Manuz

Montare carlig remorcare + electric

5 postări în acest subiect de discuţie despre Montare carlig remorcare + electric

Montare carlig remorcare + electric

Manuz

Sal,

Is nou pe aici si cum vreau sa trec de la cort la rulota cort, am nevoie de un carlig pt masina mea!

Am intrebat la  o firma si ma costa 1.400 + lei cu manopera cu tot :default_109:

Am cautat pe net si am gasit asta plonez la 469 lei https://www.autogedal.ro/carlig-remorcare-hakpol-seat-leon-2005.html

dar zice acolo, daca am inteles bine, ca trebuie mai intai sa dau bara spate jos!?? chiar trebuie?

Apoi alta neclaritate ar fi; ce fel de instalatie electrica sa iau 1. simpla cu 49 de lei sau 2. cu protectie can-bus la 230 lei!: cam mare diferenta de bani si cred ca e important!

Am citit aici pe forum ca cica la masinile mai vechi de 2008 merge simpla, e adevarat? a mea e din 2006, seat leon 1, 6 mpi.

Mai precizez ca va trage o rulota cort de 400kg fara frigider, fara lumini sau baterie, deci instalatia electrica va alimenta dar becurile de pozitie, stop si semnalizare!

merci mult!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Fejer Antal

Salutare @Manuz:salutare!:

 Cel mai sigur să cauți o firmă specializată pe montare cârlige auto! Eu știu de una în Brașov! Iar referitorla can bus trebuie documentat puțin, teoretic firma care montează cârlige trebuie să știe asta! Recomand priză cu 13 pin! 

 Succes!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

Si eu recomand montajul la un service. De principiu, daca masina detecteaza becurile arse (si cred ca le detecteaza), trebuie can-bus. Probabil trebuie data bara jos, dar in locul ei vine suportul carligului care are ceva greutate. Nu in ultimul rand, este posibil sa trebuiasca codat calculatorul masinii, sa treaca in trailer mod atunci cand este cuplata rulota (se schimba comportamentul unor elemente: ESP, cutie de viteze - daca este automata, etc.).

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.

Bara trebuie dată jos, în spatele ei există o întăritură metalică care de asemenea se dă jos și care nu se mai pune la loc.

La Golf 4 1.6 al fiicei mele, l-am montat singur.

Cârligul este prins pe un jug în formă de „U” care intră pe lonjeroanele spate, în locul acelei întărituri metalice. Jugul se prinde cu șuruburi, al meu avut 2 poziții, pentru Golf scurt sau break. 

Priză recomand de 13, iar legăturile se fac ușor. La Golf, dacă dai jos capacele din portbagaj ca să ai acces la stopuri, pe carcasa lor există niște pini care corespund contactelor becurilor din stopuri.

Practic nu faci nici-o modificare, nu tai nimic, nu lipești nimic, doar cauți niște papuci pe măsură și faci legăturile folosindu-te de acei pini.

Având Seat Leon 1.6 și dacă este mai vechiuț, mă gândesc că nu ar trebui să fie mare diferență.

Cărligul l-am cumpărat la mâna a doua, am dat vreo 400 lei cu priză cu tot, bine, acum ceva ani... Și „0” manoperă! Baftă! :OK:

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Manuz

ok, merci la toti pt raspunsuri!

am intrebat la mai multe firme din oras si cu montaj cu tot cereau +/- 1.400 lei

pana la urma am comandat un carlig italian de la autogedal + instalatie cu protectie 749 lei iar manopera am gasit cu 350 lei la un electrician auto autorizat!

deci total 1100 lei, ceva mai pasnic pretul... :coffee:

am optat pt priza de 7 pini, altfel ar fi trebuit sa mai dau bani si pe un adaptor de la 13 la 7!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.