Dan Istodorescu

Recomandare greutate rulota

11 postări în acest subiect de discuţie despre Recomandare greutate rulota

Recomandare greutate rulota

Dan Istodorescu

Buna seara,

 

Va rog sa imi spuneti din experienta voastra ce greutate de rulota ar fi optima pentru a fi tractata de un Tucson. In carte scrie ca Tucsonul are masa proprie de 1804 kg, si poate tracta remorca cu dispozitiv de franare de maxim 1600kg. Cred ca ar putea tracta cu usurinta o rulota de 750 kg, insa nu stiu cum s-ar comporta cu una de... 1300kg, sa zicem. De 1600kg nu mai vorbesc... sau ar trebui ? Am citit undeva ca masa optima ar fi un pic peste jumatate din greutatea masinii insa ... nu prea stiu ce inseamna un pic :) ! Exista vreo regula ?

 

Multumesc !

 

Salutari !!!

 

Dan

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cornel Mihailescu

@Dan.Is hi
In legatura cu masina ta ar trebui sa scrii si ceva detalii despre ea. 
Cai putere, cuplu Nm, motor cc, etc.
Asa ne-am face mai usor o parere despre ce vrei sa afli.superok

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Cum spune si cartea poate sa traga 1600 de kg, acum cu cat sunt mai putine cu atat poti accelera mai repede si consumul va fi mai mic, e logic. Eu cu jeepul meu care are greutate proprie 1650kg si MMA 2050kg trag rulota incarcata cam la 1400-1500kg foarte bine. Oricum sa nu iti imaginezi ca mergi la fel cu rulota ca si fara ea.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Buna seara

 

Sant multe pareri dar cel mai bine verifica in acest site ce rulota se potriveste la masina ta...

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Colegu' @Dan.Is

Ai dat prea putine detalii despre masina ta, bănuiesc insa a a fi un 4×4 TDCi , nicidecum un benzinar 4×2!

Ca posesor de Tucson 140 cp, 4×4 diesel, cel folosesc pentru tracțiunea unei rulote cu greutate cantarita reala de 1100 kg, iti spun ca se comporta foarte bine, cu un consum de 10% "pe linie",  solo consumul fiind intre 6, 8 si 7, 1%.

Eu il folosesc si pentru tractiunea unei platforme auto cu greutate de 380 kg si mma 1500 kg, pe care incarc si transport diferite, printre care am încărcat si transportat masini cu greutate in acte de 1300 de kg, deci in acest caz am depasit mma admisa, dar nu peste 10%.

Tocmai datorita faptului ca in acte are drept de tractiune 1600 de kg  am achiziționat platforma cu mma de 1500 de kg.

Nu am fost niciodată in "impas" la drum ori depasiri ivite instantaneu pe parcursul traseului.

Culmea, consumul tactand platforma cu un autoturism pe ea a fost sub celui cand am tractat rulota! Probabil suprafata de aer "dislocat" este mai mica decat in cazul rulotei?

Asta cu tractarea a cel mult 70% din ce este inscris in acte este ceva aleatoriu, si am intalnit-o doar pe forumuri!

Ma-ntreb de ce ar fi trecut constructorul in acte tractabil 1600 de kg daca doar 75% din asta este "indicat"?

Drumuri bune si nu dispera colegule!superok

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan Adam

@Eugen David Cred ca recomandarea/regula este ca masa tractata sa nu depaseasca 75/80% din masa autovehiculului tragator.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dan Istodorescu

Iertare, am fost un pic plecat, acum am revenit... asadar, vorbim despre un Tucson pe motorina, cilindree 1991, putere maxima 103 / 4000, motorina. Atat am gasit pe cartea de identitate. Masa proprie : 1803, masa totala autorizatata : 2260. Sarcina pe carligul de remorcare : 75.  Motorina. E de ajutor ?

 

Multumesc.

 

Salutari !!!

 

Dan

 

în urmă cu 2 ore, Eugen David a scris:

Colegu' @Dan.Is

Ai dat prea putine detalii despre masina ta, bănuiesc insa a a fi un 4×4 TDCi , nicidecum un benzinar 4×2!

Ca posesor de Tucson 140 cp, 4×4 diesel, cel folosesc pentru tracțiunea unei rulote cu greutate cantarita reala de 1100 kg, iti spun ca se comporta foarte bine, cu un consum de 10% "pe linie",  solo consumul fiind intre 6, 8 si 7, 1%.

Eu il folosesc si pentru tractiunea unei platforme auto cu greutate de 380 kg si mma 1500 kg, pe care incarc si transport diferite, printre care am încărcat si transportat masini cu greutate in acte de 1300 de kg, deci in acest caz am depasit mma admisa, dar nu peste 10%.

Tocmai datorita faptului ca in acte are drept de tractiune 1600 de kg  am achiziționat platforma cu mma de 1500 de kg.

Nu am fost niciodată in "impas" la drum ori depasiri ivite instantaneu pe parcursul traseului.

Culmea, consumul tactand platforma cu un autoturism pe ea a fost sub celui cand am tractat rulota! Probabil suprafata de aer "dislocat" este mai mica decat in cazul rulotei?

Asta cu tractarea a cel mult 70% din ce este inscris in acte este ceva aleatoriu, si am intalnit-o doar pe forumuri!

Ma-ntreb de ce ar fi trecut constructorul in acte tractabil 1600 de kg daca doar 75% din asta este "indicat"?

