Adrian.V

Sfat tractare

31 postări în acest subiect de discuţie despre Sfat tractare

Sfat tractare

Adrian.V

Salut

Am un Ford C-Max 1.8 tdci 115 cp cu masa proprie de 1500 kg și mma  2000 kg,  de care vreau sa agat o rulota a cărei mma e de 1750 kg.

Dpdv permis sunt ok pt ca am codul 96 trecut în el.

Problema e ca în cartea mașinii zice ca pot tracta max 1500 kg.

Ce risc dpdv legal dacă depășesc sarcina max  constructiva de tractare a mașinii? 

 

Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Viorel C.

Salut!

Daca treci peste greutate (sarcina de tractare), se considera infractiune, nu contraventie, astfel existand posibilitatea sa te alegi cu dosar penal.

Mare atentie!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian.V

Eu am tot căutat și întrebat dar nu am găsit vreun text de lege care sa interzică situația descrisă de mine.  (Depășirea masei maxime constructive de tractare) 

@Viorel Poți sa-mi spui te rog unde e prevăzută această infracțiune? 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Cele la care am facut referire mai sus, au fost postate in urma unei astfel de probleme intampinata de catre o cunostinta.

Nu stiu in baza carei legi a fost sanctionat, dar iti promit ca ma interesez si am sa postez.

 

De regula, in Romania, majoritatea celor care ne opresc in traseu, se uita la MMA si la gradele din permis biggrin

Acum, ca se mai gaseste unul care este mai "inteligent", poate sa faca multe, deoarece asa cum stim cu totii, legile in tara asta se interpreteaza.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian.V

Așa este,  se mai "interpretează" legile. 

Tocmai pt a evita interpretările,  am deschis topicul - nu as vrea sa fiu sancționat pt necunoașterea legii.

Am tot cercetat și nu am găsit vreo autoritate care sa aibă în competență verificari pe linia respectării sarcinii maxime constructive de tractare. (Dacă în cartea mașinii e trecut 1500 kg sa verifice și sa vada ca nu tragi 1750 kg)

 

Cu poliția am vazut ca sunt probleme dacă mma-ul ansamblului depășește 3500 kg și nu ai categorie pt a-l conduce (fie B extins cu cod 96 în permis de la 3500  la 4250 kg fie E pt mai mult de 4250 kg) 

 

Dacă ai putea sa mă ajuți cu informația,  iti sunt recunoscător @Viorelhi

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adiciordas

@Adrian.V autoritate exista politia +ARR(autoritatea rutiera romana) cei ce cantaresc camioane, te poate trage pe dreapta si te poate cantarii.nay

Daca vrea muschii lorsuperok

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian.V

@adiciordas nu prea au ce cântări. 

Dacă cântăresc nu o sa găsească vreun mma depășit. :cu-rulota:

În schimb, întrebarea care se pune, e  ce se întâmplă dacă ARR sau alta instituție mă  opresc si vad ca max constructiv C-max-ul poate tracta1500 kg și nu 1750 cât are mma rulota agățată  -  speta data de mine. 

Aici mi-ar fi util un răspuns concret, din legislație,   ca sa nu fac vreo nefăcuta. 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Salut @Adrian.V, nu stiu sa-ti raspund cu date clare, la problema ta, dar am si eu o curiozitate:

 

- de ce ti neaparat sa tractezi o rulota mai grea decat poate masina? cand si tu sti ca nu ai voie!

- ce ti-a facut masina aia ( nu este a ta?) de tot vrei sa-i fortezi limitele constructive ? Te -ai gandit la siguranta ta si a celorlalti participanti la trafic ??? poate masina chiar nu poate mai mult? poate crapa motorul, ambreajul, franele... - cred ca ai prins ideea-

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David
în urmă cu 10 ore, Adrian.V a scris:

@adiciordas

Dacă cântăresc nu o sa găsească vreun mma depășit. :cu-rulota:

În schimb, întrebarea care se pune, e  ce se întâmplă dacă ARR sau alta instituție mă  opresc si vad ca max constructiv C-max-ul poate tracta1500 kg și nu 1750 cât are mma rulota agățată  -  speta data de mine. 

