Marian Enache

Probleme reglaj punte Alko la RV Knaus

13 postări în acest subiect de discuţie despre Probleme reglaj punte Alko la RV Knaus

Probleme reglaj punte Alko la RV Knaus

Marian Enache

Buna Seara

Apelez la dvs in ideea de a ma ajuta in  urmatoarea problema

-Am mers la un atelier in Brasov ( CARLIGE AUTO BV )ptr reparatii si intretinere punti ALKO ptr a schimba un rulment la o roata si ptr a verifica sistemul de franare in sensul de a avea o franare egala pe ambele roti ( ptr un drum de 4500km ). Cu aceasta ocazie am gasit si amortizoare  ptr roti ( sau ptr punte )

Toate bune dar acum urmeaza problemele

LUNI  8 06 2015

-30 min dureaza montarea amortizoarelor

-90 minute se dau rotile jos de pe tambur, se scoate tamburul dr in care se inlocuieste rulmentul ( am avut ALKO am pus ALKO se scoate tamburul stg si se constata ca rulmentul este in stare f buna - recomandarea a fost ca nu trebuie schimbat ) se curata cu peria ambele ansambluri de saboti ( dr / stg ) se fac reglajele de rigoare ptr egalizarea fortei de franare, se monteaza totul la loc, se mai greseaza amortizorul de la carlig si gata .

-se cupleaza RV  la masina si se pleaca in proba -AICI INCEPE CALVARUL  in aprox 3 km drum asfaltat drept se pun 2-3 frane usoare o frana tare dupa care la oprire se atinge tamburul care ARDE EFECTIV NU SE POATE ATINGE FARA SA TE ARDA

MARTI -MIERCURI 10 06 2015 pana in aceasta seara nu  s-a putut realiza un reglaj eficient ( roata -protap ) ptr sistemul de franare care indiferent de reglaj  se incalzeste simultan ptr ambele roti ( mai fierbinte sau mai putin fierbinte dar cu pericolul de a te frige in mana  ( probe pe 3-8 km )

La recomandarea atelierului am pus in alt amortizor nou la protap  ( sunt sigur ca nu trebuia dar am acceptat tocmai ptr a avea o si mai mare siguranta )si nici o schimbare , am pus  un alt amortizor un protap si mai puternic ( cu 200 kg  la recomandarea ALKO Ungaria deoarece rulota cantarita are 1225 kg ) si tot nici o schimbare.

Au schimtat arcurile , au schimat cablul de tractiune la un tamburi.  Mentionez ca ferodouriole de pe toti sabotii sunt aproape neuzate iar urmele de frecare sabot tambur sunt uniforme .

Am pus rulota si pe stand dar concluzia  atelierului ITP  ( dl Pascu Brasov)este LIPSA EFICIENTA FRANARE la  PROBE CU FRANA DE MANA TRASA ) dl Pascu este aglomerat si nu pot sa bag rulota la dansul in service ( poate ca cu putina bunavointa se putea gasii o gaura in urmatoarele 3 zile dar asta este cand omul iti spune ca nu se poate trebuie sa il crezi )

SUNT DISPERAT  nestiind ce sa mai fac si deasemenea  si  personalul atelierului Carlige auto Brasov  este intr-o postura caraghiosa desi ei trebuie sa se agite mai tare ca mine ( au acceptat lucrarea au facut devizul au incasat banul )

In aceasta seara am luat rulota in speranta ca daca fac 10-20 km poate se aseaza ferodourile ( la propunerea atelierului ) in tambur si nu mai incalzeste  dar in drum spre casa temperatura a crescut destul de tare si am fost nevoit sa ma opresc ptr racire  si tot asa pana acasa .

