Stoica Dumitru

Cum racim aerul în rulota

10 postări în acest subiect de discuţie despre Cum racim aerul în rulota

Cum racim aerul în rulota

Stoica Dumitru

Vă salut colegi rulotisti 

Am nevoie din nou de ajutorul și experiența voastră. Vă sunt recunoscător pentru sfaturile și ideile voastre.

În rulota pentru a raci aerul vara, folosesc un ventilator cu apă legat la un invertor de 800 w cuplat la baterie 80 A care  este încărcat de un panou solar tip valiza de 80 w.

Ventilatorul face  față până pe la 27-30 grade dar după această temperatură adică cam după ora 15.00 nu mai face față. 

Voi ce soluții mai economice folosiți pentru a mentine o temperatura acceptabilă în rulota?

Cu stimă. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Raul G

La noi este mai simplu, nu facem off camping ci mergem doar în campinguri unde avem 220 mereu.
Nu suntem adepții aerului condiționat acasă, birou sau rulota.
Pentru a avea o clima plăcută totul începe cu busolă când ajungem în camping, cautam un loc cât mai aproape de mare unde briza marii ajunge pentru a face schimbul de aer, iar când acesta este absenta sau insuficientă avem un ventilator din acela tip turn.
Din experienta personala prefer un loc la soare pe malul marii decât unul la umbra mai înăuntru unde nu bate briza mării.
La munte problema răcirii aerului nu se pune deoarece de multe ori chiar și vara trebuie sa pornim un pic soba.

  • Like 6
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Felician

De multe ori, caldura resimtita este mai mare decat temperatura reala atunci cand umezeala relativa este peste pragul de confort (aprox. 55%). Costul unui dezumidificator, insa, este apropiat de cel al unui AC. In plus, un AC are si rol de dezumidificare. Practic, nu recomand folosirea ventilatorului cu pulverizator de apa, cu atat mai mult cu cat nu vrei sa ai mai tarziu probleme cu mucegaiul. O solutie partiala a problemei este circularea aerului (asa cum recomanda si Raul G.).

 

Acum...pe cat de amuzant va parea, exista un truc pe care eu l-am testat si cred ca este eficient:  ZIARE IN GEAM. Ziarul oridinar este un foarte bun izolator termic. Militarii, pe vremea cand smartphone-ul se numea telemobil,  pentru a nu le ingheta talpile iarna, puneau foi de ziar in interiorul bocancului si, astfel, prelungeau confortul termic. Eu am masina de culoare neagra si,   fiind pe plaja Vadu - expus fara adapost - am incercat trucul cu ziarele pe TOATE geamurile. Temperatura in habitaclu a crescut ceva mai lent decat de obicei datorita impiedicarii efectului de sera.

 

Un alt truc, in cazul unei rulote, ar putea fi desfasurarea unei oglinzi pe "capota" rulotei (sau, de ce nu, pe intreaga suprafata exterioara expusa soarelui). Ca sa revenim, totusi, cu picioarele pe pamant, oglinda poate fi realizata din folii de aluminiu (de ex.: pentru o lucrare cu caracter permanent se poate folosi cea pentru parchet :default_big_grin: ). Corolar, mai stiti acele filme americane in care rulotele aveau "fuselajul" din inox?!

 

Spor! 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty
în urmă cu 5 ore, Felician a scris:

rulotele aveau "fuselajul" din inox?!

 

Da. Airstream se numesc și sunt extrem de scumpe. 

 

IMG_20190614_063515.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
Da. Airstream se numesc și sunt extrem de scumpe. 
 
