Cornelsavu

Detalii eliminare EGR

9 postări în acest subiect de discuţie despre Detalii eliminare EGR

Detalii eliminare EGR

Cornelsavu

Catalin, de ce nu ne explici si noua asa ca pentru nepriceputi, de ce este EGR un mare kkt si cum nenoroceste motorul?

Ca sa stiu si eu si altii, de ce nu ne-a nenorocit motoare de cel putin 200000 km, inclusiv dci (e adevarat nu 1, 5 ci 1, 9).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nic

PROBLEME CU FILTRUL DE PARTICULE SI REMEDII PROPUSE

Prezenta filtrului de particule in lista de echipamente ale masinii conduce la doua mari inconveniente:

Intrucat DPF-ul reprezinta un filtru suplimentar, asa cum am amintit in prezentarea modului de functionare a acestuia, prezenta acestuia pe traseul de evacuare al masinii Dvs implica o scadere semnificativa a puterii de evacuare a gazelor arse, implicit a performantelor motorului.

Tinand cont de calitatea slaba a combustibililor din tara noastra, precum si de modalitatea de exploatare predominant urbana in foarte multe din cazuri, ocazional pot aparea probleme serioase in ceea ce priveste succesul operatiunilor periodice de regenerare.

In cazul in care din diferite motive procesul de regenerare al filtrului de particule nu are loc cu succes, intervine fenomenul de colmatare a acestuia. Colmatarea filtrului de particule atrage dupa sine activarea unei etape de functionare a motorului intr-un mod degradat, fapt usor sesizabil prin aprinderea martorilor specifici pe panoul de bord al masinii, insotit in majoritatea situatiilor de lipsa de putere. Remedierea acestui neajuns nu reprezinta o operatiune simpla, de cele mai multe ori fiind necesara regenerarea fortata a filtrului, care poate sau nu sa aiba loc cu succes in functie de gradul de imbatranire a filtrului sau de intervalul de exploatare a acestuia in stare colmatata.

Martor DPF

In experienta de pana acum, am intalnit doua categorii in care putem incadra problemele privitoare la filtrele de particule:

Masini diesel care au probleme cu filtrul de particule in sensul neconformitatii functionarii acestuia ( regenerare imposibila - filtru colmatat, lipsa de putere, turatie limitata la o anume valoare, martor motor aprins in bord, consum de combustibil marit, etc)

Masini diesel la care filtrul de particule reprezinta un impediment in cresterea performantelor dinamice.

Solutiile propuse de catre reparatorii din domeniu sunt:

Regenerarea statica (acolo unde este posibil) sau dinamica

Avantaje: cost redus (procesul de regenerare este pilotat pentru desfasurare statica sau autorizat pentru desfasurare dinamica prin intermediul unui instrument de diagnoza conectat la autoturismul Dvs)

Dezavantaje: eficienta redusa in timp in absenta eliminarii cauzelor ce au dus la colmatarea filtrului de particule � de multe ori simpla imbatranire a filtrului atrage cu sine colmatarea acestuia.

Inlocuirea DPF-ului cu altul nou de origine

Dezavantaje: costul destul de ridicat (2500-7000 lei), timp de livrare mare. DPF-ul la majoritatea reprezentantelor auto nu face obiectul garantiei pe masinile noi, considerandu-se piesa consumabila. (cel putin in Romania)

Curatare DPF cu agenti chimici

Avantaje: cost redus

Dezavantaje: termen redus de eficienta

Tinand cont ca simpla spargere sau eliminare fizica a filtrului de particule nu rezolva in nici un fel problemele de mai sus, intrucat sistemele de gestiune a injectiei, responsabile de asemenea si de activitatea DPF-ului, detecteaza in baza semnalelor primite de la senzorii aferenti o neconformitate, rezultatul fiind trecerea in mod de functionare degradata (lipsa de putere, martori aprinsi in bord, limitare turatie, etc), cea mai buna este eliminarea cu resoftare:

Resoftare pentru anularea strategiei DPF din softul calculatorului motor (urmata de eliminarea fizica a filtrului de particule ).

Avantaje:

cost relativ redus in comparatie cu varianta ce presupune inlocuirea DPF-ului

performante marite

eliminarea oricaror probleme viitoare legate de DPF

eliminarea strategiei DPF din softul calculatorului motor atrage dupa sine si diminuarea consumului de combustibil, intrucat etapele necesare regenerarii DPF-ului, in care are loc injectarea suplimentara de combustibil (postcombustie) sunt de asemenea anulate

tot prin eliminarea postcombustiei dispare si fenomenul de contaminare a uleiului motor cu motorina nearsa, ceea ce duce in timp la uzuri premature la nivel de componente interne ale motorului

Dezavantaje:nu exista (emisiile poluante masurabile raman in gama data de producator datorita faptului ca acestea sunt rezultatul activitatii catalizatorului de pe masina, care ramane in componenta sistemului de evacuare ).

Practic masina se va comporta la fel ca un autoturism care nu a fost echipat din fabrica cu filtru de particule.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Achim

O explicatie bine structurata, dar n-am inteles in final. Daca eliminarea filtrului de particule nu schimba semnificativ emisiile de noxe, atunci pentru ce a fost inventat? In concluzie, au montat un sistem scump pentru rezultate minime? Nu mi se pare prea nemteste...

Anul trecut am curatat FDP-ul in mod natural la dieselul meu. E adevarat ca majoritatea anului merg in oras, subturat, asa ca mi s-a aprins in bord indicatorul malefic.