Am incercat sa fac singur o proba si la 25km /h  si am pus o frana tare cu intentia sa vad daca ramane  dara de cauciuc pe asfalt

CONSTAT URMATOARELE : franarea  din dr care incalzeste foarte tare a lasat urma accentuata de aproc 80 cm iar franarea din stg a lasat o urma  putin vizibila de aprox 40 cm Personal am tras concluzia ca nimic nu este in regula.FRANELE SUNT NEUNIFORME ( protapul intradevar a lovit relativ incet )

NU STIU CE SA MAI FAC AM INCERCAT SA CONLUCREZ CU PERSONALUL  ATELIERULUI AMIABIL RESPECTAND PROFESIONALISMUL LOR DAR ...... sunt sigur ca nu au capacitatea de a realiza un reglaj corect neavand o logica in operatiuni  si ajungand in faza in care nu stiu de unde sa o apuce in realizarea pas cu pas a reglajelor dar asta in conditiile in care eu ca si client am achitat toate piesele si manopera ceruta ( am ajuns la 10 mil )

Rulota mea cred ca in afara de un zgomat la rulment , avea o franare foarte buna nu incalzea tamburii decat poate  la 3-400 km  cand constatam o relativa incalzire ( dar care permitea totusi atingerea lor ) la pauza care o faceam de 10-15 min

Cunoasteti pe cineva in Brasov  (care sa poatea sa coordoneze  munca acestui atelier ) PRICEPUT IN REGLAJE FRANE ALKO  care sa poate sa finalizeze cu proba de stand aceste operatiuni ( sa vina la atelier si sa gireze operatiunile ce trebuiesc facute intr-o ordine fireasca )

Culmea este ca pe 19 06 2015 am planificata deplasarea in concediu iar eu nu pot sa merg  nici 5 km cu rulota in conditii optime

Cand ceva merge trebuie lasat sa mearga spunea cineva  si aveam mare dreptate  MA PUS DRACU SA CER VERIFICARE FRANA SI VERIFICARE AM  ( atentie sa nu patiti la fel ca mine )

ASTEPT UN SFAT, O PARERE, UN AJUTOR

Multumesc anticipat!

Marian Enache 0773 950604

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eugen David

:*

Este destul de "urata" situatia creata in urma interventiei la sistemul de franare!

Cam intotdeauna, dupa o interventie la tamburi se intampla sa se incalzeasca tamburul dar nici intr-un caz sa  "friga"! Dar asta pana se asaza din nou sabotul nou sau vechi, fiindca s-a intervenit la reglaj!

Acum si daca rulmentul n-a fost montat corect se mai intampla! Daca a fost montat prin bataie si nu cu o presa dedicata se poate sa fi intrat "stramb" si sa frece! Vorbesc din experienta, am patit asa ceva cu rulment schimbat "cu ciocanul".

Dar de regula se cam simte cand invarti usor roata suspendata, mult mai bine doar tamburul fiind mai usor, deci mult mai sesizabila frecarea, asta cu sistemul de reglare dezafectat, caz in care se poate face si o proba in mers!

Iti dai seama unde este "buba", la rulmenti ca tot s-a schimbat unul, ori la reglajul eficientei sistemului?

Este bine apoi sa fie reglat sistemul dar nu definitiv, un pic mai usoara rularea si facut din nou cativa km in care sa se actioneze frana pentru a se aseza sabotii bine pe tambur si verificand din nou incalzirea tamburului dupa o rulare libera de cativa km.

Si in cele din urma reglarea definitiva!

Acum de fapt, toate astea ar cam trebui sa nu fie nevoie intr-un atelier de specialitate ce dispune de "bancuri de probe", personal cu vaste cunostinte-n domeniu!

Dar daca-ti face lucrarea vreun "baietas", este clar!

Acum nu este obligatoriu  un atelier specializat, ai vazut manopera la ei?

Mai sunt mecanici care au facut asta o viata! Totul e sa sti de ei!