IMG_20190614_063515.thumb.jpg.cc64ddb3c8d63ac6dbdedb3d4b026f60.jpg
Sunt scumpe pentru noi europeni, nici prea mult ținând cont ca costa cam cât un mobilhome mediu, dar dacă sunt încă în circulație 80% din ele începând din 1931 de când s-a fabricat prima Airstream.
Feliciano sunt făcute din aluminiu aeronautic prins în nituri.
  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
De multe ori, caldura resimtita este mai mare decat temperatura reala atunci cand umezeala relativa este peste pragul de confort (aprox. 55%). Costul unui dezumidificator, insa, este apropiat de cel al unui AC. In plus, un AC are si rol de dezumidificare. Practic, nu recomand folosirea ventilatorului cu pulverizator de apa, cu atat mai mult cu cat nu vrei sa ai mai tarziu probleme cu mucegaiul. O solutie partiala a problemei este circularea aerului (asa cum recomanda si Raul G.).
 
Acum...pe cat de amuzant va parea, exista un truc pe care eu l-am testat si cred ca este eficient:  ZIARE IN GEAM. Ziarul oridinar este un foarte bun izolator termic. Militarii, pe vremea cand smartphone-ul se numea telemobil,  pentru a nu le ingheta talpile iarna, puneau foi de ziar in interiorul bocancului si, astfel, prelungeau confortul termic. Eu am masina de culoare neagra si,   fiind pe plaja Vadu - expus fara adapost - am incercat trucul cu ziarele pe TOATE geamurile. Temperatura in habitaclu a crescut ceva mai lent decat de obicei datorita impiedicarii efectului de sera.
 
Un alt truc, in cazul unei rulote, ar putea fi desfasurarea unei oglinzi pe "capota" rulotei (sau, de ce nu, pe intreaga suprafata exterioara expusa soarelui). Ca sa revenim, totusi, cu picioarele pe pamant, oglinda poate fi realizata din folii de aluminiu (de ex.: pentru o lucrare cu caracter permanent se poate folosi cea pentru parchet :default_big_grin: ). Corolar, mai stiti acele filme americane in care rulotele aveau "fuselajul" din inox?!
 
Spor! 
M-a învățat cineva ca ventilatorul se pune în ușă sa sulfe în afară, așa nu ridica praful dinăuntru, dar cel mai important nu preia aer cald dinafara ci scoate aerul dinăuntru și il scoate afară.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Felician
în urmă cu 2 ore, Raul G a scris:

...nu preia aer cald dinafara ci scoate aerul dinăuntru și il scoate afară.

 

 

Draga Raul....dar in locul aerului pe care il scoate ventilatorul....ce fel de aer intra....ca doar nu s-o forma vid ;).

Nu cumva intra fix aerul cald de afara?

 

Idea , ca sa clarificam, e ca aerul cald de afara poate intra si e benefic atat timp cat temperatura aerului din interior e mai mare (chiar daca e aer cald de afara).

 

 

în urmă cu 3 ore, Raul G a scris:

....așa nu ridica praful dinăuntru...

 

Toutusi, pentru ca m-ai citat....eu nu vorbeam de ridicat praful ci de a creste umezeala relativa din rulota in mod nejustificat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
 
Toutusi, pentru ca m-ai citat....eu nu vorbeam de ridicat praful ci de a creste umezeala relativa din rulota in mod nejustificat.
Normal ca aerul de afară intra înăuntru, punând ventilatorul invers accelerezi ieșirea celui dinăuntru, dar eu sunt cadru medical nu inginer nu reușesc sa ma explic prea bine.
De praf vorbeam de a nu pute ventilatorul a bate înăuntru pentru a nu îl ridica.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B
La 14/06/2019 la 14:41, Felician a scris:

Draga Raul....dar in locul aerului pe care il scoate ventilatorul....ce fel de aer intra....ca doar nu s-o forma vid ;).

Nu cumva intra fix aerul cald de afara?

Draga @Felician, nu cumva intra prin fantele de aerisire care se gasesc in podea, fix aerul mai rece de sub rulota? 

Intreb pentru un prieten:)

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut,  @George B!

 

Intreb si eu pentru un prieten: cand pui ventilatorul in rulota, se inchid geamurile? :)

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.