Aici mi-ar fi util un răspuns concret, din legislație,   ca sa nu fac vreo nefăcuta. 

 

 

Mai colegule, "speta data de tine" este o aiureala!

Tu singur spui ca C-Max' ul are drept de tras 1500 si tu vrei sa tragi 1750 de kg! "Mai sa fie"!:laughing:

Ca ai tu drept sa conduci un ansamblu de vehicule mai mare de 3500 de kg nu contesta nimeni, ce contesta si pe buna dreptate o va face, este ca masina ta n-are drept sa traga o asa greutate!

Dar numai cineva iresponsabil poate pune asa intrebari!tamp

Cel putin un motiv din care nu te-as sfatuii s-o faci este pentru suprasolicitarea masinii tale, (recomandat sa tractezi cam 75% din ce are drept de tractat, nicidecum 120%!)

Nu c-o sa "cada din prima", dar nici mult nu duce! Acum tu esti cel mai in masura sa judeci din punctul asta de vedere pentru tine si buzunarele tale!

Iar cand "ultimul circulist te va verifica la acte" ai sa primesti raspunsul 100%! :amuzat:

Acum sper ca n-ai de gand sa "iesi si afara" in formula mentionata!askc In Ro o mai scoti oarecum la capat dar nu totdeauna, dar dincolo te-ai cam "ras la buzunar" de cateva sute de euro! Si-ti blocheaza si vehiculul tractat pana nu revii cu ceva ce are drept sa-l traga! Nicidecum nu mai pleci de acolo cu el!

Am vazut destule cazuri, cel putin pe Austria zona "Linz", de fapt cam intre Marchtrenk si St.Valentin! Si cand te opresc si vad asa ceva sa nu crezi ca scapi doar cu atat, "iti pureca tot ansamblul"!

Iar reparatiile la defectele constatate se executa doar de service-uri de-ale lor, pe loc daca se pot ori in service, tu urmand sa achiti totul, piese, manopera!

Asa ca schimba ceva la ansamblu, "ori tractorul ori teleaga"?

Si "teleaga" inca mai ai timp sa te hotarasti pentru alta, doar prin mai 2017 spui c-o sa-ti fie livrata!

Chiar nu stiu ce Hobby asa mare de 1750 kg , mma-ul? askc Mai grea n-ai gasit? Si mai si astepti atata dupa ea!  :amuzat:

Bine zice colegul mai sus, da ce ti-a facut masina de-ti doresti s-o chinui asa?

Eu am gasit una dar are doar 1500 mma!

HOBBY 495

 

Hopa!!! Si una cu mma-ul de 1750! 

Hobby Excellent 495

 

Esti tare colegule daca-ti iei asa ceva! Atunci poti schimba si "catarul", ca-ti permiti! :clapping:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian.V

M-am gândit la toate aspectele când am întrebat

5 hours ago, Andrei Urucu said:

Salut @Adrian.V, nu stiu sa-ti raspund cu date clare, la problema ta, dar am si eu o curiozitate:

 

- de ce ti neaparat sa tractezi o rulota mai grea decat poate masina? cand si tu sti ca nu ai voie!

- ce ti-a facut masina aia ( nu este a ta?) de tot vrei sa-i fortezi limitele constructive ? Te -ai gandit la siguranta ta si a celorlalti participanti la trafic ??? poate masina chiar nu poate mai mult? poate crapa motorul, ambreajul, franele... - cred ca ai prins ideea-

 

Înțeleg și sunt conștient de ceea ce zici și cu siguranță voi schimba mașina, doar ca nu se poate acum. 

În mod teoretic as trage 1750 kg pt ca practic rulota are 1269 kg si cu ce o mai încarc nu vreau sa sar de 1500 kg.

