Mihnea Stoenescu 499 Semnalează Publicat 1 Ianuarie, 2016 La rulota mea toaleta este Thetford, fixa, acces exterior, model C4 (cu pompa manuala). Rog un coleg sa-mi explice, daca stie si are amabilitatea, 2 nelamuriri pe care le am privitor la containerul cu deseuri: 1) La ce serveste ventilul (cu plutitor negru in incinta containerului) situat langa parghia care deschide subarul obturator (atasez imaginea in care se explica cum se inlocuieste garnitura lui - cam idealista; nu stiu ce mana poate sa patrunda in interiorul containerului, poate una de copil prescolar). La containerul meu, acel locas in care ar trebui sa fie acea garnitura a ventilului cu pricina (??!) este sigilat (artizanal, pare-se) cu o solutie ca o spuma galbena dintr-un plastic (elastica la apasare). Uitandu-ma cu o lanterna si cu o oglinda (tip dentist), am constatat ca respectivul ansamblu exista in interior (cum o fi fost varat acolo ?!) dar, precum am spus, nu-i inteleg functionalitatea, oarecum (cred eu) afectata de acea sigilare. 2) Prin toate manualele cu instructiuni, containerul scos de la locul lui in vederea purjarii se prezinta cu un capac culisant care acopera garnitura cu subarul de etansare (se pare ca atunci cand se monteaza containerul golit de continut, o siguranta din plastic situata deasupra, pe partea fixa a toaletei, un fel de cama - se poate observa acea piesa al carei rol nu-l pot explica altfel - impinge acest capac lasand ca garnitura sa etanseze pe vasul toaletei, iar atunci cand se scoate containerul, aceeasi piesa trage capacul peste orificiul receptor cu subar, protejandu-l astfel (de eventuale agresiuni, loviri ?). Ei, la containerul meu lipseste acest capac (atasez imaginea lui) ! Este neaparat necesar sau este un "moft" ? Functionalitatea lui, presupusa de mine, este valabila (reala) ? Intreb fiindca il pot achizitiona daca este necesar. Multumesc colegilor care au amabilitatea sa ma ajute. Eventuale poze inca nu am, dar am incercat sa fiu cat mai explicit. Daca sunt neaparat necesare am sa revin cu ele. Thetford C2 Repair - Vent Seal - Lip Seal.pdf Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu 499 Semnalează Publicat 2 Ianuarie, 2016 Am revenit cu poze (fiindca fac mai mult ca 1000 de cuvinte...): Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica 28 Semnalează Publicat 2 Ianuarie, 2016 La prima intrebare iti pot raspunde: este o supapa pentru eliminarea gazelor rezultate din procesul de descompunere. Daca acea supapa este defecta cand vrei sa duci toaleta la deversare si o tii in pozitie verticala este posibil sa iasa lichid pe acolo si probabil de aceea a fost sigilata. La a doua intrebare nu-ti pot raspunde pentru ca am C2 si nu are capac. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu 499 Semnalează Publicat 2 Ianuarie, 2016 Am inteles. Se pare (din documentatiile pe care le-am gasit) ca la modele mai noi s-a reproiectat acea supapa iar pozitia a fost aleasa oarecum simetric fata de parghia pt. deschiderea subarului. Se poate observa in atasament. Deasemenea, tot in documentatii, observ ca si modelul C2 (pe care D-vs il detineti) este prevazut a avea capac. Probabil insa, vechii proprietari ai rulotelor s-au dispensat de el, fiind considerat un fel de apendice, fara mare utilitate. La fel, atasamentul este edificator. Multumesc ! Thetford C2 Repair - Float Arm.pdf Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Semnalează Publicat 2 Ianuarie, 2016 De obicei la un coniac Jidvei pun un dop pe care cand dupa ce se termina licoarea, unii arunca sticla dar nu arunca dopul . Se modeleaza dupa gaura din fosa si acoperiri gaura cu delicatete. Astfel ai baut si o sticla de coniac Jidvei si nu mai schimbi si Thetfordul. