Mihai-Arad

Cum recunosti : Tahometru manipulat / Dauna totala !

10 postări în acest subiect de discuţie despre Cum recunosti : Tahometru manipulat / Dauna totala !

Cum recunosti : Tahometru manipulat / Dauna totala !

Mihai-Arad

Cum si prin ce metode recunosti ca un autoturism (masina SH) pus la vanzare , are kilometrajul manipulat/modificat sau a fost 100% avariata ?

 

Manipularea tahometrului este o mare problema in tranzactionarea masinilor SH. Cu ajutorul unui adaptor și al unei aplicatii, puteti verifica fiecare masina daca a „suferit“ o manipularea frauduloasa sau chiar stilul „agresiv“ al fostului proprietar (viteza medie, consumul mediu, nr. zile si nr. de ore in care masina a fost folosita „la maxim“…etc)

Anunturi ca: „Masina tinuta-n garaj, istoric complet la reprezentanta („Vehicle History Report", pe scurt VHR) , eliberez certificat autentic cu pafara „MARCA  MASINII“ in orice reprezentanta[oare?], , …. pina la : niciodata lovita/atinsa, nici macar in parcare , vopsea originala….

“La ultima verificare in reprezentanta, masina avea stergatorul lunetei uzat si atat !!! Programata pt schimbare egr ( reecall de fabrica) EGR-ul  nu are nimic dar se schimba gratuit!“ - sunt doar cateva fraze melodioase pentru a aduce o nota (majora) de scepticism.

Cele mai manipulate tahometre le gasim la marcile de top ( si nu numai!) Audi , Mercedes, BMW si /sau VW.

 

Indispensabil atunci cand cumperi o masina SH este un control al tehnologiei si al mecanicii, precum si un test de incercare (drive-test). Cu un adaptor OBD și o aplicație asemanatoare cu cea a lui "Carly" din München, puteti afla mai multe.

Sistemul OBD reprezintă o diagnoza la bord - care se face de obicei in Service. Adaptorul este pur și simplu conectat la portul OBD, care de obicei  pozitionat  sub volan.

 

Kilometrajul, consumul, memoria de eroare.

Diagnosticul nu este inca disponibil pentru toate marcile si modelele, iar costul total este destul de ridicat(aproximativ 100 €). Aplicatia  este usor de utilizat (Apple si Android) dezvaluie multe lucruri care sunt utile atunci cand cumparati o masină SH - de exemplu:

 

Kilometrajul real (citit de la mai multe ECU-uri ale masinii)

·       Viteza medie și kilometrajul mediu - de exemplu, pentru a vedea daca aveti “un vehicul (SH) cu raza lunga de actiune in fata dvs. sau daca masina a fost adesea in trafic scurt“ - pentru motorul cu uzura mai rapida

·       Consumul real al masinii - aceasta permite, de asemenea, concluzii cu privire la stilul de conducere

·       Numarul de mesaje de eroare stocate in sistem, inclusiv kilometraj

·       Daca aplicatia detecteaza un vehicul potential compromis, acesta afiseaza si un avertisment.

 

Cateva „tehnici“ la indemana oricui

 

Masuri luate : Belgia  a introdus  CAR PASS , S.U.A –CARFAX , in Germania  TÜV si DEKRA (parca prin Germania aceasta verificare , la sange costa intre 50 - 100 €) , in Austria ÖAMTC (stiu sigur, costa 70 € ) …

Aici aveti un „material“ cat de usor se poate manipula un Tahometru !

 

Un reportaj 

 

CEA MAI SIGURA METODA pentru verificarea/autentificarea „kilometrilor reali“ sunt facturile din SERVICE.

Micro-cips-urile impementate in tahometru , nu mai sunt (atat de)sigure, chiar daca „Update-urile“ efectuate in Service/reprezentanta  sunt actuale.

 

@Calin Andritoiu , poate reusesc sa fac "putina lumina" .... ma refer la acest comentariu !