Acum de ce nu iau o rulota cu un mma mai mic ar urma sa fiu întrebat, iar răspunsul ar fi ca rulota asta o iau sa mă duca pana la pensie și cine știe ce opționale îi mai pun pe parcurs și am nevoie de un mma mai mare ca sa le pot pune. ;)

Cam asa sta treaba. ...

 

Am ales sa nu ajung însituația de a încarca rulota peste mma-ul ei ci sa iau una cu un mma mai mare dar care momentan este cu 17% peste capacitatea de tractare a mașinii.

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian.V
în urmă cu 7 ore, Eugen David a scris:

 

 

Mai colegule, "speta data de tine" este o aiureala!

Tu singur spui ca C-Max' ul are drept de tras 1500 si tu vrei sa tragi 1750 de kg! "Mai sa fie"!:laughing:

Ca ai tu drept sa conduci un ansamblu de vehicole mai mare de 3500 de kg nu contesta nimeni, ce contesta si pe buna dreptate o va face este ca masina ta n-are drept sa traga o asa greutate! Dar numai cineva iresponsabil poate pune asa intrebari!tamp

Cel putin un motiv din care nu te-as sfatuii s-o faci este pentru suprasolicitarea masinii tale, (recomandat sa tractezi cam 75% din ce are drept de tractat, nicidecum 120%!)

Nu c-o sa "cada din prima", dar nici mult nu duce! Acum tu esti cel mai in masura sa judeci dinn punctul asta de vedere pentru tine si buzunarele tale!

Iar cand "ultimul circulist te va verifica la acte" ai sa primesti raspunsul 100%! :amuzat:

Acum sper ca n-ai de gand sa "iesi si afara" in formula mentionata!askc In Ro o mai scoti oarecum la capat dar nu totdeauna, dar dincolo te-ai cam "ras la buzunar" de cateva sute de euro! Si-ti blocheaza si vehicolul tractat pana nu revii cu ceva ce are drept sa-l traga! Nicidecum nu mai pleci de acolo cu el!

Am vazut destule cazuri, cel putin pe Austria zona "Linz", de fapt cam intre Marchtrenk si St.Valentin! Si cand te opresc si vad asa ceva sa nu crezi ca scapi doar cu atat, "iti pureca tot ansamblul"!

Iar reparatiile la delectele constatate se executa doar de servisuri de-a lor, pe loc daca se pot ori in servis, tu urmand sa achiti totul, piese, manopera!

Asa ca schimba ceva la ansamblu, "ori tractorul ori teleaga"?

Si "teleaga" inca mai ai timp sa te hotarasti pentru alta, doar prin mai 2017 spui c-o sa-ti fie livrata!

Chiar nu stiu ce Hobby asa mare de 1750 kg , mma-ul? askc Mai grea n-ai gasit? Si mai si astepti atata dupa ea!  :amuzat:

Bine zice colegul mai sus, da ce ti-a facut masina de-ti doresti s-o chinui asa?

Eu am gasit una darare doar 1500 mma!

HOBBY 495

 

Hopa!!! Si una cu mma-ul de 1750! 

Hobby Excellent 495

 

Esti tare colegule daca-ti iei asa ceva! Atunci poti schimba si "catarul", ca-ti permiti! :clapping:

 

 

In mod teoretic as trage 1750 kg cât e mma-ul ei pt ca practic rulota are 1269 kg si cu ce o mai încarc nu vreau sa sar de 1500 kg. Dar asta o știu eu. 

Cei care mă pot opri știu și verfica cât are voie sa tragă o anumita masina?  Știu și verifica ca presiunea pe cârlig sa fie respectata? 

Sau se uita și verifică doar să nu fie depășit mma-ul la mașină si rulota și să ai categorie corespunzătoare pt mma-ul ansamblului ? 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Depinde de "cat de-al dracului" este "organul" si de ce-si doreste el!:ascratch: 

Sa nu uităm ca nu mai sunt milițienii de acum 50 de ani!tamp

Ăstia noii au si ei masini, rulote si pe deasupra mai stiu si legile!

