Eugen David

Test baterii!

6 postări în acest subiect de discuţie despre Test baterii!

Test baterii!

Eugen David

isor

Cum spuneam, am 2 baterii, partea proasta cu nu sunt de aceiasi capacitate. tamp

Asadar de 120 Ah, respectiv de 105Ah.

Doresc a le monta in paralel pentru o mai mare autonomie in off camping, implicit pentrua folosii un frigider cu compresor la 220v destul de "micut", 50l si 50w, implicit un invertor sinusoida pura pentru a asigura functionarea lui.

Dar cum nu prea este indicat, sa functionezi in paralel cu 2 baterii de capacitati diferite, am vrut sa vad "ce poate" fiecare din baterii!

Asa ca le-am incarcat pe ambele "full", am pus cate un voltmetru pe fiecare si cate un bec de far, H7 de  55w.

De ce 55w? Poi sa presupunem caci cam atat este consumul la rulota, desii este putin cam mare.

- tv 12v ..........................................26w

-receiver..........................................24w  (scrie-n cartea lui, Pmax consumata, nu stiu daca intra si consumul LNB-ului?)

- radio cass ......................................15w  (dar cand merge tv-ul nu merge si cass-ul).

-benzi + becuri led 12v.......................15...20w (discutabil, esti in cort, nu tii aprinsa lumina inauntrul rulote, poate doar un bec de veghe de 1w).

-pompe de apa...................................10w (nu le socotesc fiindca merg ocazional).

-vent , ventilatoare, incarcatoare etc .....20w (tot ocazional sunt folosite).

Deci o medie aproximativa de 55w, dar poate fi si mai mare dar si mai mica fara "mass media"!

Nu am socotit nici consumul invertorului, implicit frigider, fiindca nu am decat inveror cu sinus pur de 150w, si cu sinus modificat de 500w, ne merge "frigii" cu nici unul din ele.

Cand voi cumpara unul cu sinus pur de cel putin 500w, voi testa. Apropo multumesc colegului Cantemir pentru link-ul referitor la invertoare sinus pur!

Masuratorile:

Bateria      120 Ah                                                                    105 Ah

ora 20          12, 7v  fara sarcina  12, 5v cu sarcina                      12, 6v fara sarcina, 12, 3 v

      21          12, 5v                                                                    12, 2v

      22          12, 5v                                                                    12, 1v

      23, 10    12, 5v                                                                      12, 0v

      24          12, 4v                                                                      12, 0v

      01          12, 3v                                                                    11, 9v

      01, 05      12, 5v fara sarcina                                                  12, 2v fara sarcina

Aici am oprit, considerand caci cam 5 ore se foloseste seara "energia electrica" la rulota, urmand sa reiau dimineata. Binenteles fara sa mai incarc, bateriile ramanand in repaus, doar cu voltmetrele.

Poze cu bateriile la inceput si sfarit de probe, pe parcursul celor 5 ore.

Revin cu masuratorile, deseara!

:-)

Inchid subiectul, pana ce-l termin! ptg

post-219-14355622347276_thumb.jpg

post-219-14355622348157_thumb.jpg

post-219-14355622348943_thumb.jpg

post-219-1435562234966_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eugen David

hi

Contiunui:

 

  Bateria                            120Ah                                              105Ah

...

ora o8, oo  fara sarcina        12, 6v                                                12, 4v

                cu sarcina          12, 4v                                                12, 1v   

    o9, oo                            12, 3v                                                11, 9v

    1o, oo                            12, 3v                                                11, 7v

     

                                  Pauza                                                    Pauza

    16, oo                            12, 4v                                                11, 9v

    17, oo                            12, 3v                                                11, 7v

    18, 1o                            12, 1v                                                11, 6v

    19, oo                            12, 1v                                                11, 5v

    2o, oo                            12, 1v                                                11, 1v

    22, 25                            12, v                                                1o, 5v, aici am oprit, intrase-n

      1, 30                            11, 8v                                                          zona critica dupa 13, 25 ore.

                                    Pauza

      7, oo                              11, 9v

      9, 4o                              11, 6v

      11, oo                            11, 5v, am oprit si pe asta dupa 20, 30 ore

                                            fiind relativ noua, nu voiam s-o solicit mai mult!

Acum cea de 120Ah, socotind cam 4, 5...5 Ah consumati/h X 2o, 30 ore se cam apropia de "epuizare" adeca in jur de 100Ah!

Si efectiv avand "sub un an de viata" n-am mai fortat-o!

Cea de 105 Ah cam 80 Ah consumati.

Pacat ca n-am avut un cleste voltampermetric (Dittz), sa masor exact curentul consumat instant de un bec de 55w, dar am sa fac rost sa vad cel putin pentru satisfactia personala!

:-)

Imagini cu becurile de 55w, nu sunt din lantul masuratorilor, desii le am pe toate pozate cursiv, dupa cum sunt si scrise!

                                                       

post-219-14355622350282_thumb.jpg

post-219-14355622351365_thumb.jpg

post-219-14355622352279_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cantemir

Felicitări pentru răbdare si meticulozitate! Cum pe mine nu ma caracterizează niciuna, va răspund in grabă:

Se pot lega in paralel baterii de orice capacitate, cu o singura condiție: sa fie de același tip.

E clar ca cea de 105Ah e un pic mai obosita. Daca sunt cu electrolit lichid, se poate constata o oarecare diferență de densitate.

Părerea mea: legați-le in paralel fara nici o grija (după ce au fost încărcate individual la maximum).

După câteva cicluri încărcare-descarcare, sistemul se va echilibra singur. Cred ca este evident: capacitatea totala nu va fi 225Ah! hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

:-)

Cantemir!

Am o schema pentru legarea in paralel a bateriilor, folosind pe acolo intre ele si 2 diode sau una "schoty", implicit sig de protectie intre ele pentru situatii "rare", scurtcircuit etc...

Totul sa am timp sa scriu pe aici! Astazi a plouat si n-am cam facut nimic, acum a iesit soarele! /ll

Chiar acum am vorbit cu fostii colegi de la ENEL sa-mi aduca un cleste Ditz sa masor eXact si curentul consumat instant. Sa nimerit sa aiba si drum in zona!

Numai bine ca am sa verific/reglez si ampermetrul meu de pe panou, (ale lor sunt verificate metrologic la 2 ani). Mi separe destul de mic, curentul consumat de frigider la 12v, doar 5, 5 Ah. Conform "socotelilor" ar trebuii sa fie mai mare!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

isor

Le-am descarcat eu bateriile destul de greu, dar tot greu/incet se reincarca! tamp

Nu "baga" redresoarele mele dacat aprox 5 Ah fiecare.

Poate va fi soare maine si se rezolva problema!

superok

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

isor

Confirm inca o data; greu se incarca bateriile atunci cand sunt descarcate catre "limita de gratie"!

Deci in timp direct proportional cu descarcarea, cam aceleasi valori ale curentului/ora, am folosit in ambele cazuri/baterie!

nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.