Andrei Dragos

Trage cineva rulota cu un hybrid?

18 postări în acest subiect de discuţie despre Trage cineva rulota cu un hybrid?

Trage cineva rulota cu un hybrid?

Andrei Dragos

Salut!

Trage careva rulota cu un hybrid? Cum se comporta? Ajuta și electricul atunci când tragi? Dacă la motorul clasic consumul creste cu cca 50% când tragi rulota (cel puțin la mine, care trag 2 axe), la hybrid cu cât crește? Mulțumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vlad Iliescu

În general, mașinile hibrid au o masa remorcabilă de te apuca râsul. Nu cred că sunt prea răspândite între rulotisti. Ținând cont că nu te plimbi cu rulota prin oraș unde intervine partea electrica, la drum lung funcționează doar motorul termic (indiferent că tractezi sau nu).

Eu am mild hibrid diesel, motorul funcționează permanent în deplasare. Electricul ajută la pornirea de pe loc, la învârtirea turbinei (nu am lag turbo), precum și la alte chestii care contribuie la eficientizarea consumului și scăderea noxelor. Mașina rămâne totuși un diesel 4 x 4 ce poate trage 2700 kg.

Mâine o inaugurez cu rulota, sunt convins ca voi fi foarte mulțumit. 

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bilti

pana la urma a tractat careva rulota cu un hibrid? astept si eu sa imi vina un kuga si sunt curios. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu
55 minute în urmă, Bilti a scris:

pana la urma a tractat careva rulota cu un hibrid? astept si eu sa imi vina un kuga si sunt curios. 

Foarte vagă informația. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bilti

 hibridele au aport de putere incepand de la turatii foarte mici datorita motorului electric. teoretic ar trebui sa te ajute foarte mult in conditii grele cum ar fi pornirea de pe loc si din panta. intrebarea mea cred ca a fost destul de clara si anume daca tracteaza deja vreun coleg rulota cu un hibrid (full sau plugin, nu mild)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.

Un hybrid cu motorul termic de capacitate mică nu se va descurca bine cu tractarea indiferent de motorul electric.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu
în urmă cu 2 ore, Bilti a scris:

 hibridele au aport de putere incepand de la turatii foarte mici datorita motorului electric. teoretic ar trebui sa te ajute foarte mult in conditii grele cum ar fi pornirea de pe loc si din panta. intrebarea mea cred ca a fost destul de clara si anume daca tracteaza deja vreun coleg rulota cu un hibrid (full sau plugin, nu mild)

Dacă nu spui ce motorizare și ce capacitate de tractare are Kuga pe care îl aștepți, precum și ce rulotă vrei să tragi cu el, nu văd sensul întrebării. Din specificații rezulta ca hibridul trage 1600 kg și plug in hibridul 1200 kg, adică modest. Diesel-ul de 2000 trage 2000 kg, prin comparație.

Eu am vândut S-max diesel care putea tracta 2000 kg fiindcă nu am vrut să îl fac armonica cu rulota de 1700 kg. Acum, bineînțeles,   fiecare face cum îl taie capul. Oricând există argumente pentru o decizie eronată,   e plin forumul de persoane care trag mai mult decât duce mașina. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bilti

mersi de ajutor Vlad dar curiozitatea mea nu era legata de Kuga si rulota mea ci daca vreun coleg a facut trecerea la hibrid. rulota mea e usoara si merge trasa si cu o Dacie. 900kg mma iar Kuga are 2.5L, 190CP si 380NM. dar intrebarea a fost alta:

si ca sa fie mai clara: "avem vreun coleg care a facut trecerea la full hybrid sau plug-in?"

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel
La 16/10/2021 la 15:35, Vlad Iliescu a scris:

Diesel-ul de 2000 trage 2000 kg, prin comparație.

 

Nu neaparat. Eu am 2.0dci de 182CP si nu ma lasa in carte legal sa trag mai mult de 1.5T. Si e masina mare. Espace 4.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu
în urmă cu 2 ore, Marius Viorel a scris:

Nu neaparat. Eu am 2.0dci de 182CP si nu ma lasa in carte legal sa trag mai mult de 1.5T. Si e masina mare. Espace 4.

