Roland Stanciu

Dacia Dokker 1,5 dci

12 postări în acest subiect de discuţie despre Dacia Dokker 1,5 dci

Dacia Dokker 1,5 dci

Roland Stanciu

Pe aici vad ca se folosesc mașini care mai de care, pentru tractarea rulotei. Eu de cand am cumpărat rulota ( Weinsberg 450 fu în august 2022) folosesc o mașinuța mai modesta - o Dacia Dokker 1, 5 dci, versiunea de 90 cp. Prima data am tractat rulota de la Pitesti la Câmpulung Moldovenesc, în august când am cumparat rulota. Recunosc ca mi-a fost teama, mai ales când am văzut ca rulota e mai mare ca masina! Insa mașinuța s-a comportat ok, între 80-90 km/h cu rulota în spate a mers super. Apoi a urmat o tura la Jurilovca. Pe drum am mers pana la 110 km, dar exista o ușoară senzație de nesiguranță, asa ca am redus iar la 80-90 km/h. Mașinuța iar a mers fără probleme!

Recunosc ca pana in wekendul asta nu am avut curaj sa o bag pe o sosea montana. Ceva cu pante accentuate și viraje de 180 de grade. Mulți mi-au zis ca nu face fata. Dar weekend-ul asta am zis sa rup pisica in  doua. Si am plecat de la Câmpulung Moldovenesc la Borșa. Sunt câteva serpentine la ieșirea din Valea Putnei. Apoi spre Borșa iar mai sunt câteva. Spre uimirea mea, mașinuța a mers perfect. Urca cu 60 chiar 70 km/h. La coborâre ma așteptăm să îmi împingă masina, rulota având masa de 1000 kg goala și 1200 masa maxima. Nici asta nu s-a întâmplat.

În concluzie,   deși masinuța nu are decât 90 cp, nu are 4x4 se descurca onorabil cu rulota Weinsberg 450 fu. Eu unul sunt mulțumit de ea.

 

IMG-20220924-WA0000.jpg

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu-Betty

Salut Roland❗️🤝🏼

Sigur că se descurcă bine, însă ai o problema de legalitate trăgând o rulotă cu mma 1200 cu Dokker-ul care are masă proprie de 1189 de kg... asta pentru că legislația prevede că vehiculul trăgător trebuie să aibă masa proprie mai mare decât masa maximă autorizată a vehiculului tras, iar la tine e o diferență de 11 kg în minus pe mașină. 

Dacă bine țin minte... și sper să nu greșesc, când eu trăgeam rulota cu Logan-ul de 1, 4 MPI,  aveam pe aceeași treabă, o diferență de 50 de kg și de aceea am achiziționat Tucsonul.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bilti

ai trecut Gutinul? problema apare cand pornesti dintr-o panta.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciprian Mirescu

Salutare @Roland Stanciu ,

vreau să îti spun că si eu am tras cu un Renault Megan de 1.5dci (110CP) rulotă care are MMA-ul 1350kg. Pe acte Meganul putea să tragă 1500 kg deci cu MMA-ul rulotei era în grafic. Până la o viteză de max 100 km/h (când depăseam tir) era destul de acceptabil dar simteam oricum masina cum se chinuie să tragă rulota! 

Am făcut iesire în Croația, Grecia si alte câteva prin tară, dar alegeam cu grijă locațiile neavând tracțiune 4x4. 

Nu vreau să te speri absolut deloc dar cred că combinația aleasă pentru masina cu care tractezi este total gresită (MMA-ul rulotei raportat la ce poate să tragă Dokkerul)!

Nu doresc nimănui să aibe parte de intrare a rulotei în balans (o vedeam în oglinzi cum oscila într-o parte și în alta), chiar la o viteza de aprozimativ 80 km/h, din cauza unor denivelări de drum și a unei reacții gresite de a mea (de a pisca puțin frâna) din cauza oboseli. Am reusit ca prin minune să redresez ansamblu si să ajungem toți acasă cu bine. Desi vroiam să schimb Megan-ul de la început,   dar nu erau destule resurse finaciare,   am reusit totuși si am facut un mic upgrade la un Koleos. Diferența este una enormă (ținută drum, oboseală, etc)!

Fiecare are dreptul să facă ce vrea, ce poate, ce stie... dar măcar cunoască la ce riscuri se expune când tractează rulota! 

