Iulia B

Baterie rulota

39 postări în acest subiect de discuţie despre Baterie rulota

Baterie rulota

Iulia B

Salutare,  
numele meu este Iulia si am o rulota Compass 490/4 Illusion (englezesca). Sunt noua in branșă si incerc sa-i descopăr utilitățile. Am inceput cu bateria. Am luat-o acasa s-o încarc, dar redresorul nu da semne de incarcare. Dacă nu reusesc s-o incarc p-asta o sa trebuiască sa iau alta. 
Trebuie redresor special?
Si ca sa cumpăr baterie noua si redresor pentru încărcat, unde ar trebui să caut si ce sa iau?
Multumesc frumos!  

20210325_211959.jpg

20210325_211943.jpg

20210325_203929.jpg

20210325_205318.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Stefan Adam

Bateria este prea descărcată iar modelul ăsta de redresor încarcă bateriile de 12 v numai dacă sesizează o tensiune minimă de 9 volți parcă. Setează încărcarea pentru 6 volți să verifici dacă merge redresorul... Oricum bateria are o capacitate destul de mică, dar asta depinde și de consumatorii de la rulotă. Una de 100 de Ah ar fi mai potrivită pentru rulotă. Baterii recomandate calitate preț sunt cele de la DB Solar, Marine (parcă) de la Decathlon etc. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulia B
în urmă cu 1 oră, Stefan Adam a scris:

Bateria este prea descărcată iar modelul ăsta de redresor încarcă bateriile de 12 v numai dacă sesizează o tensiune minimă de 9 volți parcă. Setează încărcarea pentru 6 volți să verifici dacă merge redresorul... Oricum bateria are o capacitate destul de mică, dar asta depinde și de consumatorii de la rulotă. Una de 100 de Ah ar fi mai potrivită pentru rulotă. Baterii recomandate calitate preț sunt cele de la DB Solar, Marine (parcă) de la Decathlon etc. 

Multumesc 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
A. Daniel

Bateria are 6, 1 V nu stiu ce o sa incarce la setarea de 6V. Poate setarea incarcarii in impulsuri s-o mai resusciteze. Poate.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Emil Vinteler

Încercați să puneți o baterie 12v în paralel cu aceasta, așa redresorul o vede și o încarcă. :salutare!:

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Iulia, pt. linistea ta, mai bine cumpara o noua baterie, sa nu mai grija 3-4 ani. E prea descarcata si cine stie de cand si daca are vreo 4-5 ani, incarcarea nu o sa te tina prea mult.

Cu una noua , stii de unde ai plecat.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Redresorul este bun, asa cum a spus si Stefan, dar nu pt. baterii asa de descarcate.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Eu am cumparat pt rulota , acelasi tip de baterie care o aveam pe masina si mai faceam rocada din cand in cand.Cu, cat mai mare posibil, cu atat mai buna.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulia B

Multumesc tuturor pentru răspunsuri. O sa merg s-o iau p-aia de la Decathlon. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal
27 minute în urmă, Iulia B a scris:

Multumesc tuturor pentru răspunsuri. O sa merg s-o iau p-aia de la Decathlon. 

 Bravo! Cea mai buna optiune! Daca exploatezi bine catva ani nu o sa ai problema cu acumlatorul.:OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Iulia, da -mi un tel.pt un mic sfat, ca nu vreau sa fie interpretat ca reclama. Sunt unele magazine specialzate in Bucuresti , care vand baterii, de unde poti lua ceva , mai de calitate.

Da-mi tel.daca vrei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nadabaica Catalin
La 27.03.2021 la 10:02, Iulia B a scris:

Salutare,  
numele meu este Iulia si am o rulota Compass 490/4 Illusion (englezesca). Sunt noua in branșă si incerc sa-i descopăr utilitățile. Am inceput cu bateria. Am luat-o acasa s-o încarc, dar redresorul nu da semne de incarcare. Dacă nu reusesc s-o incarc p-asta o sa trebuiască sa iau alta. 
Trebuie redresor special?
Si ca sa cumpăr baterie noua si redresor pentru încărcat, unde ar trebui să caut si ce sa iau?
Multumesc frumos!  

