Dragos M

Mufa 13 pini calda

47 postări în acest subiect de discuţie despre Mufa 13 pini calda

Mufa 13 pini calda

Mihnea Stoenescu

    Ai dreptate. Nu cred că neamtu' a pus conductor de 4. Mare lucru dacă a pus de 2, 5 ! Iar în fișele astea sertizate, personal, din experiența, nu prea am încredere.

    "Împărțeala" am făcut-o ochiometric😄

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu
în urmă cu 7 ore, NRLaurentiu a scris:

[...], la stecherul rulotei se alimentaeza frigiderul la pinii 10 (-) si 11 (+) si dupa cateva minute/ore vedeti daca se incalzeste stecherul si/sau firul. [...], in poza nu se vede daca este topit la baza pinul 11 (+) si/sau10 (-). Daca nu este topit, s-ar putea ca toata situatia sa fie una normala.

O rectificare: am inversat semnele, corect este: pinul 10 este plus (+), iar pinul 11 este masa (-).

--------------------------

 

@Dragos M, m-am uitat pe schema, este doar cea care prezinta sistemul de iluminare interior (becuri, conexiuni, intrerupatoare, aprinderi soba si aragaz etc.), centrala (transformatorul 12 V/350 W) si legatura la Truma Therme. Insa am observat ca firele pentru masa lumini (13) si masa frigider (11), respectiv cele pentru plus lumini (9) respectiv plus frigider (10) - singurele figurate in schema pe partea de legatura cu masina - au sectiunea de 4 mm.

 

De asemenea, in poza pe care ai pus-o cu priza de la masina, observ ca aceasta are fisele de contact din cupru. In poza pusa mai devreme, cea cu stecherul de la rulota, observ ca pinii sunt din nichel. Acum, din ce imi mai amintesc eu din liceu, materiale diferite au rezistenta diferita la trecerea curentului. Acesta este un alt motiv de incalzire in acea zona.

 

In concluzie eu zic ca este normal. De asemenea, cablajul de la Mercedes (anumite modele) este fabricat la noi in tara (BN)! :)

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Salut Dragos !

De acord cu cele mentionate de colegii Mihnea si Laurentiu.

Am sa-ti spun si punctul meu de vedere referitor la problema cu incalzirea mufei. Ce as face in locul tau ?

1. As verifica strangera contactelor din cele doua mufe.

2. As verifica sectiunea conductorului care vine de la frigider la mufa (mobila) rulotei. Sunt convins ca producatorul Fendt (marca de top) a dimensionat corect sectiunea acelui conductor tinand cont de consumul frigiderului montat pe rulota.

3. As verifica sectiunea conductorului care vine  de la autoturism la mufa mama (fixa).

 

Daca cele doua sectiuni sunt egale... nu cred ca trebuie sa-ti faci probleme. Cum spunea si Laurentiu, consumul de durata, de pana in 14 A poate provoca o incalzire locala a contactelor corespunzatoare din cele doua mufe. 

Daca sectiunea conductorului din mufa mama (fixa) este mai mica fata de cea a conductorului ce vine de la rulota, el trebuie inlocuit cu unul de sectiune egala cu cel ce vine de la frigider. Totul este ca circuitul la care este legat acel conductor din mufa mama (fixa) sa suporte majorarea de consum solicitata de frigider.

 

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu
57 minute în urmă, NRLaurentiu a scris:

 

@Dragos M... De asemenea, in poza pe care ai pus-o cu priza de la masina, observ ca aceasta are fisele de contact din cupru. In poza pusa mai devreme, cea cu stecherul de la rulota, observ ca pinii sunt din nichel. Acum, din ce imi mai amintesc eu din liceu, materiale diferite au rezistenta diferita la trecerea curentului. Acesta este un alt motiv de incalzire in acea zona.

 

Corecta observatia, Laurentiu. 

In cazul contactelor de cupru neacoperite, acestea suporta temperaturi mai mici (< 75 grade), cele acoperite cu staniu (< 90 grade) si cele acoperite cu nichel sau argint (< 105 grade)

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Eu sunt aproape sigur (nu am desfacut inca) ca la masina firele nu sunt de 2, 5 cu toate ca masina are de fabrica acel carlig... si nu cred ca pot modifica acele fire..., vin direct din calculator... nimeni de la Mercedes nu ar pune un fir mai gros si sa merg la nea’ “Vasile” sa-mi umble in calculatoare nu am curaj...
 

La rulota in schimb sunt fire de 2, 5 de la mufa pana la frigider (verificate).

 

Banuiala mea din ce spuneti voi ar fi ori stecherul nu intra prea bine in priza (fix) si pentru asta nu prea am cum sa vad ca intra prin “inflietare”..., aveti vreo alta solutie cum as putea vedea cat de fix stau pinii in priza ?

 

Iar o alta banuiala ar fi cum spuneati mai sus diferenta de materiale..., cupru si ce o fi celalalt.., un crom ceva...

 

Apropo de frigider este cel mai mare model posibil, din podea pana in tavan raman 20 cm un sertar sub el...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Revin cu o intrebare, a desfacut cineva un asfel de stecher ? Sau aveti idee cum si daca se desface ? 
Daca l-as putea desface mi-as da seama cat de fix sta in priza...