Vorbeam de Ford Kuga, nu de motoare de 2000 la modul general. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Iovitu

Salutare. Da, eu trag rulota de 1600 MMA cu un 3008 de 200 CP Hy4 (4x4), nu am avut probleme cu Hobby-ul la remorca, indiferent de unde si cum am mers cu ea pana acum. Nu am merspe zapada, este adevarat, dar pe ansamblu sunt multumit. La Peggy am posibilitatea de selectare 4WD, cand trag ambele punti chiar de la plecarea de pe loc. Pe Auto, face computerul singur treburile, pe asfalt pleaca in electric de regula (daca e `zeama` in baterie) si cupleaza `dizalul` dupa cum e nevoie in functie de pedala si de consumul de curent. In regim de mers autostrada, trag ambele in regim 4WD (pana la 130, cand electricul se decupleaza automat, dar oricum nu mergi cu rulota cu viteza aia), iar pe Auto, din nou dupa cum e cazul.

In cazul special in care iti va intra hibridul (full hybrid, in cazul meu) in modul de regenerare, vei trage doar cu termicul. Pot fi 5 minute, pot fi 10 kilometri, nu ai control. Pentru orice detalii, poti sa nu eziti sa imi dai mesaj in privat.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.

Cu siguranță merge trasă o rulotă cu mașină hybrid, cu condiția să ai un motor termic potent.

Am Touareg 3.2 benzină, trage 3.5 tone.

Echivalentul său, Hybrid, 3.0 benzină, cu compresor, trage la fel, 3, 5 tone.

So?

 

Până la urmă care a fost întrebarea?...

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

@Cristian Iovitu poate ne povestesti mai mult despre experienta asta de tractat cu hibrid.

Nu de alta dar vad ca asta cam ramane singura varianta.

Pe hartie 225 - 300 CP par mai mult decat suficienti, dar arata cuplu doar 300 Nm/3000 rpm, asta inseamna ca , de fapt , cand tractezi tragi in esenta cu un motor de 1, 5 benzina?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Iovitu

Salutare. Incerc sa dau mai multe detalii, dar poate ar fi mai eficient sa raspund la ceva intrebari/nelamuriri :)

Am cateva concluzii. Foarte pe scurt, ceva date tehnice (placut, nu? :) )

- 3008 are 200 CP, din care 163 pe termic si restul pe electric. Tractiune integrala asistata (nominal, termic puntea-fata, electric puntea-spate, insa este situational, pentru ca in modul Auto computerul selecteaza cea mai buna varianta in functie de drum, aderenta etc; modul Sport pune accentul pe termic/fata, cu repartizare de cuplu pe punti nu prin diferential, ci prin computer; modul 4WD inseamna ca trage de toate colturile permanent; modul ZEV, doar spate, pana la max 40 km/h ), cutie robotizata 6R, adica o struto-camila de care sunt insa foarte multumit, odata ce te-ai obisnuit cu ea (o spune unul care a condus ceva masini in 20 si ceva de ani de presa auto).

Chestiuni strict legate de experienta cu masina mea (luata special pentru rulota, pentru ca era cea mai buna optiune dupa MMA-uri - masina 1740 si Hobby 1600 - si din considerente de putere, cuplu, integrala, impozit, spatiu, parcari gratuite etc):

Pana acum, in regim de vehicul-tragator, masina a facut fata super-OK, si in curte (iarba inalta+denivelari/santuri/aratura la o iesire cu ansamblul prin gardul/curtea vecinului, nu intrebati mai mult), si pe macadam, si pe ceva drum prost cu nisip, si cu ceva namol pe drumul din porumbi de la Corbu, dupa ploaie (prietenii stiu de ce). In oras, fara probleme, faptul ca plec de pe loc in modul electric (deci spatele trage) este ok pentru ca am tot cuplul de la zero rpm, iar cutia/computerul compenseaza automat cele 1, 6 tone din spate, in plus.

Pe autostrada, cum nu am sarit pana acum cu ansamblul de 115 km/h (si asta din cauza unui tampit caruia ii doresc tot binele din lume, si sanatate) totul este in regula, nu prea se simte ca am melcul in spate, pastrand proportiile, desigur, nu cred ca ar vrea cineva depasiri din scurt cu ansamblu de 11, 5 metri lungime si 2, 5 metri pe lat.

Consumul: masina singura, 90-100 km/h, 4, 5 - 6 litri la suta (in functie de clima on/off, vant, deal/vale). Cu Hobby in spate, 10 - 14 litri in acelasi regim de viteza si in functie de aceleasi elemente de mai inainte.

Punctual pe topic (s-a ajuns mult alaturea cu drumul pe el, tinand cont de intrebarea originala, parerea mea): si hibridul este o masina normala, mai exact faptul ca e hibrid nu inseamna neaparat schimbari fundamentale pe ce si cum poti tracta. Presupunem, in toate cazurile, ca nu participi cu ansamblul nici in VTM, nici in Trial si nici nu faci parte din Salvamont :))

Unde sunt chestiuni importante:

- ce tip de hibrid e (mild e de fapt un fel de `hai sa salvam planeta, iti dau o baterie de lanterna in plus, iti iau cu 20% pret mai mare pe masina, dar e tot o termica`). Pentru majoritatea masinilor mild-H, mergi exact 2% din timp pe electric - aici, cine are o experienta mai indelungata cu asa ceva poate informa/confirma/infirma.

