Pop Vasile

Subaru Forester

15 postări în acest subiect de discuţie despre Subaru Forester

Subaru Forester

Pop Vasile

Am un Subaru Forester 4x4 permanent, 2000 cmc, motorina, 150 cp. Am montat carlig de remorcare Subaru ( are si priza).

Rog pareri despre rulota care poate fi tractata, comportament masina + rulota, la ce sa fiu atent, unde nu am probleme....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pop Vasile

MMA ? Credeam ca asta  cel putin e simpla, clara, evidenta....

1. Pe Certificatul de inmatriculare este asa:

- 2050 (F1) Masa incarcata maxim admisa din punct de vedere tehnic, cu exceptia motocicletelor

- 1652 (G) Masa vehiculului in serviciu cu caroseria si dispozitiv de cuplare....

2. Pe Cartea de identitate:

- 1652 proprie

- 2050 totala max autorizata

- 389 sarcina utila max autorizata

- 80 sarcina pe carligul de remorcare

-1080 maxim autorizata fata

- 1905 maxim autorizata spate 

- 2000 remorcabila cu dispozitiv de franare

- 750 remorcabila fara disp. de franare

Deduc din toate astea ca: MMA este 2050, care coroborat cu B la permis ( 3500 kg), inseamna ca as putea sa tractez legal o ruota de max 1450 Kg.

Ce-o fi insemnand ( ca ex) 80kg pe carligul de remorcare ? Sau 750 remorcabila fara disp. de franare ( 2000 cu dispozivtiv) ?

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Poti sa tractezi o remorca fara sistem de franare cu greutatea maxima ( adica MMA)  de 750kg.

Apasarea verticala pe carlig ( greutatea ) sa nu fie mai mare de 80kg.

Rulotele au dispozitiv propriu de franare .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Pop Vasile

Parca. parca incep sa ma dumiresc !

Inseamna ca masina poate sa tracteze o rulota de pana la 2000 kg. Eu, din cauza "B" - ului sunt limitat la o rulota de 1450 kg, cu aceasta masina.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Boicilaurentiu

Salut Vasile,
Tu nu poti sa tractezi o rulota care sa aibe MMA mai mult de 750 kg doar cu cat B. Trebuie sa indeplinesti 3 conditii simultan atunci cand tractezi o remorca/rulota doar cu cat B:

1 MMA inferioara 750kg

2 MMA remorca + MMA autoturism = maxim 3500 kg adica intreg ansamblu maxim 3500 kg

3 MMA remorca sa nu depaseasca capacitatea de tractare a autoturismului tragator aia ce ai scris tu mai sus in postarea ta. Citeste bine decretul ca astea-s basme ca tu poti tracta o rulota de MMA=1450 kg doar cu B-ul iti trebuie BE ca sa fi in regula.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator
On 12/18/2015 at 19:29, boicilaurentiu a scris:

 Tu nu poti sa tractezi o rulota care sa aibe MMA mai mult de 750 kg duar cu cat B. Trebuie sa indeplinesti 3 conditii [...]

1 MMA inferioara 750kg - FALS 

[...]

Citeste bine decretul ca aste-a-s basme - asa e, asa ca lasati omul in pace cu basmele

Poti tracta linistit o rulota de 1449 kg.
Iar masina duce.

S-a vorbit si in ce conditii poti conduce 4250kg cu B-ul "suplimentat", daca vrei sa tragi doua tone, cat poate masina.
Insa pentru stabilitate si siguranta nu e recomandabil sa tragi o sarcina cat masina.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

   Buna masina ai !

Din cate am vazut eu pe net prin tot felul de filmulete este o masina ce te scoate din unele situati mai critice ca zapada, noroi , urcusuri datorata tractiunii integrale performanta.
Pentru mine asta ar fi masina pefecta pentru tractat rulota in tot felul de locatii on si offcamping, dar si pentru nevoile de zi cu zi..
De multe ori cand gasesc o locatie offcamping , unde ridica un grad de dificultate la intrari sau la iesiri , dar neavand decat tractiunea fata ma gandesc de 10 ori , daca o sa reusesc sa ma descurc!
Asa tu ai scapat de o grija cu asa de masina.
Cat despre rulota daca nu ai nevoie de una mare pe la 1300kg te sfatuiesc sa-ti iei una pe la 700-850kg sa-ti fie mai usor la manevrat cu mana, iar pentru masina o astfel de rulota e numai buna, in sensul ca o trage mai usor dupa ea.
Daca ai poze cu masina si poti da unele sfaturi in privinta alegeri uniei astfel de masini, de exemplu: tractiune, motor, consum.confort.spatiu, fiabilitate si minusuri (?) le astept cu nerabdare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Pop Vasile