20210325_211959.jpg

20210325_211943.jpg

20210325_203929.jpg

20210325_205318.jpg

redresorul din imagine este unul inteligent. la 6V el vede acea baterie defecta si din protectia lui nu-i da curent. Ca sa poti incarca acea baterie cu acel redresor, fara a fi nevoita sa cumperi altul, el fiind foarte bun pentru capacitatea respectiva a acumulatorului, trebuie sa mai ai o baterie, ( de la masina) si sa o legi in PARALEL cu ea. Pui redresorul si le incarci pe amandoua, redresorul va citi de data asta un voltaj aflat in grila lui de functionare.. puse in paralel, bateria din imagine, va suge la propriu o cantitate de curent la un amperaj dat de cealalta baterie incercand astfel o egalizare.. Nu trebuie sa le lasi mult, 15 minute este suficient sa le lasi in paralel si cu redresul pus, api le dezlegi si lasi redresorul doar pe bateria rulotei. Acest redresor incarca cu 4A , isi face singur treaba, lasi la incarcat pana se termina si afisajul nu mai are activitate, afisand doar tensiunea in repaus. Decuplezi redresorul, apoi dupa 24 de ore, cu multimetru masori iar voltajul. daca se apfa in marja 12, 7-12, 9 mai poti folosi cu succes bateria, insa nu e regula. Poate avea si mentine voltajul, inca capacitatea ei sa fie diminuata mult.. Ca sa afli capacitatea bateriei iti trebuie aparate speciale de masurat impedanta in Ohmi sau testere speciale pentru baterii. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nadabaica Catalin
La 28.03.2021 la 11:40, Fejer Antal a scris:

 Bravo! Cea mai buna optiune! Daca exploatezi bine catva ani nu o sa ai problema cu acumlatorul.:OK:

Alea de la Dechatlon sunt baterii normale , pentru consum distractiv, ceva leduri si pompa de apa. Daca doriti sa cumparati, aveti in vedere greutatea bateriilor. Atat cele scufundate in electrolid lichid, cat si cele AGM ori GEL, toate au aceeasi tehnologie Pb-acid, difera doar starea electrolitului. Cu cat elementii din plumb sunt mai grosi , cu atat bateriile sunt capabile de o inmagazinare cat mai mare a capacitatii lor masurate in Ah. Cele AGM au electrolitul imbibat in niste tesaturi fine pe baza de silicati si fibra de sticla. Gel-ul e un electrolit gelificat tot pe baza de silicati, Ag si altele.. iar cele conventionale, scufundate in electrolit lichid sunt cele mai bune, insa atentie, sa fie de semitraciune. AGM-ul, au o durata de viata daca sunt conf stasului intre 7-10 ani, exploatate dupa cartea producatorului cu avantaje la frig si scapare sub tensiune, le poti recupera. GEL-ul sunt mai longevive insa mai pretentioase la inghet, daca sunt inghetate si le expoatezi inainte de a le readuse la o temperatura de 2-4 grade, gata le-ai distrus iremediabil si sunt pretentioase si la voltajul de incarcare si temperatura ridicata, poate curge gelul la fund si iar s-au dus. Varianta-  cea mai mare capacitate - ramane bateria de semitractiune care sunt cele mai indicate si cele mai cautate pentru sisteme solare, avand in vedere costurile. Nu vorbim de LIFEPO4 pentru ca  ne ducem la costuri cat jumatate sau chiar cat rulota intreaga. Deci bateriile de semitractiune spuneam sunt cele mai indicate pentru rulote si sunt de doua feluri: cu placi plane si cu placi tubulare. Acele cu placi tubulare sunt de si mai mare capacitate. Atentie, nu confundati bateriile de semitractiune cu cele normale de auto , doar pentru ca ambele sunt scufundate in electrolid lichid, deoarece in afara placilor mai goase a elementilor,   pasta de pe ele are alta compozitie. Revenind la ale noaste, gel. agm sau semitractiune, cumparati acumulatorii dupa greutate. Ca si exemplu daca pe baterie scrie 100 Ah si are mai putin de 29Kg minim, acea baterie este o facatura. 150Ah 45kg. 200Ah 60-62kg  etc indiferent de electrolitul folosit OKAY?  ATENTIE, la numarul de cicli.. sunt baterii AGM cu un nr restrans de cicli, iar producatorul omite aceasta informatie300-500. altele de la 500 la 1000. la fel si cele pe gel.. ele variaza de la 600 de cicli la 1200 sau 2500 insa iar producatorul uneori omite, astfel ca DOD-ul lor este de doar 50% din capacitate. Insa, cele de semitractiune, au 1200 cicli la un dod de 80%, 2000 cicli la un dod de 50% si pot ajunge la 8000 de cicli la un dot de 25%. stfel ca si calitate ptret eu sunt pentru aceste baterii. Dezavantajul bateriilor de semitractiune este ca periodic la 3-4 luni trebuiesc verificate si facuta mentenanta daca este cazul. Cei care doresc instalatii fotovoltaice pentru acasa, aau optiunea de a folosi baterii de tractiune, care sunt mai mari ca cele de semitractiune.. dar aici e alta poveste.. LIFEPO4 raman cele mai fiabile baterii cu descarcare de 95 % , sunt mai usoare si cred ca vor fi folosite la scara larga peste cativa ani cand vor deveni mai ieftine ca si alegere in favoarea altor tehnologii care sunt acum in faze de testare.