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu 499 Semnalează Publicat 5 Ianuarie, 2016 La mine s-au risipit demult aburii petrecerii. Am urmat sfatul si am comandat acel capac (de protectie ?!) ca sa fie "instalatia" completa. Cat despre mecanismul care indica gradul de umplere, acesta exista ! Este dispus in partea diametral opusa a levierului pt. deschidere clapeta (& "gaura astupata", cea cu pricina). Este acela (culoare alba) care are un magnet ce interactioneaza cu display-ul din stg. scaunului WC-ului (acelasi principiu cu display-urile de pe recipientele instalatiilor GPL auto). Cand era mai cald afara chiar l-am probat punand apa in container si apoi golindu-l, "experiment" care mi-a dovedit ca functioneaza. Cand se misca containerul gol, se aude cum balanseaza plutitorul acestui mecanism. Deci, se pare ca acel orificiu a servit ca habitat tot pt. un ventil (calibrat ?) despre care a amintit colegul @Cristian57. Supapa pt. depresurizare si aerisire la golire este la locul ei, functioneaza la apasare, dar nu cred ca este cu functie de tarare la o anume presiune coborata necesar a nu fi depasita in container (pt. a nu se expanda si pt a se putea deschide subarul cu usurinta). Probabil ca am indus confuzie din cauza ca nu am specificat ca, la rulota mea, usita de acces la container este pe dr. rulotei (containerul difera simetric fata de cel care se afla pe partea dr.). Multumiri ! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu 499 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 Si fiindca nu imi plac lucrurile lasate la voia intamplarii, am scos dopul si am curatat cu atentie lipiciul existente in locul supapei de ventilare a containerului pentru deseuri. Am confectionat artizanal o supapa de ventilare care sa asigure circulatia gazoasa in ambele sensuri (cu tarare dubla a arcurilor inox., confectionata din ce am gasit prin cutiile din atelier). Principiul este asemanator supapei duble existenta la vasul de expansiune pentru lichidul de racire la motoare. Deci, lucreaza astfel incat permite atat patrunderea aerului atmosferic atunci cand containerul sta la frig, cat si depresurizarea ce este necesara la cald (dilatatie gaze si supliment produs de fermentatia deseurilor). Deasemenea am demontat "cama (siguranta)" ce face parte din mecanismul de actionare a capacului containerului (imagini postate anterior) si am gasit in ea un magnet. Probabil ca in capac (pe care l-am comandat) exista inclus ceva material magnetic care determina orientarea favorabila functionarii ansamblului. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vlad II 0 Semnalează Publicat 3 Octombrie, 2016 Tot referitor la un model asemanator de toaleta . . . eu am asta: Porta Potti Cassette C4 Poate cineva sa imi descrie cum ar trebui sa functioneze, ca nu reusesc sa ii dau de capat (ceva asa ca pentru prosti cu pasii care trebuiesc intreprinsi pentru punerea in functiune de la zero; eventual niste poze cu un manual sau ceva). Am nevoie si de apa de la pompa, sau e de ajuns lichidul din pompita manuala? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu 499 Semnalează Publicat 3 Octombrie, 2016 (modificat) Presupunand ca toaleta tip C4 este completa, curata si putinele sale componente functioneaza, se pregateste in vederea utilizarii astfel: In containerul colector se introduce lichid albastru diluat in cca 2 L apa, pentru activare. Se introduce prin vasul toaletei dupa ce s-a deschis clapeta prin rotirea butonului din stanga. In containerul superior se introduce prin palnia 4 (care se rabate spre exterior) careia i s-a desurubat in prealabil capacul 3, apa de spalare in care se adauga lichid roz. Capacitate maxima 15 L. In acest fel pompa manuala, aflata in dreapta toaletei, va dispune de apa pe care trebuie sa o pompeze (prin rasucirea butonului) dupa utilizarea toaletei. Inainte de umplere se verifica daca tubul de purjare 19 este inchis cu dopul sau si daca dopul de nivel al palniei este strans. Daca nivelul apei ajunge la capac se regleaza nivelul prin desurubarea dopului amintit. Dupa ce containerul colector s-a umplut (indicatorul 7 arata rosu sau se poate observa la dechiderea clapetei) sau dupa cca 3 - 4 zile, se procedeaza la golirea acestuia (in locatii special amenajate in campinguri sau intr-o groapa ce va fi sapata atunci cand ne aflam in off camping). Pentru