Spui tu ca nu ajungi la mma, ei bine n-ai voie s-o depasesti , nu ca trebuie sa te-ncadrezi pana la limita maxima!

Ca te-ncadrezi pana la limita maxima ce suporta masina ta, e bine doar pentru masina nu pentru a scăpa de "lege"!

 

Totusi nu ne-ai lămurit, e vreuna din rulotele puse de mine? A doua ori alta?:ascratch:

 

Modificat de Eugen David

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu

Adrian,  hi
Nu poti merge asa la...  , , ghici " 
Nu sti peste cine dai pe drum. Nu sant chiar toti politistii , , prosti ".
Asa ca te expui la un mare risc de un dosar penal.
Asa cum spuneai si tu ...  , , teoretic " . Ei bine acest , , teoretic  " este LEGAL.
In alta ordine de idei iti cantareau rulota si daca nu depaseai real greutatea erai Ok.
Dar....nu e asa. MMA-ul este baza dupa care se fac socotelile . Si in cazul tau este greutatea maxima cu care este autorizata masina ta.
Sa auzim numai de bine.:colind:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian.V
6 hours ago, Eugen David said:

Depinde de "cat de-al dracului" este "organul" si de ce-si doreste el!:ascratch: 

Sa nu uităm ca nu mai sunt milițienii de acum 50 de ani!tamp

Ăstia noii au si ei masini, rulote si pe deasupra mai stiu si legile!

Spui tu ca nu ajungi la mma, ei bine n-ai voie s-o depasesti , nu ca trebuie sa te-ncadrezi pana la limita maxima!

Ca te-ncadrezi pana la limita maxima ce suporta masina ta, e bine doar pentru masina nu pentru a scăpa de "lege"!

 

Totusi nu ne-ai lămurit, e vreuna din rulotele puse de mine? A doua ori alta?:ascratch:

 

 

Sunt destul de avansat și urmează sa plătesc avansul pt a doua variantă. 

 

Apreciez toate răspunsurile și știu ca solicit masina peste limita în cazul în care încarc rulota peste 1500 de kg.

 

Ce incerc sa aflu și nu am gasit încă un răspuns clar,  e ce risc legal dacă fac acest lucru și în ce lege găsesc prevederi în acest sens.  

 

Încă mai sper ca cineva sa mă poată lămuri concret în această privința. :(

6 hours ago, Cornel C Mihailescu said:

Adrian,  hi
Nu poti merge asa la...  , , ghici " 
Nu sti peste cine dai pe drum. Nu sant chiar toti politistii , , prosti ".
Asa ca te expui la un mare risc de un dosar penal.
Asa cum spuneai si tu ...  , , teoretic " . Ei bine acest , , teoretic  " este LEGAL.
In alta ordine de idei iti cantareau rulota si daca nu depaseai real greutatea erai Ok.
Dar....nu e asa. MMA-ul este baza dupa care se fac socotelile . Si in cazul tau este greutatea maxima cu care este autorizata masina ta.
Sa auzim numai de bine.:colind:

 

Ai dreptate! De asta am deschis topicul, ca sa nu merg la ghici ci sa gasesc prevederea legala , fără a desconsidera pe cineva.

 

Pana acum nu am aflat care e contravenția sau infracțiunea atunci când nu respecți sarcina maxima de tractare prevăzută de cartea tehnica a mașinii.

 

Keep looking. ...;)

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Scuze colegule, raspunsul l-ai gasit si-l sti foarte bine si tu!

Nu ai drept sa tractezi 1750 kg mma cu C-Max'ul.

Numai ca nu este ceiia ce ti-ai dorii tu! Tu ai dorii sa explici ' "ciuva" ca de fapt greutatea rulotei tale este de 1269 de kg si n-ai folosit tot utilul pana la 1750 de kg si in acest mod te-ai încadra! Crede-ma nu intereseaza pe nimeni, este suficient inscrisurile din acte.

