Cristi Enachescu

Ce greutate trebuie sa aiba rulota?

31 postări în acest subiect de discuţie despre Ce greutate trebuie sa aiba rulota?

Ce greutate trebuie sa aiba rulota?

Cristi Enachescu

Buna ziua,

in primul rand doresc sa-mi cer scuze daca nu am pozitionat corect topic-ul aici, dar sunt novice in domeniu. Intentia mea este de a achizitiona in urmatoarele luni o rulota, motiv pentru care de cateva zile am inceput sa citesc si sa ma documentez despre ceea ce inseamna a fi "rulotist" si binenteles am inceput sa caut ceva oferte de rulote sh. Dar pt a-mi usura misiunea de cautare a unei rulote adaptate necesitatilor si bugetului meu am constatat ca o caracteristica importanta a acesteia este greutatea. Din aceste considerente doresc sa apelez la ajutorul vostru furnizandu-va informatiile despre masina cu care voi tracta rulota si sa va solicit parerea cu privire la greutatea maxima pe care trebuie sa o aiba rulota pe care o voi achizitiona, astfel incat sa nu intampin dificultati in trafic.

Date masina conform Cartii tehnice:

Marca: MAZDA Model: CX-5

Motor: Benzina 1998 cmc, putere max. / turatie (min-1): 121 kW / 6000 - Tractiune: FATA

Masele (kg): Proprie = 1448; Totala max. autorizata = 1930; Sarcina utila max. autorizata = 482; Sarcina pe carligul de remorcare = 88

                    Maxima autorizata pe axe: Fata = 990, Spate = 1045

                    Remorcabila cu dispozitiv de franare = 1800; Remorcabila fara dispozitiv de franare = 690

Va multumesc anticipat si astept cu interes sfaturile voastre.

Cristi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Marian A.

Si eu sunt in aceeasi situatie ca tine! drept urmare, cei cu vechime au tot dreptul sa-mi contrazica opinia de aici:prezentare Marian A.

Drept dovada, acum scriind, mi-am dat seama ca nu stiu daca am facut corect calculul(urmeaza sa ma documentez)...

ART. 53 din regulamentul de aplicare a OUG 195/2002
B) CATEGORIA B:
1. autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, in afara conducatorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;
3. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, iar masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator

Din textul de mai sus rezulta ca posesorul unui permis categoria B nu poate tracta o remorca mai grea decat masina.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ivanescu

Simplu 3500kg pentru permis categoria B minus MMA  masinii ,  asta in conditiile in care in certificatul masinii nu ai trecuta o specificatie referitoare la capacitatea de tractare  . Rezultatul reprezinta MMA  pe care o poti trage dupa tinenay

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Pai spune-ne si ce permis ai , daca ai doar B simplu, rulota trebuie sa aiba MMA max 3500 - 1930 kg= 1569 kg, ca sa nu ai probleme  dpdv legal. Daca ai mai mult de B, atunci poti merge teoretic pana la 1800 kg cat poate duce masina, zic teoretic deoarece in practica nu se recomanda asa mult ci un maxim 80%.  Cum tu mai esti si benzinar si nu ai cine stie ce cuplu cu atat mai mult cauta o rulota mai usurica.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Enachescu

Multumesc frumos pentru raspunsurile voastre. Din cate inteleg rulota pe care ar trebui s-o aleg ar trebui sa aiba MMA max 1400 kg ca sa nu am probleme cu ea la "tras" dupa masina, corect????

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian A.

Cam da!

Cu ocazia asta am concretizat si eu informatiile mele...

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Enachescu

Acum ca am lamurit problema greutatii rulotei, tot pentrut a-mi usura misiunea de cautare in marea de oferte, am ajuns la concluzia ca ar fi mai ok o rulota de provenienta olandeza sau germana decat una din Marea Britanie.
In acest sens v-as ruga sa-mi spuneti si mie care sunt marcile de rulote olandeze, germane precum si care sunt cele englezesti.

multumesc

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian A.

Fiind in aceeasi situatie ca si tine, mi-am pus aceeasi intrebare!

LMC este nemteasca.

