Alin Mihaila

Stabilitate rulota

16 postări în acest subiect de discuţie despre Stabilitate rulota

Stabilitate rulota

Alin Mihaila

Dupa cum cunosteti o parte din colegi si dupa cum scrie si in semnatura, detin o rulota Hobby 440 Excellent Easy, dotata cu mover PowerTouch. In momentul achizitionarii rulotei moverul era nefunctional, dar ulterior l-am reparat, am cumparat si o baterie Rombat Tempest de 100 Ah special pentru manevrarea rulotei. Moverul functioneaza decent, n-am ce sa-i reprosez, doar ca in conditii de teren putin denivelat si panta nu foarte mare rulota da semne de instabilitate in sensul ca nu sta in pozitie orizontala, tendinta ei fiind sa se lase pe spate. Am vorbit si cu Adrian Coman din Ploiesti si mi-a spus s-o las mai jos din roata de ghidaj. Zis si facut doar ca rulota se comporta cam la fel. O sa spuneti ca depozitez prea multe lucruri in spatele rulotei. Nicidecum, rulota se comporta la fel si cu zonele de depozitare goale...

Am urmarit prin campinguri rulotisti cu rulote dotate cu mover si n-au astfel de probleme si sincer chiar ma oftica usurinta cu care isi manevreaza rulotele...

Aveti idee despre ce e vorba? V-ati confruntat cu asemenea probleme?

Multumesc anticipat!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Traian M

inseamna ca rulota e mult mai grea pe spate, moverul pe ce parte e montat? Daca e pe partea din spate a rotilor te-ai putea gandi sa il pui pe partea din fata, si inversezi firele de la motoare in casuta electronica.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
25 minute în urmă, Traian M a scris:

inseamna ca rulota e mult mai grea pe spate, moverul pe ce parte e montat? Daca e pe partea din spate a rotilor te-ai putea gandi sa il pui pe partea din fata, si inversezi firele de la motoare in casuta electronica.

Moverul este in partea din fata a rotilor... Pe spate n-am decat un suport de biciclete Thule

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

Si eu cred acelasi lucru, respectiv ca ai rulota mai grea pe spate, altfel nu are de ce sa se intample acest lucru.

Cate kg ai pe protap?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
în urmă cu 2 ore, George B a scris:

Si eu cred acelasi lucru, respectiv ca ai rulota mai grea pe spate, altfel nu are de ce sa se intample acest lucru.

Cate kg ai pe protap?

Logica imi spune si mie ca rulota e mai grea pe spate, dar si fara bagaj tot asa sa se comporte?

Kg pe protap? Vrei sa fi mai exact! Nu inteleg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

Uite-te si in poza de la spalatorie (de aici). Pare lasata pe spate.

Am gresit cand am spus "pe protap", mai corect este greutatea "pe carlig". Forta cu care apasa rulota pe carligul masinii. Exista niste cantare, dar poti improviza usor cu un cantar obisnuit si un lemn. Dar trebuie cantarita cand este incarcata...

 

De curiozitate, unde ai amplasat bazinul de apa curata si acumulatorul?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
2 minute în urmă, George B a scris:

Uite-te si in poza de la spalatorie (de aici). Pare lasata pe spate.

Am gresit cand am spus "pe protap", mai corect este greutatea "pe carlig". Forta cu care apasa rulota pe carligul masinii. Exista niste cantare, dar poti improviza usor cu un cantar obisnuit si un lemn. Dar trebuie cantarita cand este incarcata...

 

De curiozitate, unde ai amplasat bazinul de apa curata si acumulatorul?

 

Nuuuu, e o iluzie optica in poza. Nu sunt probleme cand rulota e legata la masina. Voi incerca sa cantaresc si rulota cand ajung la ea. Bazinul de apa, caseta de la wc si acumulatorul sunt in partea din fata a rulotei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B
14 minute în urmă, Alin Mihaila a scris:

Nuuuu, e o iluzie optica in poza

Foarte posibil.

Ca sa nu ai suprize sa o dai peste cap in timp ce o manevrezi, poti sa desfaci o cala din spate pana la 5-10 cm deasupra pamantului (sau rogi pustoaicele sa te ajute, respectiv sa se aseze pe protap, lucru care sigur nu le va dispacea :) )

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

N-am mover, nu stiu, incerc sa gandesc logic.

Rola moverului e in fata rotii, o manevrezi spre inainte, roata da de obstacol si se infraneaza, rola moverului are tendinta de a se urca pe roata si ridica fata rulotei.