Îti doresc drumuri bune și cât mai mult iesiri linistite :salutare!:.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
în urmă cu 8 ore, Ovidiu-Betty a scris:

Salut Roland❗️🤝🏼

Sigur că se descurcă bine, însă ai o problema de legalitate trăgând o rulotă cu mma 1200 cu Dokker-ul care are masă proprie de 1189 de kg... asta pentru că legislația prevede că vehiculul trăgător trebuie să aibă masa proprie mai mare decât masa maximă autorizată a vehiculului tras, iar la tine e o diferență de 11 kg în minus pe mașină. 

Dacă bine țin minte... și sper să nu greșesc, când eu trăgeam rulota cu Logan-ul de 1, 4 MPI,  aveam pe aceeași treabă, o diferență de 50 de kg și de aceea am achiziționat Tucsonul.

Salut. În acte la Dokker scrie ca pot tracta maxim 1200 kg cu frâne. Deci unde e ilegalitatea? Din câte știu, chestia cu mma-ul remorcii mai mare decât masa proprie a masinii tragatoare a fost scos din legislație. Era în trecut, acum nu mai este.

Chiar am fost oprit de politie în drum spre Jurilovca, s-au uitat la acte și mi-au urat drum bun!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
în urmă cu 7 ore, Bilti a scris:

ai trecut Gutinul? problema apare cand pornesti dintr-o panta.

Gutinul? Unde vine asta?

Referitor la plecarea din panta, la ieșirea din parcare în strada principala e o panta destul de accentuata. Acolo trebuie sa opresc că sa acord prioritate. Pleacă lejer de pe loc, dacă doze cum trebuie ambreiajul și accelerația. Am avut oarece probleme la început, când dozam aiurea accelerația și scârțâia cauciucul (patina) pe asfalt la plecarea din panta. Dar acum m-am obișnuit nu mai am problema asta. Plec din panta fără sa patineze. Probabil pe zăpadă sau noroi o sa fie ceva probleme. Vom vedea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bilti

Gutinul e pe drumul de la Baia-Mare la Sighet.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
în urmă cu 7 ore, Ciprian Mirescu a scris:

Salutare @Roland Stanciu ,

vreau să îti spun că si eu am tras cu un Renault Megan de 1.5dci (110CP) rulotă care are MMA-ul 1350kg. Pe acte Meganul putea să tragă 1500 kg deci cu MMA-ul rulotei era în grafic. Până la o viteză de max 100 km/h (când depăseam tir) era destul de acceptabil dar simteam oricum masina cum se chinuie să tragă rulota! 

Am făcut iesire în Croația, Grecia si alte câteva prin tară, dar alegeam cu grijă locațiile neavând tracțiune 4x4. 

Nu vreau să te speri absolut deloc dar cred că combinația aleasă pentru masina cu care tractezi este total gresită (MMA-ul rulotei raportat la ce poate să tragă Dokkerul)!

Nu doresc nimănui să aibe parte de intrare a rulotei în balans (o vedeam în oglinzi cum oscila într-o parte și în alta), chiar la o viteza de aprozimativ 80 km/h, din cauza unor denivelări de drum și a unei reacții gresite de a mea (de a pisca puțin frâna) din cauza oboseli. Am reusit ca prin minune să redresez ansamblu si să ajungem toți acasă cu bine. Desi vroiam să schimb Megan-ul de la început,   dar nu erau destule resurse finaciare,   am reusit totuși si am facut un mic upgrade la un Koleos. Diferența este una enormă (ținută drum, oboseală, etc)!

Fiecare are dreptul să facă ce vrea, ce poate, ce stie... dar măcar cunoască la ce riscuri se expune când tractează rulota! 

Îti doresc drumuri bune și cât mai mult iesiri linistite :salutare!:.

 

Am întrat și eu puțin în balans când am "atins" 110 km/h in drum spre Jurilovca, si am depășit un tir. Insa cam am ridicat piciorul de pe accelerație s-a potolit. De atunci nu mai depășesc 90 km/h. Dacă tir-ul merge cu 90, rămân în spatele lui. Când plec cu rulota, plec în plimbare, nu ma grăbesc! 

Eu evit sa fac viraje în scurt, când fac o depasire, o fac în lung, nu întru imediat in fata mașinii depășite. 

În alta ordine de idei Dokker-ul are doar doua locuri și în spate loc gol imens. Din aceast motiv, eu evit sa încarc rulota, pun absolut tot bagajul în Dokker! Am pus inclusiv bicicletă și trotineta electrica in Dokker! În acest fel, eu merg cu rulota mai mult goala, iar masina fiind incarcata, e mai stabila.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
6 minute în urmă, Bilti a scris:

Gutinul e pe drumul de la Baia-Mare la Sighet.