 

Ca exemplu, doua din aceste baterii legate in serie, asigura un necesar de energie pentru o rulota FOARTE mare.https://www.caranda.ro/product/baterie-semitractiune-6v-210ah-c5-tab-motion-tubular-golft-ts/ la un pret de aprox 2100 lei. Sau semitractiune cu placi plane https://www.caranda.ro/product/baterie-semitractiune-12v-190ah-c5-tab-motion-pasted-190p/     care la un pret de 1000 de lei.... bate multe alte baterii f scumpe. Iar firma TAB e mult peste alte firme consacrate la nivel de calitate. Nu fac reclama e pur informativ.. Am postat asta pentru cei care au consumuri mai maricele, frigidere 220v  cu invertor, lazi frigorifice cu capacitate  de inghet, cuptoare cu microunde cu voltaj in starter ridicat, si alte aparate cu consum ridicat.. Aceste baterii pot furniza curenti mari atat instantaneu cat si "talentul" de a fi descarcata lent cu in consum constant pe perioada indelungata. Avand c20 de 250 Ah respectiv a doua de 225Ah .. iar in c5 se vede adevarata lor valoare..

  • Like 6
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bilti

Foarte bine elaborata descrierea! As adauga faptul ca bateriile Li-Ion si LiFePo4 au un curent de incarcare foarte mare inclusiv pe ultima parte. Asta le face mult mai potrivite pentru cei ce au panouri solare de puteri mari (peste 250W). Eu mi-am luat una LIFePo4 de 60ah si 8kg echivalenta cu una acid de 140ah si 44kg. Astept sa-mi vina BMS-ul si o sa pot instala pe rulota. Daca le comanzi din China ajungi la preturi chiar mai bune decat cele AGM/GEL de la noi din comert.

  • Like 6

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

Salut @Nadabaica Catalin

Nu stiu cum ai tras concluzia ca bateria de la Decathlon este una normala pt ca pe eticheta scrie "deep cycle" iar in descrierea produsului specifica "descarcare lenta" si nu cred ca sunt niste tepari cei de la acest brand (descriere gresita rau intentionata pt a induce in eroare ).

 

Screenshot_20210401-223418_Samsung Internet.jpg

Modificat de Fejer Antal

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bilti

Acumulatorii de la Decathlon sunt deep cycle doar ca  sunt putin cam mici si usori pentru capacitatea declarata. Au totusi doi ani garantie si un pret imbatabil. Daca se strica in cei doi ani ti-o schimba fara sa te intrebe nimic.  M-am interesat la ei, acumulatorul are 333Lx173lx240h si 23.5 kg. Daca ar fi sa aleg una second sau pe cea de la Decathlon as merge pe ultima.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

La cat de mare este brandul , avand in vedere ca acumulatorul este maca proprie, sigur se gasea concurenta sau clienti nemultumiti de specialitate care sa reclame sau faca publicitate negativa ? Nu am gasit astfel de pareri. Nu cred nici casa este nemaipomenita . Este o baterie corecta pt acest pret.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nadabaica Catalin
în urmă cu 13 ore, Adrian Mihai a scris:

Salut @Nadabaica Catalin

Nu stiu cum ai tras concluzia ca bateria de la Decathlon este una normala pt ca pe eticheta scrie "deep cycle" iar in descrierea produsului specifica "descarcare lenta" si nu cred ca sunt niste tepari cei de la acest brand (descriere gresita rau intentionata pt a induce in eroare ).

