Radu Ghita

Tahograf pentru ansamblul autovehicul - rulota

19 postări în acest subiect de discuţie despre Tahograf pentru ansamblul autovehicul - rulota

Tahograf pentru ansamblul autovehicul - rulota

Radu Ghita

Buna seara, stimati colegi!

Vreau sa va prezint o situatie care, daca n-ar conduce la stres si eventual pierderi financiare,  ar putea fi socotita hilara si ridicola.

Astfel, in cursul zilei de azi conduceam, pe un drum judetean, un ansamblu de vehicule care depasea MMA 3, 5 tone, respectiv autoutilitara proprietate personala de 3, 5 tone plus remorca (tot personala), de 2 tone. Posed permis conducere B + E , iar vehiculul tractor are in talon mentiunea ca poate tracta remorca de maxim 2 to. Aici sunt in perfecta regula!

La un moment dat am fost oprit de un agent de la Politia Rutiera care, dupa verificarea documentelor personale si ale vehiculelor, a spus ca sunt contravenient pentru ca nu am aparat tahograf instalat pe masina. L-am rugat, politicos, sa-mi prezinte prevederea legala. A raspuns ca vad eu dupa aceea, daca citesc PV!

Ba mai mult, mi-a aratat un PV pe care tocmai il intocmise altui sofer, cu sanctiunea amenzii de 4.500 ( patru mii cinci sute) lei in termen 15 zile. 

In continuarea discutiei, am subliniat ca:

- nu sunt sofer profesionist  si conduc vehicule proprietate personala;

- nu am firma de transport rutier si 

- nu fac transport de marfuri sau persoane.

A insistat ca n-am dreptate si ca va  intocmi  PV de constatare a contraventiei pentru ca am condus ansamblu de vehicule cu MMA mai mare de 3, 5 to fara sa am aparat tahograf. 

I-am replicat  ca am condus ansamblu de vehicule cu MMA mai mare de 3, 5 to  timp de cativa ani si prin toata tara, tractand o rulota si ca niciodata - niciun politist nu m-a oprit sa vada daca am tahograf. Raspunsul lui a fost ca "multi colegi nu stiu ca OG 37 din 2007 prevede obligatia montarii tahografului si ca Politia Rutiera are competente de control si sanctionare". Si ca da, chiar daca tractezi o rulota, iar ansamblul are mai mult de 3, 5 to MMA, iti trebuie tahograf......!:o

 

I-am spus clar ca se afla in eroare si ca voi contesta in instanta PV si  voi face plangere impotriva lui pentru abuz in serviciu.

Cu toate acestea, a intocmit PV de constatare a contraventiei si a stabilit sanctiune Avertisment. 

Probabil ca daca aratam mai putina hotarare, ar fi trecut in PV  o amenda, ceea ce ar fi insemnat drumuri la Judecatorie, bani si timp pierdut.

 

Ajuns acasa, in fata calculatorului, am constatat ca invocata (de catre polistist), OG 37 din 2007 se refera la inregistrarea timpului de munca pentru lucratorii mobili, recte soferii profesionisti, care efectueaza transport rutier (adica marfuri sau persoane), in scop comercial, angajati fiind de o "intreprindere de transport"

Evident, politistul  ori nu stia, ori a facut-o cu buna stiinta ca poate tine si astfel mai intra niste bani la buget.

Grav, in ambele cazuri!

 

Va invit la o dezbatere pe acest subiect!

Cine a mai intalnit o astfel de situatie? Ce-i de facut pentru a o evita? Cum te poti apara impotriva unui abuz sau a greselii unui angajat al institutiei statului, care se presupune ca ar trebui sa functioneze in sprijinul cetateanului?

