Vizitator

Probleme la Sasiu si Sistem Franare

39 postări în acest subiect de discuţie despre Probleme la Sasiu si Sistem Franare

Probleme la Sasiu si Sistem Franare

Vizitator

Aici vom incerca sa discutam despre problemele aparute la sasiul rulotei/autorulotei , asta insemnand tot ceea ce este legat de cupla de remorcare , sasiu , punte , sistem de franare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator

Mai toate cuplele anti-balans au si niste tacheti de strangere , pe langa mecanismul mecanic de cuplare.
Acesti tacheti au rolul de a fixa mai bine cupla pe sfera carligului de remorcare.

Pe capatul unde intra in contact cu sfera au niste pastile de ferodou , care in timp se uzeaza.

Cei din poza sunt specifici cuplelor model SSK , cu mentiunea ca tachetii de la SSK1 sunt diferiti de cei de SSK2 la lungime si sistem de prindere , doar diametrul exterior fiind acelasi.

2q3n5mq.jpg

2heg3gn.jpg

2ronshw.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Am avut ocazia sa vad cum unii au sudat bucati de  metal pe sasiu in ideea de a-l intari , sau pentru a  fixa diverse elemente/accesorii.

Pentru cei care nu stiu , acest fel de interventie nu este tocmai ortodoxa.

Sasiurile sunt facute dintr-un otel de calitate superioara cu proprietati deosebite de elasticitate ; acest tip de otel NU SE SUDEAZA ORICUM  ci doar in conditii deosebite si cu o incalzire prealabila a zonei in care se face sudura.

Sudurile "la rece" nu fac altceva decat sa creeze tensiuni suplimentare in structura si sa duca la aparitia unor fisuri , fisuri care pot fi cauza unor accidente deloc placute in exploatare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

In general toate rulotele au sistem de franare inertial , mecanic.

Sunt totusi cateva care au sistem de franare inetrial hidraulic , adica cu o pompa de frana.

Niciunul dintre aceste sisteme nu este foarte complicat , dar ca de obicei pot aparea probleme.

Una dintre probleme este aceea ca din ignoranta sau nestiinta multi nu verifica starea sabotilor de frana si merg cu ei uzati pana se sparg sau pana se deterioreaza tamburii de frana.

Riscurile sunt urmatoarele :

- la spargerea sabotilor se poate bloca roata in mers , ceea ce la o viteza de aprox 70 km/h insemna sa franeze brusc o singura roata ..........hmmm, cam nasol,

- la spargerea tamburului , nu o sa mai franeze deloc roata respectiva , cateva bucati de metal pot ajunge in cel mai fericit caz in  parbrizul celorlalti iar la franare va fi mereu un soc destul de serios in carlig , cam ca un sut in fund numai ca de data asta nu o sa insemne nici pe departe un pas inainte.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

O alta problema ce poate aparea este legata de bucsa de la culisa protapului.

Din cauza ca tija cuplei culiseaza prin acesta in timpul mersului , si pentru ca este supusa si dezaxarii cand rulota trece peste denivelari aceasta se poate uza la interior , uzura fiind neuniforma ( se ovalizeaza).

Ca urmare a acestui fapt incep sa apara zgomote la trecerea peste denivelari si socuri in mecanismul de cuplare.

Aparitia acestei uzuri se poate verifica foarte simplu : cand rulota este decuplata se misca sus-jos de cupla de remorcare , cu ambele maini destul de energic.

Daca nu se simte un joc semnificativ dar la trecerea peste denivalari se aud totusi zgomote si se simt socuri atunci trebuiesc verificate pastilele de la cupla antibalans ; la cuplele simple , clasice, trebuie verificata pastila mecanismului de zavorare/cuplare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Majoritatea rulotelor au puse niste gresoare la culisa de la mecanismul de cuplare (de pe protap).

La unele modele de punti (cele cu brate independente), deasemenea sunt puse niste gresoare, cate unul sau cate doua spre fiecare roata.

Daca cele de la culisa sunt usor de observat pentru ca sunt puse deasupra protapului, cele de la punte sunt vizibile doar daca puneti rulota pe un canal de atelier sau daca va bagati sub ea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Victor.S

Eu am cupla SSK 2 si mi s-au tocit tacheții... fapt pt care i-am dat jos, i-am dus la strungar, i-a curățat pana a ajuns la metal...

Am tăiat ferodou, l-am lipit, l-am tras la fata si gata merge brici...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanutz

Salutare,

am cumparat o rulota (Bailey 540, greutate 1500 Kg) de la un prieten si am o problema si anume la franarile mai bruste ( si viteze mai mari) simt o lovitura in carligul masinii ( Passat Break diesel) 

la 30-40 la ora ... daca franez usor ... nu se simte nimic, dar daca pun o frana mai hotarata simt clar un "sut" puternic in carlig 

 

ca ar putea fi problema ? 

 

P.S. - la prietenul meu pe masina mai inalta (SUV), nu apare acest soc, sut ... :( 

Modificat de Stefanutz

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Stefanutz cred ca este amortizorul de pe protap, dă-l jos mergi cu el și ia unu același dimensiune.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan C.

    Salut. Amortizorul de pe protap este dus. La colegul cu SUV nu apare aceasta problema simtitor, deoarece rulota nu este aliniata in unghiul corect de rulare, raportat la auto tragator. Nu inseamna ca problema nu exista.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanutz

deci sa inteleg ca la presiune mare ( = frana brusca) acel amortizor scapa aerul din interior si nu mai amortizeaza ?

