Paul B.

Freedom Microlite, Avondale Dart 510/5L, Hobby Excellent Easy 460 UFe

2 postări în acest subiect de discuţie despre Freedom Microlite, Avondale Dart 510/5L, Hobby Excellent Easy 460 UFe

Freedom Microlite, Avondale Dart 510/5L, Hobby Excellent Easy 460 UFe

Paul B.

   Suntem rulotiști din 2002, de când am plecat din țară - iar rulota a fost a fost primul lucru mai "mare" pe care l-am luat (imediat după mașină).

Am avut deja 3 rulote, și ne pregătim să o luăm pe a 4-a.

 

   Prima a fost un Freedom Microlite (1996) - o bijuterie de rulotă, foarte simpatică și bine făcută. Foarte ușoară (sub 700 kg), construcție monococă (fața, plafonul și spatele dintr-o singură bucată), dinetă englezească de 4 persoane în față (o țineam tot timpul întinsă ca pat dublu), dinetă de 2 persoane în spate.

   Nu avea baie, doar chiuvetă cu un mini aragaz de 2 ochiuri și frigider - dar ne-a fost de-ajuns, nu aveam copii pe-atunci. Ne-a fost forte dragă, am bătut toată Irlanda și Anglia cu ea și am învățat "meseria". Mai mult, la revânzare chiar am câștigat ceva - nu mult, dar suficient cât să-i păstrăm o amintire plăcută!

 

   A doua a fost un Avondale Dart 510/5L (2002). Pot spune că am luat țeapă cu ea - aviz amatorilor! Am cumpărat-o în vara lui 2005 de la un tip din Derby (englez, om de familie) - la un super preț. Ne-a spus că nu-și mai poate permite creditul (aveau 5 copii!) și l-am crezut pe cuvânt. Am verificat-o la sânge - știam deja la ce să ne uităm - dar nu am găsit nimic.

   Deși era un model de bază - avea SUPER dotări... aragaz complet (4 ochiuri, grill, cuptor), frigider mic cu congelator lat, cuptor cu microunde, încălzire duală gaz și electric, boiler 10l idem... Compartiment separat accesibil din exterior pentru 2 butelii de 7kg (nu cel din față, ci lateral), idem pentru baterie marină de 110Ah... lemnăria bine lucrată, trapă centrală mare culisabilă, jaluzele și plase de țânțari peste tot (inclusiv la ușă!)... Alimentare cu apă din exterior (din butoi sau furtun), mufă de gaz în exterior pentru grătar (sau aragaz portabil), ieșire de apă pentru duș (foarte practică vara când vii de pe plajă!)

   Cel mai mult ne-au impresionat pernele - groase și late, dormeam pe ele mai bine ca acasă! Dineta din fată era tipic englezească - 2 bănci lungi, care puteau fi folosite ca 2 paturi single sau se transformau într-un dublu uriaș. Masa era ascunsă într-un dulap dublu,

   Ca punct slab, dineta din spate era în formă de L cu masă pe picior - se transforma în pat (dublu, spuneau ei) - dar nu era chiar așa... avea 190 cu 120, cam greu să doarmă 2 adulți acolo...

   Partea proastă a fost că avea o (foarte) mică crăpătură undeva în colțul din dreapta sus... în vara lui 2006, după o iarnă de stat, ne pregăteam de plecare și am găsit peretele din spate fleașcă. Am fost la un dealer, iar tipul ne-a spus că e mai veche problema, cu siguranță fostul proprietar știa și probabil de asta a vândut-o. Ne-a dat o cotație de reparație undeva la £1500 -

așa că a trebuit să o vindem - evident, am pierdut bani la ea.

 

   Așa că ne-am hotărât să facem un efort și să luam una noua - am fost în Olanda unde am găsit un ex-demo Hobby Excellent Easy 460 UFe din 2006 - dealer-ul ne-a făcut un preț de €14500 și pentru că am plătit cash, ne-a dat cortul cu anexă de dormit și roata de rezervă incluse.

   Nu ne-a dat pe spate - iar în decursul anilor idea s-a întărit... Deși nu era un model de bază (era al 2-lea din gamă) - îi lipseau MULTE față de "englezoaică"... aragaz - numai 3 ochiuri, încălzire numai pe gaz (extra €250 pentru a adăuga și rezistența electrică, soba era aceeași), boiler de 5l numai electric (pentru upgrade trebuia schimbat cu totul), fără baterie (se poate adăuga foarte ușor, am aflat mai târziu - dar contra cost), dulap cu 2 uși (dar NU dublu), fără plasă de țânțari la ușă, rezervor de apă interior (pare mai comod, dar NU e! experiența ne-a dovedit asta)...

   Pernele de la dinetă erau de 2 ori mai subțiri - nu dormeai chiar rău, dar mai puneam ceva dedesubt... Patul avea saltea tip relaxa - totuși nu am putut dormi 2 adulți în el (poate e subiectiv, eu nu am reușit) - dormea nevastă-mea cu fata, eu pe dinetă. Deși era mai lată (2.30m) decât "englezoaica" (2.10m) - totuși ni s-a părut înghesuită...

   Am apreciat în schimb că avea amortizoare ca la mașini - fiind și mai lată, ținuta de drum era excelentă! Dacă "englezoaica" intra întra în șerpuire la 100-110 (sau când treceam pe lângă un TIR mai lansat) - cu Hobby nu am probleme... abia pe la 140 începeau figurile (oricum asta era la vale, la mers normal nu-mi trăgea mașina mai mult de 120). Poate părea neinteresant - dar la drumuri lungi, faptul că poți face 2-300 de km în plus pe zi contează.

   La fel de mult am apreciat cortul (și mai ales anexa lui) - nu recomand nimănui să-și ia rulotă fără cort, mai ales dacă stai mai mult pe loc. Dublează efectiv spațiul, iar în anexă mai culci 2 adulți lejer... se montează ușor odată ce îi dai de cap (eu cu nevastă-mea reușeam să punem rulota cu cort cu tot în 30min). Am avut și o prelată care se lega de cort în același mod cum se lega cortul de rulotă - practic triplam spațiul când stăteam în camping. Mai mult, o puteam folosi direct pe rulotă, ca un simplu acoperiș - dacă nu aveam chef să punem cortul (pentru ieșiri de week-end mai ales).

   Am vândut-o anul trecut - motivul principal fiind că ne-am cam plictisit... arăta bine pentru vârsta ei, deși a fost hârjâită puțin la spate, un stop crăpat, ne-a prins și-o grindină... asta e, sunt lucruri inevitabile.

 

   Vara viitoare vom lua alta - sper tot nouă - și neapărat cu mover (motor electric, să nu mai tragem de ea). Nu e foarte scump (undeva între €500-€800), dar face toți banii... după atâția ani de tras de rulote, cred că ăsta e primul accesoriu de cumpărat la o rulotă.

 

   Călătorii plăcute - și în siguranță - tuturor!

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.