Dezavantajul, ca n-ai garantie, dar in cazul lucrarii efectuate si achitate, unde-i garantia? tamp

Sper sa rezolvi problema si sa poti pleca dar si reveni din concediu cu bine!

nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Enache

Buna Seara 

Va multumesc  ptr randurile scrise  dat , atat cat s-a putut si cum s-a putut

Am fost sigur ca incalzirea sabotilor nu provenea de la o montare defectuoasa a rulmentului schimbat mai ales ca , incalzirea era constatata la ambele

roti fiind aproximativ egala si uniforma . (montarea acestui rulment s-a facut cu presa si nu cu ciocanu si  cu un dorn )

Gratie modului laudabil al  SC VAR SERVICE SRL ( service montare autorizat AL-KO ) in a onora clientela propie, problemele se pare ca sau rezolvat in cele din urma:

- s-a schimbat intreg setul de franare ( saboti arcuri cleme parghii) cu unul nou si original AL-KO

- s- a verificat rotirea tamburului cu roata si fara roata montata ( rotire libera  cu avant manual ptr 12-14 secunde ) la care nu s-a constata nici o frecare sau zgomot

- s-a schimbat tija amortizor din protap cu una noua si originala AL- KO ( la recomandarea AL- KO s-a pus o tija cu o forta putin mai mare decat tija normala ptr greutatea RV de  1200 Kg ( cred ca aici a fost un excel de zel datorat lipsei de experienta in interpretarea unor efecte mecanice )Acest amortizor are un rol major motiv ptr care reglarea cursei trebuie facuta cu atentie

-s-a verificat curatat cablurile de reglare a sabotilor

- s-a facut o noua reglare de la zero a sistemului de franare plecand de la  cota maxima ptr grosimea  sabotilor noi( cu  recomandarile AL-KO )

-s-a refacut reglajul la presiunea /cursa amortizorului conf recomandare AL-KO

-s-a facut proba in teren pe 6-8 km si s-a constata diminuarea cu mai mult de 50% a gradului de incalzire a tamburilor ( in conditiile in care a fost actionata frana in trafic tip oras de multe ori

- s-a facut proba ptr mersul inapoi 

-s-a rulat  aprox 25 km in conditii de oras cu actionari repetate si intentionate a franelor la masina de tractare a rulotei

Dupa toate acestea s-a facut un test de frana ( in conditii ITP )la service-ul la care va desfasurati activitatea ( inca o data multumiri ) incheiat de asta data cu o fisa de masuratori oficiala si semnata /stampilata si acceptate in cadrul normativelor tehnice

Singura nelamurire  personala , cat si a personalului tehnic de la SC VAR SERVICE SRL, poate si a dvs ( imi permit sa spun ) este cat de tare este normal sa se incalzeasca tamburii de franare in exploatare dupa 50 hm -100km etc Certitudinea este ca acestia se incalzesc chiar incing  . La intrebarea aceasta nu am primit inca un raspuns cat se poate de digerabil. Unii spun 70 gr altii 100 gr altii 200 gr nimic concret .( rulmentul este fabricat sa functioneze intr-un  regim termic dar la  cate grade -cine ne spunea asta  ) Drept este ca personal am mers cam 10000km cu aceasta rulota si mereu la 250-300 km, oprindu-ma, verificam incalzirea rotilor si pot spune ca mereu constatam o incalzire relativ accentuata dar nu ingrijoratoare ( a tamburilor  si a anvelopelor). Dupa o pauza de 10-15 min tamburii/anvelopele  se raceau iar eu continuam deplasarea cu inca o portie de km si tot asa .

  SC VAR SERVICE SRL Brasov  are o actiune colegiala de recreere in care urmeaza sa faca o deplasare (maine si poimaine) , in grup cu mai multe rulote ( mici , medii si mari ) si au propus ca dupa 100 km sa -si masoare manual aceasta temperatura la tanburi tocmai ptr a putea trage o concluzie pertinenta din exploatare si nu din teorie .Va voi tine la curent cu aceste constatari .

Am vazut si constatat ca la teorie este una si in practica avem tot felul de experiente .

Cu asta va multumesc ptr toata atentia pe care ati manifestat-o in a intelege  necazul meu si de asemenea ptr ajutorul dat , iar SC VAR SERVICE SRL Brasov  merita toate elogiile ptr modul in care a aplanat un posibil conflict calitativ si mai mult ptr modul cum intelege sa-si onoreze clientela si blazonul firmei .

