Dragos M

Incadrare impozit autorulota

11 postări în acest subiect de discuţie despre Incadrare impozit autorulota

Incadrare impozit autorulota

Dragos M

Dupa cum stiti de 2 ani am o autorulota Hymer cu motor de 2, 2 litri..., la care plateam impozit in jur de 350 lei...

Acum vreo 2 saptamani am vandut-o, a trebuit sa merg la fisc pentru a scoate certificat fiscal, iar acolo mi-a spus ca este incadrata gresit la “alte vehicule cu masa pana la 12 tone” ca in carte fiind “autovehicul special M1” este autoturism si deci trebuie sa platesc ca si la un autoturism, adica 800 si ceva de lei...

Am incercat sa le explic, ca este corect incadrata si ca am mai avut inca 2 autorulote de-a lungul timpului si au fost incadrate la fel..., dar nu au vrut sa ma asculte..., punandu-ma sa platesc pe acest an si pe anul trecut impozitul ca la un autoturism... (1600 lei)

Am refuzat sa platesc atat de mult, nu neaparat pentru acea suma cat pentru situatia in sine..., daca cu mine procedeaza asa, e clar ca si cu viitorii si actualii proprietari de autorulote vor proceda la fel... si e pacat sa platim pentru o autorulota cu care mergem 2 luni pe an, ca si pentru autoturismul cu care mergem zilnic...

Am facut o programare pentru audienta la directorul de la administratia fiscala...

Rugamintea mea este ca cei care s-au confruntat la organele fiscale cu astfel de situatii (stiu sigur ca au mai fost probleme si in alte judete in tara) sa ma ajute cu o copie dupa documentul cu care a rezolvat problema...

 

Va multumesc anticipat !

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu Cica

Astept deznodamantul !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Eu voi merge joi in audienta si voi explica..., depinde acum de director...

M-ar ajuta daca cei care aveti campere si sunt incadrate la autovehicule speciale, sa-mi trimiteti o copie de pe carte (partea de sus in care se vede ca este M1 autovehicul special) si o copie dupa decizia de impunere (sau ma rog o chitanta din care sa se vada cum cat ati platit)

Astfel i-as putea arata niste spete reale..

Multumesc !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Enache

Dragos, nu vreau sa te dezamagesc, dar eu la Sibiu, la cele doua autorulote pe care le-am avut cu motoare asemanatoare, am platit 900 si ceva pe an.

Au fost incadrate ca autoturism...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alexandru A

Diseara cand ajung acasa te sun si iti trimit eu toata documentatia, legea nu este interpretabila, NU depinde de un director...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B

Am avut si eu același meci cu cei de la primărie.  Au încadrat-o la autoturism special M1 cu vreo 830 lei impozit anual. Aflând între timp ca sunt colegi cu autorulote care plătesc 300 lei, am mers si am rezolvat pozitiv .

Acum am plătit deja pe 2018, 300 lei. Legea da voie la interpretări, acum totul depinde de cei de la tine, cum ti-o vor încadra si daca văd partea convenabilă noua din lege.

Sunt curios ce iti va trimite colegul Alexandru A.  

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

@Adi Enache culmea ca la voi la Sibiu colegul @Cosmin Prund plateste 300 lei..., nu stiu ce sa mai inteleg..., de 5 ani la toate autorulotele platesc maxim 300 lei/an...

 

@Alexandru A  daca ai ceva documentatie ar fi buna sa-i pot atata directorului ce si cum...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Enache

Drept este, ca eu stau intr-un cartier nou al Sibiului dar care tine de Cisnadie.

 Un orasel de langa, si acolo platesc impozitele.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Catalin

@Dragos M 

Buna seara tuturor,

Potrivit Normelor metodologice ale Codului fiscal

........................................

120. Impozitul pe mijloacele de transport se stabilește pentru fiecare mijloc de transport cu tracțiune mecanică, precum și pentru fiecare remorcă, semiremorcă și rulotă care are cartea de identitate a vehiculelor, chiar dacă acestea circulă în combinație, întrucât Registrul Auto Român omologhează vehiculele rutiere conform Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 5 noiembrie 2007 de stabilirea a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective.

122.................................

(3) Dacă mijlocul de transport înregistrat este prevăzut cu roți, axe și autopropulsie, impozitul se stabilește conform art. 470 alin. (2), (5) sau (6) din Codul fiscal, după caz.

 

La alin. 5 si 6 sunt prevazute camioane, mai mici-mai mari de 12 tone etc, deci nu e cazul............... mai departe

 

DIRECTIVA 2007/46/CE A PARLAMENTULUI EUROPEAN

din 5 septembrie 2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective

........................

Apendicele 1:

Autorulote, ambulanțe și autovehicule funerare

5.1.   „Autorulotă” înseamnă un vehicul special din categoria M care include, din construcție, facilități de locuit și care conține cel puțin următoarele echipamente:

— scaune și masă;

— paturi obținute eventual prin transformarea scaunelor;

— spațiu pentru bucătărie și

— spații de depozitare.

Aceste echipamente trebuie să fie bine fixate; totuși, masa poate fi astfel proiectată, încât să se poată rabata ușor.