Asa-i ca n-ai problema asta la manevrarea rulotei spre spate ?

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Eu din poza ta de la spalatorie ramarc faptul ca rotile nu sunt la jumatatea cabinei rulotei, par un pic mai spre fata, clar trebuie sa lasi roata de ghidaj de pe protap cat mai jos si incarcarea sa fie in prima jumatate si pe punte si mai putin pe spate.

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Acum poate exista si o problema de punte, nu sunt specialist doar imi dau cu parerea, verifica amortizoarele, da unul jos is vezi cat de usor il de/compresezi cu mainile tale. Mai pot fi la bratele de la punte care se balanseaza pe niste membrane de cauciuc in interiorul osiei, vez aici poza cu sectiunea.

https://www.westerntowing.co.uk/acatalog/Al-ko_Trailer_Caravan_Axles.html

E posibil ca membranele acela de cauciuc sa se fi uzat si sa nu mai opuna rezistenta care trebuie si bratele sa se dea mai mult beste cap. Daca rulota a fost incarcata frecvent la maxim sau peste MMA-ul ei e foarte probabil acest lucru si datorita varstei. Atunci tb sa mergi la un service specializat in reparatii de osii si punti, eu am gasit pe unii pe la DEVA http://piese-remorci-rulote.ro/reparatii.php?id=243

Daca te apuci sa repari osia sau s-o inlocuiesti iti recomand sa iti pui piese de la una de sarcina mai mare, gen 1500kg sau 1700kg sau sa pui punte noua de sarcina mai mare la fel si monteaza amortizoare rosii ALKO pe ea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
în urmă cu 10 ore, Traian M a scris:

Eu din poza ta de la spalatorie ramarc faptul ca rotile nu sunt la jumatatea cabinei rulotei, par un pic mai spre fata, clar trebuie sa lasi roata de ghidaj de pe protap cat mai jos si incarcarea sa fie in prima jumatate si pe punte si mai putin pe spate.

 

Eh, asta am remarcat si eu, dar ma gandesc ca n-au fost atat de imbecili cei de la Hobby incat sa nu echilibreze rulota...

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
în urmă cu 15 ore, George B a scris:

Foarte posibil.

Ca sa nu ai suprize sa o dai peste cap in timp ce o manevrezi, poti sa desfaci o cala din spate pana la 5-10 cm deasupra pamantului (sau rogi pustoaicele sa te ajute, respectiv sa se aseze pe protap, lucru care sigur nu le va dispacea :) )

Pai cam asa procedez :)

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
în urmă cu 11 ore, Radu Ionescu a scris:

N-am mover, nu stiu, incerc sa gandesc logic.

Rola moverului e in fata rotii, o manevrezi spre inainte, roata da de obstacol si se infraneaza, rola moverului are tendinta de a se urca pe roata si ridica fata rulotei.

Asa-i ca n-ai problema asta la manevrarea rulotei spre spate ?

Tocmai cand dau in spate apar problemele...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
în urmă cu 10 ore, Traian M a scris:

Acum poate exista si o problema de punte, nu sunt specialist doar imi dau cu parerea, verifica amortizoarele, da unul jos is vezi cat de usor il de/compresezi cu mainile tale. Mai pot fi la bratele de la punte care se balanseaza pe niste membrane de cauciuc in interiorul osiei, vez aici poza cu sectiunea.

https://www.westerntowing.co.uk/acatalog/Al-ko_Trailer_Caravan_Axles.html

E posibil ca membranele acela de cauciuc sa se fi uzat si sa nu mai opuna rezistenta care trebuie si bratele sa se dea mai mult beste cap. Daca rulota a fost incarcata frecvent la maxim sau peste MMA-ul ei e foarte probabil acest lucru si datorita varstei. Atunci tb sa mergi la un service specializat in reparatii de osii si punti, eu am gasit pe unii pe la DEVA http://piese-remorci-rulote.ro/reparatii.php?id=243

Daca te apuci sa repari osia sau s-o inlocuiesti iti recomand sa iti pui piese de la una de sarcina mai mare, gen 1500kg sau 1700kg sau sa pui punte noua de sarcina mai mare la fel si monteaza amortizoare rosii ALKO pe ea.

Sunt si in Bucuresti http://www.knott.ro/ 

Sper totusi sa nu fie atat de grava problema. Ma mai documentez

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefanutz

ai rezolvat problema ?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.