Vizitator E1

Proiect Camper

29 postări în acest subiect de discuţie despre Proiect Camper

Proiect Camper

Vizitator E1

Va salut pe toti!

Intentionez sa prezint aici proiectul meu de modificare a unei autoutilitare intr-o autorulota, sau camper.

M-am hotarat greu daca e bine sa deschid un topic, deoarece va trebui sa ma tin de el...

Istoricul e cam asa: am gasit o dubita Renault Master, L3H3 (cea mai lunga si cea mai inalta), destul de tinerica (prima inmatriculare 2009), nu foarte daramata, cu un rulaj de 158 mii de km.

Pana acum am spalat-o bine, mai ales la interior. A fost folosita la transport de legume-fructe, nici nu va puteti imagina unde am gasit cepe, mere, morcovi si altele, putrezite, binenteles.

Am ceva de rezolvat la caroserie (o usoara lovitura in laterala dreapta, apoi continui cu izolatia.

Izolatia peretilor si a plafonului am gandit-o asa:

1) un strat de izopren cu folie de aluminiu

2) vata bazaltica (mai dura)

3) un strat de folie aluminiu

4) placaj de tei 3mm

5) stratul final - decorativ (mocheta sau melamina)

Izolatia podelei:

1) fasii de parchet laminat care sa compenseze striatiile podelei originale

2) polistiren extrudat - 3cm

3) placaj stratificat sau tego 8mm

4) parchet / linoleum in functie de zona

Sfaturi? Idei mai bune?

N-am avut niciodata rulota, am vazut cum sunt construite si izolate, nu-mi da prin cap altceva deocamdata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Viorel C.

Utilizatorul E1 nu mai este activ pe forum.

Contul i-a fost sters. bb;

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Avea potential masina pentru transformare in camper. Putea sa iasa ceva de showroom... Poate alta data.

Proiectul lui E1 nu e abandonat, va fi postat in amanunt la final. Rabdare si geana pe-acilea...  xll

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Proiectul l-am numit Corda Pilot. Am sa revin alta data asupra motivului, deocamdata incerc sa rezum lucrarea:

Vara trecuta am intrat in posesia unei autoutilitare Renault Master L3H3, adica varianta cea mai lunga si cea mai inalta. La prima vedere mi-a venit ideea sa o transform in autorulota.

Am inceput sa ma documentez, sa ma inspir, sa vad ce mi-ar putea oferi o autorulota  si ce mi-ar trebui mie. Apoi am inceput sa visez, sa proiectez, sa modific, etc. La inceput in minte, apoi in practica.

Primele operatiuni au fost de curatare amanuntita a masinii. Intrucat fusese folosita la transportul marfurilor, era plina de praf si alte resturi. Avea si o usoara lovitura in usa glisanta si in panoul lateral dreapta. Le-am remediat cu grija maxima la protectia anticoroziva, intrucat nu intentionez sa mai umblu vreodata pe sub izolatie...

Apoi am inceput cu izolatia termica a peretilor si plafonului. O parte din instalatia electrica am ingropat-o aici. Decuparea pentru ferestre s-a efectuat tot atunci, in prima faza.

Dupa indelungi analiza, am hotarat ca doua ferestre sunt suficiente, avand in vedere ca am instalat si o trapa destul de generoasa in plafon. Aceasta are sticla cu filtru UV si deschidere, apoi plasa antiinsecte si un stor pentru intuneric total.

Initial vroiam sa montez inca o fereastra in zona patului, apoi m-am razgandit. S-ar putea sa o montez vreodata pe usa dreapta spate, insa nu sunt convins deocamdata.

Dupa terminarea izolatiei, am inceput sa trasez impartirea zonelor: bucataria, baia, masa, patul. Chiar daca e cea mai lunga si cea mai inalta de la Renault, nu e deloc usor sa gasesti loc pentru fiecare.