 

P.S. Cu ajutorul Google-Crome poti sa-ti traduci paginile de mai sus in.... lb. romana ! :)

 

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Calin Andritoiu

O singura observatie! 

Probabil din cauza faptului ca articolul este destul de vechi (aproximativ 4 ani), acolo se spune ca modificarea kilometrajului se face la computerul principal, dar exista posibilitatea de a fi depistat acest lucru prin citirea celorlalte claculatoare ale masinii. Acest lucru din pacate nu mai este de actualitate. Acum (si nu chiar de acum, mai bine zis de cativa ani) modificarea se face si in acele calculatoare. Acum TOATE indica acelasi lucru. Din pacate!

In privinta traducerii cu "google translate" in romana, sincer, e o chestie buna cand te plictisesti! Pentru ca e de-a dreptul hilara traducerea aia. Si te distreaza. Asta pana cand incepe sa te enerveze! :default_big_grin:. Prefer traducerea in engleza. Chiar daca nici aia nu e perfecta, uneori trebuie sa-ti pui bine mintea la conbtributie ca sa intelegi ce a vrut sa zica, este totusi cat de cat precisa. La traducerea in romana, in multe situatii (chiar destul de multe) se schimba total intelesul frazei!

In privinta facturilor de service... permite-mi sa am indoieli! Tot ce e pe suport de hartie poate fi contrafacut. Si fara mare efort. Daca acele facturi ar intra in circuitul economic... da! Ar fi o problema, ar fi dibuite pana la urma. Dar asa... ca sa ti le arate tie, in calitate de cumparator... oricine poate face niste facturi cu ce date doreste.

Trist dar adevarat! Oricat ar incerca autoritatile impiedice manipularea kilometrajului, cei care se ocupa cu manipularea le vor sufla in permanenta in ceafa. Indiferent ce noua metoda se aplica, in cateva zile vor gasi si "antidotul". Raman la parerea ca cea mai buna varianta este existenta unei baze de date la care "infractorii" nu au acces, nu o pot modifica, baza d date pe care sa o poata accesa oricine (pentru citire).

Desi... se cloneaza carduri, se sparg bazele de date ale celor mai mari banci din lume, banci care investesc enorm in securizare, deci probabil spargerea bazei de date a unei autoritati auto este floare la ureche... 

Concluzia mea e clara! Si anume... ca nu exista nici o concluzie!

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Multumim @Mihai-Arad Cred ca acest articol va fi de folos multora. :noroc:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 6 ore, Calin Andritoiu a scris:

O singura observatie! 

Probabil din cauza faptului ca articolul este destul de vechi (aproximativ 4 ani), acolo se spune ca modificarea kilometrajului se face la computerul principal, dar exista posibilitatea de a fi depistat acest lucru prin citirea celorlalte claculatoare ale masinii.....

TSalut ....

Intr-adevar, un articol (Notat: Un Reportaj) din postarea mea de mai sus e ... ceva "mai vechi" dar (poate) inca intalnit in "smenurile" practicate de samsari.

Articolul dateaza cu data de 28.05.2015

Cat despre celelante doua sunt cu date curente; 17.10.2018 ( se vede in josul paginii)

 

în urmă cu 6 ore, Calin Andritoiu a scris:

In privinta facturilor de service... permite-mi sa am indoieli! Tot ce e pe suport de hartie poate fi contrafacut. Si fara mare efort. Daca acele facturi ar intra in circuitul economic... da! Ar fi o problema, ar fi dibuite pana la urma. Dar asa... ca sa ti le arate tie, in calitate de cumparator... oricine poate face niste facturi cu ce date doreste.

Trist dar adevarat! Oricat ar incerca autoritatile impiedice manipularea kilometrajului, cei care se ocupa cu manipularea le vor sufla in permanenta in ceafa. Indiferent ce noua metoda se aplica, in cateva zile vor gasi si "antidotul". Raman la parerea ca cea mai buna varianta este existenta unei baze de date la care "infractorii" nu au acces, nu o pot modifica, baza d date pe care sa o poata accesa oricine (pentru citire).