Modificat de Stefanutz

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan C.

@Stefanutz Pe intelesul tau, da. Tehnic este telescop care il ai si pe masina. Nu-i fain sa conduci o masina cu telescoapele varza...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanutz

ma gandesc ca poate trebuie facut un reglaj ceva ... ca are acea tija filetata ... nu neaparat de schimbat acel amortizor 

este plauzibil ? 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Stefanutz, nu este plauzibil :) Practic rulota vine peste tine la frânare pentru ca amortizorul nu mai amortizează :default_big_grin:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Doru Negru

@Stefanutz - greseaza cu un decalemit culisa protapului , daca in continuare face la fel trebui inlocuit amortizorul din protap , nu exista nici un reglaj acolo .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanutz

este prima oara cand au de aceste tecalemit .... cred ca imi este mai simplu sa inlocuiesc amortizorul protapului 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanutz
15 minute în urmă, Stefanutz a scris:

este prima oara cand aud de acest tecalemit, nici nu inteleg cum se foloseste ....

cred ca imi este mai simplu sa inlocuiesc amortizorul protapului, totusi rulota este din 2014 ... are 7 ani ... 

Cupla este AL-KO, amortizorul o fi de la acelasi producator ? 

 

 

Modificat de Stefanutz

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adiciordas

Subscriu la ce au zis colegii @Ursu Florinsi @Bogdan C. , trebuie schimbat amortizorul, iar la tija filetata pentru reglajul franelor nu umbla , ca poate o strangi prea tare si o sa ti se incalzeasca rotile.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan C.

Amortizorul a cedat deoarece a fost fortat cu SUV-l , neavand unghiul corect de tractare. De reglat, nu ai ce. Ne-ai cerut sfatul, l-ai primit. mai departe faci cum vrei... 

 

 

@Adiciordas cand iti spun 3 ca esti beat, te duci si te culci... :default_big_grin:

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Doru Negru

UIte asta este tecalemit .

 

Fettpresse - Überblick über die drei gängigsten Systeme - YouTube

 

INcearca intai gresarea , cand nu este gresat are aproape aceleasi simptme ,  

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanutz
La 3/23/2021 la 17:46, Stefanutz a scris:

 

Am incercat sa-l imping inapoi si se impinge foarte greu ... nu pare sa fie stricat 

tecalemitul se numeste vaselina care se baga in amortizor, sau procedeul in sine ? 

daca cumpar pompa deaia de tecalemit, ce anume trebuie sa mai cumpar ca sa gresez amortizorul ? 

ciudat rau de tot 

 

Modificat de Stefanutz

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanutz

sau poate am depasit MMA-ul rulotei ? 

am bagat in rulota 2 baterii x 40 kg in inca 2 panouri x 20 kg + cabluri groase si altele ... sigur am depasit cele 120 kg  permise 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Salut , cred ca cel mai safe ar fi sa te duci cu rulota la un service de remorci/rulote sa iti faca o constatare si sa remediezi problema.

Tecalemitul este o pompa manuala de gresat ( bagi cu ajutorul ei vaselina prin gresoare , ex. la cruci cardanice).

Poate te ajuta poza asta:

605cbf97cc610_Ak-KoChassisLubrication.jpg.08d84f6a64f4c90253dd2b116eaddcdd.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Scarlat Mihai

Salut Stefanut

trebuie schimbat amortizorul am avut aceeasi problema la rulota veche, le-am luat prin eliminare(poti cumpara o pompa manuala de gresat de la dedeman costa in jur de 139ron si cartusul cu vaselina cam 20-30ron in functie de brand si ce tip de vaselina vei folosi, oricum iti vor trebui sa iti faci singur mentenanta anuala)si la mine se impingea greu dar oricum e irelevant ce impingi tu cu mana,  fata de ce forta are rulota in franare la doar50km/h cand vin peste tine 1500kg plus bagajele aferente.Prima data am facut gresarea pana a dat pe afara, intradevar sutul nu mai era asa de pronuntat dar tot se simtea cel putin eu il simteam si stiam ca e acolo mai timid dar era, sigur nu ai bagat de seama dar daca faci o plecare mai brusca il simti si cand tragi nu numai cand franezi.Oricum amortizorul trebuie schimbat cred ca este cel din fabrica, nici eu nu am stiut sa il demontez prima oara dar am tot cautat pe net tipul de protap si am gasit un link unde explica un nene care nu aveai cum sa nu il intelegi.Desfaci iei seria si iti comanzi se gasesc pe multe site-uri .Iti recomand sa verifici ce spune producatorul ca si forta de actionare,  daca stii ca vei merge cu greutate mai mare decat este indicat mai tot timpul, ia cu o forta mai mare de amortizare.

Numai bine tuturor.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanutz

Multumesc Mihai asa am sa fac 

nu as mai cheltui 200 lei pe pompa + vasilina, cand un amortizor este 300 lei si probabil ca va tine alti 5, 6 ani 

O sa caut un film sa vad cum se poate inlocui acest amortizor, daca nu reusesc singur ma duc in service 

 

apropo cu ce gresant sa dau si eu pe suruburile calelor ? ulei sau vasilina ? 

 

Revin cu noutati cand voi avea. 

Modificat de Stefanutz

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.