Cristi A

Axe rulote - fara frana sau cu frana

11 postări în acest subiect de discuţie despre Axe rulote - fara frana sau cu frana

Axe rulote - fara frana sau cu frana

Cristi A

Ma puteti intreba aici despre axe  si problemele lor .

In anumite limite va raspund si va ajut. 

Ca discutie finala daca  aveti o problema cu axele  vi le pot procura sau repara( unde se poate) . 

Detin manuale de reparatie , doar ca nu le voi publica integral, doar  partial dupa nevoile fiecaruia , in limitele bunului simt si fara a incalca  anumite reguli ale mele.

De exemplu nu voi recomanda unui novice sa isi repare singur franele unei remorci, mi se pare sinucidere asistata.
Pentru discutii complexe , va rog sa tineti seama ca am activitate comerciala.

Putina reclama:
Cred ca sunt printre putinii care pot furniza axe pe comanda , dupa dimensiunile comandate de Dvs  , si si mai putinii care furnizam axe fara suspensie ( pentru axele cu suspensie pe arc) . Axele se executa in Germania de firma Knott. Pentru remorci intre 550 kg si  3500 kg, sau mai mari daca e cazul.  Pot furniza si axe  de inlocuire pentru Al-Ko , BPW sau alte modele ( inclusiv poloneze) . Oferta e valabila si pentru piese de cuplare  sau alte piese mari. Nu pentru consumabile si  piese mici .

Termen de livrare 10 zile . despre pret pe privat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cristi A

Da, la 80 % dintre axe .
Prieteneste , daca axa este fabricata inainte de '94 recomand schimbarea axei.  La presare de obicei se distrug pentru ca materialul este imbatranit si/sau ruginit. La axele mici clar e mai bine sa fie inlocuite total. Pretul lor e de la 200 % reparatia si avantajele sunt mult mai mari. Ce e nou e nou.  Si reparatia o fac in Romania , cele noi sunt facute in Germania si vin cu posta.
Pretul este in functie de  tipul axei si greutatea remorcii ( de fapt a axei) - minim 300 ron, maxim 650 ron .  Sunt mai multe modele constructive.
Pot trimite si toroane de cauciuc, insa reparatia e complexa si e valabil mai mult la osiile de pana la 750 kg.  La osiile mai mari sunt necesare operatii mai calificate, fortele implicate sunt mai mari .

De asemenea , desi nu e cazul, furnizez osii speciale , fie pe torsiune metalica ,   fie fara suspensie, pentru axe  cu suspensii  cu arc lamelar.  Cred ca sunt singurul care mai poate face osii noi  tip vechi.  De asemenea axe "rupte " , axe trambe ( profile speciale) etc.

Cele noi le livram cu garantie 1 an  si certificate conformitate.
Revenim
Garantia  la reparatii este in principiu 6 luni, dar se poate sa nu acorda garantie . Depinde de corpul axei, care ( sic !!!!) numai dupa ce i-l vad si desfac  spun . Problema e in interior.
Pot repara ( prin schimbare) si fuzete . Acestea sunt necesare cand sare roata din rulment si se  polizeaza de asfalt.

Nu repar axe poloneze si turcesti. 
La AL-Ko e o discutie , unele da, unele nu.
La Knott - toata gama se repara , idem BPW sau SAF. ( astea oricum sunt asa de rare !)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi A

Un mic calcul .

La rulotele mici cu 1 axa de pana la 750 kg, axa costa aprox 750 ron.

Reparatia la 1 axa este 300 ron ( 100 ron piese si  100 ron pe fiecare parte manopera). Nu acord garantie la schimbarea  a doar o parte, desi accept schimbare a unei singure parti,   deci cu  reparatia cu garantie 300.

Transport  La oradea 90 ron, transport de la Oradea 90 ron ,   prin curier .La sfarsit o axa reparata.

deci , merita  diferenta 200 ron?

Foarte adevarat ca e vorba de 1 axa standard, o axa la comanda e nitel mai scumpa ( dimensiuni atipice sau de viteza), iar la rulote se intampla des sa fie atipice pentru ca producatorii de rulote  au cerinte speciale , in special legate de stabilitate ..

