Nelu Predonu

Sfaturi achizitionare campervan

59 postări în acest subiect de discuţie despre Sfaturi achizitionare campervan

Sfaturi achizitionare campervan

Nelu Predonu

Va salut !

Peste 4 luni implinesc 2 ani de cand mi-am vandut campervan-ul. Motivul vanzarii a fost lipsa timpului aferent iesirilor. 

In curand, sper sa revin in comunitate. M-am saturat sa va tot urmaresc cu invidie pozele de la iesiri. :))

Initial imi doream sa achizitionez o duba noua sau cu km cat mai putini pe care sa o convertesc in autorulota, insa, la indemnurile si nerabdarea sotiei cred ca voi recurge la achizitia unei autorulote noi (campervan).

Conversia ar fi durat ceva timp, lucru care ne-ar fi facut sa pierdem inca un sezon de vara.

Asa ca... sfaturile date colegilor in acest topic le iau in serios acum si pentru mine.

 

Si cum va spuneam in prima postare din acest topic:

"... Nu exista autorulota perfecta ! Implicit, nu exista campervan perfect !
Cel mai bun campervan este cel care iti reduce la minim numarul de compromisuri pe care trebuie sa le faci..."

 

Campervan-ul pe care mi-l doresc vreau sa aiba urmatoarele caracteristici:

 

1. Motor de ultima generatie - euro 6d-temp. Prefer platforma/motorizarile de minim 140cp de la Citroen sau Peugeot, motorizari care sunt mai economice si cu mai multe accesorii in echiparea standard fata de Ducato.  

2. Configurare cu paturi individuale - posibil compromis - pat frantuzesc.

3. Baie cu extindere pe culoar a cabinei de dus - posibil compromis - baie in tandem cu patul frantuzesc.

4. Incalzire diesel - posibil compromis - gaz.

5. Frigider cu compresor de minim 80 litri - posibil compromis - 65 L.

6. Rezervor de combustibil de 120 litri - posibil compromis - 90 litri.

7. O fata frumoasa - posibil compromis - actuala sotie.:amuzat:

 

Stiu, vreau cam multe :default_109:... insa, lasand gluma la o parte sper sa fac compromisuri cat mai putine.

 

Este putin probabil sa gasesc un campervan expus la vanzare cu caracteristicile pe care mi le doresc.

As avea sanse mai mari daca as comanda masina cu cele dorite, insa, asta poate insemna multe luni de asteptare pe care nu sunt dispus sa le accept si binenteles, negocierea pretului ar deveni tardiva.

 

In ultima vreme conversia dubelor in campervan-uri ridica probleme serioase producatorilor consacrati dpdv al greutatii, (incadrare de pana in 3.500 kg MMA).

Acest lucru a dus la reducerea capacitatii rezervorului de combustibil de la 90 litri la 75 litri in standard. La multi producatori rezervorul de 90 litri a devenit optional (contracost).

Binenteles ca noul campervan as dori sa aiba rezervor macar de 90 litri.

 

Am cerut cateva oferte unor dealeri din Romania... insa, cum era de asteptat,  tot Germania ramane sursa cu o oferta bogata si rentabila dpdv material.

Asa ca in curand, cand va da coltul ierbii, plec cu sotia pentru 1-2-3 saptamani, cat este nevoie, sa ne implinim visul.

  • Like 2
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Fejer Antal

Mult succes @Nelu Predonu la gasirea si achizitionarea :autorulota:mult dorite.:salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P
în urmă cu 2 ore, Nelu Predonu a scris:

Cel mai bun campervan este cel care iti reduce la minim numarul de compromisuri pe care trebuie sa le faci

 

Foarte corect ! :salutare!:

Mult succes @Nelu Predonu, s-auzim de bine și poate avem ocazia să bem o bere vreodată! :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

@Nelu Predonu cum eu am renuntat la camper si am trecut la rulota, am facut cateva compromisuri (mai mult pentru copil, eu nu le simt asa mult...) si nu imi pare rau deloc, nu m-as mai intoarce la camper..., cred ca si tu poti face unele compromisuri, mai ales ca tu sti ce e ala campervan, eu nu as putea sa ma obisnuiesc in ceva asa mic..., sau ma rog poate destul de greu avand pana acum numai campere si rulote mari...

