.Vizitator..

Despre amortizoare rulota

49 postări în acest subiect de discuţie despre Despre amortizoare rulota

Despre amortizoare rulota

.Vizitator..

Amortizoarele mele sunt "duse".  Va rog, cineva mai experimentat imi poate raspunde la doua intrebari ?

1. De unde cumpar unele noi (si ieftine) si cum sa le aleg?  Pt detalii, rulota Dethleffs 4 metri, 1994, incarcata probabil la 1200 - 1300 kg, anvelope Cargo @4 bar.

2. Amortizoarele chiar pot afecta serios comprtamentul rulotei referitor la balans (stanga-dreapta, ca sus-jos e clar) ?  Ma gandesc, atata vreme cat rulote similare nu au amortizoare din constructie si stau cuminti pe drum ?

Multam fain !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel Schuster


  aproximativ 161.56 Lei
shopping_cart.pngAdauga in cos

In stoc - livrare 1-2 zile
Amortizor verde, 900kg
Pentru sasiu Alko.
 

Citeste mai mult...
W1058971 F 162
 
Pret 38.53 Euro
Pret Online 36.60 Euro
aproximativ 161.56 Lei
shopping_cart.pngAdauga in cos
In stoc - livrare 1-2 zile
Amortizor albastru, 1300 kg
Pentru sasiu Alko.
 

Citeste mai mult...
W1058969 F 166
 
Pret 41.84 Euro
Pret Online 39.75 Euro
aproximativ
 
@George'70 Ai de unde alege !!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Gabi, multumesc, dar cu 2-3 reparatii de-astea si un panou solar, imi iau rulota noua.

Ma gandeam la ceva mai "subtire"

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Eu mi-am pus amortizoare, dar nu m-au dat pe spate.Nu prea vad nici o diferenta.

Modificat de CIPROSCA

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Nici la tangaj nu se simte ?  M-as fi asteptat macar la atat, pe langa tzopaiala pe care o vezi (sau o vad eu) in spate.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Eu am ansamblul greu-4350kg.Tinuta de drum nu s-a schimbat simtitor, atit in viraje cit si la miscarea oscilatorie stinga-dreapta a partii din spate a rulotei. Topaiala(balansul longitudinal) parca a mai disparut .La balansul transversal cred ca mai si lucreaza cupla antibalans.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

D-aia antibalans n-am... desi sistemul ciudat pe care il am strange suplimentar cupla si unii zic ca este cupla antibalans.

Dar exact la asta m-as fi asteptat de la amortizoare - sa te mai scape de balansul longitudinal.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Emil Naghi

Diferenta se simte George, mai ales senzatia aia de intrare in serpuire se simte imediat si redresarea directiei este mult mai sigura.

Fotografia este luata de pe un site.

16042011 (Copy).jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Bre , ati innebunit cu balans vertical , orizontal , oblic , diagonal , si alte din astea. 
Ca sa nu mai zic de cupla antibalans care franeaza balansul ( gluma mea preferata :clapping:)
La ce bun sa comparati rulote englezesti cu cele nemtesti ? Sunt concepute in sisteme diferite , cu solutii tehnologice diferite pe partea de rulare - amortizare.
Cele englezesti au niste toroane mai zdravene in punte , iar in loc de amortizoare au niste tendoane de cauciuc. Se recomanda o viteza de deplasare de pana la 80Km/h ( unele chiar 70Km/h)
Cele nemtesti sunt tot cu toroane in punte (nu foarte diferite) , dar au si amortizoare ca de masina ( ca cel pus de colegul Emil) astfel stabilitatea rulotei in mers crescand simtitor. In cazul acesta limita de viteza creste la 100Km/h ( eu m-am dus cu a mea in depasiri si  la 120Km/h si abia dupa aceea apare o miscare ce se simte in carlig ca si cum ar  trage cineva stanga dreapta de rulota ) 
Cei din Bucuresti pot incerca reparatia amortizoarelor la 0763.353.845.
Acum doi ani cand le-am dat pe cele de la rulota mea jos , am constatat ca se dusesera bucsile acelea de cauciuc din capete si le-am refacut. Daca nu ma insel pe undeva pe aici am postat la vremea respectiva cum le-am dat jos si cum le-am facut.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius George

