Alex.lefterica

Avento Royal 420TL Luxe

64 postări în acest subiect de discuţie despre Avento Royal 420TL Luxe

Avento Royal 420TL Luxe

Raul G
Salutare,

Nu reusesc sa gasesc pe cineva care sa verifice starea cuplei antibalans si a franelor. Voi la cine apelati pentru astfel de interventii?

Multumesc!

Trimis de pe al meu SM-G986B folosind Tapatalk


Frânele la orice mecanic auto, sunt frâne simple pe tambur, cupla antibalans o poți face singur

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Alex.lefterica

La cupla mi-a mai zis lumea ca o pot face singur, dar pana nu vad la cineva nu prea m-as apuca. De unde sa stiu daca ferodourile sunt de inlocuit, daca amortizorul e bun sau trebuie altul. Pana nu vad diferenta dintre bun si defect nu prea as vrea sa ma bag eu.

Trimis de pe al meu SM-G986B folosind Tapatalk

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

La ferodouri e fff simplu: vezi o poza cu unii noi si observi suprafata de contact cu adancitura specifica in centru. Apoi ii scoti pe ai tai si compari. Important este ca maneta de strangere sa opuna o rezistenta destul de mare cand ajungi cu ea aproape jos.

Iar la amortizor: impingi f greu de el, ii dai drumul si revine singur la pozitia extinsa.

Restul poti rezolva la Corda Campers: dupa ce iesi din orasul Pantelimon, treci de statia Petrom si imediat pe stanga e un drum care duce la ei. Cauta-i datele de contact aici pe forum. La el o sa ma duc si eu pentru o verificare/intretinere a tamburilor.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

 

Macar o data pe an cred ca trebuie sa duci rulota la verificat la un atelier specializat cel putin pt verificarea rotilor, axei , protap, frane, etc adica minimum de elemente care conteaza pt siguranta ta si a celorlati in trafic.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex.lefterica
La ferodouri e fff simplu: vezi o poza cu unii noi si observi suprafata de contact cu adancitura specifica in centru. Apoi ii scoti pe ai tai si compari. Important este ca maneta de strangere sa opuna o rezistenta destul de mare cand ajungi cu ea aproape jos.
Iar la amortizor: impingi f greu de el, ii dai drumul si revine singur la pozitia extinsa.
Restul poti rezolva la Corda Campers: dupa ce iesi din orasul Pantelimon, treci de statia Petrom si imediat pe stanga e un drum care duce la ei. Cauta-i datele de contact aici pe forum. La el o sa ma duc si eu pentru o verificare/intretinere a tamburilor.
Salutare,

Tocmai astea ma pun pe ganduri. Maneta nu prea opune rezistenta la inchidere, clipseasa cam usor.

Aceiasi situatie si la amortizor, de revenit revine singur, dar il imping destul de usor, ma gandesc ca ar trebui sa opuna o rezistenta mai mare.

O sa iau legatura la Corda sa fac o programare pentru o verificare la cupla si franare.
@Gabriel I, perfect de acord cu tine.

Trimis de pe al meu SM-G986B folosind Tapatalk

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex.lefterica

Salutare

Sa mai dam praful de oe topicul asta. Am reusit ieri sa ajung la rulota impreuna cu un cantar de protap (ca cel din foto).

Mare mi-a fost surpriza cand am vazut ca abia depaseste putin 50 kg. Oare sa influenteze ca am cantarit pe un teren de pamant si buruieni?
Ma gandesc totusi ca asta ar fi cauza balansului destul de mare de la primul si ultimul drum facut cu ea.

Voi ce parere aveti?Screenshot_20210629-125821_Chrome.jpg

Trimis de pe al meu SM-G986B folosind Tapatalk

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Identic cu al tau am si eu. Testat si cu cantar obisnuit pentru a verifica acuratetea. Circa +/- 5 kg diferenta intre ele, acceptabil, zic eu.

Cat este maxim admis la protap si cat la carlig? Iei valoarea cea mai mica ca referinta si pe aceea sa nu o depasesti.

Balansul (atat longitudinal, cat si transversal) apare chiar daca ai apasarea ideala pe carlig si depinde in totalitate de incarcarea rulotei cu bagaje. Teoretic ea (rulota) este echilibrata din fabrica. Ca sa eviti pe viitor balansul, incearca sa nu pui nimic in rulota (jos/sus, n-are importanta) dupa axa, spre spatele rulotei.

 

PS: nu are importanta terenul, atat timp cat nu se afunda! Insa conteaza daca ai frana de mana trasa sau nu. Pui blocatoare la roti, lasi jos frana de mana si apoi masori apasarea pe carlig. Usa si geamurile din fata/spate sa fie si ele inchise! :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex.lefterica

Salutare,

 

Pe carligul masinii stiu ca e 80 kg, pe protapul rulotei sincer nu stiu si nici nu stiu unde as putea gasi informatia asta. Stiu ca valoarea mai mica trebuie sa fie, dar ma gandesc ca sub 75-80 de kg nu prea are cum sa fie nici pe protap. Dupa axa, spre spatele rulotei nu am mare lucru, in afara de cele a rulotei (boiler, baie, bucatarie etc). In lada de sub pat pe partea dr cortul cu accesoriile lui si scaunele, deasupra rotii, pe axa tot pe dr e frigiderul (care la transport e gol). Pe stanga, sub canapea chiar in fata rotii bateria (am gandit sa compenseze cu frigiderul si cortul), apoi pe punte dulapul mare al rulotei cu soba in care nu am mare lucru (2 saci de dormit, 1 patura subtire si un asternut).