Fiind noua si neanmatriculata in Ro,  te-ai putea adresa firmei prin care ai realizat tranzactia, si ei la rândul lor producătorului pentru o "detarare", renunțând la greutatea utila peste limita admisa-n cazul masinii tale!

Nu stiu insa daca in mod sigur se poate si in cazul rulotelor, dar la platformele auto noi se poate efectua detararea cu acordul fabricantului. Trebuie schimbată placuta de identificare si sasiul pansonat de ei, implicit inscrisurile-n acte, apoi nu va mai fi problema!

Sancțiuni si penalizări referitoare,  pentru depasire mma tractata cauta si tu!

Baftă!

Modificat de Eugen David

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

@Adrian.V, ti-am promis ca revin cand am ceva informatii.

 

Am discutat cu cineva care cunoaste multe astfel de probleme si am primit raspunsul cum ca Legea circulației nu detaliaza foarte mult aspectele tehnice privind aceste lucruri.

In astfel de cazuri,  se poate primii amenda de la 1125 la 2500 de lei si m-a invitat sa citesc art. 154-157, ambele din HG 1391/2006, cel care prevede, și art. 102/1/24 din OUG 195/2002, cel care sanctioneaza.

 

Sper sa te ajute in cazul aflarii raspunsului la problema ta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian.V

Salut @Viorel și La mulți ani!

 

Mulțumesc pentru informații. :-) De la ultima postare, ca sa nu mai risc pe viitor, am decis sa fac upgrade la mașină si am trecut deja la un Mondeo din 2013, 2 l, 140 cp cu o masa constructiva maxima  de tractare suficienta pt rulota. Nu-mi rămâne decât sa mai astept venirea rulotei acum. :cu-rulota:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Ok, ma bucur!

Astfel ai scapat de probleme biggrin

 

Asteptam sa ne prezinti masina si bineinteles rulota, atunci cand o vei achizitiona.

Succes!

nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Tavian
On 1/9/2017 at 22:52, Viorel a scris:

@Adrian.V, ti-am promis ca revin cand am ceva informatii.

 

Am discutat cu cineva care cunoaste multe astfel de probleme si am primit raspunsul cum ca Legea circulației nu detaliaza foarte mult aspectele tehnice privind aceste lucruri.

In astfel de cazuri,  se poate primii amenda de la 1125 la 2500 de lei si m-a invitat sa citesc art. 154-157, ambele din HG 1391/2006, cel care prevede, și art. 102/1/24 din OUG 195/2002, cel care sanctioneaza.

 

Sper sa te ajute in cazul aflarii raspunsului la problema ta.

 

@Viorel, mă interesează în mod deosebit subiectul și simt destulă frustrare că nu găsesc undeva răspunsul la întrebarea asta, deși nu îi privește doar pe rulotișiti...

 

din HG 1391/2006, care este un regulament de aplicare și care cred ca a mai fost modificat din 2006 și până acum, art. 157 pe care l-ai menționat,  nu este singurul care face referire la niște mase/greutăți dar se refera la autovehicule care tractează alte autovehivule, neavând nici o legatură cu remoricile/rulotele. Nu cred că cineva de pe acest forum se poate încadra la art. 153-157 cu rulota, platformă sau remorcă... 

 

Așa credeam că găsisem niște răspunsuri în sensul ca "nu e voie să...pentru că" intr-un alt HG., tot un regulament de aplicare dar am descoperit ulterior că a fos modificat, abrogat și înlocuit, și informațiile care mă interesau nu mai sunt "puse" la fel...  :(

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

CODUL RUTIER – OUG 195 / 2002 ACTUALIZAT 2016

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Legea Nr.93 din 11.05.2016

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Tavian
On 2/7/2017 at 23:42, Draghiciu Dumitru a scris:

CODUL RUTIER – OUG 195 / 2002 ACTUALIZAT 2016

Stimate @Draghiciu Dumitru, codul rutier l-am citit, mulți dintre noi și în dungă. Ar fi de folos, pe langa numele legii, să știm și articolul care ne interesează.