Salutari cordiale

Marian Enache

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Enache

Buna

aici este problema la cat de mult poti atinge cu mana

dupa ce verific tamburul a RV si este fierbinte verific si discul de frana la Nissan ( fata ) care

este foarte fierbinte ( aici nu am probleme deloc si bineinteles ca este cu placute de franare

am verificat aceasi problema si la un Logan si dupa 8km ( am urcat si coborat i pod cu 2 sensuri giratorii ) nu poti pune mana pe disc  .

nu mai stiu cum sa interpretez problema iar cei de firma amintita ce au facut lucrarea nu au dat nici un semn de viata vis a vis de deplasarea lor in care spuneau ca verifica temp

un lucru este cert am amanat deplasarea in Croatia momentan

Salutari

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

O incalzire este normala si nu stiu daca chiar poate sa fie la fel la toate masinile si rulotele. Cineva zicea ca ar trebui sa se incalzeasca la fel precum tamburii masinii sau discurile. Total fals.

In primul rand ca nu au toate aceleasi dimensiuni, nu produc si nu disipa toate aceasi caldura.

Nu uitati ca o parte din franele din ansamblu actioneaza diferit si functie de incarcatura, fiindca cel putin la masina aveti si repartitor de franare si daca puneti mult in portbagaj si mai apasa si rulota cu vreo 70-80 kg , va frana mai mult pe spate.

La fel o rulota mica are din constructie niste tamburi mai mici una mare unii mai mari. Cea mica incarcata la maxim in mod sigur va incinge mai tare tamburii decat una mare incarcata mai lejer in aceleasi conditii de trafic.

Eu zic sa o ridicati pe cric si sa verficati daca fara frana actionata rotile se misca liber. Daca ele se misca liber si testul de frana pe stand a aratat ca rotile franeaza si cel mai important franeaza egal , puteti sa va vedeti de drum.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Enache

Buna Seara

Problema desii am crezut ca este incheiata nu este nici pe departe Incontinuare am o incalzire

la tambur excesiva ( deci nu poti pune mana pe tambur )

Maine impreuna cu cel care a lucrat la roti ne deplasam la Ploiesti la dl Liviu  Dumitru 0740 413 068 ( reparatii rulote ) cu intentia sa facem o deplasare cu rulota ( sa se aseze sabotii pe tamburi ) si sa vedem care poate sa fie cauza incalzirii ( am inteles din mai multe susrse ca zona termica normala de lucru este 30-40 gr C )

Sunt deja foarte iritat pe tema asta , ca o problema aparent simpla si dorita de mine  controlata ( frana egala ) poate genera atata chin . Ma intreb ce se intampla cu problemele cauzate de vreun eveniment rutier infiltratie etc .

Colac peste  pupaza sa vedem unde si cine ne face ITP la rulota deoarece in Brasov inteleg ca nu toate ITP urile sunt autorizate sa faca astfel de verificare ( la RAR AM FOST VERIFICAT PE STAND AUTO SI NU STANT PTR CAMIOANE )ele trebuie sa fie autorizate ptr camioane .

Ma opresc aici ca deja simt ca ma apuca NABADAILE . Din pricina acesui nefericit eveniment am amanat concediu cu 0 saptamana si sper ca rezolv problema

salutari cordiale .

Sfat Nu umblati la frane daca nu va deranjeaza ca patiti ca mine ( pana gasesti un meserias te mananca boala de nervi si se goleste buzunarul )

Marian Enache

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Am venit zilele trecute din Germania cu noua mea rulota. Drumul l-am impartit in doua etape, a doua insemnand granita Ungariei cu Austria ( Nickelsdorf) pana in Bucuresti (07.00-22.00). Daca in Ungaria, numai autostrada, am mers constant 110-120 kmh, in Romania am incercat toate senzatiile locale ( curbe, localitati, serpentine pline de TIR-uri) media vitezei fiind 60 km/h. Nu am constatat incalzirea rotilor rulotei ( in cel mai defavorabil caz se putea tine mana pe janta). Nici la veche rulota nu am avut aceasta problema, indiferent de incarcare, viteza sau drum. Cred ca trebuie aprofundata cercetarea cauzelor incalzirii, personal nu gasesc normale asemenea temperaturi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Emil Naghi

Salut, nu este normal sa se incalzeasca "franele", roata, deci janta si anvelopa normal ar fi sa aiba cu cateva grade, poate +10*C fata de mediul ambiant, la mana trebuie sa se simta doar putin caldut.

