Florin Zob

Acumulator foarte incins - am evitat un posibil incendiu

4 postări în acest subiect de discuţie despre Acumulator foarte incins - am evitat un posibil incendiu

Acumulator foarte incins - am evitat un posibil incendiu

Florin Zob

Salutare,

 

Cred ca am scapat la limita de o situatie cu consecinte din cele mai urate.

 

Am un Swift Sprite, il detin din 2019 si folosesc acumulatorul gasit pe ea cand am luat-o. Care pana duminica a fost ok.

Am si un panou solar montat pe rulota. Cand incepe sezonul montez acumulatorul pe rulota si il las permanent conectat la panou (iarna il am pus la centrala termica impreuna cu un UPS Volt).

Cand ajung in camping care furnizeaza energie electrica cuplez rulota la retea. Panoul electric al rulotei este dotat cu functia de redresare acumulator, pe care o las activa, asa fac de 3 ani de cand am rulota.

Am facut o iesire de 3 zile in acest weekend, am ajuns vineri seara in caping iar duminica noaptea cand am evenit la rulota fiind plecat toata ziua, am gasit in interior un miros puternic, chimic. Am inchis gazul si am aerisit... dar nu era gaz. Am verificat si nisa acumulatorului si era fffff incinsa, am deschis si acumulatorul firgea efectiv!

 

Acum ma bazez pe exeprienta si expertiza voastra. 

De ce s-a incins acumulatorul?

Procedez gresit la cum folosesc acumulatorul?

Acea functie de redresare acumulator a rulotei nu ar trebui sa se deconecteze automat cand e incarcat full acumulatorul, daca asta este cauza?

 

Evident ca am sa schimb acumulatorul, nu mai am curaj sa-l conectez, am sa parcurg topicul dedicat si va mai intreb acolo, daca este cazul

Va multumesc anticipat, am atasat si niste foto.

P.S. Daca moderatorul constata ca trebuie lipit textul la alt topic, il rog sa o faca. In prealabil am periat un pic sectiunea si nu am gasit un topic cu aceasta problema.

20220816_093716.jpg

20220816_093705.jpg

20220815_190023.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

Salut, Florin!

 

Bateria de acumulatori si-a dat duhul, atat. Chiar ma mir ca a rezistat atat, era cam dusa de cand am vazut-o atunci. Fenomenul, popular cunoscut ca - fierbe bateria -  este specific bateriilor de acumulatori foarte uzate. Ele nu mai ajung la voltajul "full" si ca atare regulatorul pe care-l ai a continuat sa o incarce. Un regulator are si posibilitatea conectarii unei sonde termice (senzor de temperatura). Al tau nu mai stiu daca are aceasta posibilitate. Daca are, ar fi bine sa-i pui pentru viitorul acumulator.

Ma bucur ca n-a fost mai grav. Pana la a lua foc, trebuia sa se evapore tot lichidul si apoi placile sa se inchinga fff tare, insa plasticul carcasei stiu ca nu intretine arderea.

Ideal era sa mai arunci un ochi - o mana, pe baterie sa vezi ce mai face, daca are sau nu febra.

De asemenea, ti-as recomanda sa investesti intr-un Victron (oare ar trebui sa le zic ca le fac reclama gratis?! :)) si un senzor de temperatura, precum si intr-o alta baterie de acumulatori mai buna, GEL/AGM sau chiar LiFePO4.

Bateria veche da-o la schimb, la reciclare.

 

PS: ma bucur ca sunteti bine si va bucurati de placerea concediilor petrecute la rulota!

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin Zob

Laurentiu, ma inclin.

Multumesc pentru raspunsul amplu. Suntem multi pe aici care-ti datoram mult respect.

Raspunsul tau m-a linistit, adica nu mai sunt nevoit sa caut alte posibile cauze.

Am sa tin minte partea cu pus mana pe acumulator din cand in cand cand sunt plecat.Mam uitat la consola electrica, nu are posibilitatea montarii unui senzor de temperatura, am sa ma uit mai atent si pe schema electrica... poate nu m-am prins doar vizual. Regulatorul nu are sigur, e din acela albastru simplu PWM de 10A, iau in calcul sa-l schimb, multumesc.

 

1 - Am sa citesc cu atentie topicul despre recomandare achizitie baterie si o sa va mai intreb acolo spre ce sa ma orientez.

 

2 - Legat de modul in care procedez cu ea, adica o las pe rulota conectata permanent la panou si in camping o pun si pe redresare, e ok asa?

 

Multzam din nou. ;)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
acum o oră, Florin Zob a scris:

2 - Legat de modul in care procedez cu ea, adica o las pe rulota conectata permanent la panou si in camping o pun si pe redresare, e ok asa?

 

Nu mai tin minte amanuntele, dar daca bateria de acumulatori poate fi incarcata de la soare separat de restul instalatiei, nu le amesteca. Las-o separat, fara interventia incarcatorului rulotei. De exemplu, in camping Panorama, care acum cere 20 lei pentru curent/zi (!!!), am separat bateria de acumulatori de instalatie (insa ea a fost tinuta non-stop conectata la incarcatorul de 10 A de la Lidl). Curentul pentru utilitatile din rulota a fost furnizat de sursa rulotei. Pentru placa (energofaga) de intins parul consoartei, am cuplat bateria de acumulatori pentru circa 20 minute, cat a durat operatiunea, apoi am decuplat-o.

 

Daca schimbi PWM-ul, sunt interesat! :) Mi-am facut o casuta pentru pastrat sculele si vreau sa-i fac iluminarea exclusiv cu panou fotovoltaic, regulator PWM si baterie de acumulatori (are la Cora o Varta (neagra) 18 Ah pentru motociclete la un pret acceptabil - 230 lei parca) - toate in varianta low-cost.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.