Cristian Popa

Merita sa ai cupla antibalans?

28 postări în acest subiect de discuţie despre Merita sa ai cupla antibalans?

Merita sa ai cupla antibalans?

Viorel C.

@TEODOR, acel balans este ceva firesc, in limitele normale, doar ca mai sunt cazuri cand se balanseaza ceva mai accentuat pe verticala, in situatia in care telescoapele masini sau ale rulotei, nu mai sunt eficace.

Referitor la cupla antibalans, personal consider ca daca o detine rulota in momentul achizitionarii este bine, iar daca nu o are, nu trebuie investit in asa ceva.
Rolul cuplei antibalans este sa tina rulota stabila (pe drept) in momentul cand se depaseste o viteza de peste 100 km/ora (lucru mai rar), pentru a nu oscila rulota stanga-dreapta, sau in cazul unei manevre (virari) bruste ce poate apare in traseu.

Personal, nu am simtit vreo diferenta in tractarea rulotelor cu sau fara cupla antibalans. Asta acum, depinde si de stilul de condus al fiecaruia.
 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator

.............In schimb , la denivelari ale drumului, mereu simteam un balans pe verticala in carlig, mai clar, imi ridica si cobora spatele masinii si in acelasi timp ma si infrana.

 

Asa cum spunea si Viorel , ar trebui sa faci o verificare a amortizoarelor de la puntea spate a masinii cat si a celor de la rulota.
Mai mult de atat , ar trebui sa vezi si daca amortizorul din protap este bun.
La denivelari (implicit la un balans pe verticala) este normal sa se infraneze rulota deoarece se apropie de masina . Ori , sistemul de franare este unul inertial ( adica la apropierea ruotei de masina se produce franarea la rulota) asa ca el isi face treaba .

Bafta ! nay

Modificat de Adrian V.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

Sa-i raspund repede lui @Teodor in legatura cu balansul pe verticala, chiar daca nu e in subiectul acestui topic!

 Inainte de a schimba telescoapele pe spate,  la drumurile rele aparea un balans pe verticala de saream ca mingile mai ales cei din spate!

 Acum dupa schimbarea lor cu altele noi mai robuste de drumuri grele e mai bine in sensul ca sarim, dar mai cu retinere din partea lor.

 Ce am observat la telescoapele pentru drumuri grele(rele) este ca cilindrul de la pistoane este mai mare in diametru si oala ce tine arcul e mai ridicat cu 2.5cm fata de telescoapele originale!Un lucru bun, astfel crescand  garda la sol pentru cei care isi doresc acest lucru , dar si rau doarece masina poate intra mai usor in tangaj la schmbarile bruste de directie, cand acestea se fac la viteze mari!

 Inca un lucru!Cu telescoapele stricate si rulota in spatele masinii, cele doua arcuri din spate s-au rupt unu cate unu in partea de sus tamp asta dupa ce a trebuit sa parcurg o portiune de vreo 60 km de drum rau(drum in lucru Deva spre Oradea in 2014)!

  Ce pot sa-ti mai spun e ca balansul atat pe verticala cat si orizontala e cu atat mai mare, daca ai la extremitatile rulotei sunt greutati!Muta tot ce greutate, daca e posibil cat mai pe centrul rulotei!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.