 

Screenshot_20210401-223418_Samsung Internet.jpg

Pe eticheta poate scrie orice. Cu atat mai mult cu cat nu are nici o specificatie pentru a sustine sintagma Deep Cycle. Iar logica fizicii spune doar contrariu,   pentru bateria in cauza raportat la tehnologia de fabricatie. In lume de cel putin 30 de ani, a explodat marketingul mediocru cu promovare falsa  a produselor, de cele mai multe ori prin omisiune sau in cazul de fata cu eticheta gheneralista, fara ca cineva sa ia masuri de amploare in acest sens.. Nu ai cunostinte elementare esti victima etichetei.. Da? Deci poti vinde si baterii auto si sa spui ca le poti folosi in Deep Cycle, yahturi, barci eoliene, fotovoltaice, oriunde, si e normal sa le poti folosi, dar ele nu sunt dedicate pentru asa ceva, nu au randament si bineinteles ca rezultatele vor fi in afara ariei asteptarilor privitor la exploatarea produsului/selor.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nadabaica Catalin
în urmă cu 5 ore, Bilti a scris:

Acumulatorii de la Decathlon sunt deep cycle doar ca  sunt putin cam mici si usori pentru capacitatea declarata. Au totusi doi ani garantie si un pret imbatabil. Daca se strica in cei doi ani ti-o schimba fara sa te intrebe nimic.  M-am interesat la ei, acumulatorul are 333Lx173lx240h si 23.5 kg. Daca ar fi sa aleg una second sau pe cea de la Decathlon as merge pe ultima.

Descarcare lenta? Pff esti simpatic, fara nici o specificatie, timpi etc? Asta e super gluma.Uite iti pot face teste cu aparate speciale si iti pot demontra ca spre exemplu o baterie TAB magic de 110 AH, auto , este de trei ori mai performanta ca inculpata.. Dar ma opresc aici cu aceasta discutie. Dvs puteti crede ce doriti, si ma bucura optimusmul de care dati dovada.. Cat despre lipsa reclamatiilor dvs nu stiti daca sunt ori nu, iar in cel mai comun caz nu prea sun reclamatii cred, deoarece cumparatorii se lasa lehamite, le folosesc in aplicatii distractive cu consum f mic de energie comparativ cu rerintele altora, mai pornesc cate o barcuta in sezon dupa care se odihneste etc.. Este o baterie care munceste dupa capacitatea ei micuta. PUNCT.Dar nu are puterea unei baterii autentice de 38., 5 kg cat trebuie sa aiba o baterie de 110 Ah cu descarcare lenta. deja aveti pe ea amperajulde pornire,   (EN)750, asta spune clar ca este o baterie obisnuita auto.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nadabaica Catalin
în urmă cu 14 ore, Adrian Mihai a scris:

Salut @Nadabaica Catalin

Nu stiu cum ai tras concluzia ca bateria de la Decathlon este una normala pt ca pe eticheta scrie "deep cycle" iar in descrierea produsului specifica "descarcare lenta" si nu cred ca sunt niste tepari cei de la acest brand (descriere gresita rau intentionata pt a induce in eroare ).

 

Screenshot_20210401-223418_Samsung Internet.jpg

Doar o parere vizuala, credeti dvs ca bateria asta (decathlon) este egala D.P.D.V comparativ cu capacitatea energetica inmagazitata  de bateria de mai jos? avand in vedere ca pe ambele etichete sta scris tantos 110Ah  cu diferenta ca la asta de jos vorbim de timpi expusi cu consum de anumita putere exprimat in Ah.

TAB-PASTED-12V-110Ah-MAC-3-260x260.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

Nu am facut vreo comparatie insa tocmai pt ca nici tu nu ai vazut fisa tehnica ar trebui sa fi mai rezervat. Pe de alta parte daca chiar ai dovezi stiintifice solide , sa le facem un proces de rea intentie si castigam  cateva mii de euro foarte usor.

Altfel e doar retorica goala.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bilti

intram in polemici inutile. aici nu vorbim de un sistem offgrid ci de o rulota unde tragem apa la wc, aprindem ledurile cateva ore, incarcam doua telefoane si ne uitam seara  la stiri. pentru asta nu va sensul sa platim 1200 de lei. eu sunt inginer electronist iar lucrarea mea de diploma a fost legata de durata de viata a acumulatoarelor. dar acum vorbesc prin prisma faptului ca stiu sistemul lor de bussines. Decathlon-ul ofera produse de o calitate mult peste media pietei la un pret mic. cu bateria asta poti merge la ei daca se strica (chiar si din vina ta) si iti ofera alta la schimb sau banii inapoi. sunt curios cine mai procedeaza asa! daca scrie acolo deep cycle atunci asa e. imi spune careva un magazin de pantofi cat ofera garantie? va spun eu: 30 de zile. stiti cat ofera Dechatlon?  2 ani!!!!

