Sign in to follow this  
Followers 0
Guest rica

Viteza cu rulota

45 posts in this topic

Am si eu o nelamurire.

Cu ce viteza poti merge cu rulota dupa tine?

askc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un minim de... 130 km/h?

Salve glumesc!

Si eu as dori sa stiu rasp la intrebarea asta...  /.;

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cu remorca de 850 kg incarcata cu peste o mie nu saream de 80-90 km/h.

Dar aia nu avea nici antibalans, nici sistem de franare si o trageam cu o dacie 1310 pe carburatie...

Acum la rulota ca are sistem de franare, o cupla antibalans, ma gandesc, sper sa pot sa ma apropii de 110-120 pe drumrile care permit astfel de viteze.

askc

Asteptam Batrani.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam devreme discutia despre viteza , ma rog discutia venita dinspre aripa tanara, cred ca de inceput ar fi buna intrebarea despre rapotul greutate intre vehiculul tragator si rulota.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha...deci in jur de 100 km/h este ok si sigur.

Deja este viteza la care nu te mai ajunge ingerul tau pazitor , in functie de masina sau rulota "maximum de siguranta " este 80-90 , viteza teoretica la care mai poti interveni , de la 90 in sus incepi sa bati la usa sf Petru.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-a refeream la viteza de siguranta si comfort , degeaba ajungi cu 15 min mai devreme si esti turbat cu rulota redecorata , pierzi mai mult sa rearanjezi in ea si sa iti revii fizico pshihic dupa mersul haotico-infernal.

Parerea mea , vitejismele sunt gratuite si pentru oricine , rezultatul conteaza , vorba aia mergem la plimbare nu oase rupte , dar fiecare cum/ce isi doreste.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda... 100 km/h este viteza de croaziera pentru mine pe nationale, pe autostrazi de 140.

Deci ma incadrez  biggrin ,glummesc.

Ai mare dreptate ca de cand a aparut fimea m-am potolit.

Dar viteza o adaptezi si in functie de drum si ce ai in spate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poi indiferent de viteza si conditiile de trafic trebuie pastrata distanta pentru o franare in siguranta.

Cu o rulota ditanta creste o data cu cresterea greutatii, un alt aspect de care nu prea se tine cont.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franarea brusca in curbe este absolut interzis...  Doamne fereste, iti sare de pe nuca si o culegi din camp sau mai rau din prapastie.

De balans mai scapi ca reduci, dar sa eviti mai bine iti revizuiesti condusul preventiv decat sa ajungi in te miri ce situatii fara iesire.

decat cu masina te mai strecori, mai eviti, dar cu rulota care este si mai lata si mai are si o tona... mai greu.

Asa ca la o depasire nu mai merge la mustata cand mai ai 5-6 metri de atelaj dupa tine.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

()] Stiu cum este... m-am invartit intr-o iarna in jurul remorci.

Sleauri de gheata, 4 bucati, 2 pe sens.

Pe un sleau o bicicleata ies de pe sleaurile mele si sunt pe cele din exteriorul sensului de mers... termin depasirea si cand sa intru inapoi ... oha nu mai intra remorca, ramasese pe sleaurile dintre sensuri si din fata venea masina, soc, ce ma fac... ma ia ala taras dupa remorca.

Zic sa incerc sa ies putin in decor sa vina si remorca pe sleurile de pe sensul de mers...atunci dezastru am inceput sa ma invart in jurul remorcii, parca era ancorata acolo... punct fix, am ajuns cu fata in partea cealalta a sensului de mers.

Am decuplat remorca am intors si pus tot la loc si am continuat drumul.

Doua zile mi-au tremurat genunchi.  ()]

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca prim sfat, recomand sa nu se abuzeze de puterile unei masini atunci cand tractezi o rulota. In primul rand nu este legal nicaieri sa "gonesti" cu rulota dupa tine; in al doilea rand, scade instantaneu "bugetul" prin consumul exagerat de combustibil la viteza mare. Pot spune, datorita drumurilor efectuate mereu afara, ca nu am vazut niciodata rulote tractate de "n" masini care sa goneasca pe autostrazi.