Poate la tine nu s-a potrivit latimea sabotilor de frana cu tamburul, undeva este o frecare nejustificata.

Rau in cazul acesta este si faptul ca poate duce si la fierberea vasilinei rulmentului si deprecierea calitativa, pierderea, curgerea acesteia, deci dupa ce rezolvi cu franele, verifica si vaselina din rulmenti.

Si eu am facut aceeasi operatie ca si tine la un service, am cumparat saboti si rulmenti din catalogul ALKO, dar nu am avut probleme.

Totusi verifica si latimea sabotilor poate si tija impingatoare, parerea mea.

Bafta !!!

post-689-14355623655989_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Enache

Buna Seara

Pot spune ca am trait o experienta inedita pe care nu o doresc nimanui incheiata ieri cu un drum la Ploiesti in care am reusit sa asez poate sabotii pe tambur si in care temperatura sabotului a ajuns sa

fie normala pe drumul de intoarcere ( 110 km cu tenp de 25-grad.C exceptie coboraririle de pante unde s-a actionat frana si deci temp a crescut )

Am terminat astazi actiunile tehnice  , prin avizul ITP ( masuratori verificari avizari ) in  problematica  franelor KNAUS 

Concluzia este  ca reglajele au o importanta foarte mare si trebuiesc facute cu mare pricepere si rabdare

mai ales dpdv al legaturilor de reglaje intre  butuc si  protap 

Am terminat , pana la urma, luand decizia sa schimb la ambele roti rulmentii setul sabotilor si bineinteles pistonul de protap ( sigur nu se impunea atata efort financiar dar am vrut sa inchei definitiv aceasta problema cat timp voi avea aceasta rulota ( max 4000km/an ). Intr-un cuvant am refacut la modul original tot ansamblu de franare . In plus am montat si amortizoare ptr roti (deasemenea cu reglajele dupa instructiuni ALKO )tocmai ptr o siguranta si mai mare traficului . Nici acum nu sunt in stare sa va spun care a fost problema reala .Profesionalismul firmei ( inca o data accentuez reprezentanta  oficiala ALKO  Ungaria ) care are o vechime in aceste operatiuni de 5-6 ani poate si mai mult, nu cred ca il pot pune la indoiala dar totusi cateva  greseli au fost facute .

Va recomand mare atentie la motivul si  modul in care interveniti ( direct sau indirect ) la sistemul de franare

Cantarind rulota am avut surprinderea sa constat ca avand mover , acumulator +panouri solare , amortizoare , cortul /terasa Fiamma , buteliile ( model 6, 8kgx2buc ) port bagaj al rulotei + suport bicicleta greutatea totala a fost de 1125kg (950 kg goala si MMA 1200 KG ) fara sa pun o bere ptr concediu. Deci atentie optiunile sunt foarte bine venite , unele chiar necesare dar ..... greutatile se aduna  foarte usor si trebuie sa accepti anumite compromisuri ( depasirea greutatilor legale , consumuri de carburant suplimentare fortarea masinii  reglaje ptr sistemul de franare etc )

Poate ca toate aceste randuri vin sa va ofere cateva noutati printre cunostintele pe care cred ca toti le aveti dar uite ca uneori nu stim chiar totul .

Oricum va multumesc celor care au fost cu gandul si cu randul alturi de mine

Urmeaza concediul si speranta ca totul o sa fie frumos

Cu prietenie

Marian Enache

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Concediu placut si sa uitati de aventura avuta !!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Enache

Multumesc dle Schuster.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Concediu placut Marian.  pa-pa  La dotari, daca mai pui si un rezervor suplimentar de 100 litri si daca adaogi si apa, la unele iesiri off, in mod sigur ai  avea o problema mare cu MMA-ul si cu toate consecintele ce decurg din asta. (vezi topicul cu rezervor suplimentar).  j;  hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Marian, pentru toata lumea sunt Gabi!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.