Robert Parau

Intretinere frâne rulota

11 postări în acest subiect de discuţie despre Intretinere frâne rulota

Intretinere frâne rulota

Buna dimineata domnilor,

 

Mi-am propus ca in aceasta primavara sa inlocuiesc sabotii de frana (pe partea stanga frana tine mai putin).

Inainte sa-i comand, am fost sfatuit sa desfac tamburul si sa masor sabotii.

 

Toate bune si frumoase, ieri am suspendat rulota, dat jos roata si m-am lovit de o mare problema: piulita de la rulment nu o pot desface. Nu gasesc inca o cheie de masura asa de mare (36-41).

La service-urile auto am gasit maxim 32.

 

Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat: schimbul sabotilor sa -l fac singur sau sa apelez totusi la cineva specializat (cine?).

Pe spatele capacului de protectie am citit ca piulita trebuie stransa la 330 Nm. 

 

Ceva sfaturi?

 

Multumesc!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutare Robert, mare inginerie nu este!

 

De obicei trebuie sa fie o șaibă de protecție cu un șplint de siguranța îndoit care este băgat printr-o gaură din axa roții.

După ce ai scos cu grijă sprintul, ca să-l poți refolosi. cu o cheie pe măsură, mops sau cheie franceză slăbești piuliță ( nu e strânsă tare ), după care o deșurubezi cu mîna și le pui pe un carton lângă tine în ordinea desfacerii.

Pentru a nu uita ceva fă poze cu telefonul la fiecare etapă , dacă e prima dată ! Mare grijă, unii saboți au posibilitate de reglaj din exterior și atunci trebuie retrași de pe înteriorul tamburului, deoarece acesta din uzură formează un umăr care te împiedică să-l tragi afară.

 

Faza următoare iei un ciocan și lovești tamburul în același timp rotindu-l spre exterior pentru a ieși de pe ax. După ce ai dat jos tamburul, fă o poză la cum stau saboții cu arcurile de retragere la tot ansamblul. La rulotele mai vechi rulmenții sunt conici  si sunt doi.

Dacă este vaselină-rezervă în capacul din centrul tamburului e tip vechi, iar dacă capacul din centrul tamburul e curat, atunci este cu rulment mare cu ace capsulat 1 bucată/roată.

 

Saboții îi dai jos și pui pe cei noi, debavurezi tamburii de umărul interior dacă are,   după care verifici manual funcționarea saboților. Dai un spray de WD pe mecanisme, arcuri, , roți de reglaj, tot ce ai în interior, mai puțin ferodou și tambur și pui la loc .

 

ATENȚIE ! Cînd ai ajuns la acei 330daN și nu ai cheie dinamometrică, strângi piulița dar nu să iasă apa din ea ci numai până tamburul se mișcă greu După care destrângi ușor, iar când tamburul se mișcă ușor fara sa aibă joc axial, pui la loc cum a fost piulița de protecție și șplintul pe care-l îndoi să nu iasă.

După căpăcelul de protecție, dacă e model vechi cu vaselină este bine să schimbi vaselina de la rulmenți și rezerva din căpăcel cu alta nouă .

Montezi roata și faci probe la 30/40 km/h  cu 1, 2 frâne pentru a vedea cum frânează roțile .

 

SFATUL MEU : când înlocuiești saboții, schimbă-i pe ambele părți odată, pentru a nu avea diferențe la reglaj și implicit la frânare.  După care du-te pe un stand de frâne cu rulota, acolo se văd diferențele între roți și poți regla egal.

Multă baftă, spor la lucru și numai cine nu încearcă  nu reușește !

PS. După seria de șasiu trebuie să găsești saboți originali !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La cele scrise de Sorin, foarte bine, amanuntit si la obiect, vin si eu cu doua amendamente:
-dupa demontare, ''spala'' bine toate piesele/componentele interne cu benzina, sau cu un spray special ptr. frane (acesta este mai bun, curata mai bine si se usuca instantaneu).
-daca nu ai cheie dinamometrica ptr. a strange piulita (la final), este o regula: o stragi cat poti  (fara sa iasa apa din ea!!) dupa care o desfaci o jumatate de tura, atat!!

Dupa care ciocanesti incet tamburul de jur imprejur pentru a-si capata jocul necesar/suficient!!

Dupa care poti sa iesi in proba.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sfaturi excelente, de la meseriasi adevarati! 

Jos palaria! hi

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru sfaturile bune.

Intr-adevar, piulita este de 41.

@Ciurea Sorin Bineinteles, schimb ambii saboti.  

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
în urmă cu 10 ore, Robert Parau a scris:

 Nu gasesc inca o cheie de masura asa de mare (36-41).
 

In targ la Vitan sau la Obor, cheie tubulara de 36 trebuie sa gasesti. Cu inelara, fixa sau alte dracii poti strica piulita.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

în urmă cu 16 ore, Robert Parau a scris:

Multumesc tuturor pentru sfaturile bune.

Intr-adevar, piulita este de 41.

@Ciurea Sorin Bineinteles, schimb ambii saboti.  

Numai trebuie să ne întrebi , nimeni nu s-a născut învățat și noi am învățat de la prieteni după care am făcut !

Cu ce putem ajuta , AJUTĂM ! Unde nu știm , nu ne băgăm !(pe sfaturi culinare încercați @Cornel C Mihailescu MASTER CHEF !) 

Modificat de Gabriel Schuster
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daca este model mai nou nu are șaibă de siguranță și nici splint au axul mai gros și decat piuliță strânsă dinamometrica fata de modelele vechi. Așa este și la rulota mea model 2000 și tot 330 Nm este strânsă și cred că trebuie să apelezi la cineva specializat cu cheie dinamometrica și tubulara pe măsură piuliței tale, ca sa nu te trezești că nu strangi cat trebuie și să ți se desfacă in mers și să îți cada roata.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Asa este.

Are doar piulita. Cheie am gasit: "masura" 41; oameni "specializati" mai greu.

 

Cred ca ma ocup singur: dupa montaj, la un service de camioane, unde au probabil o astfel de forta de strangere. 

 

Multumesc inca odata tuturor pentru sfaturi. 

Numai bine va doresc!

 

 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
în urmă cu 13 ore, Robert Parau a scris:

Asa este.

Are doar piulita. Cheie am gasit: "masura" 41; oameni "specializati" mai greu.

 

Cred ca ma ocup singur: dupa montaj, la un service de camioane, unde au probabil o astfel de forta de strangere. 

 

Multumesc inca odata tuturor pentru sfaturi. 

Numai bine va doresc!

 

 

Robert la service-uri 100% găsești.

Dacă erai mai aproape te ajutam eu cu cheia dinamometrică!

Știi unde mai găsești, la vulcanizările mai moderne , mai nou strâng prezoanele cu cheia dinamometrică !

Spor la treabă , toate bune !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu zic ca strangerea depinde de tipul rulmentului:

- daca sunt 2 rulmenti conici se aplica (teoria cu modelul de la vechea punte de dacie ... )

- daca e un rulment cu o singura cota si exterioara atunci e posibil sa il strangi direct la cuplu indicat fara sa il mai de-strangi si eventual sa asiguri piulita in functie de model.

 

Daca in capatul piulitei are un guler de plastic, iti recomand sa o inlocuiesti cu una noua sau cu una cu guler metalic (si atunci o bati putin, faci o tesitura).

O poza daca pui, ar fi cat o mie de cuvinte:OK:

Spor la treaba!

Modificat de Radu Ghita
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.