- ce cutie ai - nu pot sublinia suficient cat de importanta e transmisia

- ce tractiune ai - la fel ca mai sus - la Touareg 4M ai diferential struto-camila, e un sistem multidisc care nu e nici Torsen, nici Haldex, o alta `creatie` germana; la Ford/Puma ai un LSD, la 3008 nici nu am, ca nu mai aveau francezii :))

- ce motor ai pe termic - benzina, `dizal`, capacitatea acestuia de a inghiti si arde fosile. CUPLUL si, la cei carora le pasa, rotatiile la care acesta se atinge.

Tot pe topic: @Vlad Iliescu Sarcina maxima de remorcare nu e stabilita de tipul de motorizare, ci de acronime precum MMA, CP, Nm, CP/Kg, RPM si verisori de-ai lor :) Faptul ca masina e hibrid sau nu nu inseamna neaparat ca trage o greutate de te apuca rasul. Mercedes are in lucru un motor de 1 litru cu patru turbine care va scoate (teoretic) peste 420 CP. Nissan are deja ZEOD, caruia ii baga in san motorul DIGT R de 1, 5 litri cu trei cilindri, care scoate 400 CP. Si exemple mai sunt... Sper sa nu te superi de opinie.

Nu stiu daca am raspuns la posibile intrebari, probabil ca nu, dar imi place sa scriu :) Daca mai sunt info necesare, nu ezitati sa puneti intrebari, mie un om care mi-a pus la cale viitorul de gazetar mi-a spus: `Nu exista intrebare tampita, ci doar tampiti care nu vor sa raspunda`

Scuze de postarea cat o zi de post,

O zi frumoasa tuturor!

 

  • Like 5
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu

Buna ziua, @Cristian Iovitu, eu nu vreau sa ma contrazic de dragul discutiei, mai ales ca observ ca sunteti un om cu experienta si pregatire tehnica. Tocmai de aceea ma mir ca ati ales sa trageti o rulota de 1600 kg cu o masina de 1740 kg. Bineinteles ca este posibil acest lucru, cel mai bun exemplu este cazul dvs, care sunteti multumit de situatie, ba chiar considerati ca e o configuratie multumitoare. Dar, daca introduceti configuratia dvs pe towcar.info, veti observa ca lucrurile nu sunt in regula. Daca aveti generatia 2009 - 2016 (pe aceea stiu ca s-a pus motorizarea 163 + 37), e posibil sa aveti limita de remorcare la 1500 kg. Chiar daca nu este asa, alegerea dvs nu mi se pare de dat drept exemplu. Ca sa nu se zica ca ma laud eu cu ce am, poate va descrie colegul @Gabriel I ce inseamna sa tractezi cu masina potrivita.

In privinta viitorului, atat pentru partea de rulote, cat si pentru autorulote, situatia mi se pare sumbra. Fetitele de la Bruxelles considera ca propriile lor preocupari si preferinte pot fi generalizate, inchipuind-si ca electrificarea se poate aplica oriunde si oricui. Realitatea ii va trezi curand.

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel

Eu stiu ca o Tesla X nu are greturi deloc in a tracta rulote. Sunt cativa viteji pe youtube care o fac deja. Un hibrid nu ar trebui sa pune probleme atata timp cat se respecta greutatile cat de cat, mai ales ce e in cartea masinii ca si limite. In rest eu cred ca hybrid-ul defapt nu mai e hybrid cand il pui la tras de rulota. Va merge mai tot timpul pe termic, deci e cam degeaba ca si aplicatie aici.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Doru Negru

Deja piata se regleaza - 

 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Iovitu

Buna seara,

Nu stiu daca fac bine lungind topicul cu o postare noua, daca ar fi trebuit cu reply, imi cer scuze.