Nu am poze, nu sunt specialist, dar pot sa spun asa despre Subaru Forester 2000 D: mai am un Mercedes 220 E ( mare, confortabil: barca, am fost cu el pe tot felul de drumuri forestiere....) in care nu m-am mai urcat dupa ce am luat Subaru. Poate si pentru ca este SUV(adica inalt). Din ce m-am documentat inainte de cumparare, este unul dintre cele mai off-road dintre sSUV-uri ( l-am luat pentru iesiri in natura, pescuit la munte).

Are 95.000 km fara niciun fel de problema ( un bec, si niste bucsi - uzuri normale iar schimbatul lor nu a costat mult). Ca si la alte marci, la Reprezntanta revizia costa mult mai mult decat la un service obisnuit. Are un cuplu deosebit : urca si o panta fara sa apesi pe acceleratie. Consumul mediu de la cumparare :s7, 4 %, in conditiile in care mai mult de jumatate a mers prin oras. Consum minim la drum intins si mers linistit : 5, 2 %, cu masina incarcata. Are asistenta la pornire in panta ( ca si la masinile cu cutie automata : apesi ambreiajul cu frana calcata, bagi in viteza, iei piciorul de pe frana si cateva secunde masina sta pe loc).  
Acum 2 ani, in Delta pe drumul spre Chilia Veche, pe o ploaie torentiala ( dupa mai multe zile cu ploi) si-a dovedit calitatile. Are demaraj foarte bun, se merge usor turat fata de alte motoare Diesel ( este Boxer), are 6 trepte de viteza. Eu am mers cu ea ( incarcata) pe autostrada cu 180 km/ora si cred ca mai putea. Si eu am citit ca pe zapada este imbatabila.

Ca si minus, ambreiajul este "tare" si se manifesta daca esti obisnuit sa "ajuti" din ambreiaj la pornire. La acest model, pedala de ambreiaj se apasa energic ( ca peste tot) si se elibereaza destul de rapid ( nu lin, treptat - ca si la vechile Dacii). Mie mi-a trebuit putin timp sa ma obisnuiesc. Sotia conduce rar aceasta masina dar nu s-a plans niciodata.

în urmă cu 9 ore, Drinovan Ovidiu a scris:

   Pentru mine asta ar fi masina pefecta pentru tractat rulota in tot felul de locatii on si offcamping, dar si pentru nevoile de zi cu zi..

Eu sunt multumit.
P.S.
Am vazut ultima postare a lui Adrian V. dar, cred ca orice parere spusa cu buna-credinta poate fi folositoare.
De aceea postez opinia mea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

Vasi, multumesc mult pentru raspuns !

Sunt bine venite impresile direct de la propietarul masini! El o cunoaste cel mai bine !Se vede din discutie daca o lauda prea mult (temerea lui Adrian) sau e sincer in cea ce spune.

La un momendat te obisnuesti cu masina si totul devine mai usor de controlat.

Inca o intrebare: in cazul in care este varianta combi scaunele din spate se rabateaza in asa fel incat ramane un spatiu plat in care poti sa dormi?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Salutare , da asa este am Subaru Forester DAR 2.0 benzina 160 Cp cu doar 195 Nm pe normal si 295 Nm pe reducttor , in general Foresterul are Dual Range si este foarte buna pentru tractare remorca , rulota sau drum offroad .

Eu folosec masina mai mult in concedii , motivul este bine intemeiat consuma 16 , 17  L /100 km GPL . Masina este foarte buna mai ales tractiunea care este de tip simettrical AWD un sistem foarte bine gandit de catre Japonezi . Masina poate tracta 1500 kg cu sistem de franare si are rezistenta de apasare pe carlig de 80kg , ideea este ca daca se doreste sa se mearga fara reductor pe drumuri de munte trebuie turat destul de bine (nu stiu cum este dieselul de la subaru ) , in general eu mergeam la munte cu reductorul cuplat pentru ca imi permite , este bine de stiu ca nu este un reductor 2>1 este un reductor 1>1.5 adica se poate merge cu el pana la 130 km /h .