In schimb, in vara, cand i-am facut cunostinta cu rulota si am grabit-o pana in Grecia, a scapat complet de "mucozitati".

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian S.

Mai bine va accelerati masinile si lasati filtru si EGR-ul in pace ca nu participati nicicare la liniute.Indicat este sa fie si ele curatate din cand in cand. Schimbati vitezele si accelerati ''economic''in ideea ca va sta acul drept mai mult timp...gresit!! Circuland subturat, schimband vitezele sub 2mii rot/min nu faceti altceva decat sa infundati EGR-ul, DPF-ul(care are) si de ce nu turbina ... apoi unii se gandesc sa le scoata ca sa poata ''respira'' si motorul...

Noutatea va fi ca incep sa dispara vechile obiceiuri ale statiilor ITP care tot mai mult sunt monitorizate de RAR.

Si apoi daca nu ne  ies gazele ce facem? Dam jantele late jos provizoriu?

hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Personal nu am avut probleme cu el, e adevarat ca nici masina nu are decat 56.000 km. O singura data ( acum 4-5 ani ) s-a aprins martorul de atentionare dar am avut bafta sa o faca fix cand plecam la mare, asa ca a prins o curatare adevarata. De atunci nu s-a mai aprins niciodata si nu merg numai pe autostrada. Celor carora li se aprinde des atentionarea de filtru ori conduc subturat ori au deficiente in sistemul de declansare a autocuratarii, de exemplu nu functioneaza senzorul de presiune diferentiata, la cei care au rezervor de uree uita sa mai puna lichid acolo. Atentie la cei care au motoare facute de Citroen / Peugeot, nu este suficient sa ii pui uree in rezervor, trebuie sa ii mai si "spui" calculatorului ca i-ai pus, nu are un senzor de nivel. Pentru ca altfel el crede ca a ramas fara si nu mai injecteaza uree in postcombustie si regenerarea este oprita.  Asa ca dupa completare treceti pe la un tester capabil sa faca aceasta setare - nu toate testerele pot.

Deasemenea, recunosc, DPF-ul este un factor consumator de cai si de marire a consumului. Dar acum ce sa fac?! Sa imi iau masina din 1975 toamna ca sa nu aiba EGR, DPF, volanta cu masa dubla, injectie directa sau eu stiu ca piese sunt mai sensibiloase?!  nyo Toate tehnologiile astea au pe langa dezavantaje si avantaje, directe sau indirecte.

Vreau sa intaresc ceea ce a spus Cristian S. - din 2016 / 2017 va fi obligatorie supravegerea si inregistrarea video a tuturor inspectiior ITP. Stiu ca traim in Romania si totul ( poate ) are o "rezolvare" sau o posibilitate de ocolire a normelor dar va fi din ce in ce mai greu sa nu te conformezi. Iar daca in acte scrie ca are DPF iar noxele sunt la nivel de Euro 4 sau poate chiar Euro 3 ce faci? Zic si eu, nu sunt din zona ...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nic

Filtrul de particule este.....ceea ce spune: elimina funingine.Nimeni nu o masoara.

 

Catalizatorul e alta poveste, elimina oxizii de Azot care sunt masurati de RAR.

 

Dieselul are avantajul consumului, cel putin teoretic. 
Insa n-a fost gandit sa fie motor de masina, mos Diesel nu pentru asta l-a facut.
E un motor foarte bun daca e folosit in regim constant... generare de curent, il tii la 1500 ture si-l legi la un generator cu 4 poli care da curent la 50 hertzi, e imbatabil. Sau il pui pe un vapor, si 99% din timp merge la turatie constanta, si daca se poate foarte joasa, de genul a 100rpm. Motoarele diesel navale de acum 40 ani au randamente la care motoarele auto actuale nici nu viseaza ; am vazut un vapor vechi ce avea un motor rusesc foarte vechi furat dupa MAN din '70 care consuma 90g/kwh, la 120rpm, iar in auto inca nu s-a scazut sub 150g/kwh in cele mai bune cazuri . Motorul asta avea randamentul incredibil in special din cauza turatiei foarte mici care duce la frecari reduse.

Dezavantajul acestei solutii este insa un motor cu greutate si dimensiuni enorme pentru a putea produce putere suficienta la asemenea turatii.

 

Pentru a putea modifica in cunostinta de cauza ceva , mai intai studiezi SERIOS functionarea ceva-ului.

 

Fara pregatire tehnica serioasa.....umpli rezervorul si buzunarele statului (largi) fie ca iti place fie ca nu.

 

Singura forma de aparare impotriva manipularii este cunoasterea.

 

AdBlue - Sistemul de tratare a emisiilor de NOx (SCR).pdf

 

Modificat de Nic

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nic

Fara discutie masinile trebuie lasate asa cum sunt proiectate.

Daca stii ce faci ( sau daca esti inginer auto la Pitesti ) o faci.

Pe masina ta. Ca stii ce faci. Si cum.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Dezavantaje va zic eu, curge fumul negru dupa voi de ii imputiti pe cei din spatele vostru. Filtru de particule arde funinginea, asta e rolul lui sa elimine particulele in suspensie din gazele de esapament. Daca mai anulezi si EGR-ul atunci fumegi si mai rau ca se elimina toate gazele si funinginile inclusiv cele care trebuiau sa se intoarca in admisie pt reardere. Am intalnit un X6 cu ambele anulate cand o calca nu mai vedeai nimic in spatele lui, dar fugea masina "fortza" cum zic cocalarii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.