 

Tin minte ca am oprit odata in Germania la Sulzemoos (nu stiu daca cunosti acel parc) unde sunt cateva sute de campere rulote si van-uri si m-am urcat in mai multe... (acolo puteam vedea mai multe configuratii “pe viu”, chiar daca nu cumparam de acolo...) si mi-a atras atentia un campervan La Strada..., era tare frumos, era pe Mercedes..., ala da, chiar mi s-a parut deosebit..., dar era peste 100k, deci calitatea costa...

 

Sunt surprins ca tu ai stat atata timp fara camper..., dar lasa ca recuperezi tu...:default_big_grin:

 

Succes in gasirea noului campervan ! :salutare!:

Modificat de Fejer Antal

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

 

 

@Dragos M lucrurile s-au petrecut de asa natura incat in 2008 eu am trecut direct de la cort la campervan, nu am avut rulota. Diferenta pentru mine a fost ca de la cer la pamant.

Poate daca aveam rulota m-as fi obisnuit cu un spatiu interior mai mare si as fi mers spre semi-integrat sau integrat, dar dupa 9 ani de campervan am ajuns la concluzia ca pot face acest compromis intre un spatiu interior mai mare si o accesibilitate/manevrare mai buna. Am putut merge pe drumuri in care nu as fi putut intra nici macar cu un campervan mai mare (6, 36m), daramite cu o semi-integrata sau integrata.

Eu sunt pasionat de munte si mai putin de mare, am facut cateva vacante-n Alpi si sper sa mai fac alte cateva. Accesibilitatea si manevrabilitatea van-ului sunt decisive in astfel de trasee:

 

Briancon1.jpg.2de4bdaa17914d80cfcad1627646545c.jpg

 

Aici eram in Briancon, un orasel din Alpii francezi unde... datorita cred celei mai injurate femei din Romania (Ioana - IGO) :)) am fost nevoit sa intru, iar dupa parcurgerea a cca. 1 km a acestui drum infernal in rampa accentuata, de exact latimea campervanu-lui, la prima intersectie Ioana imi spune: "acum virati la dreapta" - intersectie la 90 gr. a doua drumuri de aceeasi latime. :default_109:

Binenteles ca nu era posibil asa ceva, astfel ca am fost nevoit sa cobor acel drum de cca. 1 km cu spatele... :default_109:

 

Briancon2.jpg.ace0e9368c071dd01486a855f79de2d6.jpg 

 

... la un moment dat am fost nevoit sa pliez partial una dintre oglinzi pentru a nu atinge zidul caselor.

 

Cam asa arata o zi din vacantele facute de mine in Alpi:

 

 

Sper ca nu am plictisit.

 

în urmă cu 2 ore, Dragos M a scris:

... Tin minte ca am oprit odata in Germania la Sulzemoos (nu stiu daca cunosti acel parc) unde sunt cateva sute de campere rulote si van-uri si m-am urcat in mai multe... (acolo puteam vedea mai multe configuratii “pe viu”, chiar daca nu cumparam de acolo...) si mi-a atras atentia un campervan La Strada..., era tare frumos, era pe Mercedes..., ala da, chiar mi s-a parut deosebit..., dar era peste 100k, deci calitatea costa...

Sunt surprins ca tu ai stat atata timp fara camper..., dar lasa ca recuperezi tu...:default_big_grin:

 

Cunosc Sulzemoos, de acolo mi-am luat campervan-ul in 2008. "La Strada" este o firma premium cu preturi pe masura. Eu voi lua ceva mediu la care voi mai face ulterior ceva modificari in ceea ce consta izolatia campervanului si nu numai.

Am fost nevoit sa ies din peisaj pentru doi ani, mi-am ajutat copii sa-si faca casa la curte. Acum sunt aproape de finish si pot reveni la vechile indeletniciri. :OK:

Va mutumesc ! Cu putin noroc poate reusesc sa-mi iau cam ceea ce imi doresc.