 

On 2/7/2017 at 23:53, Draghiciu Dumitru a scris:

Legea Nr.93 din 11.05.2016

 

Legea Nr.93 din 11.05.2016 spune doar atât:

 

Articol unic.

Alineatul (2) al art. 33 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

"(2) Semnalizarea lucrărilor care se execută pe drumurile publice este obligatorie. Aceasta este însoţită pe timpul nopţii de lămpi cu lumină galbenă intermitentă sau în cascadă şi se efectuează de către executantul lucrărilor, cu avizul poliţiei rutiere, astfel încât să asigure deplasarea în siguranţă a tuturor participanţilor la trafic, conform reglementărilor în vigoare."

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.

 

Așadar nu are nici o relevanță pentru problema în discuție. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.
On 07.02.2017 at 21:53, Tavian a scris:

 

@Viorel, mă interesează în mod deosebit subiectul și simt destulă frustrare că nu găsesc undeva răspunsul la întrebarea asta, deși nu îi privește doar pe rulotișiti...

 

 

Nu vei gasi raspuns care sa te multumeasca, fiindca nu exista nimic clar pe aceasta tema.

Am scris mai sus despre faptul ca Legea circulației nu detaliaza foarte mult aspectele tehnice.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

In hotărârea guvernului nr. 1391/2006  pentru aprobarea regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice  publicată  în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.876/2006  si modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 56/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.64/2007  selectam:

Art. 153.

(1) Un autovehicul poate tracta pe drumul public o singură remorcă. Se exceptează tractorul rutier care poate tracta două remorci, precum şi autovehiculele amenajate pentru formarea unui autotren de transport persoane în localităţile turistice, cu condiţia ca acesta să nu fie mai lung de 25 m şi să nu circule cu viteză mai mare de 25 km/h.

(2) Motocicleta fără ataş, precum şi bicicleta pot tracta o remorcă uşoară având o singură axă.

Art. 154.

Cuplarea unui vehicul cu una sau două remorci, pentru formarea unui ansamblu de vehicule, se poate efectua numai dacă:

a) elementele care compun dispozitivul de cuplare sunt omologate şi compatibile;

b) ansamblul de vehicule poate realiza raza minimă de virare a autovehiculului trăgător;

c) dimensiunile ansamblului de vehicule nu depăşesc limitele prevăzute de lege;

d) elementele de cuplare ale echipamentelor de frânare, de iluminare şi semnalizare luminoasă sunt compatibile;

e) vehiculele care compun ansamblul nu se ating la trecerea peste denivelări, la efectuarea virajelor sau la schimbarea direcţiei de mers.

Art. 155.

(1) În cazul rămânerii în pană a unui autovehicul ori a remorcii acestuia, conducătorul ansamblului este obligat să îl scoată imediat în afara părţii carosabile sau, dacă nu este posibil, să îl deplaseze lângă bordură ori acostament, aşezându-l paralel cu axa drumului şi luând măsuri pentru remedierea defecţiunilor sau, după caz, de remorcare.

(2) Pe timpul nopţii sau în condiţii de vizibilitate redusă, autovehicul sau remorca acestuia care au defecţiuni la sistemul de iluminarea sau semnalizare luminoasă nu pot fi tractate pe drumurile publice fără a avea în funcţiune, în partea stângă, în faţă, o lumină de întâlnire şi în spate, una de poziţie.

Art. 156.

(1) Dacă un autovehicul sau o remorcă a rămas în pană pe partea carosabilă a drumului şi nu pot fi deplasate în afara acesteia, conducătorul autovehiculului este obligat să pună în funcţiune luminile de avarie şi să instaleze triunghiurile reflectorizante.

(2) Triunghiurile reflectorizante se instalează în faţa şi în spatele vehiculului, pe aceeaşi bandă de circulaţie, la o distanţă de cel puţin 30 m de acesta, astfel încât să poată fi observate din timp de către participanţii la trafic care se apropie. În localităţi, atunci când circulaţia este intensă, triunghiurile reflectorizante pot fi aşezate la o distanţă mai mică sau chiar pe vehicul, astfel încât să poată fi observate din timp de ceilalţi conducători de vehicule.

