Cornel

Carlig antibalans

18 postări în acest subiect de discuţie despre Carlig antibalans

Carlig antibalans

Cornel

Buna seara,

Inca n-am reusit sa-mi cumpar rulota, dar lucrez din greu (citesc, incerc sa ma informez cat mai mult posibil si sper ca pana la sfarsitul lunii februarie sa o achizitionez). 

Vin acum cu o intrebare care poate parea puerila. In ce consta acel carlig antibalans?. Eu ma gandesc ca in momentul in care atasezi rulota la masina, aceasta va apasa si implicit masina se va lasa. Masina din dotare este destul de joasa si ma gandesc ca o sa agat totul cu bara. Sau nu este asa?! Am vazut la unele protapuri un fel de roti de "ghidare". Acestea ajuta sa nu se duca protapul si masina pana jos sau are rol doar de stabilizare atunci cand e decuplata?

Poate reusiti sa ma scoateti din ceata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Marius George

 

Arunca un ochi aici...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Salut!

Carligul antibalans are rolul de a tine cat mai stabila rulota in timpul deplasarii.
Cu alte cuvinte, sa nu faca stanga-dreapta la o viteza ceva mai mare.

Nu te speria cu agatatul barii masinii, fiindca nu se intampla sa coboare spatele masinii, asa cum iti imaginezi.
Roata de ghidare la care faci referire, este practic o roata ce permite manevrarea rulotei atunci cand nu este atasata.

Mai "rasfoieste" prin forum si vei descoperii multe raspunsuri ce te pot ajuta in viitor.
Succes!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius George

 

 

Arunca un ochi aici...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel

Tot citesc, dar chiar n-am dat de topicul cu carligul antibalans, ca altfel nu-l mai deschideam. Acum am inteles ca se referea la balans stanga dreapta, eu ma speriam de cel pe verticala, ca am rupt bara si fara rulota...multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

@Cornel Carligul este fix, nu exista carlig antibalans ci doar cupla antibalans care are rolul de a stabiliza rulota pe timpul deplasarii...

Daca vrei sa tragi rulota cu o masina care are o garda la sol foarte mica si la care ai rupt bara si fara sa tractezi rulota, este cea mai proasta solutie...

Vei merge in locuri off-camping si va trebui sa parcurgi tot felul de drumuri cu denivelari, vei injura de cate ori vei rascheta drumul cu toba sau cu bara,  asa ca mai gandeste-te...E aproape imposibila o combinnatie masina sport cu rulota, decat daca mergi pe autostrazi si numai in camping...;)

Modificat de Daniel-P

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel

Daniel, nu e chiar atat de joasa, e vorba de un Seat Cordoba 1, 9 TDI. De aceea intrebam cam cat se va duce pe verticala ca sa nu ma tarai cu ea pe jos (credeam ca e vorba de balansul pe verticala). Dar vad ca nu apasa foarte mult, deci sper sa mearga. Daca stiti ca nu e asa, mai bine imi spuneti sa nu ma apuc sa cumpar rulota si sa nu o pot utiliza (daca aveti cunostinte care au o asemenea masina si merg / nu pot tracta o rulota din cauza garzii mai joase). Oricum abea am convins-o pe "soata" sa incercam una, acum daca-i zic ca trebuie si alta masina.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel

Eram pe un drum de tara la casa parintilor..sotia s-a urcat la volan sa plece...eu am ramas..in fata era un prag pe care l-a luat cam cu viteza...astfel masina s-a balansat si bara a atins pragul respectiv...nu s-a rupt de tot...i-au iesit ornamentele luminoase si s-a cam deplasat din prinderi...daca mergea mai incet...nu se intampla...

Alta data eu, undeva prin Delta am trecut peste o parama, iar cand am ajuns cu bara in dreptul ei, la fel am patit. Acum intrebarea mea este se preteaza modelul de masina la tractarea unei rulote?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Consider ca ai arcurile spate ( posibil si amortizoarele ) uzate. Cordoba nu este Jeep dar nici sa maturi cu ea pe jos.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel

Amortizoarele le-am schimbat acum 15.000 km, arcurile erau in regula, nu e de la ele clar. Are garda mai joasa la sol decat alte masini, nu cea mai joasa, dar oricum destul de. Sper sa nu trebuiasca sa schimb masina dupa achizitionarea rulotei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Vrei sa faci o proba ca sa-ți dai seama cât se lăsa masina pe spate, dacă tratezi rulota? Pune in portbagaj ceva ce poate cântări in jur de 100kg cât înseamnă apăsarea protapului rulotei si ceva bagaje si vezi cât se lăsa, simplu.../.;

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

@Cornel Ce insemana " arcurile erau in regula" ? Daca arcurile s-au lasat/tasat cu 2-3 cm sau daca elasticitatea materialulul este mai mica cum iti dai seama? "La ochi"?! :ascratch:

Modificat de Marius Rotaru

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Din pacate unii utilizatori au rupta o jumatate de spira ( daca nu chiar o spira intreaga ) din arc si nici nu isi dau seama. Nu spun ca ar fi si cazul tau, dar sunt convins ca masina nu are garda la sol cu care a plecat din fabrica. Sau ceri de la masina un comportament mai sportiv decat poate oferi, viteza versus denivelarile drumului in acest caz.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel

Bun, voi face testul cu prietenii si portbagajul sa vad cat se lasa. Este vreo limita anume (cat trebuie sa ramana intre bara si asfalt) ? Presupun ca va conta si greutatea rulotei in apasare (in talon scrie ca pot tracta 1200 kg cu sistem de franare, eu oricum voi cauta una mai usurica). Masina are MMA undeva la 1700 kg, si din cate am ami citit pe aici ar trebui ca rulota sa fie undeva la jumatate..

Cat despre arcuri, nu prea ma pricep eu foarte bine sa le verific, dar "ochiometric" aratau bine. Presupun ca cine mi-a schimbat amortizoarele mi-ar fi spus daca era vreo problema cu ele..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Anonim

Cornel, ti-am zis ca pe carlig ai o limita de apasare, specificata de producatorul carligului de remorcare. Cele mai bune au 80-85Kg. Nu conteaza cat e rulota in cazul tau, ci ce apasare are pe carligul de remorcare!

In unul din topicurile dedicate rulotistilor incepatori, adica TIE in acest caz, am detaliat si cu filmulet despre ce e vorba. Te rog sa citesti aici, ai sa intelegi mai bine despre ce incerc sa iti spun.

Asadar, tu nu ai voie sa ai apasare pe carlig mai mare de 80Kg sau cat e specificat. Aduna si maximum de bagaje, si fa un calcul!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel

Cristian, citisem aseara topicul cu apasarea pe verticala si alegerea diferitelor tipuri de carlige de 75 , 100 kg etc. Topicul pe care mi l-ai dat l-am urmarit acum. Foarte interesant si filmuletul fantastic. Am multe de invatat clar..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica

De regula un cirlig de tractare nu are treaba cu bara masinii.Cirligul se monteaza pe lonjeroane si partea de care se agata cupla remorcii (cirligul propriu zis)este pozitionata sub bara .De cite ori vei intimpina  probleme gen cele relatate de tine mai inainte(praguri borduri dimburi)prima oara vei lovi cu cirligul.

Modificat de cristian57

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel

Deci e clar. Imi montez carligul si am rezolvat problema cu bara. De acum voi schimba carlige, bara va fi protejata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.