 

C.   DEFINIREA TIPULUI DE CAROSERIE (numai pentru vehiculele complete/completate)

Tipul de caroserie din anexa I, anexa III partea 1 punctul 9.1 și anexa IX punctul 37 se indică prin următoarea codificare:

1.   Autoturisme (M1) AA berlină Standard ISO 3833-1977, termen nr. 3.1.1.1, dar incluzând și vehicule cu mai mult de patru geamuri laterale.

AB autoturism cu ușă spate rabatabilă (hayon)

Berlină (AA) cu hayon în partea din spate a vehiculului.

AC Break Standard ISO 3833-1977, punctul 3.1.1.4 (combi)

AD Cupeu Standardul ISO 3833-1977, punctul 3.1.1.5

AE Cabriolet Standardul ISO 3833-1977, punctul 3.1.1.6

AF Vehicul cu utilizare multiplă

Autovehicul, altul decât cele menționate la AA până la AE, destinat transportului pasagerilor și bagajelor sau bunurilor acestora, într-un singur compartiment. Totuși, dacă un astfel de vehicul întrunește ambele condiții următoare:

(i) numărul de locuri șezând, exclusiv conducătorul auto, nu este mai mare de șase;

„un loc șezând” se consideră că există atunci când vehiculul este prevăzut cu ancoraje „accesibile”;

„accesibil” înseamnă acele ancoraje care pot fi utilizate. Pentru a împiedica „accesibilitatea” ancorajelor, producătorul trebuie să împiedice fizic utilizarea lor, de exemplu, prin sudarea unor plăci deasupra acestora sau prin montarea unor dispozitive care nu pot fi înlăturate cu ajutorul unor scule disponibile în mod normal; și

(ii) P – (M + N × 68) > N × 68

unde: P = masa maximă tehnic admisibilă, în kg

M = masa proprie, în kg

N = numărul de locuri șezând, exclusiv cel al conducătorului auto, vehiculul respectiv nu este considerat un vehicul din categoria M1.

...........................................................................

5.   Vehicule speciale

SA = Autorulote (a se vedea anexa II A punctul 5.1)

SB = Vehicule blindate (a se vedea anexa II A punctul 5.2)

SC = Ambulanțe (a se vedea anexa II A punctul 5.3)

SD = Autovehicule funerare (a se vedea anexa II A punctul 5.4)

SE = Rulote (a se vedea anexa II A punctul 5.6)

SF = Automacarale mobile (a se vedea anexa II A punctul 5.7)

SG = Alte vehicule speciale (a se vedea anexa II A punctul 5.8)

SH = Vehicul accesibil scaunelor rulante (a se vedea anexa II A punctul 5.5)

 

Deasemenea, din Anexa XI - NATURA VEHICULELOR CU DESTINAȚIE SPECIALĂ ȘI DISPOZIȚII AFERENTE - Apendicele 1 rezulta faptul ca Autorulotele pot fi din categoria M1 cu masa < = 2500 kg, M1 cu masa >= 2500 kg, M2 sau M3 

 

CONCLUZIE

Da, autorulotele sunt in categoria autoturisme M1, dar sunt incadrate de Directiva 2007/47/CE CA VEHICULE CU DESTINATIE SPECIALA, deci NU sunt autoturisme in sensul Codului fiscal si al Normelor metodologice.

Nefacand parte din aceasta categorie, nu pot fi impozitate cf. C.Fiscal art 470 alin 2 pct.1-6. Nefiind autobuz, autocar, microbuz sau tractor NU se aplica pct.7. sau   9.

Singura optiune viabila pentru impozitare este aplicarea art. 470 alin.2 pct.8 Alte vehicule cu tractiune mecanica..... q.e.d.

 

Sper sa va ajute....

 

 

Modificat de Radu Catalin
  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Astazi am fost in audienta la directorul directiei fiscale de la Ploiesti, cu toate legile posibile de care m-am putut “lega” inclusiv cu definitia autoturismului, a vehicolului M1 si a vehicolului special.

Rezultatul a fost ca legal nu are la ce sa incadreze un auto special si a ramas sa ceara un punct de vedere la ministerul finantelor si ma suna cand primeste raspunsul .

Eu mai mult de atat nu am ce sa fac..., daca raspunsul oficial va fi ca se incadreaza la autoturism atunci asta e... (eu oricum am vandut autorulota)

Daca o asociatie sau un grup de cativa proprietari de autorulote s-ar uni si ar face cateva demersuri la ministerul finantelor poate s-ar rezolva..., dar asa eu in Ploiesti si un altul in alt oras din tara nu facem nimic...

Cei care platiti impozit mare uniti-va si mergeti la autoritati !

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B

Cred ca e bine sa ramana ca fiecare sa rezolve pozitiv la primăria de care aparține. Dacă agităm   apele, nu facem nimic, legea e interpretabila, am spus anterior, stiu despre ce e vorba. Ai avut tu ghinionul să schimbe directorul sau funcționarul care calcula impozitul.Eu asa am sa fac si e doar parerea mea. 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.