On (my) topic, towcar.info nu ia in calcul versiunea hibrid pentru 3008, ci numai versiunea cu motor termic de 163 CP si tractiune (deci punte-fata motrica). Pentru Hybrid4, desi nu este o masina cu 4WD traditional, exista si propulsia asigurata de motorul electric pentru rotile din spate. Tehnic, mai ales in conditiile in care vorbim despre tractarea unei rulote cu care nu depasesti 100 km/h indiferent pe unde ai merge (daca o faci, e si ilegal, si iresponsabil, din punctul meu de vedere), acest lucru inseamna ca cel putin jumatate din timp ai la dispozitie suficienta rezerva de putere/cuplu. In ceea ce priveste masele, sunt de acord ca sunt la limita, cel putin pe hartie. Lucrurile sunt insa, intotdeauna, situationale. La fel ca la poluare si autonomie, ce e pe hartie nu se regaseste in practica in 99, 99% dintre situatii. Practic, pana acum nu am avut nicio problema cu ansamblul, ba chiar totul a mers fara efort in doua situatii in care am zis ca `gata, le lasam aici si o luam pe jos`. Oi fi avut noroc? Posibil, ba chiar foarte probabil. O prima concluzie ar fi insa alta: nu mi-am propus sa recomand/promovez solutia aleasa de mine, pur si simplu am raspuns pe topic, unde se cerea relatarea experientei cu hibrid/electrica + melc.

Pe partea legata de electrificare, dupa peste 22 de ani de presa auto sunt PERFECT de acord ca graba din prezent este anormala si va avea ceva urmari neplacute pe termen scurt si mediu. In mod normal, tranzitia ar fi trebuit (parerea mea) sa includa pret de 5-10 ani segmentul hibrid si dezvoltarea in paralel de solutii electrice/hidrogen si de dezvoltare a infrastructurii pentru ele. Asa, modelele hibrid au fost - inca de cand au scos Toyota si Honda primele modele, in 1997/1998 , `chestia aia pentru ciudati`, cu vanzari plasate la procente infime. Situatia era la fel chiar si in 2018, ba chiar si in 2019. Aproape peste noapte, trecem la un `push` formidabil pe full-electric... in conditiile in care nu avem suficiente prize. Asta este insa o alta discutie, pentru alta data.

Las aici, desi poate lungesc inutil randurile, info pe Hybrid4 de la PSA, ca lamurire despre cum si cand trag puntile - pentru ca cel putin 3008/2012 nu merge doar pe termic, atunci cand trag rulota, pe 4WD. E in engleza, scuze!

<<

The Hybrid4 powertrain combines a 120 kW/163 hp (DW10CTED4 PSA-Ford Motor Company joint developed) 2.0 litre HDi FAP EURO5 diesel engine with a 28 kW (37 hp) electric motor. The powertrain offers 4 working modes:

AUTO, in which the vehicle strives for the best fuel economy - throttle response is slow and the automated manual transmission shifts early, furthermore the vehicle switches to ZEV mode as often as possible;

SPORT mode offers a combined power output of 200 hp (150 kW) and 500 Nm at speeds up to 120 km/h, throttle response is very aggressive and the engine revs up to 4000 RPM before upshifts;

4WD mode keeps the HDi engine running constantly and charging the high voltage battery to offer constant AWD with 60:40 split at speeds up to 120 km/h;

ZEV mode is available if the high voltage battery is at least 1/3 full. In this mode the vehicle moves only via the rear electric motor and the performance is limited. ZEV mode is available at speeds of up to ~60 km/h with moderate acceleration, the range on a full charge is about ~2 km (~1.2 miles), the A/C compressor is automatically switched off in this mode. If the driver presses the accelerator beyond a certain point, the HDi engine restarts automatically as to offer better acceleration and the vehicle goes to AUTO mode.

Auto Start-Stop is part of the HYbrid4 system and is available in all modes except for 4WD when the engine is constantly running so that the reversible alternator can top up the battery and provide constant rear drive. The engine automatically shuts down whenever possible (cruising downhill at speeds of up to 85 km/h when the battery is not fully charged or cruising on a level surface at speeds of up to ~60 km/h), when coming to a stop the HDi engine shuts down at speeds below 30 km/h. The Auto Start-Stop function is possible with the use of the BOSCH SMG (Separate Motor-Generator) 138/80 (138 mm in diameter, 80 mm long) reversible starter-generator motor. Restarting can occur at any moment, if the HYbrid4 control unit determines that additional power is needed; or the battery needs to be topped up; or the A/C compressor needs to kick in. The engine also restarts when the battery is fully charged and the vehicle is going downhill, as to offer additional engine braking, no fuel is used in this mode, but ZERO EMISSION is not displayed, as the HDi engine is rotating.

>>

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

XGO Camping - peste 20.000 de repere pentru rulotisti, disponibile din stoc sau la comanda.
NOU !
- Acum gasiti la noi si corturi auto. Pot fi montate pe orice tip de autoturism, inclusiv Dacia Logan si Sandero - www.xgocamping.ro
- Vreti o autorulota noua la cel mai bun raport pret/calitate? www.xgoautorulote.ro

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.