Am vazut ca se discuta si despre dimensiuni care din punctul meu de vedere sint exact ca si un Logan MCV cu 7 locuri , modelul meu de Forester este 2007 este ultimul model de forester care a fost pe caroseria 2002 - 2008 din 2009 au trecut pe caroseria noua odata cu motorul Boxer Diesel si cel de 2, 0 cu distributie pe lant . Masina nu este foarte confortabila , este foarte rigida si are un mare dezavantaj si anume consola fata si spate care sint foarte mari si la o inclinatie foarte mare atingi si cu botul si cu spatele . Din punctul meu de vedere este o masina 4x4 buna pentru ceea ce ne dorim de la ea , un semi offroad , o tractiune buna pe timp de iarna si aici chiar vreau sa va zic ca pe partea de tractiune este mult peste multe marci consacrate cu tractiune 4x4 , tinand cont ca este un 4x4 fara mari sisteme de control  al tractiunii si /sau cuplului la roata , diferential central inchis , grup spate autoblocant si cuplu tractiune 50 - 50 lasa toata forta pe sosea , si ultima care mie unul mi-a placut cel mai mult este faptul ca daca o roata este pe gheata si una pe uscat ambele trag la fel https://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs .

Masina este ok din punctul meu de vedere dar MARE atentie cu piesele , are niste scoruri de te juleste exemplu ;
kit ambreiaj 1500 ron + manopera 450 ron
distributie 1200 ron + manopera 500 ron
amortizoare spate cu self leveling 1800 buc , aici nu se gasesc decat originale nu si aftermarket..
discuri , placute , bucsi , rulmenti , bielete directie si antirului  - preturi decente si gasim si after market

PROBLEME ; 

Foresterul  model 2002 -2008 are problema cu caseta directie , amortizoare spate si ambreiaj . La al meu au fost schimbate ; ambreiaj , distributie , amortizoare spate astea pana intr-o 100 de mii de km , dupa care discuri fata cu placute , bielete directie le-am schimbat sa salvez caseta de directie si consumabile ..

Ambreiajul pica pana intr-o 100 de mii deoarece nu are placa cu masa dubla atata timp cat nu are cuplul asa de mare , pe langa aceasta observatie vrea sa va mai zic ca aceasta masina nu prea o poti tine din ambreiaj , incepe sa miroasa foarte puternic si chiar te avertizeaza in bord ca sa incins totul trebuie facut din acceleratie , si anume ai bagat in viteza ai cuplat ambreiajul si te joci cu acceleratia . Are si asistenta la plecarea in rampa denumit HAS (Hasmocar) si pedala de ambreiaj este foarte rigida (tare ) au pana la Oradea si inapoi am facut scurta la picior , de altfel foarte bun si util sistemul mai ales cu rulota dupa tine , este maxim..

Va doresc o zi buna!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Pop Vasile
în urmă cu 2 ore, Drinovan Ovidiu a scris:

 in cazul in care este varianta combi scaunele din spate se rabateaza in asa fel incat ramane un spatiu plat in care poti sa dormi?

Se rabateaza dar nu, nu cred ca poti sa dormi. Poate 1 persoana pe diagonala.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S
în urmă cu 4 ore, Pop Vasile a scris:

Se rabateaza dar nu, nu cred ca poti sa dormi. Poate 1 persoana pe diagonala.

Eu unul am dormit de 4-5 ori cu sotia in masina , dai scaunele din fata in fata maxim si bagi niste perne intre spatar si bancheta rabatata si poti dormi destul de bine , anul trecut a fost si taica-miu cu Subaru Forester la Laguna Albastra - Fagaras,  si a dormit cu maica-mea in masina fara nici o problema .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Pop Vasile
On 22.12.2015 at 2:54, Drinovan Ovidiu a scris:

 este o masina ce te scoate din unele situati mai critice ca zapada, noroi , urcusuri 

Pe noroi am fost și am povestit.

Am probat-o și pe zăpadă/gheață. Merge excelent.

Ce pot să spun este că am doi vecini, ambii au SUV, BMW model nou și Mercedes ML și că fiecare a avut mici probleme. Forester-ul  NU.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Este o masina de teren foarte buna. Se comporta excelent (pregatita) la off road. Ceea ce mie nu-mi place (este un amanunt subiectiv !) geamurile fara rama la usi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.