De ce?

Fiindca toata lumea este constienta ca nu duce la nimic bun acest lucru.

O mica remarca care doresc sa fie si un sfat: aseara, 7 sept., in traseul meu catre casa, o "soferita" a incercat sa intre brusc in centura ocolitoare a unui oras, in Romania, fara sa aiba bunul simt sa se asigure. Rulam cu 70 km/h si imaginati-va ca nu functiona sistemul de franare al rulotei (al masinii nu mai spun), sau viteza sa fi fost mare. Am reusit sa evit si de acea recomand sa nu "alerge" nimeni cu rulota in spate.

Are dreptate Doru Negru cand posteaza referitor la "aripa tanara". Toti am fost si suntem tineri si toti avem sau am avut ceva adrenalina in noi.

Recomandare mea de final a vitezei cu o rulota tractata este de 80-90 km/h, nefiind una standard, dar fiind una care te asigura cat de cat in trafic.

)}[

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea cu aripa nu o poti stabili decat tu  biggrin

Eu unul nu mai sunt tanar, dar nici batran  ()] cu toate ca adrenalina inca isi mai face prezenta prin eroismele care le fac fara rulota in spate, dar asa cum spuneai si tu, fiecare este destul de matur sa stie cum se conduce in trafic. Sa ma apuc acum sa spun ca am nu stiu cati km si am facut p-aia si p-aia ce rost ar avea!! Nu cred ca are importanta prea mare.

Maturitatea la volan te face sa cunosti zgomotul motorului, sa simti treapta de viteza in mers, etc.

nay

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca nu s-a mai postat de mult aici, intervin si eu cu oaresce observatii: ar fi fost bine sa se discute despre viteza legal admisa a atelajelor pe diverse drumuri care nu este in nici un caz de 100 km/ora...doar ,,saracii" germani permit asta..si doar la rulotele pe care le certifica TUV si le aplica acel sticker!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apreciez si sustin sfaturile referitoare la anvelopele tip ,,C" cargo la rulote, pt. ca la 80km/ora sa-ti faca explozie una dintre ele te umple de..fericire! Daca s-ar implica si RAR-ul in asa ceva n-ar fi rau.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Dar daca ne este bine, de ce  trebuie sa dam idei .

! Daca s-ar implica si RAR-ul in asa ceva n-ar fi rau.

Dupa asta venim aici si incepem sa ne plingem ,oare nu ne-am facut-o cu mana noastra?

Incit consider ca un rulotist care stie ce are de facut isi i-a toate masurile de precautie.

Adica inaintea oricarui sezon isi face revizia,daca nu el plateste si i-o face altul superok.

Sfaturi si ideii gasesti numai sa cauti sau sa ceri ajutor.

Pentru asta suntem pe aici, si multumim ca ne putem exprima.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca legislatia romaneasca nu este actualizata cu tractarea rulotelor, tocmai a subliniat Adrian puncte din legislatie care sunt valabile inca de pe vremea lui Ceausescu , cand pe atunci, cele mai grele remorci erau cele de 750kg , deci ca niste profesionisti ce suntem, ne adaptam la legilatia altor tari, exista pe un forum postat cu vitezele maxime permisive cu rulota in toate tarile, cine o gaseste primul sa o posteze aici, din ce cunosc si aplic personal, daca am sistem antibalans pot merge cu 100km/h, daca am sistem clasic doar cu 90km/h, in Olanda daca nu gresesc , legal se poate circula cu rulota doar cu 80km/h...referitor la anvelope, RAR-ul scrie in cartea de identitate modelul de anvelope care se folosesc in mod obligatoriu, dar romanul este inventiv si considera ca...lasa mah ca merge si asa!!! adica in loc de C-uri sa foloseasca anvelope de autoturism, fiecare face experiente pe "barba" lui!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este postat pe blog un tabel referitor la viteza de deplasare cu rulota Limitele de viteza

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exceptie fac acele rulote de generatie noua (punti cu cinci gauri la prezoane), care au "dezlegare" la 100 km/ora.

