Negut Cosmin

Nissan Pathfinder

4 postări în acest subiect de discuţie despre Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder

Negut Cosmin

Salutare,

 

Asa cum am promis in postarea de prezentare, am revenit si va prezint masina cu care urmeaza sa tractez rulota (pe care nu am cumparat-o inca) precum si cateva delatii cu privire la celelalte modele pe care le-am avut in vedere.

Avand in vedere ca avem deja un catel pe care il luam cu noi mai peste tot si ca in familie a venit un junior si ca trebuie sa caram cu noi tot felul de carucioare, balansoare si multe asemenea, am plecat de la premiza ca ne trebuie o masina mare. Ca sa va faceti o idee, atunci cand plecam cu cortul pe la munte umplem un transporter T5 (cu scaunele pasagerilor scoase).

Aceastea fiind zise am avut in vedere ca masina sa fie incapatoare, de preferat cu 7 locuri, garda la sol mare, tractiune integrala, fiabila, consum decent.

Dupa lungi cautari si multiple razgandiri am decis sa iau un Nissan Pathfinder cu urmatoarele caracteristici:

An fabricatie: 2012;

Kilometraj: 190.000 km;

Putere: 190 CP;

Cilindree: 2500 (aprox.) cm3;

Cutie viteze: manuala cu 6 rapoarte;

Combustibil: motorina

Intrucat masina perfecta nu exista va trebui sa faci un compromis si sa iei in calcul nevoile cele mai importante.

O sa mentionez in cele ce urmeaza ce masini am mai avut in vedere:

-        Initial mi se pusese pata pe Mitsubishi L200/Nissan Navara/Toyota Hilux care de altfel nu sunt masini rele, ba chiar sunt recomandate pentru tractat. Intentionam sa iau una dintre acestea cu bena acoperita si astfel aveam spatiu mai mult decat suficient. Numai ca avand suspensie cu foi de arc pe spate, cand masina nu este incarcata nu e cea mai confortabila si “topaie” la fiecare denivelare. Dupa ce am condus cateva modele am renuntat la idee.

 

-        Vw Sharan/Seat Alhambra (varianta dupa 2010)

Mi se parea compromisul perfect, am cautat sa fie 2.0 TDI diesel cu 140 CP si tractiune integrala.

Nu e cel mai fiabil motor, are probleme cu EGR-ul (care nu este ieftin deloc), cu pompa de inalte etc., dar cu o servisare corespunzatoare as fi putut zice ca e acceptabil.

Avea avantajul motorului de 2 litri (impozit mic), putere suficienta, spatiu generos, pozitie confortabila atat pentru sofer cat si pentru pasageri, scaunele din spate fiind ajustabile. Usile culisante din spate fac accesul facil inclusiv in locurile stramte. Randul 3 de scaune nu e cel mai confortabil dar in cazul meu sta doar cainele acolo asa ca nu ar fi fost o problema.

Din pacate in Romania nu am gasit foarte multe modele SH cu tractiune integrala, in afara era complicat sa plec avand in vedere situatia pandemica asa ca am renuntat la acest model.

 

-        Vw Touareg (2006-2010)

Desi nu exista varianta cu 7 locuri, am luat in calcul si acest model;

In cazul in care va orientati spre acest model sa aveti in vedere ca motorul de 2.5 litri diesel nu e cel mai fiabil, consuma destul de mult raportat la performante.

Facand abstractie de valoarea impozitului, motorul de 3 litri este cel mai recomandat.

Desi masina are un design cu forme rotunjite, de oras, se descurca excelent si in offroad.

Am vazut vreo 3 modele in Romania care aveau la bord sub 200.000 km dar real peste 400.000 km si am renuntat.

Ca o paranteza, mie mi-ar fi rusine, sincer, sa spun despre o masina ca are 170.000 de km si cand vine cumparatorul cu raportul din reprezentanta care arata ca la ultima intrare in service de acum 2 ani kilometrajul real arata 380.000 de km sa fac pe prostu’. Dar asta e…

 

-        Kia Sorento (incepand cu 2009)

Eram interesat de varianta cu motor diesel de 2.2 litri diesel si 297 CP.

In ultimii ani coreeni au facut progrese semnificative si ofera masini cu un raport calitate/pret foarte bun. Sunt masini germane cu acelasi dotari, care nu ofera cu mult mai mult dar dublu ca pret.