 

  • Like 1
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Nicolae Simionescu

Buna seara. Legat de acest subiect am mai auzit asemenea cazuri de politisti slab pregatiti care au sustinut ca au dreptate insa au gresit. Este pacat ca se intampla asa ceva dar va fi destul de urat pentru colegii nostri care nu cunosc legea si vor plati amenzi de pe urma incompententei sau excesului de zel al unor angajati ai statului. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Exista și o directiva europeana în acest sens. Dar se refera la "micii transportatori", ca să citez. Ieșind cu rulota prin Europa, m-am interesat și eu, ca MMA - ul mașinii de 3200 plus al rulotei de 1200, depășesc cei 3500 kg. Se aplica diferit in tarile Europei, de la fisa individuala cu timpii de odihna completata de mana în Germania, la formular stas în Franta sau declarație pe propria răspundere în alte tari. Am întrebat și mi s-a raspuns: dacă eu cu Ranger ul meu de 3200 MMA tractez o rulota, vehicul recreațional, nu-mi trebuie nimic, dar dacă în schimb, am o remorca atașată, întru la categoria mici transportatori. Și prin mic transportator,   mi s-a spus, e și unul cu Tuareg cu platforma cu mașina pe ea, care nu are firma de transport.  Cam atât am avut tangenta cu subiectul... 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Dar ca și completare la cele spuse mai sus, nicaieri nu e obligatoriu tahograful, ci dovada timpilor de odihna, cum am menționat, în funcție de tara, adeverință, formular, doi șoferi etc. Exista recomandarea, pe viitor cu tahograful. Recomandarea la nivel UE e datorita ca sunt o jumătate de milion de firme, care nu sunt de transport, dar au auto cu remorci și trebuie taxați și încadrați la mici transportatori, ocazionali sau nu. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

@Radu Ghita imi pare rau pt experienta avuta. Daca ai si ceva puncte penalizare merita sa contesti in instanta PV, oricum dureaza ceva timp.

Plangerea pt abuzul in serviciu, daca o faci , e numai de dragul de a coresponda cu "institutiile statului" , alminteri nu are nici o finalitate in speta asta.

Esenta a redat-o @Cristian A, cat timp esti cu rulota nimeni nu are treaba cu tine ( din punctul asta de vedere) ba chiar se mai fac si ca nu te observa uneori ( cand , din motive de Waze sau alta aplicatie , intrii prin mijlocul oraselor , cu  ansamblu masina + rulota vizibil peste 3.5 tone  :)  ).

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita

@Cristian A Salut! Chiar a trecut ceva timp de cand nu ne-am vazut!

Multumesc pentru interventie!:salutare!:

 

Sigur ca "platforma cu masina pe ea, tractata de un Tuareg este un fenomen impotriva caruia lupta ungurii si austriecii.

Legat de treaba asta, uite si opinia unui membru  de pe un alt forum:

" In interes personal poti sa tractezi remorca de care vrei si cum vrei fara tahograf , insa daca esti firma, ori din asta care aduci pachete la negru din strainatate sau aduci masini pe trailer,  lasa-te de remorca ca politia austriaca sau din ungaria nu e proasta..  Si am vazut diferenta, am circulat cu remorca cu nr de romania prin tarile din vest si am circulat si cu nr de italia. Am fost oprit numai cand m-au vazut cu nr romanesti, deci este si o forma de rasism din partea anumitor tari vestice. In final este ca in tarile de vest nu ai nevoie de tahograf daca ai  factura pe marfa pe numele tau, , clar, . Adica transporti marfa in interes personal."

 

Insa,   eu vorbesc despre deplasarea strict in Romania!
 

Sa ducem dezbaterea mai departe!

OG 37 din 2007 stabileste cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto care efectueaza operatiuni de transport rutier ce fac obiectul Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere.

Regulamentul (CE) nr. 561/ 2006 stabilește normele referitoare la perioadele de conducere, de repaus și la pauzele care trebuie respectate de către conducătorii auto ce asigură transportul rutier de mărfuri și de călători.

 

Am subliniat sintagma transport rutier pentru ca, in Regulamentul mai sus mentionat,   este prevazut:

" Articolul 2

(1)   Prezentul regulament se aplică transportului rutier:

(a) de mărfuri cu vehicule, inclusiv vehicule cu remorcă sau semiremorcă, a căror masă maximă autorizată depășește 3, 5 tone sau

(b) de călători cu vehicule care sunt construite sau amenajate în mod permanent pentru a putea asigura transportul a mai mult de nouă persoane, inclusiv conducătorul auto și care sunt destinate acestui scop.

