sa faca ceva, dar are file legate (pp. ce 12 v)

20170618_195558.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B

Am finalizat instalatia. Un cablu pentru lampile exterioare, cu conector 13 pini si un cablu (4 x6 mmp) pentru alimentare frigider si incarcare acumulator, cu un conector de 7 pini. Plus o priza exterioara, pe circuit separat cu diferentiala separata. Plus nu minitarus separat pentru impamantare.

20170629_180522.jpg

20170629_201838.jpg

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.