eu mi-am luat LiFePo4 doar datorita faptului ca le-am obtinut la un pret bun si nu sunt strans la portofel. altfel  o luam pe cea de la Decathlon.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nadabaica Catalin
în urmă cu 3 ore, Bilti a scris:

intram in polemici inutile. aici nu vorbim de un sistem offgrid ci de o rulota unde tragem apa la wc, aprindem ledurile cateva ore, incarcam doua telefoane si ne uitam seara  la stiri. pentru asta nu va sensul sa platim 1200 de lei. eu sunt inginer electronist iar lucrarea mea de diploma a fost legata de durata de viata a acumulatoarelor. dar acum vorbesc prin prisma faptului ca stiu sistemul lor de bussines. Decathlon-ul ofera produse de o calitate mult peste media pietei la un pret mic. cu bateria asta poti merge la ei daca se strica (chiar si din vina ta) si iti ofera alta la schimb sau banii inapoi. sunt curios cine mai procedeaza asa! daca scrie acolo deep cycle atunci asa e. imi spune careva un magazin de pantofi cat ofera garantie? va spun eu: 30 de zile. stiti cat ofera Dechatlon?  2 ani!!!!

eu mi-am luat LiFePo4 doar datorita faptului ca le-am obtinut la un pret bun si nu sunt strans la portofel. altfel  o luam pe cea de la Decathlon.

Eiii domnul meu.. De ce nu spuneti asa, ca astia de la Decathlon vand produse fabricate cu tehnologia materiei condensate.. ? Gata, m-am lamurit.. Ce prosti sunt toti ceilalti care vand tone de plumb, in loc sa scoata pe piata cutiute de chibtrituri cu zeci de megawatti.   Oare chinezii au aflat? .. Doar glumesc.. gata cu discutia asta.. Exista oameni care nu-i bine "sa le faci bine" ...Numai bine va doresc tuturor..!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nadabaica Catalin

Mi-au venit si bateriile LIFEPO4  3, 2 v buc 200Ah x4 buc.  . Am inteles ca si Bilti asteapta BMS-ul.. Deci Bilti, prima data faci egalizara celulelor, fara BMS, le legi pe toate in paralel si le lasi macar 3-4 ore.

Ale mele erau toate 3.29V, dar tot le-am lasat 3 ore in paralel pentru ca multimetru nu-mi masoara sutimile. Apoi le-am conectat in serie, fara BMS  si le-am incarcat cu Well profesional in plaja de voltaj setata special. Adica mare atentie, voltajul maxim de incacare dupa fabricant  este de 3, 65v pc, iar cel minim ce 2, 5 v pc . (Nu recomand , aici e alta poveste). Daca vreti sa aveti viata cat mai multa la acumulatori nu le incheiati cicli.. Astfel setati per celula 3, 4 v maxim si 2, 8 v minim. Asta inseama per/banc 12v, maxim 13, 6V si minim 11, 2.  In intervalul asta de voltaj baterie  nu va face cicli complet, astfel maresti considerabil viata acestora.. Nu ma intrebati de ce ca e mult de discutat. plaja maxima si minima e instabila la lifepo4 si poate scadea brusc sau creste brusc peste limitele date de fabricant. O sa ziceti ca da dar BMS-ul ce face. Ei, si el are piese si piese iar plaja acestora iar difera . In fine, am incarcat bateria/bancul la 13, 6V, imi permit sa fac asta fara BMS intrucat sunt egalizate si noi, dar asta doar de proba. Voi sa nu facecti asta daca nu stiti sigur cum sa lucrati cu ele, doar egalizarea este suficient. MARE ATENTIE la scurt circuit..Dauna totala. !!!!! Voi mai face niste teste la controler.. Daca nu aveti controlere destepte pentru a verifica si seta tensiunea in Bulk, Absorb si Float, va trebuie obligatoriu.. Tot la Victron ajungeti.. Si daca tot luati luati cu bluetooth.

dfhdjh.jpg

sdgsag.jpg

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

@Nadabaica Catalin, spune-mi si mie, te rog frumos, de la ce magazin ai cumparat celulele. Si eu vreau sa achizitionez, dar am mai citit si reviewuri ale clientilor care au primit celule folosite si deocamdata n-am comandat. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

XGO Camping - peste 20.000 de repere pentru rulotisti, disponibile din stoc sau la comanda.
NOU !
- Acum gasiti la noi si corturi auto. Pot fi montate pe orice tip de autoturism, inclusiv Dacia Logan si Sandero - www.xgocamping.ro
- Vreti o autorulota noua la cel mai bun raport pret/calitate? www.xgoautorulote.ro

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.