Pentru axele cu frana de  la 1300 kg altfel stau lucrurile. Axele sunt in jur la 1500 ron noi, deci merita reparatia in mod clar. Doar daca nu  are nevoie  de mai multe , in afara de toroane. Daca si franele sunt varza sau  fuzetele au joc sub rulmenti, altfel stau treburile.

Sunt reparatii mari si costisitoare, dar sa speram ca nu e cazul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi A

Uite un exemplu de axa care nu se mai repara, desi doar toroanele sunt varza.
Dupa curatare apar gauri, uzuri interioare, etc. pentru ca pe langa toroane intra apa si rugineste. La 10 ani si utilizare discontinua continua , ghici ce se intampla?  Vara intra apa , iar in timpul iernii cand remorca e pe parcare  rugineste.

post-862-14355620657977_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi A

Din fericire exista tehnologie de reparare. , si nici macar nu sunt singurul care repara in Romania  superok.  la o axa de 1300 kg costa aprox 450 ron.

Trebuie presa speciala cu gheare  si sudura in presa . Si evident piese de schimb. Nu merge cu tuburi sau alte inventii.

Dar din experienta va spun ca atunci cand pica toroanele  mai sunt probleme pe acolo, rar sa vrea cineva sa schimbe preventiv, schimba  doar cand cad.  Mai ales la rulote , care nu au kilometri. Dar timpul mananca la fel ( daca nu chiar mai tare) fierul.

Calculul economic nu i-l pot face pentru o rulota de 2000 eur. La asa bani e cam veche si evident nu merita reparatia. Dar mai sunt destui cu rulote dupa 2001 , care au dat in capete de pod sau canale  si au rupt axele,   reparatiile  la asta se refera.  La ceva care merita 650 ron ( valoarea maxima a unei reparatii) . La una veche nu merita , acolo te descurci sau esti atent si nu faci drumuri lungi.

Nu vreau sa fac multa polemica pe tema asta din 2 motive:

1.) multa lume care citeste topicul o sa creada ca orice se repara.

2.) mie nu-mi merita, dar o fac ca o completare de servicii.  Si daca manopera la 6 -7 ore e mult 2-300 ron, atunci nu are rost sa mai discutam.

Iar ca idee principala platesc transport la 8 bucati de cauciuc 18 eur , si le vand cu 120 ron ,   si vin in 3 zile din Germania. Pot sa le livrez ( am spus) si daca va chinuiti putin , o puteti repara singuri.

In schimb preturile la axe nu sunt chiar atat mari ( zic eu) : intre 150 eur si 400 cea mai scumpa  de 1, 7 to. 

Ganditi-va ca taxa RAR la omologare a unei remorci este de  900 ron. Deci aduci alta sau ce repari ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

E de tinut minte.

Cat timp dureaza schimbarea toroanelor la o rulota  si cat timp dureaza schimbarea axei ?

Cu totul, inclusiv montarea sistemului de franare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi A

Axele vin de obicei complete , pana la cabluri.

Deci ai de demontat rotile, 4 surube si de desfacut cablurile.

Maxim 1 ora de lucru.

Reparatia dureaza  cam 4 ore, daca nu se desface ceva se prelungeste putin.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Titulescu

De acord. Pana la urma tu stii ce munca ai depus si care-i calitatea produselor.

Vanzatorul stabileste pretul!

_______________________

Marius

confectii metalice

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

@cristi A Cristi poti sa-mi dai numarul tau de telefon sa discutam in privat ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
DORU Dr
On 09.02.2015 at 18:50, vizitator a scris:

Uite , incep eu primul cu o intrebare care ma framanta mai de mult : poti schimba acele bucsi de cauciuc ( sau torosuri, sau cum s-or numi ) care sunt la interiorul axei rulotei ?

Merci !  :-)

Buna ziua.  La unele modele de punti pot inlocui eu toroanele si chiar profilul puntii. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.
16 minute în urmă, DORU dr a scris:

Buna ziua.  La unele modele de punti pot inlocui eu toroanele si chiar profilul puntii. 

Pana sa inlocuiesti toroanele, incearca si saluta-ne in sectiunea Prezentare membru sa te si cunoastem.

:-)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.