Trebuei sa spun ca de la bun inceput mi-am dorit sa am o baie de dimensiuni decente. Dupa masuratori si probe am ajuns la concluzia ca am nevoie de cel putin 70 x 70 cm. Ca o paranteza, am reusit sa o scot la 100 x 100 cm  superok .

Am dat o importanta mare izolatiei, constient fiind ca asta va ajuta la nivelul confortului.

Din start am hotarat sa nu folosesc GPL la incalzirea rulotei sau la incalzirea apei. Am folosit echipamente pe motorina (Webasto).

E foarte mult de spus despre aceasta lucrare, iar eu inca nu m-am hotarat sa astern pe hartie povestea ei.

 

20140427_153005.jpg

20140501_155147.jpg

20140502_213347.jpg

20140502_224209.jpg

20140507_224905.jpg

 

Voi incerca sa continui in zilele urmatoare.

Cu multa placere voi raspunde intrebarilor, daca sunt persoane interesate de ceva anume.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Am vrut sa spun ca voi incerca sa continui postarile, lucrarea e aproape finalizata, mai am de facut mici retusuri.

Rectific dimensiunile baii: 70 x 100, nu 100 x 100.

Pat longitudinal nu aveam cum sa montez, lungimea totala a spatiului de rulota este 360cm, din care 100 cm ocupa baia. Neavand cum sa pun baia in spate, am ales pat transversal, cca 130 x 175.

Varianta unui pat rabatabil a fost luata in calcul, insa solutia patului transversal nu are nevoie de rabatare. In plus, o saltea tip RELAXA, dintr-o bucata, este mult mai confortabila.

Masina e gandita pentru drumuri lungi si pauze scurte. Am pus accent pe confort, economie de combustibil, autonomie energetica, spatiu de bagaje. Imi place sa calatoresc, miscarea o fac pe jos, in masina doar ma spal, mananc si ma odihnesc. Apoi plec in alta parte.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Cam asa arata baia.

25fk7pi.jpg

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Uau! Panel de dus cu masaj!

Si restul?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Fotografia baii s-a facut cu o lentila aplicata pe telefon, un fel de obiectiv "ochi de peste", altfel nu puteam sa cuprind intreaga imagine.

Am ales acel panou de dus in primul rand pentru mascarea instalatiilor, apoi pentru ca sepoate folosi ca suport pentru sampon, sapun etc. Are si o mica oglinda. Dusul are trei pozitii de reglare a jeturilor, pe unul dintre ele pulverizeaza apa, ceea ce face o mare economie.

Instalatia de apa este sub presiune, cu hidrofor. Pompa Shurflo cu membrane, asigura o presiune si un debit ca acasa. Rezervor de 100 litri, ajunge pentru 2 dusuri/zi timp de 3 zile. Daca ramane apa in rezervor la sfarsitul vacantei, ma joc cu un furtun exterior la spalarea masinii  biggrin .

Apa calda se obtine cu un incalzitor Webasto Thermotop care reuseste sa acumuleze intr-un boiler de 24litri in cca 20 minute. Asta inseamna cam 0, 5 litri motorina. Cantitatea este mai mult decat suficienta pentru o seara: spalat vase plus doua dusuri aproape ca acasa (nici zgarcenie, nici exces). A doua zi dimineata inca era apa calda in boiler, fara sa pornesc incalzirea.

Incalzirea se face cu Webasto Airtop 2000, tot pe motorina. Avand in vedere izolatia (cred eu, superioara oricarei autorulote), este suficienta o putere de incalzire redusa. Aceasta aeroterma ofera intre 0, 9 si 2kW. Puterea este modulata, in functie de temperatura aerului din interior, scade puterea. Oricum intentionez sa montez si un termostat de ambient in afara de termostatul ei. Am ales incalzirea aerului si a apei pe motorina, singurul consumator de gaz fiind aragazul.