aceasta operatie se extrage de maner dupa ce s-a apasat clapeta de retinere 6. Se goleste prin stutul (ce se rabate cu 90 grd), caruia i s-a desurubat capacul 16. In timpul operatiunilor de golire se apasa supapa de aerisire 12 (curgerea va fi laminara si nu va galgai ca sa ne stropeasca). Se va clati apoi cu cate 5 L apa curata, cel putin de 2 ori. Transportarea containerului se poate face in orice pozitie daca garnitura 18 a clapetei precum si cea de ventilare sunt in buna stare. Daca au "scapari", va fi transportat orizontal. Garnitura din cauciuc a clapetei se intretine prin gresare cu ulei de masline sau ulei siliconic. Toaleta se poate folosi cu clapeta inchisa urmand ca dupa satisfacerea nevoii sa o deschidem, sa pompam apa pentru spalare, apoi sa o inchidem, precum, tot asa de bine, unii recomanda folosirea toaletei dupa ce in prealabil clapeta a fost deschisa, urmand apoi spalarea si inchiderea. Personal, nu recomand varianta a 2-a intrucat ne putem expune la mirosuri neplacute. Hartia igienica poate fi din cele comune (ce se gaseste prin magazine), nu este nevoie de ceva special. Am testat si se dizolva perfect in apa. Ca si alti colegi, inainte de folosirea toaletei pentru "fractiile grele" ale nevoilor, construiesc in prealabil un fel de cornet din hartie igienica si pompez putina apa. In acest fel totul ramane curat fara sa mai fie nevoie de perie pentru spalare. Pentru a evita neplacerile pricinuite de inghet pe timpul iernii, ambele bazine se vor goli complet. Pompa manuala va fi actionata repetat pana se va goli de apa. Optional poate fi pusa la "iernat" in stare demontata (detasata de pe bazin). Cred ca prezentarea este destul de amanuntita, desi exista si alte detalii tehnice referitoare la piesele componente, rostul si rolul lor in functionalitate. Modificat 3 Octombrie, 2016 de Mihnea Stoenescu Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu 499 Semnalează Publicat 10 Octombrie, 2016 Intrucat am garat rulota in curte pentru iernat, dupa spalarea exterioara temeinica urmata de uscare si acoperirea cu prelata, m-am apucat pe indelete de operatiunile necesare. Am inceput cu toaleta si am constatat ca interiorul containerului colector arata mizerabil in ciuda faptului ca a fost spalat temeinic de fiecare data cand a fost golit. Singurul lucru pozitiv era mirosul de parfum din solutii, inca persistent. Discutiile si sfaturile privitoare la mentenanta acestuia sunt cam sarace si inconsistente (atat in forumul nostru cat si in altele). Am procedat la turnarea in container a unei cantitati de 1, 5 L apa in care am adaugat 0, 5 L detartrant Nufar, cu gandul de a dizolva crustele. Am lasat solutia timp de 12 ore agitand vasul din cand in cand si rasucindu-l pe toate partile. Vizionand interiorul am constatat cu tristete ca aspectul mizerabil nu se schimbase mai deloc. Fara a goli detartrantul am aplicat metoda arhicunoscuta de curatare cu lantul (nu din acela de ancora de vapor; am gasit unul mai delicat, ramas de la o lustra, ca sa nu deteriorez mecanismul de nivel). Am golit detartrantul, am clatit cu apa calduta si am continuat cu o solutie de calgon. Rezultatul ? Vasul arata in interior ca nou. L-am clatit de cateva ori cu apa calduta, l-am dezinfectat cu cloramina si l-am lasat peste noapte plin ochi cu apa. Dupa golire am uns garnitura cu putin ulei de masline (cf. instructiunilor de exploatare). Toata "agitatia" a durat cca 3/4 ora. Acum poate fi folosit si pentru apa de baut . 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Sabau Petru 29 Semnalează Publicat 11 Octombrie, 2016 Buna dimineata tuturor colegilor ! Si eu ma confrunt la aceasta ora cu cateva probleme de scurgere la caseta C4 de la masina de lucru . Am gasit pe la unchiul " GOOGLE" cateva sfaturi , cred eu utile si care le impartasesc colegilor . Exista chituri de reparatie la oricare dintre accesoriile unei casete ( se poate inlocui oricare piesa in miscare sau fxa) Mai mult , la casetele C4 nu mai trebuie sa o cumperri pe stanga sau " dreapta " , ptr ca sant universale ( se poate schimba intre ele supapa de presiune cu golirea ) O zi buna va doresc! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Daniel P 12.569 Semnalează Publicat 11 Octombrie, 2016 în urmă cu 14 ore, Mihnea Stoenescu a scris: Intrucat am garat rulota in curte pentru iernat, dupa spalarea exterioara temeinica urmata de uscare si acoperirea cu prelata, m-am apucat pe indelete de operatiunile necesare. Am inceput cu toaleta si am constatat ca interiorul containerului colector arata mizerabil in ciuda faptului ca a fost spalat temeinic de fiecare data cand a fost golit. Singurul lucru pozitiv era mirosul de parfum din solutii, inca persistent. Discutiile si sfaturile privitoare la mentenanta acestuia sunt cam sarace si inconsistente (atat in forumul nostru cat si in altele). Am procedat la turnarea in container a unei cantitati de 1, 5 L apa in care am adaugat 0, 5 L detartrant Nufar, cu gandul de a dizolva crustele. Am lasat solutia timp de 12 ore agitand vasul din cand in cand si rasucindu-l pe toate partile. Vizionand interiorul am constatat cu tristete ca aspectul mizerabil nu se schimbase mai deloc. Fara a goli detartrantul am aplicat metoda arhicunoscuta de curatare cu lantul (nu din acela de ancora de vapor; am gasit unul mai delicat, ramas de la o lustra, ca sa nu deteriorez mecanismul de nivel). Am golit detartrantul, am clatit cu apa calduta si am continuat cu o solutie de calgon. Rezultatul ? Vasul arata in interior ca nou. L-am clatit de cateva ori cu apa calduta, l-am dezinfectat cu cloramina si l-am lasat peste noapte plin ochi cu apa. Dupa golire am uns garnitura cu putin ulei de masline (cf. instructiunilor de exploatare). Toata "agitatia" a durat cca 3/4 ora. Acum poate fi folosit si pentru apa de baut . Multumim @Mihnea Stoenescu de tinut minte... Care a fost concentratia aproximativa a solutiei de calgon folosita? Cata apa si calgon ai diluat? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu 499 Semnalează Publicat 11 Octombrie, 2016 (modificat) @SABAU PETRU: Asa este, Google iti ofera documentatii de unde poti lua codurile pieselor. Si, mai departe, de unde le iei ??? Eu am incercat prin Exis si n-am obtinut nimic in afara de promisiuni desarte... @Daniel-P: 2, 5 L apa cu o cana de Calgon. L-am folosit dupa Nufar, inclusiv pentru a neutraliza aciditatea remanenta (detartrantul contine si acid sulfuric care este foarte persistent chiar in stare foarte diluata). Dar instrumentul forte, decisiv, care face cam toata treaba, este lantul. Modificat 11 Octombrie, 2016 de Mihnea Stoenescu Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ion Ghita 7 Semnalează Publicat 19 Ianuarie, 2018 Stimati domni, Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat: cum si de unde pot demonta capacul de la WC-ul rulotei mele(Hobby) -Tetford Cassette Porta Potti. Vreau sa scot pompita si nu pot ajunge la capatul cablului de alimentare. Va multumesc si va salut cu respect! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Robert Patrick 255 Semnalează Publicat 19 Ianuarie, 2018 va salut.aceeasi problema am avut si eu...Am rezolvat-o taind firul.Am bagat un tub de plastic de 5-6 cm pe fir, am legat pompa noua, am izolat bine firele, apoi firele izolate le-am introdus in tubul pe care l-am ermetizat la cele doua capete cu silicon.Va orientati ca tubulsafie suficient de larg incat sa incapa firele bine izolate.Eu am folosit un tub de plastic de la un pix.Spor la treaba!E important sa lasati siliconul sa se usuce bine. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ion Ghita 7 Semnalează Publicat 20 Ianuarie, 2018 Va multumesc mult dl. Robert, asa am sa procedez pina voi afla cum se scoate toata partea de sus sa fac o intretinere generala. Cu stima si respect, Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu 499 Semnalează Publicat 21 Ianuarie, 2018 La izolatii de acest fel (in mediu umed) eu folosesc varniș termoconstrictor pe care il umplu cu siliconul de care vorbiti. Dupa "tratamentul" cu caldura, aceasta izolatie este foarte sigura. 