Atunci nu am ajuns pe acolo. Am fost de la Câmpulung Moldovenesc la Borșa,   nu am trecut de Borșa. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciprian Mirescu

 

La 11.10.2022 la 7:24, Roland Stanciu a scris:

Am întrat și eu puțin în balans când am "atins" 110 km/h in drum spre Jurilovca, si am depășit un tir. Insa cam am ridicat piciorul de pe accelerație s-a potolit. De atunci nu mai depășesc 90 km/h. Dacă tir-ul merge cu 90, rămân în spatele lui. Când plec cu rulota, plec în plimbare, nu ma grăbesc! 

Eu evit sa fac viraje în scurt, când fac o depasire, o fac în lung, nu întru imediat in fata mașinii depășite. 

În alta ordine de idei Dokker-ul are doar doua locuri și în spate loc gol imens. Din aceast motiv, eu evit sa încarc rulota, pun absolut tot bagajul în Dokker! Am pus inclusiv bicicletă și trotineta electrica in Dokker! În acest fel, eu merg cu rulota mai mult goala, iar masina fiind incarcata, e mai stabila.

Cu partea de încărcare sunt perfect de acord! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

De tras, trage, intrebarea e cat timp, fara a schimba ambreiajul. O singura data am incercat ( pe Feleac, langa Cluj, dus-intors) si am renuntat de a iesi in formatia asta , Dokker de 1, 5 cu Weinsberg 450 FU. (1280 kg, pe cantar, la ITP) ca a trebuit sa aerisesc 2 ore, mirosea a ambreiaj ars de numai.  Incercarea a fost in pauza de doua saptamani, dintre Santa Fe si Ford Ranger si poate problema a fost la mine, din cauza stilului de condus, niciodata nu mi-am facut traseul in functie de dealuri sau munti, drumul drept e cel mai scurt. Pe Meses am vazut ambreiaj dus, tot cu un Weinsberg, care e considerata rulota mai usoara, la motor de 2, 0 diesel, dupa 10–12 opriri/ porniri in panta mare, din cauza tirurilor din fata, iarna, care patinau.  Cu grija, pe drumuri cu inclinatie moderata, merge, dar nu recomand drumuri intortocheate de deal sau munte, zic si eu, care am incercat acelasi ansamblu, inclusiv am pus in masina tot ce am putut din rulota.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
acum o oră, Cristian A a scris:

De tras, trage, intrebarea e cat timp, fara a schimba ambreiajul. O singura data am incercat ( pe Feleac, langa Cluj, dus-intors) si am renuntat de a iesi in formatia asta , Dokker de 1, 5 cu Weinsberg 450 FU. (1280 kg, pe cantar, la ITP) ca a trebuit sa aerisesc 2 ore, mirosea a ambreiaj ars de numai.  Incercarea a fost in pauza de doua saptamani, dintre Santa Fe si Ford Ranger si poate problema a fost la mine, din cauza stilului de condus, niciodata nu mi-am facut traseul in functie de dealuri sau munti, drumul drept e cel mai scurt. Pe Meses am vazut ambreiaj dus, tot cu un Weinsberg, care e considerata rulota mai usoara, la motor de 2, 0 diesel, dupa 10–12 opriri/ porniri in panta mare, din cauza tirurilor din fata, iarna, care patinau.  Cu grija, pe drumuri cu inclinatie moderata, merge, dar nu recomand drumuri intortocheate de deal sau munte, zic si eu, care am incercat acelasi ansamblu, inclusiv am pus in masina tot ce am putut din rulota.

Nu vreau sa imi laud "calul" dar la mine nu a mirosit deloc a ambreiaj incins. Si sunt destule curbe in panta intre Campulung Moldovenesc si Borsa. Schimbari de viteza am facut si eu destule. Cat va tine ambreiajul, nu stiu ... voi vedea. Azi ii fac si eu ITP-ul, sa vad cate kilograme are.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri



Veste buna pentru toti rulotistii de pe ForumRulote.ro. De acum, toti membrii acestui forum beneficiaza in 2022 de o reducere de 10% la toate accesoriile de rulote si autorulote comandate de pe www.xgocamping.ro. COD REDUCERE: FORUMRULOTE10 . Comanda acum !

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.