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Enachescu

Poate ne lamureste cineva mai experimentat si ne face o clasificare a marcilor.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gogonea Razvan

Salutari!

Parerile sunt  impartite privind englezoaicele sau europenele.
Europenele sunt mai usoare, si ceva mai stabile.
Englezoaicele sunt ceva mai dotate in interior, si iti dau senzatia de mai mult comfort. 

Cat despre alegerea MMA-ului consulta towcar.com .

Bafta!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Enachescu

Multumesc Adrian

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mariusb11

La englezesti nu stiu dar la europene cred ca ar fi cam asa:

Tabbert, Fendt, Hobby, Knaus, LMC , cred ca astea ar fi cam primele in opinia mea.

Pentru tine oferta de rulote este destul de mare, marea majoritate a rulotelor se invart pe la un MMA ( masa maxima autorizat) de 1300-1350kg.

Acum depinde si ce anume cauti poate de doua locuri sau de 4, mai sunt uni care vind de 4-5, niciodata nu am inteles treaba asta da in fine.

Poate ca urmatorul pas si foarte important este sa faci bugetul si dupa,  mai vezi ce si cum.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Enachescu

Multumesc Cristian Fugulin . 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian G

Buna seara. Am achizitionat o rulota Hobby Classic MMA 1050 de kg. Masinuta este Renault Clio diesel 1.5dci-86 cp. si 1090 de kg masa proprie. Am venit cu ea de la Campina la Constanta.

Pe drum am mers cu 100-110Km/h ; se tine bine nu balanseaza pe langa TIR-uri, dar intrebarea mea este daca cumva la un drum pe timp de vara o sa creasca temperatura la motor, pentru ca acum in iarna a stat acul numai la jumatate ceea ce la mine nu s-a intamplat niciodata.
Consum fara rulota 5l/100Km cu rulota 10l/100km. Ce ziceti, o sa am probleme la vara?

Modificat de Radu B.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Prea slabuta masina pentru rulota asta, o sa omori ambreiajul si o sa se cam incinga si motorul...si de aici, alte consecinte...:lovitincap:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

@crustian g, si daca tot ceri un sfat, acum, dupa ce te-ai dotat deja, trebuie sa-ti amintesc ca o rulota nu are cel mai fericit coeficient de aerodinamicitate (asa-numitul Cx). Ca atare, ansamblul intampina la inaintare (presiunea vantului) rezistente considerabile, comparativ cu autoturismul solo. Acest Cx "atarna" greu in proiectarea propulsiei auto. Deci, atentie mare la viteza de circulatie (nu recomand depasirea a 80Km/h) ! Altfel, "forjata la greu", masina va da cu siguranta "in fiert" pe timp calduros. Viteza neadcvata este foarte periculoasa si in stapanirea ansamblului in secventele de franare puternica, mai ales ca ai ales un raport de mase cu totul nerecomandat (1/1 in loc de 1/0, 7).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Eu zic ca nu o sa fiarba nimic, mai ales ca se pare ca ai deja termostatul defect si nu inchide bine. Am avut Clio si acul e normal sa stea la mijloc. La vara daca il vezi ca sare scazi un pic viteza , iar daca ai un urcus pronuntat unde oricum viteza e mica, in cel mai rau caz deschizi geamurile si dai blana caldura in masina. Verifica in orice caz , preventiv, si carbunii de la ventilatorul de la radiator sa fii sigur ca merge la turatia maxima.

Sunt colegi care trag tona cu Logan 1.4mpi si se descurca onorabil, fara a avea cuplul pe care il ai tu la diesel.

Modificat de Adrian V.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Mergi si tu mai usor cu rulota trasa dupa tine, ceva 80..90 km/h. Pe la 110 km/h rupi si masina si rulota.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.
în urmă cu 8 ore, cristian G a scris:

Buna seara. Am achizitionat o rulota Hobby Classic MMA 1050 de kg. Masinuta este Renault Clio diesel 1.5dci-86 cp. si 1090 de kg masa proprie. Am venit cu ea de la Campina la Constanta.

