Andrei Urucu

Reparatie transformator/ redresor

16 postări în acest subiect de discuţie despre Reparatie transformator/ redresor

Reparatie transformator/ redresor

Andrei Urucu

Dragi colegi,

 

Am mare nevoie de ajutorul vostru! Transformatorul meu are o personalitate aparte :), dupa ce am scos rulota de la iernat ...au inceput problemele ..un geam spart ...si acum transformatorul rulotei nu mai face ce facea ( ce ar trebuii sa faca ) Conectez rulota la 220v, comut instalatia de 12v pe rulota si astept sa scada bateria sub 12.00v. Si incepe sa functioneze ( sau macar asa cred pt ca imi palpaie ledurile ) dar atat! Bateria nu o mai incarca ...si nici necesarul rulotei ..nu-l mai satisface! 

Intrebarea este ...credeti ca se mai repara ....sau este rost de altul?

 

Orice sfat/ sugestie...este bine venit(a)!

 

Multumesc 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Urucu

Asa arata inculpatul ! Model ESM 2000

image.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Nu cunosc modelul. Mie imi apare ca un tablou de distributie ce reuneste atat AC cat si DC (cam neuzual, ce-i drept). Vad ca are pe AC: siguranta diferentiala generala, 3 sigurante automate pt. circuite, iar pentru DC 6 fuzibile si 2 butoane (nu se prea vede bine in poza la ce servesc. Fuzibilele sunt "intregi" (nearse) ?

Redresorul se afla tot in acest tablou (cutie) sau in alta parte ? Indiferent unde ar fi, este model cu trafo sau in comutatie ? Orice model ar fi,   se poate repara, depinde daca se justifica costurile (daca nu cumva merita sa cumperi altul - spre ex. unul in comutatie de 20A costa cam 80 Lei). Totusi, trebuie verificate mai intai conexiunile conductoarelor, fiindca mi se pare bizar sa se fi stricat asa, fara solicitari si alte manifestari sesizabile organoleptic.

Modificat de Mihnea Stoenescu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Este un "integrat" si din ce-am vazut eu pare a fi un model gen "surasa in comutatie" Am verificat tot ce se putea verifica pe exterior ...fara izbanda! Butonele respective sunt pentru a comuta intre car-O-caravan si charger on/off.

Am citit pe la dubiosii astia care le fabrica , ca s-ar arde nus ce sigurante din sticla ( fuzibile de 25A ) care se afla in interiorul cutiei ( care este prinsa cu nituritamp...)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Cred ca am gasit si cauza pentru care s-a stricat! La vasul de wc unde este siguranta cu senzorul de plin, erau firele impuscate si siguranta super oxidata ( cred ca a facut scurt acolo) O sa incerc sa-l deschid si sa verific acele sigurante 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Da, cauta sigurantele interne (modele sunt multe: tuburi de sticla in socluri, lipite direct pe PCB cu terminale, simple punti calibrate, zone din cablajul PCB subtiate pentru calibrare, etc). Din pacate, legile lui Murphy aplicate in electronica, spun ca sigurantele fuzibile se ard ultimele. In general, sursele in comutatie (care se respecta, dar nu la preturi mari !) isi scad frecventa pana la 1 Hz in situatii de crestere inadmisibila a curentului, intrand astfel in protectie.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

@Mihnea Stoenescu m-ai pierdut ! Iti multumesc pentru raspuns, dar, ai putea sa-l si traduci?askc Jur ca nu am inteles nimic din ultima parte ! Crezi ca ar trebuii sa-l duc la un specialist....mai are sanse :) 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Daca nu gasesti sigurante arse prin interiorul sursei, inseamna ca s-a defectat (foarte lesne, deci nu este o sursa de calitate care sa merite costul unei reparatii). Dat fiind costul redus al uneia noi (echivalenta, fara protectie constructiva), propun aceasta varianta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Crezi ca as putea integra una in locul celei prajite? Adica sa-mi pastrez automatizarea?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Pe mine , unul, ma depaseste aceasta discutie :) Nu stiu ce model este ...dar ce stiu este ca nu am vazut in ea ceva sa semene cu un transformator mai mare- poate are sens pentru voi - si am facut o poza cu specificatiile ..incerc sa o postez