Am renuntat la acest model in urma unei discutii cu persoane care au folosit masina cu platforma pentru tractari si am inteles ca nu ar fi tocmai potrivita pentru tractari. Trebuie sa recunosc ca am renuntat la Kia fara sa aprofundez prea mult subiectul.

 

-        Am mai avut in vedere si Mitsubishi Outlander/Citroen C-Crosser/Peugeot 4007

Nu am ales unul dintre aceste modele care sunt aproape identice, difera cateva elemente estetice, din cauza faptului ca spatiul din portbagaj cu randul 3 de scaune ridicat este extrem de mic, asta pe de o parte si pe de alta parte au in jur de 1800 de kg si prefer o masina mai grea pentru stabilitate si siguranta in conditiile tractarii unei rulote.

 

-        O alta masina care imi place si pe care as fi cumparat-o este Toyota  Land Cruiser cu motor de 3 litri diesel si undeva la 170 de cp. Un adevarat tanc din perspectiva fiabilitatii, peste Pathfinder din multe puncte de vedere in opinia mea. Din pacate la momentul ala nu am gasit decat modele cu prea multi km si cam scumpe pentru cum aratau.

 

In final am dat peste o oferta buna si am luat Nissanul de care va spuneam.

Am deja masina de vreo 2 luni si va pot spune primele impresii.

Avantaje (din perspectiva mea):

-        spatiu interior generos, portbagaj imens, mai ales cu randul 3 de scaune rabatate;

-        scaune conformabile, pretabile pentru drumuri lungi inclusiv cele din spate la care se regleaza spatarul. De asemnea, modularitatea scaunelor este un punct forte, pot fi asezate in diverse pozitii in functie de nevoi.

-        motorul este de 2500 de cm3, rezonabil in ceea ce priveste impozitul; din ce citisem pe net anterior, ma asteptam sa fie mai zgomotos, dar am fost placut surprins sa vad ca si la viteze/turatii mai mare e acceptabil. Este un motor de provenienta Renault, destul de fiabil cu distributia pe lant. Are suficienta putere (190 cp) cu un cuplu de 450 Nm. Ceea ce imi place enorm este ca raspunde prompt si la turatii joase fiind foarte elastic;

-        cutia de viteze in 6 rapoarte este facuta pentru tractiune, vitezele sunt scurte. La inceput mi s-a parut putin ciudat dar m-am obisnut. Spre exemplu,   eram obisnuit ca in viteza a 4-a la 2000 de rotatii/min. masina sa ruleze cu 80 km/h, dar Nissanul are undeva la 70 km/h sau chiar mai putin.

-        In ceea ce priveste design-ul exterior, e o chestie de gust fie iti place fie nu. Desi pare un dulap pe roti, mie imi place forma asta mai patratoasa care iese din tipare.

-        De menionat ca are sasiu separat si nu caroserie autoportanta si asta are avantaje si dezavantaje. Din cate stiu, caroseria este prinsa, cu niste tampoane de sasiu. Astfel,  avantaje in offroad intrucat socurile nu se transmit direct in caroserie cee ce duce si la o rezistenta ma buna in timp si dezavantaje pe sosea, in curbe unde masina are un comportament usor de “balansare”. Pe mine nu ma afecteaza asa mult pentru ca o sa folosesc masina cu rulota deci la viteze nu foarte mari ori fara rulota dar cu familia in masina si n-o sa alerg ca un descreierat.

-        De asemenea, suspensia independenta pe fiecare roata ii confera un confort sporit.

-        Are foarte multe spatii de depozitat;

-        Are un commutator cu care se poate selecta tipul de tractiune (2 roti – spate, auto – toate rotile, in functie de aderenta, toate rotile cu diferential central blocat si toate rotile cu reductor). Am facut si cateva iesiri in offroad si desi cauciucurile nu erau cele mai bune s-a descurcat peste asteptari, e chiar mai mult decat am eu nevoie.

-        Consum decent avand in vedere gabaritul masinii (extraurban intre 7.5 si 10 litri/100km) si in oras intre 10 si 15 l/100km) in functie de stilul de condus si de orasul in care conduci. In momentul asta am un consum mixt de 8.6 l/100 km (30% oras 70% in afara), mers lejer.

-        Restul dotarilor cum ar fi incalzire in scaune, incalzire auxiliara, navigatie, geamuri fumurii pe spate, camera marsarier, senzori parcare, clima automata 2 zone, comenzi vocale, DVD in plafon fac condusul si mai placut.