 

470509BB-7660-46FC-839A-0D14ED877568.jpeg

 

24399EC8-E2A6-4DFA-802B-03520FFF88BC.jpeg

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

   M-am uitat si eu pe schema si, asa cum a observat colegul @NRLaurentiu, conductoarele "sensibile" sunt de 4 mmp. Exact ceea ce trebuie ! [Deci am gresit cand i-am bagat pe cei de la Fendt in aceeasi oala cu alti producatori ! (ex.: Daewoo)].

   Este cam greu de vazut in poza daca fișa (stekerul) rulotei este demontabil. Pare sa fie sertizata (asemanator cu fișele cordoanelor de alimentare ale diverselor aparate). Daca este nedemontabila, nu este cazul sa vedem daca conductoarele sunt bine stranse deoarece se practica tot metoda sertizarii (nu exista suruburi, filete..). Metoda sertizarii este cea mai sigura, astfel ca rezistenta de contact (generatoare de efect termic), este practic nula.

    Intr-adevar, posibila rezistenta de contact cu oarecare valoare poate aparea la imbinatea fișei cu priza masinii. Tot ce se poate face, destul de simplu, este expandarea pinilor in cauza (cu o surubelnita mica introdusa in crestaturile lor).

   Cred si eu ca o cauza posibila este instalatia cu priza masinii nedimensionata pentru un astfel de frigider - am putea spune - de exceptie (neluat in calcul de producator).

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M
23 minute în urmă, Mihnea Stoenescu a scris:

Intr-adevar, posibila rezistenta de contact cu oarecare valoare poate aparea la imbinatea fișei cu priza masinii. Tot ce se poate face, destul de simplu, este expandarea pinilor in cauza (cu o surubelnita mica introdusa in crestaturile lor).


Nu au crestaturi pinii, ma gandisem sa fac asa ceva, insa sunt dintr-o bucata..., deci nu prea am ce le face sa-i mai “ingros” cumva...

Sau mai este o alta varianta ?

 

24 minute în urmă, Mihnea Stoenescu a scris:

Cred si eu ca o cauza posibila este instalatia cu priza masinii nedimensionata pentru un astfel de frigider - am putea spune - de exceptie (neluat in calcul de producator).

  
Daca asta e cauza nu prea cred ca am ce-i face...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

 vezi dupa min 1:00

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

   Daca pinii nu sunt crestati, atunci bucsele de la priza masinii sunt. Mai trebuie stranse putin. Tot cu o mica surubelnita introdusa intre izolator si bucsa respectiva. Eu am prize UK 2 x 7 si nu cunosc atat de bine acest sistem european continental 13 (am montat, dar cam demult si am uitat).

Este cam ce se poate face, din pacate...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

@Gabriel I multumesc pentru ajutor insa din pacate la mine nu are acele "cleme" pe lateral...e o singura bucata..., cred ca este cum zicea colegul Mihnea, sertizata...

 

în urmă cu 10 ore, Mihnea Stoenescu a scris:

   Daca pinii nu sunt crestati, atunci bucsele de la priza masinii sunt. Mai trebuie stranse putin. Tot cu o mica surubelnita introdusa intre izolator si bucsa respectiva. Eu am prize UK 2 x 7 si nu cunosc atat de bine acest sistem european continental 13 (am montat, dar cam demult si am uitat).

Este cam ce se poate face, din pacate...

 

Multumesc mult @Mihnea Stoenescu :salutare!:, asa am sa fac, incerc la masina poate merg stranse putin gaurile din priza...

Revin cu rezolvarea... :default_big_grin:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

 

în urmă cu 11 ore, Mihnea Stoenescu a scris:

   Daca pinii nu sunt crestati, atunci bucsele de la priza masinii sunt. Mai trebuie stranse putin. Tot cu o mica surubelnita introdusa intre izolator si bucsa respectiva. [...]

 

@Mihnea Stoenescu, nu recomand sa faca asta, va micsora suprafata de contact dintre pin si "gaura". Dupa cum se vede in poza de mai jos, "gaura" este un tub fara crestatura.

 

Detaliu.thumb.jpg.cca0a1e8b24c1ba95d12cad26b0ad855.jpg

 

De asemenea, nici una dintre "gauri" nu prezinta semne de ars --> iar asta inseamna ca face contact perfect stecherul rulotei cu priza masinii.

Incalzirea provine din contactul a doua materiale diferite si sectiunea mica a conductorului de la priza masinii versus amperajul mare.

 

La vechea masina, cumparasem conductor de 4 mm, atat pentru masa, cat si pentru plusul pentru frigider, precum si un releu de 40 A. N-am mai apucat sa schimb priza cu 7 pini cu cea cu 13 pini si sa montez circuitul pentru alimentare frigider. Intre timp conductorii i-am folosit in instalatia rulotei (intre regulatorul solar si bateria de acumulatori, precum si intre aceasta si barele de plus si minus la care sunt legate celelalte circuite.