 

Concomitent,  art. 3, lit h al aceluiasi Regulament, stipuleaza ca Regulamentul nu se aplica la " vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu depășească 7, 5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale"  vezi aici

 

In acelasi timp,   in OG 37, la art 8, art 1, lit e,   se specifica: "Urmatoarele fapte reprezinta incalcarile dispozitiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, .....e) utilizarea unui vehicul fara a avea instalat/a un/o echipament/aparatura de inregistrare omologat/a sau utilizarea unui vehiculul dotat cu aparat tahograf analogic atunci cand dotarea cu aparat tahograf digital se impunea; (9000-12000 lei /companie)"

vezi aici

 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita

@Gabriel I  Salut!

 

Nu, n-a fost vorba nici de amenda, nici de puncte de penalizare. Doar avertisment!

 

Insa,   ideea este ca a fost vorba de intocmirea, de catre politist a unui PV de constatare a unei contraventii care nu exista!

Si aici e vorba fie de necunoasterea legislatiei , culmea, tocmai de cel care trebuia sa controleze respectarea ei si sa aplice sanctiuni.

Fie de inducerea in eroare, cu buna stiinta, a unui sofer in scopul de a "jumuli" niste bani pentru bugetul de stat si cel local (80 % respectiv 20%)

Pentru ca, stim cu totii, bugetele sufera cumplit si poate ca subtil s-au trasat niste directive privind stabilirea contraventiilor. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

Cred ca o camera de bord l-ar fi facut pe agent,  sa se gandeasca de 2 ori inainte de a "forta legea". 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Bună dimineața! Touareg-ul poate să tragă 3500kg, și este legal că să tragă platformă dar să nu depășească MMA. Și șoferul trebuie să aibă categoria B+E. Dacă vehiculul trăgător este utilitar deja trebuie tahograf! Cea ce vânează vecinii e subansamble de vehicule supra încărcate. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.

Am un prieten care aduce bărci cu vele din Suedia, pe peridoc, tras de un Touareg. Numai peridocul are vreo 7 m, ansamblul este impresionant.

În afară de controlul MMA-ului și a categoriei de permis, nu l-a întrebat nimeni, niciodată, de tahograf.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Pentru ca Touaregul este in categoria autoturism, daca ar utilitar ca Hilux, L200 ect ar avea nevoie de tahograf.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita

@Fejer Antal 

Salut prietene! :noroc: Si multumesc pentru raspuns! :salutare!:

 

Ti-as ramane dator sa-mi spui unde este prevazut acest lucru!

Pentru ca in OG-ul 37 din 2007, la fel ca in Regulamentul (CE) 561 din 2006 (am pus linkurile mai sus),   se face vorbire doar despre vehicule si ansambluri de vehicule. Nu pomeneste (niciuna dintre ele), de vreo diferenta intre turism si autoutilitara!  

Si doar aceste doua acte normative reglementeaza subiectul.

 

Poate mi-a scapat mie ceva sau poate exista si un alt act normativ de care n-am cunostinta.

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal
2 minute în urmă, Radu Ghita a scris:

@Fejer Antal 

Salut prietene! :noroc: Si multumesc pentru raspuns! :salutare!:

 

Ti-as ramane dator sa-mi spui unde este prevazut acest lucru!

Pentru ca in OG-ul 37 din 2007, la fel ca in Regulamentul (CE) 561 din 2006 (am pus linkurile mai sus),   se face vorbire doar despre vehicule si ansambluri de vehicule. Nu pomeneste (niciuna dintre ele), de vreo diferenta intre turism si autoutilitara!  

Si doar acestea doua reglementeaza subiectul.

 

Poate mi-a scapat mie ceva sau poate exista si un alt act normativ de care n-am cunostinta.

