Manuz

Cum aflu daca e buna sau nu cupla?

4 postări în acest subiect de discuţie despre Cum aflu daca e buna sau nu cupla?

Cum aflu daca e buna sau nu cupla?

Manuz

salutare,

in sfarsit am reusit sa ne cumparam remorca cort ( din 1980) pe care ne-o doream de f mult timp... tot e mai bine decat cu cortul in spate :default_big_grin:

ca incepator nu stiu multe, asa ca dupa prima mea tractare de aprox. 400km pot zice ca nici nu mi-am dat seama ca trag ceva dupa mine, doar la plecarea de pe loc se simte, in rest liniste si pace, fara zgomote, fara zdruncinari etc...

acum urmeaza nedumeririle  :default_doh:

1, e normal sa apara dupa 400km zone duse de vopsea dupa nuca?

2. o fi buna cupla? se cupleaza destul de greu si la fel de greu se decupleaza, dar cum ziceam nu aud zgomote dubioase in mers!

     e adevarat ca trebuie uns cu vazelina nuca? eu nu am uns-o :default_109:

     se merita sa demontez cupla sa vad daca-s ceva piese uzate sau trebuie uns ceva ori trebuie sa merg musai in service?

     e undeva o documentatie cum trebuie procedat, ce trebuie verificat si ce trebuie facut? la cat e de veche nu cred ca mai gasesc noua de cumparat...

a, era sa uit,  unde scrie pe cupla 2205 apare o linie ca si cum ar fi o mica fisura, dar nu-mi dau seama daca chiar e, totusi are carne groasa cupla, cam 10mm in fata si 5mm pe lateral

merci fain!

20220715_202635.jpg.fa69601b72ebd7b3a1ce7612e3c4fefc.jpg20220715_202828.jpg.3f7b951b44dceec143f4dc02d1e7ba26.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Fejer Antal

Salutare @Manuz

 Cupla ta nu este cuplă antibalans! Este recomandat să pui vaselina pe nucă! Este normal că sa dus vopsea in unele locuri de pe nucă! In mod normal pe cuplă trebuie să ai un martor care după ce ai pus pe nucă trebuie să-ți arată dacă este s-au nu uzat cupla! 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut, @Manuz !

 

Felicitari pentru achizitie!

 

Bila se netezeste de vopsea de obicei pentru cuplele antibalans. Daca te deranjeaza aspectul, slefuieste-o, daca nu, nu.

In cazul tau, dupa cum a spus si @Fejer Antal, se unge bine in interior, unde sta bila. De asemenea, in cazul cuplei tale nu exista vreun indicator de uzura pentru ca nu este antibalans, deci nici pastile de frictiune. La cele mai noi exista intr-adevar un indicator care-ti arata daca ai cuplat bine.

Acea "dunga" poate fi o fisura sau pur si simplu zgarietura. Tu decizi ce este dupa o cercetare mai amanuntita. Cureti bine zona cu un spray pentru curatat frane (circa 15 lei la aproape orice supermarket) si o periuta de dinti. Daca pare a fi adanca si nu rezultatul unei zgarieturi, atunci schimbi cupla. Nu e scumpa si nu risti un pocinog.

Din poza vad ca arata in ultimul hal cablul de siguranta (cel care actioneaza frana daca remorca se hotaraste sa plece de capul ei). Schimba-l si pe el. Totodata, burduful e pus aiurea: prin partea din fata patrunde apa ca la avioane... Da-l jos de pe piulita, apoi pune un colier din plastic (soricel) exact cum este pus si la partea din spate. Inainte de a sigila, arunca o privire si la amortizorul ce se ascunde pe acolo, vezi daca e ruginit. Totodata impinge cupla si vezi cat de usor iti este. Vezi si cat de repede revine. Daca iti e usor sa impingi, e cazul sa schimbi amortizorul. Daca revine foarte usor, asemenea.

Pont (daca nu ai citit deja pe forum la topicul dedicat verificarilor dinaintea plecarii): fiindca nu ai acel indicator de cuplare corecta, dupa ce ai pus remorca in carlig, in loc sa pliezi imediat roata de manevra, roteste manivela ca si cum ai vrea sa decuplezi (ridici) remorca de pe carlig. Daca se ridica cu tot cu masina, este ok. Daca sare... ramane acasa!

 

Spor!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Manuz

merci @NRLaurentiu

ok, deci trebe unsa cu vaselina cupla la interior, nu nuca!

nu stiu cum ai vazut, dar intradevar cablul de siguranta e praf, nu stiu cum circula fostul propietar, dealtfel a trebuit sa stau 2 ore in trafic ca sa refac legaturile la instalatia electrica inainte de a pleca cu ea spe casa! maine am sa merg la peatz si am sa cumpar cablu 7 fie nou, triple noi si am sa refac complet instalatia electrica ca arata jalnic!

am impins cupla si mere greu inapoi, iar de revenit revine foarte lent, deci inteleg ca e ok! dar tot am dubii la ea, manerul acela la cuplare. decuplare, chiar si in gol se roteste f pitin si f greu fata de ce am vazut la o remorcuta de la un vecin (fara frana)

buna ideea cu testarea inainte de plecare, am sa incerc sa vad daca se ridica cu masina sau fara! totusi, imi amintesc cand am decuplat remorca, odata ajuns acasa, m-am chinuit sa trag de ridicam cu masina cu tot, pana la urma a cedat si a lasat nuca... ceva e dubas acolo...

cat despre burduf m-am gandit eu ca nu-i ok asa, dar nu am ce sa-i fac, e prea scurt, nu merge sa-l mai lungesc si sa-i pun un colier dincolo de surub!

cel mai probabil o sa cumpar o cupla noua ca sa nu am probleme, dar nu stiu ce cod tre sa dau, sunt mai multe pe ea si mi-e teama ca nu o sa se potriveasca...

am mai citit pe net ca privind cupla dinspre nuca spre remorca ea trebuie sa aibe un joc mic, stanga. dreapta, de aprox 6 grade, dar la mine face dreapta 3 grade si stanga aprox 9 grade... oare e suficient sa schimb doar cupla?

merci la toti pt ajutor!

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.