 

PS: @Dragos M, daca masina e inca in garantie, solicita sa-ti schimbe conductorul buclucas cu unul cu sectiunea de 4 mm. Atat pe portiunea dintre bateria de acumulatori, cat si pe portiunea de la cutia cu legaturi din portbagaj si pana la priza. De asemenea, se va schimba si conductorul pentru masa dintre priza si conexiunea la caroserie. Daca nu mai este in garantie, schimba singur sau la un atelier specializat. Operatiunea este simpla, se schimba doar conductorul, fara alte modificari. Batai de cap va da probabil doar pozarea cablurilor.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

   Totuși, nu înțeleg cum se realizează un contact intim între armăturile unei astfel de prize fără nici un element elastic. Sunt pinii și bucșele conice și au arcuri situate axial in spate ? "Clămpănesc" ? - e o glumă; n-aș crede... Să aibă ajustaj cu strângere că la rulmenți ? - nici asta nu aș crede fiindcă ridica probleme...   Pentru mine e o enigmă.

   Eu am crezut că bucșele sunt crestate. Așa am și scris. Bineînțeles, dacă nu sunt, soluția propusă își pierde sensul...

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
acum o oră, Mihnea Stoenescu a scris:

   Totuși, nu înțeleg cum se realizează un contact intim între armăturile unei astfel de prize fără nici un element elastic. [...]  Pentru mine e o enigmă.

   Eu am crezut că bucșele sunt crestate. Așa am și scris. Bineînțeles, dacă nu sunt, soluția propusă își pierde sensul...

Par a fi niste caneluri longitudinale, atat cat se poate vedea in poza. O sa ma uit la priza de la masina sa vad la mine cum sunt. Cert este ca pinii de la stecher sunt "plini", asa ca singura tehnologie elastica ar trebui sa fie in priza. Acasa mai am o priza noua cu 13 pini, sa vad acolo cum e tratat subiectul.

 

Intrarea/iesirea fisei in priza se realizeaza prin sistemul "melc" si de aici banuiesc ca se realizeaza fortat intrarea completa a pinilor in priza. La priza actuala de pe masina, chiar si cu acest sistem de melc, scoaterea stecherului o fac foarte greu, chiar daca jumatate din lungimea pinilor iese dupa ce rotesc de partea exterioara a stecherului.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Petre

Eu unul, inainte de a modifica ceva, as incerca sa leg rulota la alta masina (priza) si la randul ei, masina la alta rulota. In felul acesta poti vedea unde  este problema. In mod sigur ai un prieten sau un vecin care are o masina cu carlig pus de fabrica. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Mai fac o poza la priza sa se vada cat mai bine..., insa eu cred ca acea conexiune se face prin presare, pinii find putin conici... (altfel nu e logic cum ar sta fixa toata conexiunea...)

@Marian Petre totul se intampla dupa ORE de mers..., (De la 3-4 in sus) deci exclus sa schimb masina sau rulota... cu o alta a unui prieten...

@NRLaurentiu acel conductor de la masina iese direct din calculator (stiu sigur) nu se va “baga” nimeni sa schime cu unul mai gros..., reprezentanta Mercedes in niciun caz...

Si oricum nici eu nu as avea curaj sa fac o improvizatie la o astfel de masina...

 

L.E.

Din ce vad acea priza are ca niste “bucsi” din cupru care posibil sa se stranga pe pinii rulotei..., e ceva foarte fin..., nu-mi dau seama cum functioneaza aceasta coexiune lentru a fi cat mai fixa...

 

51006535-AC9C-4DB6-ABA8-B6BA18BFF38B.jpeg

 

A00E74AB-F8AD-4896-B63D-EEC1333C1BBE.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Petre

Ideea era aceea de a verifica priza, nu de a schimba masina. E suficient sa cuplezi mufa rulotei la o alta masina si sa lasi motorul pornit 30 min. Daca este o problema la rulota priza, sigur, se va incalzi. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Acum e clar cum este asigurata flexibilitatea: crestaturi longitudinale si ambutisat materialul pe acea portiune!

detaliu.jpg.85ff2a07f86bd006289765a02ff23b32.jpg

 

Imi mentin opinia ca ar trebui sa schimbi firele de pe circuitul cu pricina. Vor fi alte fire cu papuci, identic constructiv cu cele puse acum. Ma indoiesc ca va fi o improvizatie...

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Pare ca se desface..., dar de unde sa iau “scula” aceea ? :default_big_grin:
Foarte interesant... ! :salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu

Lasă lucrurile cum sunt. Primești sfaturi bine intenționate, dar de la persoane cu obiecte de generație și tehnologie mai vechi. Nici nu se pune problema de a efectua improvizații la mașini si rulote de ultima generație, cu instalații de fabrică. Fii convins că lucrurile sunt în regulă și bucură-te de rulotă fără să cauți probleme acolo unde nu sunt. 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
50 minute în urmă, Dragos M a scris:

Pare ca se desface..., dar de unde sa iau “scula” aceea ? :default_big_grin: [...]

Nu este nici o scula! Este doar un suport de motat pe protap pentru a pune stecherul cand nu e folosit. Are mai mult rol de protectie.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.