(3) Dacă vehiculul nu este dotat cu lumini de avarie sau acestea sunt defecte, conducătorul poate folosi, pe timpul nopţii ori în condiţii de vizibilitate redusă, o lampă portativă cu lumina galbenă intermitentă, care se instalează la partea din spate a vehiculului.

(4) Se interzice folosirea triunghiurilor reflectorizante sau a luminilor de avarie în mod nejustificat sau pentru a simula o rămânere în pană în locurile unde oprirea ori staţionarea sunt interzise.

(5) În cazul căderii din vehicule, pe partea carosabilă, a încărcăturii sau a unei părţi din aceasta, care constituie un obstacol ce nu poate fi înlăturat imediat, conducătorul este obligat să-l semnalizeze cu unul din mijloacele prevăzute la alin. (1) – (3).

Art. 157.

(1) Remorcarea unui autovehicul se face cu respectarea următoarelor reguli:

a) conducătorii autovehiculelor trăgător şi, respectiv, remorcat, trebuie să posede permise de conducere valabile pentru categoriile din care face parte fiecare dintre autovehicule;

b) autovehiculul trăgător să nu remorcheze un autovehicul mai greu decât masa lui proprie, cu excepţia cazului când remorcarea se efectuează de către un autovehicul destinat special depanării;

c) remorcarea trebuie să se realizeze prin intermediul unei bare metalice în lungime de cel mult 4 m. Autoturismul al cărui mecanism de direcţie şi sistem de frânare nu sunt defecte poate fi remorcat cu o legătură flexibilă omologată, în lungime de 3 – 5 m. Bara sau legătura flexibilă trebuie fixată la elementele de remorcare cu care sunt prevăzute autovehiculele;

d) conducătorul autovehiculului remorcat este obligat să semnalizeze corespunzător semnalelor efectuate de conducătorul autovehiculului trăgător. Atunci când sistemul de iluminare şi semnalizare nu funcţionează, este interzisă remorcarea acestuia pe timpul nopţii şi în condiţii de vizibilitate redusă, iar ziua poate fi remorcat dacă pe partea din spate are aplicată inscripţia „Fără semnalizare”, precum şi indicatorul „Alte pericole”.

(2) Dacă remorcarea se realizează prin suspendarea cu o macara sau sprijinirea pe o platformă de remorcare a părţii din faţă a autovehiculului remorcat, atunci în acesta nu trebuie să se afle nici o persoană.

(3) Se interzice remorcarea unui autovehicul cu două roţi cu sau fără ataş, a autovehiculului al cărui sistem de direcţie nu funcţionează sau care nu este înmatriculat ori înregistrat sau când drumul este acoperit cu polei, gheaţă sau zăpada. Se interzice şi remorcarea a două sau mai multe autovehicule, a căruţelor, a vehiculelor care în mod normal sunt trase sau împinse cu mâna ori a utilajelor agricole.

(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3) se permite remorcarea unui autovehicul al cărui sistem de direcţie nu funcţionează numai în cazul când remorcarea se realizează prin suspendarea roţilor directoare ale autovehiculului remorcat cu o macara sau sprijinirea roţilor directoare ale autovehiculului remorcat pe o platformă de remorcare.

(5) Conducătorul poate împinge sau tracta, cu propriul autovehicul, în situaţii deosebite, pe distanţe scurte, un alt automobil pentru a-i pune motorul în funcţiune sau pentru a efectua scurte manevre, fără a pune în pericol siguranţa deplasării celorlalţi participanţi la trafic.

Sursa:  Inspectoratul General al Poliţiei Române

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Corect. Se zice despre lumini, semnalizari, remorci in pana. Apoi despre tractarea unui autovehicul.

Nimic relevant pentru topicul de fata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.