Vizitator Popboota

Omologare RAR Airstream

5 postări în acest subiect de discuţie despre Omologare RAR Airstream

Omologare RAR Airstream

Vizitator Popboota

Buna seara,

Incep cu urarile de rigoare ale unor sarbatori fericite pentru toata lumea, in al doilea rand as dori sa aflu de la aceasta comunitate niste pareri in ceea ce priveste un proiect pe care vreau sa -l demarez.

Am lucrat in USA, la restaurari rulote in special airstream-uri si rulote spartan, si am skill-urile necesare sa-mi construiesc propriul airstream/ propria rulota.  Singura problema este ca nu stiu cum voi putea omologa aceasta rulota la rar, si care ar fi demersurile procedurale pentru a o inregistra la nivel legal.

Astept un feedback din partea dvs, si pareri in ceea e priveste acest proiect! Multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Viorel C.

Salut si sarbatori fericite!

In primul rand te rog sa citesti Regulile forumului in care se cere ca prima postare este aceea in care sa-ti faci o prezentare (mai ales ca ai ce sa scrii referitor la USA) si te rog ca nickname-ul sa fie unul romanesc.

Multumesc!

 

Referitor la topic, sfatul meu este sa faci un drum la o reprezentanta RAR si sa afli direct de la "sursa" raspunsuri la proiectul tau.

Toate modificarile dorite, trebuiesc executate de o firma autorizata si agreata de RAR.

Iata o adresa oficiala a celor care executa astfel de lucrari Ateliere care efectueaza modificari constructive

Mult succes!

 

P.S. mai este un coleg care are un proiect in lucru aici in forum intitulat Proiect Camper, nu este ceea ce doresti tu sa faci, dar poate colaborati prin idei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Rulotele Airstream au o forma mult diferita de cele cu care suntem obisnuiti in Europa, nu cred ca e o idee buna sa iei un sasiu si sa ti-o construiesti singur. Din doi in doi ani trebuie sa treci pe la ITP, iar unii chiar stiu sa citeasca o CIV, in afara faptului ca in sistemul informatic sunt imaginile (auto)vehicului din momentul omologarii. S-ar putea ca intr-o buna zi, multi dintre noi sa avem surprize la ITP.

Din pacate nu vei putea realiza acest proiect in regie proprie. RAR nu va omologa niciodata o structura de rezistenta realizata artizanal.

Ca sa te convingi, adreseaza-te in scris la sediul RAR sau oricare din reprezentante. iti recomand sa citesti inainte RNTR pentru a sti exact ce sa intrebi.

Orice modificare a structurii de rezistenta este interzisa, ma indoiesc ca ti-ar permite realizarea ei in regie proprie. Chiar daca vii cu un proiect cu calcule de rezistenta, lucrarea trebuie efectuata de un atelier certificat RAR pentru astfel de lucrari (constructii structuri).

Daca esti intradevar pasionat de acest proiect, iti pot da cateva sfaturi pentru a-ti usura eforturile.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi A

Desi tardiv, vreau sa va ofer si eu o solutie :

Se poate executa un sasiu 'tailor made ''  omologat. Atentie , nu chiar oricum.

Se poate carosa superior dupa bunul plac al fiecaruia , in cazul nostru cu o caroserie tip  Airstream aluminiu.

Se revine la producator  sasiu pentru omologare

Se omologheaza artizanal ( atentie, cost RAR aprox 2000 ron) si ulterior se imatriculeaza

Se doteaza interior  dupa plac fara a depasii  anumiti parametri impusi ( care se discuta inainte).

Ca si un bun capitalist ce sunt , va anunt ca execut sasie de remorci , )(|

Discutia e mai lunga  si nu vreau sa fie o reclama, dar se poate. La finis  detinatorul are carte de identitate cu anul fabricatiei. ( 2015 - 20..... ) Nu toata lumea  poate . Mai exista  si alte cerinte ( gen proiect, acte, conformitate, indepliniri de norrme RTNR ) dar  e posibil.  nu e ieftin.  :* e pentru cine vrea  ceva facut de mana lui.  Si nu e vorba doar de sasiu  ci  si de ce va fi montat ulterior, trebuie sa stii exact ce vrei, cum montezi, cum executi, cum stabilizezi,   ce greutate o sa aiba.

Dar esenta e ca se poate .

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin S

Deci, în cazul în care achiziționez un furgon, îl pot adapta cum vreau la interior, atâta timp cât nu umblu la structura. Zic bine ? În schimb, dacă achiziționez o platforma auto sau un schelet pe același principiu, omologat si inscris, pot construi o structura pe acesta, cât timp respect lungime, lățime si greutatea totală admisă ? Mulțumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.