Instalatia electrica este separata de instalatia masinii. Deocamdata folosesc doua baterii auto (80Ah + 66Ah) care se incarca de la celule fotovoltaice (200W) si de la alternator in timpul mersului. Singurul consumator important este frigiderul cu compresor care consuma maxim 35W, intermitent, termostatat. Iluminatul e complet pe leduri, pompa de apa functioneaza foarte putin. Pe timpul noptii frigiderul porneste mai rar, nu-l mai deschide nimeni.

Pe timp de iarna, pe timpul noptii functioneaza Webasto, care consuma intre 9 si 22W (putere minima/maxima).

Intrucat toti consumatorii importanti (frigiderul si ambele webasto) protejeaza bateria la descarcare (se opresc automat la o anumita tensiune, cred ca 11V), consider ca nu are rost sa achizitionez o baterie deep cycle, voi lua un acumulator normal, cel mult cu calciu, de 120-150 Ah. La consumatorii pe care ii am, cred ca nu il voi schimba mai repede de 7-8 ani.

Peretii i-am acoperit cu piele ecologica  hi (asa se zice acu' la vinilin...) pe un suport de burete. In afara de aspect am urmarit un material usor de intretinut, iar buretele a sporit izolatia termica si mai ales fonica. In baie am folosit un PVC de calitate superioara, utilizat in spitale, hoteluri. Acelasi material am folosit ca pardoseala, de data asta cu aspect de lemn (culoare si structura). La fel, in afara aspectului am cautat ceva rezistent la apa, la uzura si usor de curatat.

Mobilierul l-am confectionat din placaje stratificate din esente usoare (tei, plop), placat cu HPL sau vinilin. Am cautat rezistenta maxima cu greutate minima. La RAR, la omologare, au declarat-o la 2800kg (se cantareste, apoi se adauga capacitatile rezervoarelor de apa, diesel, etc). Eu cred ca e decent pentru masina asta care avea 2100 kg inainte de transformare.

Cam atat deocamdata, mai am ceva finisaje de dus la capat, apoi revin cu poze.

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

superok de aceea am ales sa ma "asez" in acest forum. Oameni de calitate, nu gluma!

Toata stima!  hi

Mai surubaresc si eu, nu sunt la nivelul tau, dar esti o adevarata inspiratie, reprezinti catalizatorul progresist. Cat despre obiectivul "fish eye" (castronul, cum zice colegul), era singura varianta in care puteai cuprinde un spatiu asa mic.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NIC RODUT

Ionut ai terminat lucrarea?Nu ne atasezi niste foto sa vedem cum a iesit?Un cost aproximativ la final?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Enache Vasile

Buna ziua,

Rugamintea mea este sa atasati cat mai multe poze pentru a inspira si pe altii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aurelian Ovreiu

Felicitari!

Asteptam cu nerabdare imagini!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin S

Super ! Ceva poze cu proiectul finalizat ? Acel material izolant, nu creează probleme cu umiditatea ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Ultimele modificări

 

_DSC6849.jpg.f860e98538448344f8f670a45eaf37f8.jpg_DSC6839.jpg.7f9b6fc336e261fa2f2752e5996b3abf.jpg

_DSC6827.jpg.3c11cb458a24c862616fe197f9537f42.jpg

  • Like 1
  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Gigi

Felicitari , ai ales o compartimentare foarte practica !! drumuri bune !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Serban

Am si eu un astfel de proiect in derulare. As dori un nr de telefon de contact pentru mai multe informatii. Cu stima . 0754 918 914.