Drumuri bune si nu dispera colegule!superok

Multumesc frumos, nu disper, vreau doar sa stiu la ce sa ma astept :)

 

Seara buna !

 

dan

 

 

@Eugen David Multumesc frumos pentru mesaj, referitor la consum, cred ca viteza pe care ai avut-o tractand platforma cu un autoturism pe ea a fost in medie mai mica decat fara sarcina, deci, probabil ca exista o explicatie referitoare la consum... nu prea ma pricep la masini, dar momentan mi se pare oarecum logic...

 

Saru'mana pentru info, e o veste buna ce imi spui :) !

 

Seara buna !

 

Dan]

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin Korh

Daca producatorul spune masa maxima pe care o poate trage autovehiculul.... atunci poate trage. E acel maxim al <optimului> daca il pot numi asa.

Asta nu inseamna ca nu poate trage si mai mult; poate dar performantele obtinute sunt nesatisfacatoare.

Ca exemplu, am tras cu un golf 4, 1.4,   75 cp, benzina (un motor destul de lenes pentru aceasta masina) o remorca de 750 kg incarcata la 1200 kg. De unde stiu? Pentru ca masa proprie a remorcii este de 120 kg si am incarcat-o cu fix 27 saci de ciment la 40kg fiecare.

In cartea golfului spune clar ca masa maxima remorcabila cu dispozitiv de franare este de 1000 kg, iar eu am tras cu 20% mai mult.

Plecarea de pe loc era mai greoaie, dar odata pus in miscare ansamblul, nu am avut nici cea mai mica problema.

Timp de 1 saptamana, zi de zi cam asta a fost tratamentul golfului. Rezultatul: nu s-a suprasolicitat absolut nimic la masina, nu a mirosit deloc a incins sau a ambreiaj.

Drept dovada am mai parcurs inca 10.000 km pana in prezent si tot nu are nicio problema (nu cu remorca in spate).

Totul depinde de modul in care pleci cu ea de pe loc. Nu trebuie sa te grabesti, anticipeaza franarea si oprirea din timp.

Asta daca depasesti cu un procent de bun simt acele inscrisuri din carti.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin C.
La ‎3‎/‎3‎/‎2017 la 21:56, Eugen David a scris:

hgColegu' @Dan.Is

Ai dat prea putine detalii despre masina ta, bănuiesc insa a a fi un 4×4 TDCi , nicidecum un benzinar 4×2!

Ca posesor de Tucson 140 cp, 4×4 diesel, cel folosesc pentru tracțiunea unei rulote cu greutate cantarita reala de 1100 kg, iti spun ca se comporta foarte bine, cu un consum de 10% "pe linie",  solo consumul fiind intre 6, 8 si 7, 1%.

Eu il folosesc si pentru tractiunea unei platforme auto cu greutate de 380 kg si mma 1500 kg, pe care incarc si transport diferite, printre care am încărcat si transportat masini cu greutate in acte de 1300 de kg, deci in acest caz am depasit mma admisa, dar nu peste 10%.

Tocmai datorita faptului ca in acte are drept de tractiune 1600 de kg  am achiziționat platforma cu mma de 1500 de kg.

Nu am fost niciodată in "impas" la drum ori depasiri ivite instantaneu pe parcursul traseului.

Culmea, consumul tactand platforma cu un autoturism pe ea a fost sub celui cand am tractat rulota! Probabil suprafata de aer "dislocat" este mai mica decat in cazul rulotei?

Asta cu tractarea a cel mult 70% din ce este inscris in acte este ceva aleatoriu, si am intalnit-o doar pe forumuri!

Ma-ntreb de ce ar fi trecut constructorul in acte tractabil 1600 de kg daca doar 75% din asta este "indicat"?

Drumuri bune si nu dispera colegule!superok

Cum se face ca Tucson are sarcina maxima tractata cu dispozitiv de franare numai 1600 kg ? Eu la un passat din 2007 tot de 103 kw, am 1800 kg maxim tractat cu dispozitiv de franare. Si nu e SUV sau 4wd. Chiar ma gandeam sa iau un Tucson I ca sa nu mai omor passatul cu tractarea, dar acum am reserve. La rulota mea de 1400 kg MMA,   pentru Tucson marja pana la maxim remorcabil cu dispozitiv de franare e cam mica

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sebastian Alexandru
La 9/4/2018 la 23:10, Florin C. a scris:

Cum se face ca Tucson are sarcina maxima tractata cu dispozitiv de franare numai 1600 kg ? Eu la un passat din 2007 tot de 103 kw, am 1800 kg maxim tractat cu dispozitiv de franare. Si nu e SUV sau 4wd. Chiar ma gandeam sa iau un Tucson I ca sa nu mai omor passatul cu tractarea, dar acum am reserve. La rulota mea de 1400 kg MMA,   pentru Tucson marja pana la maxim remorcabil cu dispozitiv de franare e cam mica

Sarcina maxima tractata se stabileste in primul rand in functie de greutatea masinii apoi puterea motorului, distanta intre osii si lungime vehicul, distanta intre carlig si puntea spate, sistem de fanare concura cu diferite procente. 

Cum se comporta agatata de un SUV sau o berlina e alta poveste...

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

@Dan.Is nu exista regula pentru ca datele masinii sunt in functie de calculele producatorului  dar cel mai bine te uiti pe un site specializat pentru tractari rulote.

 

https://towcar.info/GB/

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.