Pe drum am mers cu 100-110Km/h ; se tine bine nu balanseaza pe langa TIR-uri, dar intrebarea mea este daca cumva la un drum pe timp de vara o sa creasca temperatura la motor, pentru ca acum in iarna a stat acul numai la jumatate ceea ce la mine nu s-a intamplat niciodata.
Consum fara rulota 5l/100Km cu rulota 10l/100km. Ce ziceti, o sa am probleme la vara?

 

 

Nu cred ca vei avea probleme mari la vara, totul este sa nu fortezi masina, sa demarezi lin, fara sa turezi si sa fortezi peste masura puterea motorului.

Mersul cu rulota se afla numai atunci cand faci deplasari cu ea in spate, iar tu vei fi singurul cel care le vei descoperii si vei incerca sa te adaptezi la mers.

Sunt convins ca acel consum l-ai scos datorita incercarii tale de a " goni" cu masina, sa-i descoperii puterea, dar nu iti recomand sa practici astfel de incercari.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TEODOR

Daca ai mers cu 100 - 110 km/h si nu ai avut probleme, dupa parerea mea se chema ca ai avut noroc, tinand cont de faptul ca, greutatea masinii este aproximativ egala cu cea a rulotei, dar au centre de greutate diferite pe verticala.

Las-o tata mai moale ca tot acolo ajungi, dar ajungi sigur! Este normal sa ti se dubleze consumul la viteza asta. Daca continui sa mergi cu viteza asta , macar pune-ti un banner mare in fata sa te recunoastem pe drum, ca zau , eu unul trag pe dreapta si te las sa treci.j;'

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Mie greu sa cred ca a mers constant cu viteza asta ! Cred doar, ca pe anumite portiuni de drum a atins si viteza asta . Toti am mai fortat viteza ansamblului la 110-120 km/h ,  intr-o depasire sau pe o portiune mai dreapta ,  poate si putin "la vale ", cum zicea @Adrian V..

Dar una peste alta,  asculta sfatul oamenilor cu experienta ( nu merita ! ) .
Mai am o curiozitate: La o masina asa mica ai voie sa tractezi asa o greutate? ( ai verificat certificatul?)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian G

Asa este; am intrat pe acest topic dupa ce am cumparat rulota.

Intr-adevar am mers pe unele portiuni, depasiri de tir cu viteza mai mare. In talon scrie ca are voie sa traga MMA cu dispozitiv franare 1150kg (deci se incadreaza).

Am sa o las mai moale la primul drum si in functie de cum ma voi descurca vad ce voi face in continuare; poate o vand ca arata bine si ma intorc la camera de pensiune:lovitincap:.Ma gandeam, colegii cu Logan pe benzina ce greutate trag dupa ei?

Sa nu credeti ca sunt vreun inconstient, pentru ca am si copilul cu mine, dar era autostrada si mai scapa la vale.

Oricum mai departe de Brasov / Bran nu o sa ajung eu cu rulota si  masina asta.

Multumesc de sfaturi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Doru.b

@cristian G, nu trebuie sa vinzi rulota. Acum ca ai vazut ce placut e rulotismul, schimba masina!
Eu am trecut de la un VWGolf 1.6, benzina 105 CP, la un Touran 2.0 diesel 140 CP tocmai pe considerentul asta.
In plus exista cateva site-uri unde poti sa vezi compatibilitatea ansamblului ex:  TowCar.Info

As fi curios sa vad ce zice acolo despre ansamblul tau.

Stima.

 

Modificat de MARIUSGEORGE

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian G

Da am mai incercat pe TowCar dar nu gasesc modelul meu de rulota din '93.
Multumesc oricum.Pana imi cumpar masina mai mare putrezeste rulota:laughing:.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Cristian aproximeaza cu alta rulota de aceasi greutate.

Eu zic ca te vei descurca, trebuie doar putina atentie la inceput pana va veti cunoaste. Nu trebuie sa iti iei 4x4 ca sa poti trage rulota. Producatorul ala nu a scris de nebun ca masina poate sa traga 1150 daca nu putea. Ai grija cum o incarci ca sa fie cat mai stabila si ia cu tine strictul necesar ca sa nu depasesti mma. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.