Modificat de Cristi Serban
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Va ajut cu placere, O722 12O 12O.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Am simtit nevoia unei surse de incarcarte pentru zilele de iarna, mai putin insorite. Bateria autorulotei mele (100Ah)  se incarca doar de la panourile fotovoltaice, iar uneori, pe timp de iarna, ramaneam fara curent suficient pentru incalzire.
Asa ca am executat si montat un modul simplu si eficient pentru incarcarea bateriei rulotei in timpul mersului.
La punerea cheii in pozitia contact se alimenteaza releul care inchide circuitul spre a doua bateria (a rulotei). Astfel, bateria rulotei va fi incarcata in timpul mersului de la alternatorul masinii. Am prevazut si o dioda (redresoare, minim 10A) pentru evitarea descarcarii bateriei rulotei in timpul mersului, pe timp de vara, atunci cand panourile solare vor genera mai mult decat masina.
 

releu incarcare rulote.png

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Este sistemul standard existent la toate instalatiile (care "se respecta", bineinteles). Este bine ca l-ai aplicat.

In general, dioda are ca scop principal prevenirea supraincarcarii circuitului spre remorca atunci cand se actioneaza demarorul. Ceea ce invoci este obtinut in consecinta. Se mai obtine suplimentar (in cazul de fata) protectia sigurantei de 10A.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George M.

Un montaj asemanator cu cel din discutiile de aici in locul releului din schema ar proteja mai bine bateria masinii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.
în urmă cu 21 ore, George M. a scris:

Un montaj asemanator cu cel din discutiile de aici in locul releului din schema ar proteja mai bine bateria masinii.

Pentru  a ma lega de la bateria masinii este suficient un releu simplu. Orice masina are un regulator de incarcare dupa alternator. Eu am construit dupa nevoile mele, am vrut ceva simplu, eficient si sigur.

Dioda am pus-o pentru a nu lasa energia din bateria rulotei sa se scurga spre instalatia masinii atunci cand am consumatori multi, iar tensiunea ar scadea. De exemplu, noaptea, cu farurile aprinse (pe faza lunga am 4 faruri) si ventilatorul aerotermei pornit, tensunea scade sub 13V.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George M.

Am sugerat ceva. Daca tu crezi ca e suficient asa, e decizia ta, normal.

Dar ai in vedere ca la punerea contactului, curentul curge instant catre bateria rulotei. Cand bateria masinii va fi suficient de obosita a.i. sa nu mai poata decat porni greu masina, acest lucru nu se va mai intampla, din motivul specificat anterior.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Multumesc pentru sugestie. Ai dreptate, motajul prezentat de tine ar oferi mai multa siguranta, insa eu consider ca mie imi e de ajuns ce am realizat. Daca voi constata ca am nevoie de mai mult, voi face mai mult. Eu am urmarit doar incarcarea bateriei rulotei in timpul mersului.

Bateria rulotei mele este incarcata permanent de panouri solare (200W). In stationare, chiar si pe vreme noroasa, bateria rulotei este mai incarcata decat cea a masinii. Rar se intampla sa scada sub tensiunea bateriei masinii. Dar si atunci, cele cateva secunde pana la pornire sunt nesemnificative. Am un motor EURO 4, 2, 5 dci, porneste la sfert, chiar la temperaturi negative.

Precizare: e vorba de un campervan, nu de autoturism si rulota. Am denumit "rulota" instalatia electrica separata, adaugata de mine prin conversie.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin

Salutari,

 

De ceva luni planuiesc si eu o conversie asemanatoare (dar pe un l4h3, tot din gama peugeot/citroen/fiat) insa intrevad o problema confirmata de cei de la rar iasi: o conversie trebuie facuta pe baza unui proiect (realizat de o firma autorizata rar pentru asemenea conversii) si, ideal, proiectul trebuie pus in practica tot de catre o firma agreata rar. Inginerul rar cu care am vorbit a precizat ca altfel masina pica itp-ul si nici despre o reomologare (din autoutilitara in autorulota) nu poate fi vorba. 

 

Tragandu-l de limba, a concluzionat ca in mod cert in "garajul propriu nu se poate face legal conversia" si ca "discutam de dosar penal" daca masina e oprita de politie si se constata modificarile...la fel si la itp.

 

Asadar, va intreb, dumneavoastra ce solutie ati gasit pentru problema asta? 

 

Alin

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.