 

Nu avem frana de mana trasa (nu o tin cu frana trasa, ca si masina de altfel - pitici pe creier, ar spune unii, mie nu mi se pare) si totul era inchis.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

De regula gasesti 75 si 100 Kg pentru protap. Ar trebui sa scrie pe placuta cu nr. de identificare a rulotei. Nici eu nu tin frana de mana trasa la ele! :)

 

In rest, pare echilibrata rulota. Eu tin cortul (partea de material) si covorul pentru afara, chiar pe axa, pe culoarul de trecere. E incomod, dar nu incurca la echilibru. Ele sunt foarte grele (circa 25 kg). Betele (din Al) le tin in portbagajul lateral, impinse spre spate (spre axa). In fata am butelia si roata de rezerva, plus alte maruntisuri din plastic. Obtin circa 65 kg pe carlig daca adaug 10 litri de apa in rezervorul din rulota si la drum nu am aproape deloc ruliu. Atat Dusterul, cat si rulota au 75 Kg apasare maxima pe carlig. Minima n-am gasit-o nicaieri. :) Pe Corsa aveam maxim 50 Kg si, la singurele drumuri facute cu rulota in 2018, aparea tangajul din cauza amortizoarelor spate duse. Dupa ce le-am schimbat, din pacate nu am mai apucat sa iesim cu rulota. La primul drum in Olanda, eram precum barca pe valuri! :) Era incarcata aiurea de fostul proprietar. Apoi, inainte sa plec spre casa, le-am rearanjat si a fost alta viata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex.lefterica

Pe culoar (intre frigider si soba si jumatate sub masa din fata) am 2 mese pentru afara. Una din Lidl (1 din setul ala de 3 care a fost la vanzare acum 1-2 ani foarte usoara) si blatul si piciorul de la masa din cort. In portbagajul din fata am 2 butelii (din care 1 goala in momentul asta), 2 bidoane de apa goale, furtun de apa si o lada frigorifica goala de la sistemul de ventilatie plus ceva plasticaraie. Din pacate roata de rezerva are locul ei sub rulota, tot pe spate. Am facut si eu test de amortizoare la masina si sunt ok. Exact senzatia asta de barca pe valuri am si eu cu ea, si ma gandeam ca si greutatea prea mica pe cui o influenteaza. Cand e legata pe masina, nu sta drept sau chiar sa apese putin pe cui, ci sta mai mult lasata de spate.

 

Vreau zilele urmatoare sa incarc si a doua butelie, sa verific daca prin inauntru am ceva aiurea pozitionat, sa umplu si un bidon cu apa si sa cantaresc din nou, sa vad daca reusesc sa ajung la 75-80 kg apasare. Alte idee nu am. Si, binenteles, verific si cupla sa fie ok.

 

p.s.: ce mai am pe spate, in coltul dr sus e panoul fotovoltaic (desi nu cred ca e asa greu incat sa influenteze stabilitatea).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Panoul si cu roata de rezerva sunt suficient de grele pentru a "ajuta" la intretinerea tangajului. Sunt in balanta cu ceea ce ai in fata. Cu cat sunt mai indepartate de ax, cu atat mai mare este efectul de parghie (sau sageata? ceva de prin fizica de a X-a!) Amortizoarele spate sunt calculate pentru a amortiza MMTA a masinii, nu si cu un sistem in plus (rulota) care tot apasa si intertine tangajul. Banuiesc ca daca nu mai vrei sa aveti rau de mare in masina, trebuie sa faci ceva, ori in directia eliminarii cauzei de la rulota, ori inlocuirea amortizoarelor cu altele cu un factor mai mare de amortizare. Acum depinde si cat de mult veti merge cu ea la plimbare vs. cat puteti suporta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex.lefterica

Salutare si sa mai dam praful de pe aici.

 

Din dorinta de o mobilitate mai rapida si mai usoara rulota se pune la vanzare.

 

Insa nu renunt la rulotism, o sa trecem la camper, mai exact va urma un proiect de campervan transformat dintr-o autoutilitara. Pentru inceput sunt nevoit sa vand rulota si sa caut o duba in "mintile" ei.

 

Asadar, daca auziti sau aveti pe cineva care doreste o rulota, batrana ce-i drept, dar ingrijita ma poate contacta. La fel si daca auziti ceva de vreun Peugeot Boxer, Citroen Jumper sau Fiat Ducato de vanzare nu ezita sa imi spuneti.

 

Multumesc!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex.lefterica

Rulota s-a vandut in acest weekend. Sper sa gasesc cat mai curand duba pentru a putea reveni pe forum la sectiunea dedicata.

Multumesc!

Trimis de pe al meu SM-G986B folosind Tapatalk

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Lungu Marin

Succes in cautarea si gasirea a ceea ce iti doresti!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.