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ion Ghita 7 Semnalează Publicat 23 Ianuarie, 2018 Va multumesc pentru sfaturi! Cu respect, Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin 1.929 Semnalează Publicat 31 Ianuarie, 2018 @Ion Ghita, deschide usita pe care scoti rezervorul wc-ului cand il golesti, scoate rezervorul si pe acolo pe undeva trebuie sa fie legate cablurile de la pompa de apa ( cel putin asa era la Beyerlandul pe care l-am avut ) desfaci frumos cablurie din suruburi si scoti pompa afara. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ion Ghita 7 Semnalează Publicat 1 Februarie, 2018 în urmă cu 7 ore, Ursu Florin a scris: @Ion Ghita, deschide usita pe care scoti rezervorul wc-ului cand il golesti, scoate rezervorul si pe acolo pe undeva trebuie sa fie legate cablurile de la pompa de apa ( cel putin asa era la Beyerlandul pe care l-am avut ) desfaci frumos cablurie din suruburi si scoti pompa afara. Multumesc dl. Florin, banuiesc ca cele din poza ar trebui sa fie! Numai bine! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ionut Airinei 17 Semnalează Publicat 8 Ianuarie, 2019 Salutare tuturor, Va rog sa ma ajutați și pe mine cu un răspuns: este normal sa am apa in bazinul de la wc (cel unde este pompa). Adică am scos suportul de hârtie și am văzut ca e apa acolo. Pana astăzi nu am fost niciodată curios, doar ca azi am vrut sa văd dacă mai merge apa la wc ținând cont ca sunt -16grade. Surprinse, cu toate ca am băgat antigel, nu am fost atât de inteligent încât sa trag și eu apa de câteva ori in așa fel încât sa rămână antigel pe furtun și a înghețat. Ma gândesc ca se va dezgheța cândva, dar nu-mi dau seama dacă trebuie sa ajungă apa acolo. Multumesc ? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru 405 Semnalează Publicat 8 Ianuarie, 2019 Inainte de a veni frigul vasul cu apa de spalat WC se goleste sau se pune solutie de parbriz de -30 grade C.Afara unde tragi caseta de la WC sa o golesti este un furtun subtire care are o sticla de nivel. O tragi incet si o apleci in afara sa curga toata apa din rezervor. Daca a inghetat toata apa in rezervor cred ca a spart si pompa de apa. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ionut Airinei 17 Semnalează Publicat 8 Ianuarie, 2019 Da știu ce trebuia sa fac, dar... neatenția și-a spus cuvântul. Am golit din apa folosind furtunelul de sticla de care spui și am băgat antigel, nu este la fel ca soluția de parbriz? Am mers pe varianta antigel pentru ca m-am gândit ca mai și unge diversele Garnituri. Pompa se aude mergând, doar ca normal nu aduce apa deloc, poate scap și nu e sparta. Apa nu este înghețată in rezervorul dedicat, dacă aplec furtunelul de sticla , curge apa. Intrebarea mea era, e normal sa fie apa acolo? Sau pompa trage direct din bazin și nu ar trebui sa ajung apa in compartimentul de sub suportul de hârtie? Multumesc, Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ionut Airinei 17 Semnalează Publicat 9 Ianuarie, 2019 Salutare, Nu știe nimeni dacă trebuie sa ajungă apa acolo? Eu am desfăcut odată acolo, din curiozitate și nu am găsit apa, dar nu mai țin minte dacă avea apa in rezervorul dedicat. Multumesc, Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru 405 Semnalează Publicat 9 Ianuarie, 2019 Este un singur rezervor de apa pentru WC cel cu suportul de hartie si roata pentru a deschide clapeta rezervorului de deseuri. Apa se introduce pe afara unde ai in partea de sus gura de alimentare si vezi nivelul din rezervor in sticla de nivel. Daca vine apa pe sticla dar nu se vede nivel la sticla inseamna ca nu ai nivel in rezervor. Fa nivel in rezervor sa se vada la sticla de nivel si apoi incearca pompa. Asigura-te ca nu mai este gheata in rezervorul de apa. Solutia de parbriz de -30 grade are metanol in ea si dizolva gheata. Teoretic glicolul ar trebui sa faca acelasi lucru. Daca ai nivel pompa merge se aude zgomot si nu debiteaza s-ar putea ca rotorul pompei da fie spart . 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri