Glodean Ionut

Butelie deschisa in timpul mersului

14 postări în acest subiect de discuţie despre Butelie deschisa in timpul mersului

Butelie deschisa in timpul mersului

Glodean Ionut

Poate cineva sa imi spuna daca e vreo problema daca pornesc frigiderul sau incalzirea pe durata calatoriei pana la locul de campare ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Razvy_91

Eu unul nu m-as risca  biggrin

PS:

vad ca sunteti din Baia Mare . Poate ne intalnim mai multi sa iesim ( ma gasiti pe facebook Szondy Razvan)

Scuze de offtopic  :*

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Glodean Ionut

Apreciez mult promptitudinea si multumesc de ajutor.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila

Producatorul Electrolux spune ca â€singura varianta de functionare a frigiderului in timpul mersului este pe 12 V†si subliniaza treaba asta in cartea cu specificatii tehnice a frigiderului.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila

Maine fac o poza la paragraf

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila

Sotia trebuie sa nasca duminica sau luni, deci nu stau prea bine cu timpul :) asa ca multumiti-va si voi cu un paragraf :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

hi

Intr-un alt topik â€ninel†spune ca el lasa frigiderul sa functioneze pe gaz in timpul mersului.

Are in acest sens modificat cosul de evacuare al gazelor arse, taiata evacuarea exterioara oblic pentru a impiedica stingerea flacarii, el spunea !

Au fost discutii pro si contra, dar legal este interzis !

Functionarea in mers a â€frigii †doar la  :12v.

Dar experienta este a â€doua naturaâ€, la noi vad ca se poate !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

  Eu am incercat sa las frigiderul pe gaz in timp ce mergeam, dar s-a stins!Am mers asa cam vreo 300 Km.Exista o protectie ce inchide gazul daca flacra nu arde!Asa ca am trecut pe 10.9V de la masina c-am atata mai ajunge la rezistenta de la frigider deoarece apare rezistenta  pe firele de + si -. Pentru a ajunge tensiunea de 13, 8v pe un traseu asa lung avem nevoie de fire mai groase 3-4mm !Curentul absorbit de rezistenta fiind de 7.5A.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Nu rezolva cupla cu 13 pini nimic fara circuite corespunzatoare (sectiune minim 2, 5 mm) .

In acest sens eu am ales sa alimentez frigiderul la 12v, doar de la bateria rulotei de 120 Ah, am inlocuit priza de 7 pini cu una cu 13 (rulota era dotata cu 13 dar nu si cu cablu cu 13 fire).

Am cumparat cablu special cu 13 fire de la Exis dar am renuntat sa-l mai folosesc in favoarea variantei ce o expun, si a NU folosii frigiderul alimentat in mers pe gaz!

Si cablul cu 7 fire dispune de un circuit de 2, 5 mm, circuitul pentru frigider.

Am pozat pe masina un circuit de 6 mm sectiune direct de la baterie , bransata acolo prin intermediul unei sig de 25 A, si automatizarii dedicate . La priza cu 13 pini am legat corespunzator schemei europene firele pentru toate serviciile (fac referire in priza de 13 pini implicit fisa rulotei dar legat cu cablu doar de 7 fire).

Avand contacte rezerva in priza si fisa rulotei, masa am facut punte intre cele 3 contacte dedicate (mai precis pinul 3, 9 si 11 ) , asta pentru a imbunatatii sectiunea contactului intre priza si fisa si a nu creea un punct slab (si a putea fi imperechiata rulota si dupa o masina ce detine o priza cu 7 pini dar folosind adaptor) .

De asemenea am legat firul de masa si la caroseria masinii inainte de priza implicit pe rulota.

Circuitul pentru alimentare frigider existent pe rulota (sectiune 2, 5mm) din doza de ramificatie â€l-am deturnat†ca sa zic asa si folosit pentru incarcarea bateriei rulotei, (l-am intregit cu o alta bucata de cablu de sectiune corespunzatoare, oricum era intrerupt in doza si intregit prin intermediul unei reglete) am mai montat in circuit o dioda de 25 A, pe conductorul de (+), suplimentar de montajul dedicat montat pe masina , pentru a impiedica descarcarea bateriei rulotei inspre masina.

Bateria am mai legat-o la masa rulotei, am refacut din nou toate legaturile de pe sasiul rulotei pentru (-) instalatiei si char le-am crescut numarul (foarte important sa fie contate perfecte pentru a nu avea fluctuatii si caderi de tensiune )

De pe baterie prin intermediul regulatorului solar este legat frigiderul (prin intermediul circuitului initial al frigiderului, sectiune 2, 5 mm), circuit ce a ajuns la fix dupa ce l-am scos din doza de ramificatie.

Asa am considerat eu necesar , spre a nu mai folosii pe masina 2 circuite de sectiune mare ( unul pentru incarcare baterie rulota, implicit cel pentru frigider ) pentru a scurta circuitul frigiderului si a diminua pierderile de tensiune datorate lungimii lui si sunt MULTUMIT.

Asa circuitul frigiderului direct de pe bateria rulotei este mult mai scurt , bineanteles si pierderile pe masura.

Neavand baterie pe rulota , normal ca nu poti realiza asta !

Mentionez ca pe timp de zi in mers cu frigiderul in functie nu a scazut tensiunea la frigider sub 12 v, normal incarca si panoul de pe rulota, ce este permanent legat.

Cand am sa ajung la momentul potrivit am sa pun in acest sens o schema si poze in topicul deschis de mine , cu â€ce am mai achizitionat pe rulota meaâ€

                                              :-)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

  Eu foloseam butelia deschisa doar pentru a alimenta frigiderul cu gaz!

Am facut lucrul acesta pentru convingerea mea ca frigiderul functioneaza cu gaz s-au nu in timpul mersului (nu functioneaza).

Ca asa nu nu vad rostul sa o ai deschisa! E clar ca la un accident pot aparea diferite scenarii in care sa iasa gazul din butelie.

De aceea o opresc de fiecare data cand ma pun in miscare! O acumulare accidentala de gaz in interiorul rulotei si o scanteie ne imaginam ce inseamna.

  Iar in legatura cu tensiunea ce trebuie sa ajunga la bateria din rulota pentru a o incarca si cea ce ajunge la frigider mai am de lucru.

La masina am mufa de 7pini, iar la rulota am tot cu 7pini, dar mai sunt niste lamele (6 la numar) situate la extremitatea mufei tot in interiorul ei.

Ar fi frumos daca as gasi si la masina acelasi tip de mufa pentu ca nu am vazut-o de cumparat!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Eu l-am uitat o singura data pornit pe gaz , noroc ca ne-am oprit pentru o inghetata si fara sa vreau mi-am dat seama ca functioneaza si pe gaz si pe 12V. Flacara ardea fara probleme. De atunci am mai introdus ceva de verificat pe lista inainte de a pleca de acasa.

La mine functioneaza pe 12V prin mufa cu 13 pini , dar este adevarat ca si alternatorul masinii are 140A. Varianta cu functionarea pe baterie si panoul fotovoltaic nu ma aranjeaza caci prefer deplasarea noaptea. Oricum la viitoarea rulota cred ca voi inlocui frigiderul clasic cu unul pe compresor la 12V mai mult ca sigur.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Achim

Eu, deasemenea, las frigiderul pe gaz in timpul mersului. Este mai eficient si mai ieftin, dupa parerea mea.

In Statele Unite nu este o problema sa mergi cu frigiderul pe gaz, asa ca mai degraba cred ca europenii sufla-n iaurt...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Achim

... este adevarat, pe de alta parte, ca cele mai spectaculoase incendii si explozii tot in State le vedem...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Fiecare face cum vrea, dar hai sa iti spun o intamplare de a mea recenta.

Chiar dupa vama de la Makaza pe coborare, drum ca in palma, noaptea, viteza de 50 maxim 60km/h. Intr-o curba m-am trezit cu o vaca neagra in fata la 20 de metrii. Am reusit sa o evit dar rulota a facut ceva balans violent, dar multumesc lui Dumnezeu am redresat-o relativ repede si usor. Ne-am oprit dupa cativa km sa ne uitam in rulota daca a cazut ceva prin ea, daca totul este in regula. Totul era in regula. Ghici ce nu am verificat? Butelia.

La camping cand am deschis capacul am vazut-o plecata de la locul ei si cu furtunul intins la maxim. Nu a rupt furtunul dar putea sa il rupa. Butelia era prinsa cu chinga originala a rulotei si pana atunci niciodata nu plecase de la locul ei.

Asa ca nu este nevoie de cine stie ce accident ca sa se intample nenorocirea. Daca butelia era deschisa si se rupea furtunul poate acum nu mai scriam aici.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.