Din experienta, pot scrie, ca pe Olanda este 90 km/ora limita de viteza cu rulota in spate si pare sa contrazica acel tabel.

Acel tabel afisat mai sus l-am gasit pe un site de afara, la vremea respectiva....,dar se pare ca avea o oarecare vechime.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Daca s-ar citi tot ce s-a scris pe aici ,exista  o intimplare cu o explozie de cauciuc pe rulota cred ca Viorel a patit -o daca nu gresesc Intamplari-Peripetii cu rulota

Acum  se poate spune ca"tot patitul este priceput" era sa imi rup gitul cind am facut explozie pe fata ,cind  intram in Deva dispre Arad . Scuze pt. of-topic, m-am luat cu vorba.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu contest acest tabel, sunt cateva tari care nu cred, ca corespunde cu realitatea, Germania nu are cum sa aibe doar 80km/h, cand pe toate rulotele cu antibalans are stick lipit in spatele rulotei cu 100km/h, nu poti merge mai incet decat un TIR, care asta merge cu 90, in multe zone din Germania sunt restrictii de depasiri care se aplica masinilor cu remorci sau rulote si TIR-uri si toti merg in coloana, nu vrei sa stii ce se intampla daca circuli mai incet decat camioanele!!!...la Romania, conform legislatiei ai voie sa circuli cu 120km/h, iar la Bulgari cu 70?...hai sa fim seriosi!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate mi-aduc aminte, tabelul l-am gasit pe un site de "afara".

Subscriu ca nu sunt atat de reale datele din el, dar nici sa mergi cu 100 km/ora nu cred ca este ok.

Scriu astea ca si motiv de amenda pentru depasirea vitezei, cat si ca pericole ce pot aparea la o viteza in care nu poti controla ansamblul.

Esentialul este, asa cum preciza si Adrian, sa te poti deplasa de asa natura incat sa poti face fata tuturor problemelor si necesitatilor aparute in traseu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohoho, Adi, sa mergi in spatele unui transportor de turisme, sa vezi cum iti face rulota, chiar cu antibalans, dupa parerea mea sunt cele mai greu de depasit, nu se poate controla efectiv balansul din cauza curentilor de aer ce strabat spatiile "goale" dintre masini

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adrian, referitor la 100 km/ora, eu ma refer numai "afara", fiindca pe Romania, mai usor cu "alergatul", ca nu prea ai pe unde. Ocaziile sunt destul de rare.

Cel care se da viteaz si spune ca alearga pe autostrazile de afara cu 100 km/ora cu rulota dupa el si nu are stickul cu "100" pe spate obtinut de la cei care autorizeaza o astfel de viteza a rulotei, eu cred ca "basmeste".

Nu ma refer la tine, dar scriu asta in cunostinta de cauza referitor la depasirea vitezei.

Daca pe Romania fiecare se ia "in gura" cu Politia Romana, in alta tara cred ca se potoleste cu o astfel de atitudine.

Asa ca, sfatul meu este, sa fie fiecare cat mai corect si sa respecte ce trebuie respectat, pentru binele sau si al celoralti participanti la trafic.

La cele scrise de tine si Niky, referitor la depasiri si la curentii de aer, eu nu am cunoscut o astfel de intamplare (si slava Domnului cate drumuri am facut), decat acea "absortie" provocata catre tir-urile care ma depasesc cateodata.

Nu continui ca devin off-topic, ca doar de viteza vorbim. biggrin

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine.....cea mai buna viteza, siguranta si consum este sa ma lipesc la 15-20 metri de un tir care ruleaza cu 90km la ora. Drumuri bune sa aveti oriunde veti calatori!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Linkuri sponsorizate

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.