Adrian Maier

Upgrade de la Knaus sport 1300MMA la ceva mai mare

12 postări în acest subiect de discuţie despre Upgrade de la Knaus sport 1300MMA la ceva mai mare

Upgrade de la Knaus sport 1300MMA la ceva mai mare

Adrian Maier

Buna seara, de 1 an sunt posesorul unei rulote knaus sport din 2005 cu doua zone de dormit, pe 1 axa.

Sunt foarte multumit de aceasta rulota, pt familia noastra de 2 adulti plus 2 gemeni de 4 ani jumate, pana acum a fost perfecta, si inca ar mai fi. Doar ca, vedeti cum e omul, vesnic nemultumit, vrea ceva mai nou, ceva mai mare.

Pana acuma vreo doua luni, cand mi-am luat si categoria CE pe permis, conduceam cu o "hartie" de la o scoala de soferi, care atesta ca am urmat un curs care sa-mi permita sa conduc un ansamblu de max. 4250kg. Acum, de cand mi-am obtinut si CE nu-mi mai ajunge rulota pe 1 axa, si-mi trebuie cu 2 si de vreo 8m lungime daca se poate.

Pana acuma am folosit rulota la vreo 10 iesiri strict off-camping in RO(nu am putut iesi din tara cu "hartia" de la scoala de soferi.) dotata si cu un Moover (de se mirau pescarii cum merge rulota singura pe digul de pescuit)

Si in off camping a fost lux cu 1 axa si o rulota de max 5m.

Dar la anu' vreau sa plecam cel putin 1 luna intr-un EuroTrip, si m-as duce cu o rulota mai noua, 2010+, doua axe, 8m lungime.

De tractat, tractez cu un Hilux de 3L, deci nu ar fi o problema de greutate.

DAR marea mea intrebare, adresata in mod special posesorilor de rulote mari, pe doua axe este de cum se conporta pe drum, cum se comporta in spatii inguste. Daca vreau sa-mi pun moover pe ea, trebuie sa-mi pun 2 moovere? 

Ce dezavantaje sunt la rulotele mari? 20171020_115307.jpg.b1c952d55c3f183c1d2f8c2a423aae07.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Fejer Antal

Nu trebuie doua moover, pui pe un singur ax si gata.  Dezavantajul fata de cele care sunt mai scurte e gabaritul acesteia si greutatea in plus.

Dar la tine greutatea n-ui problema ca tragi cu Hilux. Ai nevoie de loc mai mare sa te intorci si la viraje trebuie sa ai grija, necesita mai multe atentie chiar daca ai experienta.

Eu trag trailer dupa mine si remorci de mult timp deci am ceva experienta in domeniu, dar cand trag ceva lung dupa mine necesita mai multa atentie.

In rest ai multe avantaje in plus. Mult succes la achizitia rulotei de vis.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Și cel mai mare dezavantaj e că dacă ești pasionat off-camping, nu vei mai putea intra și campa chiar pe oriunde...Accesul va fi mult mai greu cu o astfel de rulotă după tine.

În schimb, la drum întins se comportă mult mai bine față de o rulotă cu o singură axă, având o stabilitate net superioara...Baftă! :OK:

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi N.

As adauga:

Manevrabilitate scazuta la executarea manevrelor cu spatele(poate pivota pe prima punte sau pe a doua si se modifica raza de virare)

Costuri de intretinere mai mari (cauciucuri, amortizoare, sistem de franare, reglaje, etc)

Greutate marita.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iordache Gabi

Dezavantajul este in primul rand dimensiunea rulotei, intr.un EuroTrip vei sta numai in campinguri unde in majoritatea iti va fi foarte greu sa campezi rulota, locurile de campare fiind destul de inguste.O sa vezi ca 95% din rulotele intalnite acolo sunt pe o singura axa.Sfatul meu este sa-ti iei o rulota pe o singura axa, iar daca doresti ceva mai deosebit ia-ti cu latime de 2.5(LMC, Hobby, Fendt).Ne auzim la un telefon @Adrian Maier cand esti hotarat sa faci schimbarea.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Ca fost posesor de rulota si cu o axa si cu doua pot spune ca fiecare are avantajele si dezavantajele ei.

Si eu, ca si tine, am dorit sa trec de la "garsoniera" la "2 camere" si per total pot spune ca avantajele pe 2 axe au fost mai mari decat dezavantajele. Am mers doar off cu ea in Romania, m-am bagat pe unde au intrat si colegii cu o axa. Trebuie atentie, abilitati bune la manevrare. Tinuta la drum e net superioara, balans nu face decat la o incarcare excesiva pe spate. Nu o mai intorci cu mana, trebuie sa o faci doar cu masina. Nu o poti intoarce in loc si nu as recomanda un mover; el stie sa lucreze cu greutatea unei rulote de  axa si manevrele unei rulote cu o axa. Dar in schimb, avand copii mici, e loc destul in ea in cazul zilelor friguroase/ploioase.

Cum remarca un coleg mai sus, o calatorie in Europa nu o vei putea face decat in zone organizate de parcare/campare (camping, P&R, parcari autoband) deci trebuie sa iei in considerare lungimea atelajului, nu in toate poti intra/intoarce.

 

Off in Europa nu exista :default_109:

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

O problema a fi daca te baga GPS-ul pe niste stradute ma inguste nu vei mai putea lua viraj ! Traseul trebuie facut tot timpul cu atentie!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Daescu

Putin off topic. De ce nu poti iesi din tara cu Permis B plius acea adeverinta? si eu ma aflu in aceeasi situatie, de aceea intreb.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
54 minute în urmă, Andrei Daescu a scris:

De ce nu poti iesi din tara cu Permis B plius acea adeverinta?

 

Acea adeverinta este scrisa in limba romana, are menirea de a fi depusa la organul competent pentru a adauga pe permis acel cod 96.

Cum ar fi sa te opreasca in EU politia si sa le arati adeverinta scrisa in romaneste? :nedecis:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Daescu
1 minut în urmă, Alin Opran a scris:

 

Acea adeverinta este scrisa in limba romana, are menirea de a fi depusa la organul competent pentru a adauga pe permis acel cod 96.

Cum ar fi sa te opreasca in EU politia si sa le arati adeverinta scrisa in romaneste? :nedecis:

 

1 minut în urmă, Alin Opran a scris:

eu ma refeream la ideea de B96, de ce nu ai putea iesi trece frontiera

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin Males

Din ceea ce știu eu, Alin Oprea, adeverința aceea este pentru a o depune la poliție pentru categoria B96.Teoretic si in țară ești amendabil.Legea spune ca pentru a tracta un ansamblu intre 3500-4250kg ai nevoie de categoria B96.Este categorie recunoscută la nivelul UE, dar sunt si țări ca Serbia spre exemplu care o recunosc.Ca sa fii tu liniștit, cel mai bine faci o preschimbare de permis cu adaugarea categoriei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Pentru Romania in Codul rutier scrie ca trebuie sa faci dovada ca ai absolvit un curs pentru a tracta o remorca intre 3500 si 4250kg

cod rutier 2017 pagina 16

(3) Persoanele care posedă permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce ansamblurile de
vehicule prevăzute la lit. f) pct. 3 din anexa nr. 1, în cazul în care ansamblul depășește 3.500 kg, numai
dacă fac dovada că au absolvit un curs de formare în cadrul unei unități autorizate de pregătire a
conducătorilor de vehicule. Adica o adeverinta

Anexa 1 pagina 53

3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depășește 4.250 kg, format dintr-un
autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depășește 750 kg;

Codul-Rutier-actualizat-septembrie-2017.pdf

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.