 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Van-urile in ultimii ani au avut de-a dreptul o explozie în vânzări și oferte de producători mari și mici încât cred ca în ziua de azi nu ai nevoie de compromisuri fiind oferta foarte mare.
Nu doresc sa intru in discuția van, rulotă, camper, motorhome, dar țin sa precizez ca am trecut prin Briancon urcând pe Colle del Monginevro si m-am întors prin Colle della Maddalena, urc în Alpii elvețieni, austrieci și italieni cu trenul meu de 13x2, 50 metri fără probleme, eu ajung acolo unde cei cu Van-urile nu pot ajunge.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu
în urmă cu 6 ore, Raul G a scris:

Van-urile in ultimii ani au avut de-a dreptul o explozie în vânzări și oferte de producători mari și mici încât cred ca în ziua de azi nu ai nevoie de compromisuri fiind oferta foarte mare.

 

Asa pare, dar cand incepi un pic sa sapi, constati ca va fi foarte greu sa gasasti exact ce iti doresti pe o singura platforma.

Deci, Citroen sau Pegeot, motor euro 6d-temp, putere: 140 cp, inaltime: H2, lungime: 6 m, paturi individuale, baie cu extindere pe culoar a cabinei de dus, incalzire diesel, frigider cu compresor de minim 80L, la un pret de cca. 50.000 euro. Raul, daca gasesti toate astea pe o singura masina sunt dator de cinste la prima iesire comuna.

 

Raul, ai scris: "... urc în Alpii elvețieni, austrieci și italieni cu trenul meu de 13x2, 50 metri fără probleme, eu ajung acolo unde cei cu Van-urile nu pot ajunge."

 

Te inteleg, e posibil sa fie cum spui tu, insa eu iti pun o singura poza din Passo del Mortirolo (Alpii italieni) unde am trait un cosmar cu campervan-ul meu de DOAR 5, 68 m lungime:

 

passo-Mortirolo-1.jpg.840f4b49864aa89f09137f469870e260.jpg

 

Altitudinea era rezonabila, insa pe langa unghiurile foarte ascutite ale curbelor, diferenta de nivel in curbe era extrem de mare. Erau curbe in care la limita reuseam virajul dintr-una.

Drumul, care era mai lat cam cu  0, 5 - 1 m fata de masina mea, era atat de inclinat incat nici frana de motor din treapta I nu avea vreo sansa sa domoleasca coborarea. Emotiile mari le-am avut legat de supraincalzirea sistemului de franare. Pana jos am avut circa 37 de astfel de viraje, cea din imagine dupa cum se vede avea nr. 14. Urcarea pana in pas fusese mult mai lejera, dar coborarea a reprezentat o amintire... pe viata.

Sincer, nu stiu Raul aici cum te-ai fi descurcat cu trenul tau de 13 x 2, 50 metri. Sa-ti mai spun cam cum ne albeam la fata soferii care ne intalneam din sensuri opuse ?

 

Si ca sa revin la subiect, in exemplele de mai sus apar doar o parte dintre avantajele campervan-urilor fata de celelalte modele de autorulote - alkoven, semi-integrata si integrata.

Spatiu mai mic in interior in schimbul unei manevrabilitati excelente. 

Dar sigur, nu toti sunt amatori de emisii in exces ale adrenalinei, nu toti sunt amatori de astfel de trasee.

Trebuie sa fim multumiti ca piata ne ofera Rv-uri pe toate gusturile,  chiar daca cateodata suntem nevoiti sa acceptam si anumite compromisuri.

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Eu sunt de părerea ca nu exista Rv-ul perfect, ideal ci Rv-ul care este potrivit pentru noi la momentul potrivit.
De ce spun ca multe localități din Alpi sunt off-limits sau aproape pentru cine are un Van, dar eu cu 12x2, 50 pot ajunge? Deoarece se face un turism un picuț diferit, eu sunt obișnuit sa campez în vale (Olympia la Dobbiaco, SextePark, etc) las rulota si urc cu mașina pana unde este permis, iar aceste locuri de multe ori cu un Van nu le poți ajunge. Am 16 ani de serviciu pe Salvare și Pompieri in zona alpina si în multe localități nu întram nici cu Vw T6.
Din păcate nu te pot ajuta cu sfatul pentru alegerea unui Van, singurul care îl cunosc este Marco Polo

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I
La 2/1/2020 la 20:58, Raul G a scris:

Deoarece se face un turism un picuț diferit, eu sunt obișnuit sa campez în vale (Olympia la Dobbiaco, SextePark, etc) las rulota si urc cu mașina pana unde este permis, iar aceste locuri de multe ori cu un Van nu le poți ajunge

Chiar am gandeam cum faci sa te descurci 😉  

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.