image.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Inca o poza cu circuitul integrat al incarcatorului,  care se poate comanda ca piesa de schimb si costa 70- 80£

image.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Eu zic sa nu te mai chinui, ca nu merita...Mai bine refaci instalatia, montezi un alt încărcător de preferat pe la vreo 10A ca sa-ți încarce repede bateria si termini bâlciul...Sa ai spor! nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Pot sa fac asta ...dar pe langa cei 10A mai este si necesarul rulotei.....si daca pun o sursa in comutatie de 20-25 A mai trebuie si automatizariile ..sa se opresca cand ajunge bateria la x volti, sa porneasca cand este conectat 220v, sa nu prajeasca bateria . Si pentru a face asta ieftin ..trebuie sa-mi fac un panou de comanda cu 100 de comutatoare ..mai rau ca statiile nasa ( altfe nu ma pricep ) :) stiu pe cineva care are asa ..si zau ca nu-mi place .Plus ce zice Mario 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Oameni buni, hai sa ne lamurim !

Dupa verificarea sigurantei care se observa in imagine (din portelan alb cilindrica in partea stg. langa condul dreptunghiular gri), se poate decide ce este de facut. Daca alimentatorul in comutatie este "prajit", sunt de aceeasi parere cu @Daniel-P, ca este mai ieftin de inlocuit. Precum am spus, "ploua" net-ul cu oferte foarte avantajoase. @mario, chiar daca originalul este o piesa scumpa, daca suntem "meseriasi", trebuie sa recunoastem ca este proasta de vreme ce nu are capabilitatea de a intra in protectie (cele mai frecvente solutii sunt introducerea unui circuit dedicat cu al doilea optocuplor).

Intrarea bateriei "car" prin comutator manual este prezenta la toate tablourile, deci nu este nici ea o piedica (este ceva supersimplu sau, oricum, lesne adaptabil).

Daca folosesti o noua sursa, dupa ce ajustezi semireglabilul ca sa scoata 13, 8V, ea NUMAI pana la aceasta tensiune va incarca, deci practic, se va OPRI incarcarea la 13, 8v , dupa care sursa va debita un curnt "trickle" de cca 30mA (sau cat "cere" bateria) ce compenseaza pierderile interne ale bateriei (inerente). Deci NU se "prajeste nici o baterie ! Aceasta este acea "vestita" oprire a incarcarii. Tensiunea normala de incarcare a unei baterii SLA este cuprinsa intre 13, 8 si 14, 4V, in conditii normale de temperatura (la temperaturi insemnat pozitive sau negative, marja se mareste). Incarcatoarele de pe piata permit reglarea tensiunii si eu recomand setarea intre 13, 6 si 14, 0v. Exista surse de 12V care nu permit reglarea tensiunii in toata plaja dorita. Nu este o problema ! Se modifica foarte simplu divizorul din circuitul primar al optocuplorului (practic, un singur rezistor !). Recomand o sursa de 15 - 20A pentru ca incarcarea sa se faca mai "cu viata", dat fiind faptul ca nu avem intotdeauna mult timp retea AC la dispozitia rulotei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

@Mihnea Stoenescu jur ca esti idolul meu in ceea ce priveste elctronica! Detin o sursa in comutatie de 25A cu tensiunea reglabila. 2) O sa-l deschid azi -maine, in functie de timp si o sa-i verific rezistenta cu pricina. Dupa asta revin catre voi cu pasul urmator ( sper sa nu mai fie nevoie ) Intrebare ....Incarcatorul original stie sa incarce si bateriile pretentioase ( gel/agm) ? Nu mai detin cartea rulotei...poate stie cineva?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Precum am spus nu stiu ce capabilitati are incarcatorul cu pricina (daca este asistat de un microcontroller PIC, ATMEGA sau unul dedicat). Bateriile cu gel sau burete din fibra de sticla (AGM) nu sunt aparte de "pretentioase" comparativ cu SLA-urile. Pana la urma sunt tot cu Pb si H2SO4. Curentul de incarcare trebuie scazut la valori sub 1/20C la incarcari cu durata peste 3 ore, dar acest lucru se realizeaza sine-qua-non in situatia noastra (nu permitem descarcari profunde, sub 11v).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.