Eu la a mea am amortizoare insa nu imi dau seama daca sunt in stare buna pana nu le dau jos si nici nu stiu cum ar fi fara ele..
Rulota cand plec cu ea are minim 1200kg si pe autostrada sunt rare cazurile care merg cu 80-90 km/h si mai tot timpul 100-110km/h si se comporta super bine.
Pana acum nu am simtit-o sa intre in balans si nici sa ma traga dupa ea , am venit duminica pe A3 si la un moment dat pe banda 1 era o masina cu rulota dupa ea, pe banda 2 un autocar care depasea ansamblu si eu pe banda 3 depaseam pe amandoi si ajunsesem la 125km/h si chiar nu am simtit sa faca ceva figuri cand am intrat din nou pe banda 2...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Emil, multam fain!
Cauciucurile din poza sunt bune ca si ale mele :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Deci, in afara de Exis, nu are nimeni niciun sfat mai ... obiisnuit ?  Sau ieftin ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Nu ai decat sa le masori si sa incerci sa potrivesti ceva de la o masina . Evident ,  din alea after-market .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Da-da, evident after market.

Da-mi trebuie de la o masina de minim 2200 kg, mma...

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Atunci da-le jos cand bagi rulota la iernat , si du-le la facut .
Din experienta proprie iti pot spune ca mai degraba se duc bucsile de cauciuc din capete decat pistonul de dinauntru.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Da-da, stiu, cand eram inginer aveam la pravalie si atelier de reparatii amortizoare. 
Numai cauciucaraia se duce.

Dar, nu stiu de ce, amortizorul reparat nu mai e ca ala nou... pe probate pe banc :( 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Multam fain...  cred ca imi reconsider pozitia fata de reconditionare... si mai cumpar si un caine nou-nout de pe net :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Incearca mai intai si la Knott; la mine pentru Hobby sunt mai ieftine decat la Exis.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Incerc, multam fain.
Pe de alta parte, poate si treaba cu reparatul n-ar fi rea. Amortizoarele par destul de noi (ma rog, pareau acu' vreo 2 ani :) )

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Petre

Din cele citite mai sus nu am inteles daca este avantajos sa montezi amortizoare sau nu. De montat se pare ca nu e mare lucru.este un tutorial video pe youtube.In ce priveste pretul sunt mai multe oferte cel mai ieftin , din ce am gasit eu ar fi aici

Video montare amortizoare acesta

 

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

Diferenta este enorma. Daca poti monteaza cat mai rapid.

Eu am o remorcuta de 750 kg, fara amortizoare, care incarcata doar cu 200 kg face un balans longitudinal (apasa pe carlig la denivelari) de speriat. Cand am cumparat rulota, deja avea montate aceste amortizoare din fabrica, am ramas profund incantat de cum se comporta. Fix cand te astepti sa "traga" de masina, se aseaza frumos pe drum.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Mihai

Salut! Intreb si eu, ca ma bate un gand si as vrea sa stiu daca e cazul sa-l bat si eu pe el....

As vrea sa montez amortizoare, cu toate ca rulota din fabrica nu avea, am vorbit cu niste baietasi de la un fel de service de rulote si astia ziceau ca nu va influenta cu nimic dinamica rulotei, ba din potriva va creste fortele de torsiune in alte parti ale sasiului in special pe partea de prindere a protapului. 
O fi corect...?! Eu nu sunt inginer,  dar mie parca-mi da cu virgula explicatia asta...

Oare merita efortul cu modificarea sasiului si toate celelalte, sau poate e doar un moft ...Din ce am citit pana acum inca nu m-am edificat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B
19 minute în urmă, Vlad Mihai a scris:

fortele de torsiune in alte parti ale sasiului in special pe partea de prindere a protapului

Nu exista asa ceva...

20 minute în urmă, Vlad Mihai a scris:

Oare merita efortul cu modificarea sasiulu

Nu modifici nimic la sasiu...Ce rulota ai?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Mihai

 Acum vin de sub rulota. Într-adevăr nu modific nimic pentru că am urechile de prindere a amortizoarelor. Axul este knott, rulota Sprite Alpine din '89, mma 960 kg. Nu m-am uitat înainte, și ăștia mi-au spus că au de sudat nu știu câte, și nu știu cât e de lucru. Acum vad că de fapt sunt de strâns doar 2 șuruburi de fiecare parte. Au mai zis că după operațiunile astea trebuie reglata frana din nou... Asta o fi adevărat? Dar amortizoarele, cum le aleg?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.