Desi... se cloneaza carduri, se sparg bazele de date ale celor mai mari banci din lume, banci care investesc enorm in securizare, deci probabil spargerea bazei de date a unei autoritati auto este floare la ureche... 

 

Concluzia mea e clara! Si anume... ca nu exista nici o concluzie!

 

Indoieli, suspiciuni...incertitudini, e normal sa avem ! :) Cum suntem noi, barbatii ? Oare si la femei, avem indoieli ? :default_109: E buna, nu-i buna, e batrana, e prea tinerica , e blonda sau e... pistruiata ?! Woauuuuu....  :default_big_grin:

Instinctul-increderea  isi spun cuvantul atunci cand "trebuie" sa alegi (dintre ele !)

 

P.S. Jos palaria pentru.... concluzia trasa !

O seara placuta !

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Calin Andritoiu

Buna seara, @Mihai-Arad!

In postarea precedenta am spus ca articolul (primul articol) este destul de vechi, din 2015, referindu-ma strict la faptul ca in acel articol se spune ca se poate verifica daca s-a umblat la kilomegtraj, modificarea facandu-se doar la calculatorul principal. Da, atunci asa era! Dar de atunci "infractorii" s-au specializat si modificarea se face peste tot. Doar la asta m-am referit! In rest, articolul chiar daca nu este nou-nout, este cat se poate de actual! :salutare!:

Da, toti avem indoieli, suspiciuni , nemultumiri... Dar, pana la urma, nemultumirea duce la progres, nu? Daca omul era multumit cu traiul in pesteri, acum nu purtam aceasta conversatie! Nu de alta, dar semnalul wireless trece mai greu prin peretii pesterii...

Sunt perfect de acord cu faptul ca instinctul trebuie sa isi spuna cuvantul atunci cand faci o alegere. Si chiar ma bazez pe el de foarte multe ori! 

Problema este ca acum instinctul imi spune sa mai astept, sa nu ma grabesc, si mai ales sa evit Germania! Cu riscul de a ma repeta, la masina pe care o vreau eu rugina este o problema cu mult mai mare decat la alte masini. Sunt cat de cat la curent cu practicile celor care aduc masini din Germania. Cunosc cateva persoane care fac asta , fara a-mi fi prieteni (doar amici) si uneori, in diverse cercuri si circumstante mai "scapa" cate o informatie privind  felul in care pregatesc masinile de vanzare. In unele cazuri... te ia cu dureri de cap! Sincer, nu as vrea sa constat ca sub izolatia masinii zac munti de rugina! Nu de alta, dar in targ nu poti sa sapi sub izolatie (care are de altfel un aspect cat se poate de... original, murdar, invechit chiar cu unele mici zgarieturi destul de vizibile dar care nu perforeaza izolatia) iar daca o faci dupa cumparare... te iei cu mainile de cap!

O masina "coapta" se cumpara cu 1000 si ceva de euro, se pregateste de vanzare prin polisare si refacerea izolatiei (peste rugina bineinteles) plus alte maruntisuri cu 500-1000 euro, se "regleaza" kilometrajul la cat trebuie (asta nu costa nimic, softul e de mult amortizat) si se vinde cu 3000-3500 de euro. Profitul nu e urias dar... merita! Pentru ei! Pentru mine nu!

Sincer, pentru mine cumpararea unei masini, a unei rulote si a unei barci cu motor, toate odata, nu este chiar un maruntis, mai ales ca toate sunt destinate doar satisfacerii unui "moft" personal, pescuitul! Nevasta-mea ar fi vrut sa schimbam masina actuala, care a facut si ea 10 ani saraca, dar... Acesta este un motiv in plus sa fiu cu ochii in patru, sa nu iau plasa. Poate unii considera ca exagerez cu precautiile, doar sunt atatia care si-au cumparat masini si rulote de la intermediari si sunt cat se poate de ok. Asa este! Dar... sunt si multi care nu sunt deloc ok! Si, sincer, nu as vrea sa ma numar printre cei din a doua categorie.

