Laviniu

Autorulotă de 5000 E merită?

10 postări în acest subiect de discuţie despre Autorulotă de 5000 E merită?

Autorulotă de 5000 E merită?

Laviniu

Salutare tuturor. Ne bate gândul să achiziționam un camper de 4 persoane a cărui valoare să fie cât mai apropiată de 5000 E. Merită oare? Nu doresc neapărat să fac o comparație valoare achiziție/cazări ieftine. Este vorba în prima etapă de mașina ca atare. Dacă o să căutăm pe siturile de vânzări găsim la aprox 5000 E campere de prin 1992-1994. Exclud din start mitul cumpărătorului românsă găsim o băbuţă (moş) văduvă  care vrea să scape de maşină cât mai repede. Vorbesc aici de Bulă care merge să cumpere ceva cu bănuţii drămuiţi şi ia ce găseşte în vreo 2-3 zile de căutări, cei drept la faţa locului (Germania sau Olanda). 

Sunt 3 producători (care mi-au sărit mie în ochi) pe partea de maşină: Fiat, Ford şi mai rar Peugeot. Motoarele sunt alergate pe distanțe de 150.000-200.000 km. Dacă pe partea de motoare toată lumea "bagă mâna in foc" că mai pot alerga încă pe atâta, cum stăm cu restul componentelor auto? Ne uităm atent dacă nu a avut accident, verficăm ochiometric suspensia, alte componente mecanice, semmnalizări, lumini etc. Altceva?

 Apoi frumuşel intrăm în căsuţă, ne ascuţim nasul şi inspirăm adânc aerul din ea. Deci fumători, câine, pisică (mâcioc),  şoricei? Se verifică apoi instalaţiile: apă, gaz, electricitate, scurgeri. Bun.. aici vin întrebările care sunt defectele ce pot să apară? Nu am văzut un camper în interior niciodată aşa că: pe unde trec ţevile de gaz, apă? Se pot vedea ochiometric sau trebuie demontat cine ştie ce? Unele campere cumpărate din Germania (de la parcuri) specifică faptul că au revizia făcută la gaze. Cât de important este? La fel şi la apă... Pe unde vin ţevile la baie şi bucătărie? Referitor la rezervoare apă curată/murdară (mă gândesc la un fel de fosă că are cutiuţa, ok cu limitele sale) cât de mari, model de care.. Frigiderul sunt lămurit, dar cu apa caldă... Cum se produce? Electric, pe gaz sau ambele. nu am înţeles cum se produce acea autonomie de energie electrică... baterii, invertor etc. Să zicem că nu are sau poate e depăşit de timp, cât costă unul nou bun funcţional, simpluţ, totuşi să nu depăşească valoarea autorulotei :). A... şi un aer condiţionat, din nou funcţional cam pe la cât?

Fiind maşini diesel mă bate greu aşa o întrebare: Zgomotul motorului, cât de tare se aude în interior... În urmă cu ceva ani am mers de câteva ori cu un Mercedes din anii 80, dar şoferul nu putea comunica cu pasagerii din cauza motorului. Reducerea zgomotului pt călători oare cât ar mai costa şi dacă se poate?

A şi foarte important pt un şofer amator, cat de greu este de condus căsuţa mai ales că la banii aceştia nu prea găseşti integrate şi mai degrabă alcove.

Acum trecem la partea contabilă.... Care desigur depăşeşte cei 5000 E.

Aşadar se porneşte de suma aceasta şi în funcţie de ce găseşte omul acolo poate să mai scoată maxim încă 2000 în plus. Mai cheltuie 1000 cu mersul/adusul (poate şi o scurtă călătorie până acasă). Din câte am înţeles ..92-94 sunt ca norme de poluare euro1 sau 2 deci taxe de înmatriculare de încă vreo 2000 e. Bugetul de investiții ulterioare va fi stabilit în funcţie de câţi bănuţi au rămas până a fost parcat în curte cu numere de România, din cei 10000 alocaţi proiectului. Aşadar cum bine aţi văzut mitul de 5000 e e spulberat din start din cauza costurile ulterioare: aducere, înmatriculare etc.
Recuperare bani raportat la cazări personale etc. Eu zic că din start că, poţi scoate cel puţin 500 e, dacă se găseşte un camper bine funcţional, raportat la o excursie de ex cu autocarul, tip circuit vreo 10 zile în Europa. Restul după aceea... sincer după ce îl ai, nu cred că te mai interesează neapărat...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Laviniu

Eu am pornit discutia de la suma de 5000 E. Daca se merita in cele din urma din punct de vedere fiabilității unui camper de aprox. 20 ani. Nu doresc initial panouri, dar apa si energie da.  Multumesc pentru punctul de vedere. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ivanescu

Cred ca ar trebui sa cam dublezi suma de plecare .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Laviniu

Ce depăşeşte 10000 ca preţ de achiziţie, ajunge de fapt pe la vreo 15.000 până e în curte. În acest caz sigur nu este profitabil, la modul în care mă gândesc eu să-l folosesc 2-3 săpt pt Europa, respectiv 1 săpt în ţară şi vreo 4 sfârşituri de săptămână (ca medie). Rămâne pasiunea de a călători respectiv libertatea mai mare de mişcare. Vedem.... Alte opinii...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Laviniu

La mine dilema nu exista din cauza "calului" benzinar de 1.6, la care nu renunt (este luat de nou). La buget înseamnă un cal diesel+rulota depaseste si el 10.000E.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Popa

Salutare,

Nu este necesar sa renunti la "calul benzinar". Eu am inceput pe benzina si acum dupa schimbarea masinii, tot pe benzina sunt. Si masina merge bine cu rulota dupa ea, si am mers si pe drum bun si pe drum rau, (sa nu crezi ca am tanc biggrin),  iar bugetul iti ramane pentru rulota, inmatriculare si imbunatatiri.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Laviniu

MMA imi este trecut 1200 deci pe la 1000 ar trebui sa fie ok. Vorba voastră poate o sa încerc rulota inițial și apoi mai vad eu, deşi imi este teamă deoarece căluţul meu "american" bea apă vara cu clima pe la 22-24 grade undeva peste 8. Mă pot aştepta la 11-12 cu melcul în spate.

 Oricum proiectul este trecut pe bugetul 2016 sau 2017. Iar până atunci dezbaterea merge mai departe.

Am primit ajutor şi din partea soției care a promis că pune la LOTO :))

Modificat de Laviniu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Laviniu

Nu stiu daca a fost o greseala sau nu... dar pe un site din Germania a fost aproape 24 de ore un camper la 10.000 Euro,  de Knaus, din 2007. Pentru asa ceva meritau banutii (cine ii are). Varianta cu rulota eu zic ca pentru mine pica si v-am explicat de ce mai sus. 

Asa pare prima vedere, ca un camper mai complet ar începe de la minim 10.000 Euro 

Dar discuția o continuam totuși la cele de 5000... merita? Nu doresc sa ataşez trimiteri pe pagini că vă daţi seama de ce vorbesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Laviniu

Am văzut eu bine pentru o autorulotă cu motor de 2, 5ltr. , Euro4,  vechime vreo 9 ani,  taxa de mediu este aproape 5000E?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Laviniu

Da... Din pacate se pare ca am dreptate... Astia nu is normali... Ar fi bine poate sa ne miscam putin pe linia asta...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.