O sa trec acum in revista si dezavantajele sau minusurile sau aspectele mai putin placute:

-        Materialele din interior par/sunt destul de ieftine. Plasticul de pe bord este destul de tare si poate ca e durabil in timp dar nu e chiar placut. Spre exemplu un Touareg sau un BMW X5 din 2006 este mult peste Pathfinder la aspectul asta.

-        Ambreiajul. Au fost raportate probleme cu ambreiajul, cu atat mai mult la modelele de la inceputul lansarii modelului. Din fericire, in cazul meu fostul proprietar a schimbat ambreiajul si volantul si sper sa nu am probleme. In cel mai rau caz, exista pe piata ambreiaje heavy duty cu cu kevlar, daca nu ma insel, care sunt garantate si 300.000 de km.

-        Cutia de viteze automata montata pe modelul cu motor de 2.5 l este arhaica si nu v-o recomand.

Pe Pathfinder s-a mai pus si un motor diesel de 3 litri (V6) de vreo 230 de cp doar cu cutie automata. Aceasta cutie este ok, desi eu nu am vazut modelul asta, in Romania cel putin.

-        Farurile nu sunt cele mai stralucite, as fi vrut varianta cu xenon dar din pacate nu s-a putut. O sa ma interesez daca este legal sa montezi becuri cu LED, in caz contrar o sa montez becuri cu halogen de calitate superioara in speranta ca se imbunatateste vizibilitatea.

 

Prima investitie va fi in cauciucuri, cele de pe masina sunt destul de uzate. Desi initial am vrut sa iau all season, pana la urma o sa iau cauciucuri dedicate vara/iarna eventual cu un set de jante suplimentare pentru cele de iarna.

Intrucat o sa ies cu rulota destul de frecvent inafara asfaltului, ca sa nu am probleme, cele de vara vor avea un profil offroad. Cel mai probabil anvelopele for fi Michelin Latitude Cross XL care se descurca onorabil atat on cat si offroad.

 

Ceea ce voiam sa va mai zic, referitor la alegerea masinii cu care tractati rulota.

Cred ca toata lumea stie site-ul unde se poate vedea compatibilitatea autovehicul cu rulota: https://towcar.info/

In josul paginii exista “ User reviews” unde posesorii descriu experientele pe care le-au avut cu diferite masini si rulote. Pentru mine au fost utile.

 

Sper ca informatiile de mai sus sa fie de folos, o zi buna va doresc.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Marius Viorel

Ai ratat Renault Grand Espace 4 cu motor de 2.0dci si 173CP din fabrica. Usor merge la 200CP fara nici o problema.

E cea mai mare masina din clasa ei la interior ca spatiu + ca ai 7 locuri si carlig de tractat sanatos.

A da, si e cel mai fiabil motor de la Renault ajuns doar de 1.5dci tot de la Renault. Dar nu comparam ca puterile sunt ft diferite.

 

PS. Dar, asta nu inseamna ca Nissan-ul nu e bun...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Negut Cosmin
în urmă cu 7 ore, Marius Viorel a scris:

Ai ratat Renault Grand Espace 4 cu motor de 2.0dci si 173CP din fabrica. Usor merge la 200CP fara nici o problema.

E cea mai mare masina din clasa ei la interior ca spatiu + ca ai 7 locuri si carlig de tractat sanatos.

A da, si e cel mai fiabil motor de la Renault ajuns doar de 1.5dci tot de la Renault. Dar nu comparam ca puterile sunt ft diferite.

 

PS. Dar, asta nu inseamna ca Nissan-ul nu e bun...

Am avut pe lista si Renault Grand Espace, intr-adevar o masina excelenta atat din perspectiva fiabilitatii cat si a costurilor de intretinere, inclusiv a pretului de achizie oferind un raport calitate/pret foarte bun numai ca sotiei nu i-a placut deloc cum arata si a trebuit sa ma reorientez.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Vei vedea că această mașină creează dependenta, eu o folosesc la 360° si singurul lucru ce ii lipsește este motorul V6 de 231cv ce il cunosc foarte bine avându-l în garaj sub capota QX-ului.
În Off-road se descurca de minune, cu toate limitele lui, dar are nevoie de AT-uri bune cum ar fi BF Goodrich sau Cooper, pe autostrada face 200, dar nu cu At-urile, iar în oraș e ca un elefant într-o cristalerie.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.