Fratele meu si-a cumparat acum aproximativ doi ani o masina second. Desi l-am sfatuit sa nu o cumpere, sa astepte sa vad ce pot sa aflu eu despre masina, i-a cazut cu tronc si a cumparat-o chiar atunci, pe loc! Era chiar o oferta buna! Atata doar ca, dupa cumparare, am facut o mica verificare la reprezentanta si am aflat ca in urma cu doi ani masina avea cu peste 200.000 km mai mult decat avea la momentul cumpararii. Poate spuneti ca nu e o mare problema, dar, in cazul lui cel putin, motorul a mers foarte bine aproape un an, dupa care a inceput sa-si arate varsta. Probleme... bani... nervi... si in ziua de azi masina e jumatate din timp pe drum, jumatate in service.  Normal ca nu l-am scutit de un "Eu ti-am spus sa nu te grabesti"... :default_big_grin:). Bineinteles, asa mai in gluma... (sau nu???).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Salut ...

@Calin Andritoiu 

Din propria experienta iti spun : .... am cumparat nu o masina (SH) , nu doua , nu trei .... peste zece ! :default_109:

Niciodata n-am cumparat de la "arabi, turci , polonezi, ucrainieni, rusi sau albanezi". NICIODATA ! It notdeauna mi-am cumparat masina de la "localnici" care o vindeau dintr-un singur motiv.; aveau deja una noua sau urma sa-i "soseasca" masina noua. Cauta proprietari "localnici" care au detinut-o,  o perioada mai lunga de timp (2-3-4 -10 ani). Daca era singurul (fost) proprietar era foarte bine (pentru mine), daca era al 2-lea ...hmmm, era ok. Urmele de uzura, "batranete" se disting destul de usor (asa cum spui si tu!) , cunostintele despre mecanica nu ma avantajeaza , dar INSTINCTUL si "mirosul" , da. Diplomatia, calmul si rabdarea sunt necesare atunci cand negociezi.:default_big_grin: Telul meu e sa cumpar , al lui (fostului proprietar) e sa vanda. Cine castiga si cine pierde ? Consider ca , mici compromisuri trebuie sa fie de ambele parti, sau ? Ultima masina pe care am luat-o , .... o am deja de 7 ani. Fara probleme !  Despre garantii , la tranzactiile dintre doua perosoane private,  NU-TI ACORDA NIMENI ! Vorbesc de masinile SH. (fie ele si de 2-3 ani!).Beneficiezi de acea garantia care o ofera "Casa masinii" / reprezentanta ".!!! Dar si atunci NUMAI daca ai toate service-urile facute la ei. Pina sa beneficiezi de "garantia aia scrisa" pe 3-5 paginii" te manaca "avocatii".... Niciodata n-am cumparat fosta masina de servici , de la firme (fie ea si de director). Niciodata fosta masina leasing (direct de la firma leasing!). NU !

  

Calin, voiam sa te intreb, cum trebuie sa arate masina ta (viitoarea!) ? Dupa ce criterii te orientezi ? Cat esti dispus sa lasi /accepti ?

La 5.000 € , masina NU MAI EST NOUA ! LA 10.000 € , desi par multi bani, tot nu-i noua. LA 30.000 € gasesti o masina buna dar, nu-ti garanteaza nimeni ca-i mai "fiabila" decat cea de 5.000€ ! La 1.000 € gasesti aceea masina pe care "cei din vest" in loc sa o duca la casat , unde trebuie sa si plateasca pentru ea (parca 150 €), mai bine "investeste" 150-250 € in vopsea/spray/chit  si-o aranjaza pentru ....samsari  din estul Europei !

 

Ah, sa nu uit !

Despre fostele masini care au suferit dauna totala "p'afara" , proprietari (nevinovati) si-au primit suma cuvenita (conform catalogului cu valaoarea masinii) de la firma de asigurari. Masina avariata, o poate pastra fostul proprietar (mai ales cel nemultumit dupa despagubire) si care urmeaza sa o "vanda" unor samsari arabi, turci, polonezi...etc. Cei din urma o cumpara dintr-un singur motiv. Primesc o "suma" de la staul german, olandez, austriac... pentru reciclare. In schimb , totul se va vinde pe bucati sau exact in starea care este pentru a fi .... reciclata in estul Europei / Afica sau ....ptr piese de schimb ! La vama trec lejer fara probleme. O duc la reparat , e raspunsul care-l auzi de cele mai multe ori.

Sti cum sunt transportate zeci-sute de masini avariate din Rotterdam  sau Napoli/Genova catre Afica ? In special Nigeria . Acolo nu conteaza rugina, scurgeri de ulei... voseaua. 

Se bate vestul Europei , UE sa salveze planete , dar .... e cale lunga. Bine, asta-i o alta tema, despre mediu. Certficatele-verzi  se cumpara. Totul are un....pret !

 

O zi buna !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

@Calin Andritoiu

 

în urmă cu 12 ore, Calin Andritoiu a scris:

Nevasta-mea ar fi vrut sa schimbam masina actuala, care a facut si ea 10 ani saraca, dar...

... deci urmeza sa o vinzi (candva) ? Ai pastrat toate facturile din service ?  Sincer, ce garantii oferi  tu ? :) Vei spune noului proprietar "toata istoria" masinii ? :default_109:

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Calin Andritoiu

Da @Mihai-Arad, cu siguranta ii voi spune celui interesat de cumparare toata istoria masinii. Masina are o "istorie" destul de scurta. In afara de inlocuirea unei valve EGR si a reparatiei in urma "prapadului" facut acum doi ani si jumatate de grindina in Petrosani, masina a avut nevoie doar de intretinere curenta. Ulei, filtre, placute frana, etc. Asa ca... nu vad de ce nu! Si chiar daca ar fi fost cazul, tot i-as fi spus! Din cauza de principii! 

Daca as sti ca toti vanzatorii sunt la fel de corecti cum sunt eu (sau ma rog, cum consider ca sunt), as avea la ora asta atelajul. Dar...

Am o nelamurire. Spui ca pana acum ai cumparat peste 10 masini second hand. Din faptul ca ultima e de acum 7 ani deduc ca nu le-ai cumparat pentru vanzare. Atunci, nu pot sa nu ma intreb... nu ai fost multumit de ceea ce ai cumparat? 

Da, sunt perfect constient de riscurile pe care le presupune cumpararea unei masini din afara (si nu numai). Tocmai de aceea incerc sa nu ma grabesc, sa cantaresc totul cat pot eu de bine si (macar) sa incerc sa cumpar una, nu peste zece!

Daca un pret mai mare ar insemna si o calitate mai buna, nu as sta pe ganduri. Din pacate, in multe cazuri un pret mai mare nu inseamna decat o reparatie mai reusita (strict din punct de vedere estetic), asa ca... prefer sa merg pe un pret mai mic. Masina mea, desi nu a fost vopsita intr-un service pe centura ci in fabrica din Germania, pana acum doi ani si ceva, la varsta de 7 ani, nu mai avea luciul unei masini noi. Dar cele de 5000 de euro au! Aproape toate! Cum dracu le-or fi mentinut??? :default_big_grin:

Daca tot e sa fie plasa (e destul de greu de evitat dar nu imposibil), macar sa fie mai mica...

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Pana la urma cumperi o masina SH, adica oarecum automat iti asumi un risc. 

Istoricul service , facturi, etc sunt chestiuni relative.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Calin Andritoiu

Corect!

Si asta o sa si fac! O sa imi asum! Dar... in anumite conditii. :salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.