 

 

 

 

 Nu știu unde este reglementat acest lucru. Am fost oprit odată cu un Iveco de 3.5t cu o remorcă 750kg. Noroc că  nu ma amendat și mi a explicat că nu am voie să conduc utilitară dacă depășesc 3, 5t fără tahograf! 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A
25 minute în urmă, Radu Ghita a scris:

@Fejer Antal 

Salut prietene! :noroc: Si multumesc pentru raspuns! :salutare!:

 

Ti-as ramane dator sa-mi spui unde este prevazut acest lucru!

Pentru ca in OG-ul 37 din 2007, la fel ca in Regulamentul (CE) 561 din 2006 (am pus linkurile mai sus),   se face vorbire doar despre vehicule si ansambluri de vehicule. Nu pomeneste (niciuna dintre ele), de vreo diferenta intre turism si autoutilitara!  

Si doar aceste doua acte normative reglementeaza subiectul.

 

Poate mi-a scapat mie ceva sau poate exista si un alt act normativ de care n-am cunostinta.

 

 

 

 

Da, nu se face distincția între categoriile de autovehicule și in plus sunt referiri exacte la mase, “autovehiculele cu masa între 2, 4 și 3, 5 tone”, cu sau fără remorca, nici o referire dacă e N1 sau altele.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

 Tahografele sunt verificate de către organele de la I.S.C.T.R. Ele opresc autovehicule de transport marfă sau de transport persoane mai mult de 8+1. Ei nu opresc autoturisme.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A
56 minute în urmă, Fejer Antal a scris:

 Tahografele sunt verificate de către organele de la I.S.C.T.R. Ele opresc autovehicule de transport marfă sau de transport persoane mai mult de 8+1. Ei nu opresc autoturisme.

  Nu e obligatoriu sa ai tahograf, cum am mai zis, ci sa demonstrezi timpii de odihna. Ca nu verifica ISCTR ul e una, au ei altele pe cap. Ca și campare off camping, nu e voie, clar prin lege, dar dacă te verifica cineva nu o face aiurea. Am luat trei avertismente scrise, odată am ratat "razant" amenda de 3000 lei, doar ca jandarmilor le-a plăcut ca am cos de gunoi și grătar pe picioare sa nu ard iarba. Cunosc legea, care e clara și nu protestez: "staționarea, consumul de alimente și băuturi alcoolice sau nu, pe domeniile proprietate publica sau privata, care nu au autorizație pentru asa ceva se pedepsește cu...." o grămadă de amenzi.  Adică, în camping autorizat, nu altundeva.  Care acum cresc, ca e proiect de lege de la Ministerul Mediulu, din 2020, sa se schimbe legea cu camparea, și nu în bine, ca se majorează amenzile. Și eu am cautat legislația, am vorbit și cu avocat, legea exista, doar ca nu se aplica în 99% din cazuri, ma refer la campare off camping. 

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I
în urmă cu 15 ore, Cristian A a scris:

staționarea, consumul de alimente și băuturi alcoolice sau nu, pe domeniile proprietate publica sau privata, care nu au autorizație

Din ce lege este?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A
în urmă cu 5 ore, Gabriel I a scris:

Din ce lege este?

Legea picnicului nr. 54/ 2012.  Cu un proiect de modificare din 2020.  Se referă la picnic, iar camparea se încadrează aici. Ca și cu staționarea și parcarea.  Ideea e ca au început sa dea amenzi mari pe la primarii, din cauza ca, dacă sunt parcate corturi sau rulote pe domeniul lor și ei ca proprietari nu asigura colectare selectiva și altele sunt amendați de la 10000 in sus. De aceea nu ma mir ca sunt cu gura pe cei care campeaza și prefera sa-i alunge decât sa plătească amenzi. Plus amenzile date rulotistilor. Mie toate procesele verbale mi s-au făcut in baza acestei legi.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

XGO Camping - peste 20.000 de repere pentru rulotisti, disponibile din stoc sau la comanda.
NOU !
- Acum gasiti la noi si corturi auto. Pot fi montate pe orice tip de autoturism, inclusiv Dacia Logan si Sandero - www.xgocamping.ro
- Vreti o autorulota noua la cel mai bun raport pret/calitate? www.xgoautorulote.ro

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.